חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביקורת יינות קברנה פרנק ישראלים -שף אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול20/01/20101955 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
קברנה פרנק הוא מהזן המיתולוגי של הקברנה סוביניון. גדל בעיקר בסנט אמיליון ובלואר, שם הוא משמש כמרכיב קטן בבלנדים איכותיים.   בחבורת הטועמים היו נציגים נכבדים מחובבי היין הישראלי, כאלה שנפגשים פעם בחודש ומחליטים על קו מסוים בטעימה. הבקבוקים נאספים מחנויות יין מובחרות או מיקבים ונפתחים לטעימה ולדיון מעמיק על היין. הטעימה הפעם היתה טעימה עיוורת, כל היינות כוסו בנייר כסף אטום ולנו הטועמים נמסר רק שנת הבציר ,לא יותר. אפיוני היין הובאו כאן ממבחר דעתם של הטועמים הציונים ניתנו על ידי.   רשמי טעימה ותוצאות:   היין הטוב ביותר שנטעם קברנה פרנק של יקב בן חנה.   היין המאכזב שנטעם קברנה פרנק של יקב פלטר.   פלטר,T סלקשיין, 2005   ליין צבע אדום שני עמוק. באף ירקרקות חזקה, עשבי תיבול, פירות יבשים שעבר זמנם, רוזמרין, בפה ירוק מדי עם תחושת בוסריות ומעט מתיקות מסביב, אלכוהוליות מורגשת במקצת יתר על המידה, טאנינים חזקים ובועטים. בסך הכל תחושה של יין משעמם ושטוח, לדעתי היין הגרוע ביותר שמייצר היקב.   ציון: 75.   שטרן 2006   ליין צבע ארגמן עם נימות חומות ומראה של יין מבוגר לגילו. באף ריבת ענבים, שזיף, טופי קרמל. בפה גוף בינוני, אלכוהולי מדי. הפה לא עומד בקנה של האף, היין לא ממריא גם לאחר זמן מה בכוס. יקב קטן ואנונימי יחסית שקיבל במה בפאנל אך לצערנו לא סיפק את הסחורה דיה.   ציון: 76.   פסגות 2006   ליין צבע בורדו, אדום עמוק. באף שזיף, שוקולד תפוז, לימוניות. בפה גוף בינוני מאוזן, שוקולד מריר עם נימות של פרי הדר ברקע. הירושלמי שבחבורה והפתעת הערב הטובה הראשונה שהיתה לנו. פרנק "חם" מאזור יחסית חצי קר. יקב קצת פחות מוכר ומוחצן שמוכיח שאפשר לעשות גם זנים אחרים ממרלו וקברנה סוביניון בצורה טובה.   ציון: 85.   מרגלית 2003   ליין צבע דובדבן פטל. באף אבק שריפה, חבית חרוכה, עץ קלוי וחמאתי, המזכיר במקצת יין קליפורני. האף שונה לחלוטין מהיינות האחרים. בפה גוף בינוני ומאוזן, נימות ירקרקות ברקע, מעט פרי מתקתק, חסרה חמיצות. מחלוצי הקברנה פרנק בארץ ו"הזקן" שבחבורה אך עדיין מספק את הסחורה בגדול, אמנם נראה שמעט קצת אחרי שיאו אך עדיין יופי של יין, רצוי לשתותו בשנה הקרובה.   ציון: 86.   ויתקין 2004   צבע בורדו שחור עם שוליים סגולים, עמוק ומרשים. מזכיר במקצת פטיט סירה. באף זיתים שחורים, שרף, שוקולד מריר, חבית מעושנת. בפה גוף בינוני ומעלה, מעט סילאן. ההתחלה לא נראתה טוב בחליצת הפקק, הנוזל טיפס למעלה גבוה מדי והבקבוק עבר מספר טלטלות קשות בזמן יישונו. אך עם זאת היין הפגין חוסן עושר בטעמים ונתן תמורה נהדרת ביחס למחירו. יופי של יין מיקב קצת שונה בנופנו.   ציון: 90.   בן חנה 2005   צבע סגול שחור, בורדו עד סגלגל. באף פירות אדומים, אוכף, ירקרקות מוחצנת, זיעה, קסיס, שוקולד. בפה גוף בינוני, מאוזן, קטיפתי, שוקולד ופירותי. הפתעת הערב לטובה, יין מאוזן וטוב, נגיש לשתייה כבר עכשיו אך בוודאי ישתפר בשנה שנתיים הקרובות. יין גדול מיקב קטן ועלום.   ציון: 92.   להצטרפות לצוות טועמי הפורום של אסף ושרון - s_talmy@walla.com
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אלון גונן-שף

פורטל היין הישראלי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול03/11/121322 צפיות
יינן ויקטור שונפלד. קברנה סוביניון עם תוספת של 6% מרלו. 15% אלכוהול. 18 חודשי חבית. היקב סיפר על היין בהשקתו בשנת 2009, כי "היין יישמר במצב מצוין 15 עד 20 שנה", תמחר אותו אז ב- 330 שקלים, וכמובן העניק המלצה להגישו עם מנה ראויה: "שילוב מרתק יהיה כתף טלה מושרה במרינדה, ממולא בפטריות בר ועשוי בצליה איטית על גחלי עץ" (כזה קשקוש לא שמעתי מזמן, והגיע הזמן שילדות ממשרדי יחסי ציבור יפסיקו להתאים יין לאוכל).

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול30/09/121451 צפיות
חודש ספטמבר הוא חודש ההשקות, רגע לפני החגים יוצאים הייננים ומגישים את היינות החדשים והנגישים ללקוחות. היה מענג לראות את עשרות האנשים גודשים את יקבי ססלוב ואבידן שאירחו יקבי בוטיק קטנים לטעימה וכמובן את הארוע בשריגים ובצ'ילאג. אושר גדול התעשיה הזו מעניקה לנו. ביקורות יין מאת: שף אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול30/09/121276 צפיות
חודש ספטמבר הוא חודש ההשקות, רגע לפני החגים יוצאים הייננים ומגישים את היינות החדשים והנגישים ללקוחות. היה מענג לראות את עשרות האנשים גודשים את יקבי ססלוב ואבידן שאירחו יקבי בוטיק קטנים לטעימה וכמובן את הארוע בשריגים ובצ'ילאג. אושר גדול התעשיה הזו מעניקה לנו. ביקורות יין מאת: שף אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול15/07/121329 צפיות
יקב שטרן התארח השבוע בבר יין 107 ומזג טעימות לסועדים שהתקבצו לשם כך. יקב שטרן שוכן לו בקיבוץ תובל בגליל המערבי, היקב הוקם ב 2004 על ידי ג'וני שטרן ורן בגם שני חובבי יין שהחליטו להגשים חלום ולייצר יין. ג'וני שטרן מעיד על עצמו שהוא אוטודידקט בנושא יין והניסיון הוא המורה הטוב ביותר שלו.

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול27/03/121488 צפיות
טפרברג 1870-סדרת יינות מתוקים יינות בעלי שמות כלי נגינה מקראיים. נבל, כינור, חליל. אז כל שנותר הוא לצאת בתופים ובמחולות ולשקוע בסימפוניה לבית משפחת טפרברג 1870 מאת שיקי ראוכברגר ואוליבייה פרתי. מאת שף אלון גונן.

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול27/03/121407 צפיות
יקב עמק האלה השקת יינות מסדרת: vineyards choice השקה מוזרה בהחלט שף אלון גונן רבות נכתב על השינויים הפרסונליים שנעשו ביקב עמק הלה אבל לא בזה עסקינן אנוכי. לין גולד היא הייננית החדשה ביקב ומוטלת עליה משימה ואחריות לא פשוטה בכלל. אני לא חושב שהיא צריכה להיכנס לנעליו של קודמה כפי שמצפים ממנה , אני גם לא חושב שהיא צריכה להיות זו שצריכה הייתה להציג את היינות שעדיין לא היא עשתה וחתומה עליהם. הם לא שלה לטוב ולרע. לא ברור לי למה בהשקה לקחה לין גולד את המושכות והציגה את היינות שהושקו, לי היינות לא היו ברורים ולעניות דעתי גם לה לא היה מושג ביינות שהיא נאלצה להגיש לנו לטעימה ולסנגר עליהם.

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול27/03/121465 צפיות
טעימות קריניאן מאת שף אלון גונן המון גפנים של קריניאן פזורים בכל שטחה של ישראל , לאחרונה חזרו שוב להעריך את הזן החזק הזה והוא מקבל אט אט מקום נכבד כיין זני ביקבים המסחריים וביקבי הבוטיק. אפשר להפיק מדונם אחד של קריניאן בסביבות 4 טון לדונם ואז מקבלים מיץ ירוד ואפשר כמובן לשמור על משטר דילול קפדני ולהפיק מהענב מיץ בעל איכויות טובות. ענב הקריניאן גם יודע לספוג את טעמי חבית העץ וזה דבר נוסף שחייבים לקחת בחשבון אם לא רוצים מיץ אלון. נכון שהקריניאן הוא זן שהגיע מצרפת ומספרד אולם הוא נחשב לכל כך ישראלי והגיע הזמן שבאמת הוא ימצא את מקומו האיכותי בין היינות המסורתיים כמו הקברנה והמרלו.

מאמרים נוספים בנושא יין ואלכוהול

מאת: רוני הכהןיין ואלכוהול21/12/172755 צפיות
אם עד כה ראיתם רק את אותם מיכלי נירוסטה רק במבשלות גדולות ומוכרות של בירות בארץ הקטנה שלנו, הרי שכיום מבשלות בוטיק בולטות לא פחות ופזורות בכל מיני מקומות בארץ.

מאת: בני דואנייין ואלכוהול29/12/142546 צפיות
יקב בוטיק הוא יקב אשר מייצר לרוב כמות קטנה של יין (כמות שאינה מסחרית באופן כזה שאפשר למכור את היין בסופרים הגדולים) ואשר שם דגש על הטעמים של היינות אותם הוא מוציא, כך שאלו יהיו משובחים במיוחד.

מאת: משקאות דניאליין ואלכוהול03/11/142912 צפיות
אנשים רבים שחושבים שמשקאות חריפים מאוד משמינים, אך במידה ושותים נכון, בכמויות מדודות- אין בהכרח סיבה לבהלה. כולם מכירים את הביטוי "כרס בירה", אך דווקא בבירה בשונה משאר המשקאות החריפים- יש את כמות הקלוריות הנמוכה ביותר.

מאת: בן טליין ואלכוהול09/06/144440 צפיות
קוקטייל העיתונאי הופיע לראשונה בספר 'The Savoy Cocktail Book' שיצא לראשונה ב1930 ונכתב ע"י הארי קראדוק, ברמן אמריקאי אשר היגר לאנגליה לאחר שחוק היובש נכנס לתוקף.

מאת: ד"ר אילן אביטבוליין ואלכוהול13/03/1411797 צפיות
ד"ר אביטבול מסביר על "תהליך בניית בלנד או "ממסך" שכולל בד"כ מיזוג יינות מזנים שונים ומאותו בציר אך ניתן גם כן למזג יינות העשויים מאותו זן מאזורים שונים, בתנאים שונים ואף מבצירים שונים"

מאת: ד"ר אילן אביטבוליין ואלכוהול10/03/148160 צפיות
ד"ר אביטבול, בעל תואר ביננות, מעניק הדרכה חוויתית ביקבים הכוללת הכרות עם תהליך ייצור היינות מהענבים ועד הבקבוק, הסבר אודות תהליך טעימת ורכישת היין וכן התאמת יין ואוכל.

מאת: allgiftsיין ואלכוהול05/02/148477 צפיות
השקעתם ורכשתם יין איכותי, אך אינכם מתכננים לפתוח אותו באופן מיידי. לא פעם עולות השאלות כיצד למנוע התחמצנות של יין וכיצד לשמור על בקבוקי היין באופן האופטימאלי ביותר בתנאים הביתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica