חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מסחר בבורסה הישראלית

מסחר בבורסה

בין אם אתם משקיעים מתחילים בבורסה ובין אם אתם רק מתחילים להתעניין בתחום המרתק של מסחר בבורסה, עליכם להכיר היטב את שיטות המסחר, את מערכות המסחר והיבטים נוספים של מסחר בשוק ההון. אנחנו כרגיל כאן בכדי לעזור, ובמאמר זה ננסה להסביר כיצד מתחיל ונגמר יום מסחר בבורסה, וכן לסקור את המערכות המתקדמות הקיימות כיום לביצוע מסחר בבורסה באופן אוטומטי מהמחשב האישי מבלי לקום מהכסא. מוכנים? נצא לדרך, אך לפני שנתחיל רק נבהיר כי כאשר אנו מדברים על מסחר בבורסה אנו מתכוונים למסחר בעיקר במניות אך גם במכשירים פיננסיים אחרים הנסחרים בבורסה, וכן אנו מתכוונים למסחר בבורסה המקומית שלנו- הבורסה לניירות ערך בתל אביב.

מסחר בבורסה – שלבי המסחר

מסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב מתבצע 5 ימים בשבוע, מהשעה 8:30 ועד השעה 17:30 (למרות שלאחרונה נשמעים קולות הולכים וגוברים המעוניינים לקצר את יום המסחר בבורסה בשעה). לאורך יום המסחר מתבצע המסחר בבורסה, במניות ובניירות ערך נוספים, בארבעה שלבים-

-          שלב טרום הפתיחה- שלב טרום הפתיחה במסחר בבורסה מתרחש משעה 8:30 ועד לפתיחת יום המסחר, המתרחשת בין השעות 9:30 ל-10:15, תלוי בסוג נייר הערך המדובר. בשלב זה מזרימים חברי הבורסה את פקודות הקניה והמכירה שהם קיבלו מציבור המשקיעים שלהם.

-          שלב הפתיחה- שעת הפתיחה משתנה בין נייר לנייר. פתיחת המסחר באגרות חוב מתבצעת ראשונה, לאחריהן 100 המניות הגדולות ולאחר מכן יתר ה מניות. בשלב זה מתבצעות כל אותן פקודות אשר הוזרמו בשלב טרום הפתיחה, והן מתבצעות בהתאם למחיר המשוקלל שלהן.

-          שלב הרצף- שלב זה הוא שלב המסחר העיקרי, והוא נמשך מסיום שלב הפתיחה ועד לסיום יום המסחר. בשלב הרצף מתבצע מסחר רציף בניירות ערך, כאשר הוראות קניה ומכירה של המשקיעים מוזרמות על ידי חברי הבורסה, ומפגש בין הוראת קניה ומכירה יוצר עסקה.

-          שלב הנעילה- 15 הדקות האחרונות של המסחר מכונות שלב הנעילה, ובהן מתבצעות שוב עסקאות במחיר אחיד, המכונה שער הנעילה. לאחר תום שלב הנעילה, ועד לתחילתו של שלב טרום הפתיחה ביום המחרת לא מתבצע מסחר בבורסה.

מערכות מסחר בבורסה הישראלית

עידן הטכנולוגיה ומהפכת המידע הגיע גם לבורסות העולם, ובהם אל הבורסה הישראלית. ישנן שלוש מערכות מסחר בולטות עליהן נרחיב מעט-

·         ORDERNET- מערכת ORDERNET היא פלטפורמה אינטרנטית קלה לשימוש וידידותית למסחר בבורסה. היא דורשת חיבור רגיל לאינטרנט ומחשב אישי, ולכן היא המערכת המובילה בקרב המשקיעים הפרטיים. מערכת ORDERNET מאפשרת לקנות ולמכור כל מוצר פיננסי בבורסה הישראלית בקלות וביעילות בזמן אמת, וכן היא מספקת און ליין את כל נתוני המסחר הדרושים. זוהי מערכת הנחשבת לאמינה ולאיכותית במיוחד והיא מתאימה למשקיעים פרטיים קטנים. המערכת תומכת באופן מלא בעברית, וכן מציגה למשקיעים מידע חשוב נוסף כמו גרפים יומיים.

·         FMR- FMR היא מערכת המיועדת למקצוענים, והיא משמשת כמערכת הביצוע של הברוקרים בבורסה הישראלית. המערכת מחוברת לבורסה באמצעות קו נל"ן מיוחד, היא מתעדכנת בזמן אמת וההוראות מוזרמות באמצעותה ישירות לבורסה. המערכת כוללת בתוכה שתי מערכות מסחר- מערכת מסחר בבורסה למניות (מערכת הרצף) ומערכת מסחר בבורסה לאופציות מעו"ף (מערכת המעו"ף). מערכת FMR מספקת נתוני מסחר רבים ומתקדמים  ומאפשרת לראות את מצב הפוזיציות בזמן אמת.

·         שלדג- מערכת שלדג של בית התוכנה סיברון הינה מערכת מתקדמת למסחר באופציות מעו"ף. גם מערכת זו מקושרת לבורסה באופן ישיר ע"י נל"ן והיא כוללת יכולות גבוהות כמו בניית אסטרטגיות אוטומטיות ועוד. מעכת שלדג מיועדת בעיקר לסוחרי מעו"ף מקצועיים.

 



תגיות המאמר: מניה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חברת ask4web מתמחה בתחום הקמת אתרים וקידום אתרים בגוגל אתרים

אתרים מומלצים נוספים:
glasswood מתמחה בדלתות עץ, דלתות כניסה ועוד

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קידום אתרים בגוגל ask4web

מאת: קידום אתרים בגוגל ask4webמסחר יומי12/01/101099 צפיות
גם אם אינכם משקיעים מנוסים בבורסה, סביר שהמושג מניות אינו זר לכם. לאחר המשבר הכלכלי העולמי האחרון גילו גם אלו אשר ניסו תמיד להתרחק משוק ההון, כי קרן הפנסיה שלהם, קרן ההשתלמות שלהם או תוכנית החיסכון שלהם מחזיקות גם הן מניות ומושפעות מירידות בשוק ההון.

מאמרים נוספים בנושא שוק ההון

מאת: kereninaשוק ההון08/02/214077 צפיות
דברי הסבר על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עיקרי החוק, על מי הוא חל, מי פטור מחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, ההיסטוריה של החוק ועוד!

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193457 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193244 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910537 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: רוני הכהןשוק ההון06/01/193001 צפיות
בוחרים להשקיע עם בית השקעות שמכיר את שוק ההון ויודע ליצור את ההשקעה הכי טובה ללקוחותיו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון08/07/182841 צפיות
צריכים לפתוח תיק השקעות ולהבין מה עושים איתו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון27/05/181754 צפיות
זה רק הגיוני כי גם הצורה שבה מבצעים ניהול תיקי השקעות תעבור את אותו הזעזוע, עם שלל של יתרונות חדשים שרק מגבירים את התחרות ויוצרים את השירות הכי מתקדם עבור כל לקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica