חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסתברות לסיכון - האם הביקורת מוצדקת?

מאת: nirכלכלה28/06/20213787 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בתקופות של משברים בשווקים (ובעיקר לאחר המשבר האחרון שפקד אותנו), אנו עדים לחברות שפושטות את הרגל ואינן משלמות את חובותיהן. כחלק מהדירוג, חברות הדירוג המקומיות מעריכות את יכולת החברות המקומיות להחזיר את חובותיהן למשקיעים, לחברות הדירוג סולם דירוג וטבלאות כשל ידועות לכול. הדירוג מבטא את ההסתברות שהחברה לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה ואת ההסתברות לקבלת שיקום מחברה בכשל (Recovery Rate).


טבעי שבעת משבר שיעור הכשלים יעלה וחברות יתקלו בקושי לגייס כספים (שעלול להיות בעייתי בעיקר אצל חברות ממונפות), השוק מייצא ומייבא פחות ובנוסף, המכירות קטנות וחוסר היציבות שחש הציבור גורם להוצאה פרטית קטנה יותר.

בימים בהם חברות אינן מצליחות להחזיר את חובותיהן, ישנה ביקורת על חברות הדירוג, שלא עשו את תפקידן (כפי שתופס אותו השוק) ושנתנה הערכה מוטעית לאיתנותם של המשק ושל החברות בתוכו.


האם הביקורת מוצדקת?

יש לזכור כי כל דירוג הינו הערכה הסתברותית ליכולת החזר החוב, לכן, לא ניתן לבדוק בטווח קצר האם הדירוג שניתן לחברה היה גבוה או נמוך, יש לבדוק סטטיסטית מהו שיעור הכשלים בכל החברות בעלות אותו הדירוג וכיצד חברות הדירוג מעריכות את שיעור הכשל באותו הדירוג.


לדוגמא: נניח כי יש 100 חברות המדורגות בדירוג 1A מקומי עם מח"מ של 10 שנים (נניח שזה גם תקופה מחזורית של עליות וירידות של שוק ההון), ולפי טבלאות הכשל של חברות הדירוג ההסתברות לכשל (Expected Loss) עבור דירוג 1A מקומי הינו 7.42%, היינו צופים שב-10 שנים נראה 7.42%*100 כשלים כלומר, היינו צופים כי כ-7 חברות מתוך ה-100 שדורגו בדירוג A1 יהיו בכשל. סביר שהתפלגות הכשלים לא תהיה אחידה על פני עשרת השנים אלא, נראה כי בתקופה של משבר יהיו יותר כשלים, נניח כי 5 חברות יהיו בכשל בזמן משבר ובכל תשע השנים האחרות רק שתי חברות יהיו בכשל, במקרה כזה הדירוג משקף את ההסתברות לכשל (כיוון שהיינו רואים הסתברות לכשל של 7%). עם זאת, בעקבות נפילה של 5 חברות בשנה אחת, הייתה בוודאי ביקורת שחברות הדירוג לא העריכו נכונה את יכולת החברות להחזיר את חובן ונתנו דירוגים גבוהים לחברות בעלות איתנות חלשה.


כדי לערוך בדיקה כזאת, נידרש להמתין מספר שנים ולהסתכל על תקופה מחזורית של שוק ההון, ברגע שתסתיים תקופה מחזורית נוכל לבדוק מה היה שיעור הכשלים לכל דירוג והאם זה תואם את ההערכות של חברות הדירוג (כמובן שעל מנת לבדוק זאת נצטרך מדגם סטטיסטי, בשוק הישראלי הצעיר, לא ניתן לעשות בדיקה כזאת לכל דירוג, עקב מיעוט בתצפיות שעלולות ליצור הטיה בתוצאות). יש לבדוק בנוסף את רכיב השיקום שהחברות בכשל משלמות ולבדוק האם חברות שאינן מדורגות או מדורגות בדירוג נמוך מתקשות יותר מחברות בעלות דירוג גבוה להחזיר את חובן.


יש לזכור כי אנו חיים בעולם דינאמי שבו כל תרחיש הוא אפשרי ועל חברות הדירוג התפקיד להעריך את יכולת החברה לפרוע את חובה, אך יכולת זאת חייבת להיעשות על ידי הערכת ההסתברות לסיכון.

 

קרא עוד באתר get-cash.co.il

 



תגיות המאמר: סיכון


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
קרית טק פתרונות דיגיטליים kiryatech.com שיווק בפייסבוק שיווק בגוגל קידום אתרים אורגני בניית חנות וירטואלית בניית אתר תדמית בניית דף נחיתה אחסון אתרים
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת nir

מאת: nirתעשייה15/02/22966 צפיות
מדריך לבחירת חברת הובלות דירה עם ביטוח! הובלת דירות למעבר דירה שלכם לקל מאי פעם! פנו אלינו היום לפרטים והצעת מחיר אטרקטיבית להובלת דירה עם חברת ההובלות של ישראל!

מאת: nirקידום אתרים23/12/213414 צפיות
בואו לשמוע מה יש לניקיטה סטוגף מייסד - מנכ"ל קרית טק Kiryatech לומר על קידום אתרים

מאת: nirשיווק באינטרנט05/12/213540 צפיות
כמה עולה פרסום בפייסבוק בשנת 2022-2021? כל יזם מגרד יכול להשתמש במודעות פייסבוק כדי להנחית לקוחות ולהרחיב את העסק שלהם. למעשה, יש יותר מ-1.6 מיליארד אנשים ברחבי העולם שמחוברים לעסקים קטנים בדפי פייסבוק.

מאת: nirמחשבים ניידים02/12/213125 צפיות
החברה של ימינו עברה תמורות מרחיקות לכת בעשורים האחרונים. כיום אנו לא יכולים להסתדר רגע בלי המחשב שלנו, הפלאפון ושאר המכשירים האלקטרונים. עבור רוב האנשים מחשב הוא לא רק אמצעי לבידור, ידע והנאה אלא הוא מקור עבודה ובלעדיו לא ניתן לפעול. לכן,

מאת: nirפרסום באינטרנט01/11/213477 צפיות
אין נוסחא קבועה עבור ניהול מוניטין ומעולם לא היתה. כל עסק פועל בסביבה עיסקית אחרת מתחרה באתרים שונים ומנסה להשיג מטרות עיסקיות שונות. ועדיין הגישה הבסיסית שמלווה את תחום ניהול המוניטין מספר שנים לא השתנתה בהרבה. מה כן השתנה – היחס של גוגל לפופלאריות.

מאת: nirאינטרנט - כללי01/11/213489 צפיות
שיווק בגוגל עדיין נתפסת כחברה מגניבה וצעירה ברוחה שמשקיעה במשרדים ובעובדים הרבה יותר מהמתחרים, אבל רבים שוכחים שהיא פועלת בדיוק באותה סביבה תחרותית שבה ענקים אחרים ממהרים להדביק את התקדמותה.

מאת: nirעיצוב אתרים29/09/213414 צפיות
נכון לעכשיו שתי הגישות העיקריות בנוגע לעיצוב אתרי אינטרנט מנוגדות זו לזו – מצד אחד, גישת המעצבים שטוענים שעיצוב הוא כל מהותו של אתר האינטרנט ולכן חייב להיות מושקע ומרשים. מולם עומד שאר העולם וטוען שלעיצוב חשיבות משנית בלבד בהצלחת האתר.

מאמרים נוספים בנושא כלכלה

מאת: ירדן חוריכלכלה26/02/1417598 צפיות
עבודה מחוץ למדינה היא נחלתם השקטה של ישראלים רבים שבוחרים לעבוד מחוץ למדינה ומכניסים אליה הון זר, כמו גם הכשרה וידע על נהלי עבודה מחוץ למדינה.

מאת: אשר בוהדנהכלכלה11/12/1317358 צפיות
פרדוקס החסכון – קצת על צריכה במאה ה 21 - במאמר זה ננסה להתמקד המושג שנקרא פרדוקס החסכון, מושג כלכלי שלומדים בלימודי הכלכה בשנה הראשונה באוניברסיטאות, מעניין מאוד , כאן לא נביא את הנוסחאות היבשות כאן נעניין אתכם מאוד.

מאת: אשר בוהדנהכלכלה11/12/1316710 צפיות
פרדוקס החסכון – קצת על צריכה במאה ה 21 - במאמר זה ננסה להתמקד המושג שנקרא פרדוקס החסכון, מושג כלכלי שלומדים בלימודי הכלכה בשנה הראשונה באוניברסיטאות, מעניין מאוד , כאן לא נביא את הנוסחאות היבשות כאן נעניין אתכם מאוד.

מאת: אסף דוריכלכלה07/11/1318198 צפיות
השקעה בבורסה בזמן כתיבת שורות אלה יחידות ההשתפות של מניית שמן נפט וגז נוחתות כתשעים ושלושה אחוזים ומשקיעי המניה קרי: הציבור הרחב הפסיד הון תועפות שמסתכם בכחצי מיליארד שקלים.

מאת: קבוצת פארטוכלכלה14/03/132180 צפיות
בשנים האחרונות הולכת ומחריפה הירידה באיכות האוויר בישראל. ירידה זו נובעת מהעלייה המתמדת ברמת החיים, המביאה להגדלה ניכרת בפליטת מזהמי אויר לאטמוספרה בעקבות פעילויות כגון: יצור אנרגיה, שימוש בתחבורה ופעילות התעשייה.

מאת: קבוצת פארטוכלכלה14/03/132255 צפיות
מידי פעם מפרסמים משרדי הממשלה מכרזים לפרויקטים ציבוריים עתירי קרקע, המיועדים להקמה על קרקעות לא-סחירות. ישנו קושי בתמחור ערכן הכלכלי של קרקעות אלו ולרוב מיוחס להן ערך נמוך העלול להוביל לצריכת קרקע גבוהה.

מאת: קבוצת פארטוכלכלה14/03/132053 צפיות
לאחרונה ערכנו בחינה עבור האגף לתכנון כלכלי במשרד התחבורה, בנושא השפעות השקעות בתחבורה על צמיחה והפחתת יחס חוב/תוצר. הבחינה מתבססת על הקדמת ביצוע פרויקטים תחבורתיים, זמינים וכדאיים כלכלית למשק בהיקף של כ-15 מיליארד ₪ לחומש הקרוב.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica