חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פרדוקס החסכון - במילים פשוטות

מאת: אשר בוהדנהכלכלה11/12/201317354 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פרדוקס החסכון – קצת על צריכה במאה ה 21

במאמר זה ננסה להתמקד המושג שנקרא פרדוקס החסכון, מושג כלכלי שלומדים בלימודי הכלכה בשנה הראשונה באוניברסיטאות, מעניין מאוד , כאן לא נביא את הנוסחאות היבשות וההוכחה לזה אלא ננסה להביא דוגמאות מחיי היום יום למושג זה ואיך זה הגיוני, ירדנו ממגדל השם התיאורטי להבאת דוגמאות, יש לציין שמדע הכלכלה הוא מדע חברתי ולכן לא הכל מתמטיקה פשוטה או מסובכת וכאן "רוצה לומר" לא הכל פשוט במובן של הדברים נכונים באופן מוחלט, תמיד יגיע ותהיה דעה אחרת אך אלה הדברים מקובלים על רובם והם גם מוכחים בנוסחאות מתמטיות פחתו פשוטות שאליהם כאמור לא ניכנס.

אז מה "למען השם" הוא פרדוקס החסכון ?

פרדוקס החסכון אומר במילים פשוטות כי אם אנו נחסוך כספים ולא נבזבז, לא נצא לבלות ונשמור את הכספים לעתידנו בצורה קפדנית מאוד אנו בעצם נביא להאטת התמחיה במשק ולמעשה הדבר יוביל לדבר רע וכולנו נסבול מזה, אז איך זה יכול להיות ? אנו נחסוך, דבר שמגיל קטן אומרים לנו, "תחסוך" אל תבזבזו, לא צריך לקנות הכל, וצריך להסתפק במה שיש, נראה אתכם חולקים על זה (:

איך בעצם הגענו למצב שלחסוך זה לא טוב ויביא למשק שלנו האטה, ירידה בצמיחה, פיטורי עובדים ולמעשה נטל נוסף על המדינה שיביא בסופו של דבר למיתון ואולי וצורך נוסף של העלאת מיסים וחנק כלכלי ? הרי אנו חוסכים כסף ולא מבזבזים, אז מה נכון, כאו הפרדוקס !

הסבר לדברים – כאשר אנו חוסכים כסף אנו מסתכלים על כיסנו הפרטי, זה דבר מעולה אך אם לא נרכוש את הבגד החדש שהיינו עושים זאת, החנות תרוויח פחות כסף, אם הדבר יהיה בכמות גדולה מאוד כולום יחליטו עכשיו לא לקנות אלא לחסוך חנות הבגדים או לחילופין חנות מוצרי החשמל המסגר שממנו רצינו להזמין סורגים לבית או סורגים לעסק, חברות הסלולר, הכבלים ועוד יתחילו להפסיד כספים, ישלהם הוצאות גדולות וקבועות, שכירות מבנים, משכורות לעובדים, הוצאות חשמל ומיסי ארנונה קבועים ועוד המון הוצאות.

כאשר תהיה להם ירידה בתזרים המזומנים ובמילים פשוטות לא יכנס להם כסף לקופה, הם יתחילו לפטר עובדים, לעבור למקומות קטנים יותר ולחסוך כספים, בדיוק כמו האדם הפשוט שרק רצה לחסוף כסף, מזה התחלנו, מה יצא לנו מזה ? אנשים שהתחילו לחסוך מפוטרים מהעבודה ומתחילים לאחכול את חסכונותיהם, עכשיו אין עבודה וגם מתחילים להעלם החסכונות, כאן מתחילה הידרדרות, מעין מעגל קסמים שבו, החברות מפטרות עובדים ומצד שני, לא משקיעות כספים בפיתוח, כלומר מיתון, פחות השקעות כלומר פחות עבודה, זה לא משפיע רק על מסגר המייצר סורגים, זה משפיע על כולם, הכל מצטמצם, עכשיו תגידו אתם, כדאי לחסוך ? כמו שנאמר, צריך לחיות ולעשות הכל במידה, וכמובן שכדאי לחסוף אך אם כולם יעשו זאת באופן קפדני ביותר, אנחנו בבעיה.

החיים מורכבים, כבר אמרנו ? בהצלחה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אשר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אשר בוהדנה

מאת: אשר בוהדנהבתים משותפים06/01/161263 צפיות
סורגים חשמליים לתפעול קל ונוח שיעור הפריצות לעסקים בארץ רק הולך וגדל מדי שנה, לכן חשוב למגן את החברה כדי להקשות על הפורצים ולמזער את ניסיונות הגניבה. יש פתרונות מיגון שונים כמו אזעקות, חיבור למוקד, מצלמות אבטחה, קודנית ועוד, עם זאת עדיין לא נמצא תחליף למיגון העסק באמצעות סורגים. ניתן לרכוש סורגים מסוגים שונים בשלל צבעים ועיצובים, כיום יש אפשרות להתקין דגם מתקדם עם מנוע חשמלי יעיל ואיכותי לפתיחה וסגירה קלה, פשוטה ומהירה. סורגים חשמליים נחשבים לטרנד החם הבא בתחום המיגון, ניתן להפעילם באמצעות מתג

מאת: אשר בוהדנהאבטחת הבית06/01/161297 צפיות
סורגים לשמירה על העסק שלך כבעל עסק אתה חייב לדאוג לפתרונות מיגון איכותיים ויעילים למניעת פריצות וגניבות וכדי להגן על הרכוש, הציוד והסחורה במקום. כיום ניתן למצוא שלל פתרונות מיגון, חלקם עתירי טכנולוגיה ומחירם גבוה ביותר, לכן כדאי לדעת כי אין תחליף להתקנת סורגים עמידים וחזקים להגנה על העסק שלך. אמנם סורגים למיגון העסק אינם נחשבים לחדשניים אך הנתונים מראים כי זהו המוצר היעיל ביותר שעלותו יחסית נמוכה בהשוואה לפתרונות מיגון אחרים, וניתן להתקין סורגים על כל הפתחים בעסק, לרבות חלונות, דלתות ושאר הפתחי

מאת: אשר בוהדנהבית חכם06/01/161341 צפיות
סורגים מעוצבים לעסק בעלי עסקים רבים נמנעו לאורך השנים מהתקנת סורגים כיוון שהם חששו מפגיעה בחזית המבנה ומכיעור חזית העסק. עם השנים, טכנולוגיות הייצור של סורגים התקדמו ועברו מהפכה של ממש. כיום ניתן לרכוש פריטים מעוצבים בשלל סגנונות מרהיבים עם פיתוחים ועיטורים מעניינים ומקוריים, בהתאמה לחזית המבנה וסוג העסק. כמו כן, יש דגם חדש שקוף המיוצר מפוליקרבונט - המאפשר כניסה חופשית של אור טבעי לתוך העסק וניתן לצפות דרכו לתוך החנות ללא הפרעה.

מאת: אשר בוהדנהבניין ואחזקה - כללי06/01/16964 צפיות
סורגים מתקפלים כיום, כמעט בכל בית פרטי, דירות מגורים ועסקים ניתן למצוא סורגים המעניקים ביטחון רב ומיועדים למניעת כניסת זרים ואורחים בלתי רצויים. סורגים נועדו לשפר את מיגון הנכס, להעניק לדיירים או לעובדים ביטחון רב ולהגן ביעילות על הרכוש הפרטי. עם זאת, כדאי לדעת כי ניתן לסגור פתחים בגדלים שונים באמצעות סורגים קבועים או מתקפלים

מאת: אשר בוהדנהצרכנות06/01/161454 צפיות
סורגים שקופים לחנות בקניון חנויות בקניונים ובמרכזי קניות סגורים זקוקות לפתרונות מיגון ואבטחה, על מנת להגן על הציוד היקר והסחורה בחנות, וכדי למנוע כניסת זרים ופורצים בשעות שאחרי הפעילות. כיום, יש אמצעי מיגון שונים לחנויות בקניונים, אך הפתרון המשתלם והיעיל ביותר הוא התקנת סורגים על חלון התצוגה, ומומלץ גם על פתח הכניסה לחנות

מאת: אשר בוהדנהאינטרנט - כללי30/12/131855 צפיות
נראה כי הטכנולוגיה ופריצת הדרך שעשינו מיום המצאת המחשב הביתי לא יודעת שובע, בקרוב מאוד אנו מרגישים שרובוטים יתחילו להלך ביננו, בינתיים זה לא נראה כך אך אם נחקור מעט לעומק את מדפסות התלת מימד הביתיות באופן הראשוני ביותר נראה כי הכל יכול להיות.

מאת: אשר בוהדנהבניין ואחזקה - כללי29/12/131030 צפיות
ישנן מספר אפשרויות להגן על ביתנו, הגנה על ביתנו ע"י שמירה פיזית עליו, העמדת שומר או לחילופין דאגה ושמירה שכל הזמן יהיה מישהו בבית, מישהו מהילדים, האישה או הבעל, אחד השכנים שייכנס לביתנו "להשקות" את העציצים כעשר פעמים ביום, הדלקת מכשירי חשמל כל שעות בהיום על מנת שיידעו שאתם בבית או כשתרצו שיחשבו שאתם בבית ועוד.

מאמרים נוספים בנושא כלכלה

מאת: nirכלכלה28/06/213768 צפיות
בתקופות של משברים בשווקים (ובעיקר לאחר המשבר האחרון שפקד אותנו), אנו עדים לחברות שפושטות את הרגל ואינן משלמות את חובותיהן.

מאת: ירדן חוריכלכלה26/02/1417593 צפיות
עבודה מחוץ למדינה היא נחלתם השקטה של ישראלים רבים שבוחרים לעבוד מחוץ למדינה ומכניסים אליה הון זר, כמו גם הכשרה וידע על נהלי עבודה מחוץ למדינה.

מאת: אשר בוהדנהכלכלה11/12/1316706 צפיות
פרדוקס החסכון – קצת על צריכה במאה ה 21 - במאמר זה ננסה להתמקד המושג שנקרא פרדוקס החסכון, מושג כלכלי שלומדים בלימודי הכלכה בשנה הראשונה באוניברסיטאות, מעניין מאוד , כאן לא נביא את הנוסחאות היבשות כאן נעניין אתכם מאוד.

מאת: אסף דוריכלכלה07/11/1318193 צפיות
השקעה בבורסה בזמן כתיבת שורות אלה יחידות ההשתפות של מניית שמן נפט וגז נוחתות כתשעים ושלושה אחוזים ומשקיעי המניה קרי: הציבור הרחב הפסיד הון תועפות שמסתכם בכחצי מיליארד שקלים.

מאת: קבוצת פארטוכלכלה14/03/132175 צפיות
בשנים האחרונות הולכת ומחריפה הירידה באיכות האוויר בישראל. ירידה זו נובעת מהעלייה המתמדת ברמת החיים, המביאה להגדלה ניכרת בפליטת מזהמי אויר לאטמוספרה בעקבות פעילויות כגון: יצור אנרגיה, שימוש בתחבורה ופעילות התעשייה.

מאת: קבוצת פארטוכלכלה14/03/132251 צפיות
מידי פעם מפרסמים משרדי הממשלה מכרזים לפרויקטים ציבוריים עתירי קרקע, המיועדים להקמה על קרקעות לא-סחירות. ישנו קושי בתמחור ערכן הכלכלי של קרקעות אלו ולרוב מיוחס להן ערך נמוך העלול להוביל לצריכת קרקע גבוהה.

מאת: קבוצת פארטוכלכלה14/03/132050 צפיות
לאחרונה ערכנו בחינה עבור האגף לתכנון כלכלי במשרד התחבורה, בנושא השפעות השקעות בתחבורה על צמיחה והפחתת יחס חוב/תוצר. הבחינה מתבססת על הקדמת ביצוע פרויקטים תחבורתיים, זמינים וכדאיים כלכלית למשק בהיקף של כ-15 מיליארד ₪ לחומש הקרוב.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica