חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קסם של תיאטרון

מאת: גיא אלוןתיאטרון15/01/20101055 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לפני זמן מה, הופיעה בעיתון הארץ כתבה על השחקנית סקרלט ג'ונהסון והופעתה בהצגה בברודווי. באותה כתבה סופר גם על שחקנים אחרים שהופיעו שם או בתיאטראות באנגליה, שחקנים דוגמת ג'וליה רוברטס או קתלין זיטה ג'ונס. השאלה איננה מדוע העיתון פרסם כתבה זו אלא מה מושך שחקנים שמרוויחים משכורות של 7 או 8 ספרות לשחק בהצגות, שבמקרה הטוב יכניסו לכיסם 5 או 6 ספרות?

 לא משנה כמה הקולנוע יצליח ולא משנה כמה תהילה הקולנוע מעניק לכוכביו (והוא מעניק הרבה יותר  תהילה מאשר התיאטרון) עדיין התיאטרון נחשב למקום בו מתרחש המשחק האמיתי. אם תרצו, עד שלא הופעתם בתיאטרון לא באמת שיחקתם. לא מעט שחקני קולנוע התחילו דרכם בתיאטרון ולא מעט מהם חוזרים אליו במשך השנים, כי את הקסם שיש בו, אף מסך גדול לא מצליח להעביר.

במשך שנים מתרחש וויכוח בין אנשי תיאטרון לאנשי הקולנוע, מה איכותי ומה מושך יותר. לטענת אנשי הקולנוע, התיאטרון הוא ארכאי, הוא מוגבל, וקשה מאוד לייצר בו עלילה שהקהל יכול להזדהות איתה. הם צודקים בחלק מהטיעונים שלהם. תיאטרון הוא מקום מגביל הרבה יותר מקולנוע. הוא מוגבל בגודל הבמה, התקציב של ההצגות אינו גדול כמו בקולנוע ועל כן לא ניתן לייצר בו שונות או אפקטים שיש בקולנוע. בנוסף יש לזכור, שקולנוע הינו נגיש יותר לקהל מאשר תיאטרון, בעוד שבתיאטרון הצגה יכולה לעלות רק במקום אחד בערב נתון, בקולנוע, הסרט יכול לעלות בכל העולם בו זמנית.

ישנה נקודה נוספת שחייבים לעלות, למרות שבשנים האחרונות הטענה הזאת התערערה מאוד, עדיין תיאטרון נשאר מקום עם "קדושה" מסוימת עבור שחקנים ובמאים, לכן ההצגות שעולות הן תמיד יהיו פחות בידוריות ויותר "כבדות". בשנים האחרונות ובכן זה התערער ואנו רואים הרבה יותר הצגות מסחריות ולא בדיוק הצגות ששקספיר וחבריו היו מוכנים לראות על בימות התיאטרון.

 אל מול טענת אנשי הקולנוע, יש את הטענות של אנשי התיאטרון. לטענתם קולנוע הינו אלא זיוף. בעוד שבתיאטרון קשה לשחקן שלא יודע לשחק להסתיר זאת, אזי שבקולנוע קל מאוד להסתיר זאת, הן באמצעות טייקים רבים שהוא עושה, באמצעות צילומים, אפקטים וכן הלאה. טענה אחרת היא, שהקולנוע איננו מסוגל להעביר את המסר שהתיאטרון מסוגל להעביר, כי בין הקהל לשחקנים ישנו מסך אחד ומצלמות שיוצרות ניכור מסוים. לכך יש להוסיף את הטענה המקובלת, שתיאטרון מציג את המשחק האמיתי המכובד, בעוד הקולנוע מלא בסרטים שאין בהם משחק אלא של המצלמות והאפקטים השונים.

עם כל הכבוד לקולנוע ולשליטתו על התרבות המודרנית, כל שחקן וכל במאי יאמר שתיאטרון זה המשחק האמיתי. מעצם העובדה שהמשחק הוא חי, בעצם העובדה שעומדים מול קהל ואי אפשר להסתיר מהם את הפגמים והזיופים, מעצם העובדה שהמפגש עם הקהל הוא מפגש של מטרים בודדים ולא דרך מסך. בתיאטרון יש קסם שגם היום, מאות שנים אחרי שעלו ההצגות הראשונות, אי אפשר להעלים אותו.

אתר תגובות הוא מדריך עסקים שמביא לכם בנוסף למאגר עסקים מלא ומעודכן גם תגובות שכתבו גולשים על העסקים המופיעים בו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא אלון

מאת: גיא אלוןהחזרי מס28/07/113436 צפיות
מרביתכם בוודאי לא מודעים לעובדה כי עד 80% מהעובדים במדינה זכאים להחזר מס, כל שכן כשאותם עובדים מקבלים הכנסה משני מקומות שונים. אם בעבר החזר מס היה כרוך בבירוקרטיה ארוכה ומפרכת, הרי שהיום אפשר לבצע בדיקת החזר מס אונליין האורכת בסך הכל כמה שניות. הזדמנות נוספת לבדוק האם הנכם זכאים להחזר מס תתרחש בזמן הגשת טופס תיאום המס השנתי, פרוצדורה שאפשר כיום לבצע אונליין גם כן.

מאת: גיא אלוןמשכנתא14/04/111635 צפיות
כפי שכולנו שומעים בלא הרף, משכנתא היא ההשקעה הגדולה ביותר שרוב רובם של משקי הבית יעשו בימי חייהם, ולכן יעוץ משכנתאות מקצועי הוא כמעט בגדר הכרח. יעוץ משכנתאות יכול לא רק לעזור לכם לבחור את ההצעה המשתלמת ביותר, או לתפור לכם משכנתא מותאמת להעדפות האישיות שלכם מבחינת גובה תשלום, תקופת ההתחייבות וכו'.

מאת: גיא אלוןהפקות אירועים14/04/111701 צפיות
מעצבי אירועים יכולים לא רק לתרום להצלחת אירוע מסויים אלא גם לחסוך בהוצאות. עם זאת, מהתרשמות אישי של כותב שורות אלה, רבים מאיתנו לא מודעים הייטב לסוג ההתקשרות עם מעצבי אירועים, מה נכלל תחת החוזה שלהם, ומה עושים במידה ומתגלים חילוקי דעות. על נושאים אלו, ואספקטים אחרים של חוזה עם מעצבי אירועים, בשורות הבאות.

מאת: גיא אלוןפרסום14/04/112216 צפיות
מזל טוב! אתם חוגגים חתונה / בר מצווה / יום הולדת / ברית / בריתה או אירוע אחר. לא משנה איזה אירוע אתם חוגגים, אתם רוצים ליהנות ורוצים שהאורחים שלכם ייהנו ויזכרו את האירוע שלכם כאחד האירועים המוצלחים והמהנים היותר שהיו בהם. על מנת שהאורחים יזכרו דווקא את האירוע שלכם עליכם להשקיע באירוע, בעיצוב, באוכל, במוסיקה ובאטרקציות מיוחדות, אך יותר מכל על מנת שהאורחים יזכרו את האירוע צריך להעניק להם מתנה קטנה שכל פעם שיביטו בה יזכרו באירוע המיוחד שלכם, בשביל זה הומצאו סוגים שונים של מזכרות לאירועים.

מאת: גיא אלוןתכשיטים01/11/102398 צפיות
צורפות הוא מקצוע עתיק מאוד, תפקידו של הצורף הוא לעבד מתכות כמו זהב, פלטינה וכסף במטרה ליצור מהם תכשיטים. הצורף מעבד את המתכות לתכשיט ומשלב עליהם אבנים יקרות.

מאת: גיא אלוןבריאות ורפואה כללי01/11/1012423 צפיות
רופא תעסוקתי תפקידו לבדוק את בריאותם של אנשים שאינם נמצאים בקו הבריאות ובשל כך לא יכולים לצאת לעבוד. הרופא התעסוקתי יכול לאשר היעדרות ממושכת מהעבודה בעקבות מחלה ולקבוע אובדן כושר עבודה.

מאת: גיא אלוןבניין ואחזקה - כללי01/11/102414 צפיות
כמה פעמים חיכיתם ימים או שבועות לחשמלאי שיבוא לתקן מוצר חשמלי שהתקלקל לכם בבית? התקשרתם אליו כמה פעמים והוא דחה אתכם שוב ושוב בינתיים התחלתם לכבס במכבסה, התחלתם לבשל מאכלים שלא דורשים אפייה או חימום בתנור ועוד. לפעמים מספיק שמוצר חשמל אחד לא יעבוד כדי שנבין עד כמה אנחנו תלויים בחשמל. במקרים כאלו או שאנחנו מנסים את החוש הטכני שלנו או שאנחנו קוראים לאיש מקצוע המתעכב - חשמלאי.

מאמרים נוספים בנושא תיאטרון

מאת: חיים נויתיאטרון02/03/223247 צפיות
המחזמר פיטר פן, העולה בתיאטרון הקאמרי (בשיתוף תיאטרון אורנה פורת) הוא מלהיב ותוסס, עטור אפקטים והברקות בימוי, מופע מוצלח לילדים ולכל המשפחה.

מאת: חיים נויתיאטרון17/02/222824 צפיות
מחלת נעורים , יצירתו הקלאסית של פרדיננד ברוקנר מתמודדת עם חיי בני הנעורים על סף הבגרות וההפקה בבית צבי היא רוויה במשחק משובח ומרגש של להקת השחקנים שמפגינה יכולת מקצועית נפלאה. הבמאית ליאת פישמן לני, שגם תרגמה ועבדה מחדש את המחזה וגם ערכה את הליווי המוזיקלי, הצליחה ללהטט עם השחקנים והתוצאה היא חוויה תיאטרלית מענגת ועם זו נוקבת ומהדהדת לזמן רב לאחר הצפייה.

מאת: חיים נויתיאטרון31/01/223122 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, שעלה בתיאטרון בית ליסין הוא תוסס, קולח וקסום; זהו הלהיט הבא של התיאטרון והוא מהווה חוויה תיאטרלית לחובבי הז'אנר.

מאת: חיים נויתיאטרון30/12/213152 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, יעלה בתיאטרון בית ליסין ב-20 בינואר והוא עשוי להיות הלהיט הבא של התיאטרון. בפרזנטציה לעיתונאים ולמנהלי תרבות ברשויות, גילתה מנכ"ל התיאטרון ציפי פינס, שכבר מתוכנן מחזמר נוסף לפי אותו הז'אנר שיהיה מבוסס על סרט הקאלט "בלוז לחופש הגדול".

מאת: חיים נויתיאטרון28/11/214239 צפיות
"פנתר כפול" העולה בתיאטרון בית ליסין – היא הצגה נוקבת ומרגשת, סוחפת ומותחת על תנועת הפנתרים השחורים במלאת 50 שנה להקמתה ועל יו"ר התנועה שהיה בעצם סוכן משטרה סמוי . המחזה נכתב בידי יואב שוטן-גושן בהשראת תולדות תנועת המחאה החברתית שהגיעה בסופו של דבר לכנסת ועל פעילותה והיא שזורה בשמות ובאירועים אמיתיים, אם כי המחזה נותן דרור גם לגיבורים דמיוניים ולתרחישים שלא התרחשו , אך מעניקים נופך דרמטי ותיאטרלי .

מאת: חיים נויתיאטרון24/11/213300 צפיות
קיץ אחרון הוא מחזה העוסק באהבת נשים ובסיפור אהבתן הטראגית של שתיים מהן. ההצגה העולה בבית צבי ברמת גן היא מרגשת, נוקבת ומעניקה חשיפה של טפח מחיי האהבה של נשים . שיאה של ההצגה היא הגורל האכזר שפוקד את אחד הזוגות , כאשר אחת הבחורות מקפדת את חייה ממחלה ממארת, בדיוק כפי שאירע למחזאית האמריקנית ג'יין צ'יימברס שמצאה את מותה מסרטן , 3 שנים לאחר שעלתה ההפקה הראשונה על הבמה.

מאת: חיים נויתיאטרון02/11/213714 צפיות
ההצגה הנודעת מונולוגים מהואגינה, העולה בבית צבי ברמת גן, היא הפקה תוססת ומרגשת מאוד, בזכות העוצמה שבמחזה, הבמאית המצוינת ליאת פישמן-לני ולהקת השחקניות המוכשרות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica