חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפים לצילום

מאת: אלבוםבוםתרבות דיגיטלית26/01/20101387 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יש לבחור את פורמט הצילום

כאשר מצלמים יש להתאים את פורמט הצילום לאוביקט המצולם. כאשר מצלמים נוף וטבע רצוי לבחור במצב מאוזן של המצלמה (מצב רגיל) לעומת זאת, בצילום פורטרטים או דמויות עומדות יש לבחור בפורמט צילום מאוזן אשר מצמצם את הרקע, מדגיש את הדמות ומאפשר לקבל דמות גדולה עד כמה שניתן של האובייקט המצולם.

מניעת טשטוש

דמות מטושטשת עלולה להיגרם מכמה סיבות עיקריות: תזוזת המצלמה בזמן הצילום – למרות שהיום ברוב המצלמות יש מנגנונים שמתגברים על תזוזת המצלמה, עדיין כדאי להקפיד לא להזיז את המצלמה בזמן הצילום. צילום דרך עינית המצלמה (ולא באמצעות מסך המצלמה) יכול להגדיל את יציבות המצלמה בזמן הצילום בכך שמגדיל את כמות נקודות המגע של המצלמה עם הגוף. צילום דמות בתנועה – כאשר מצלמים דמויות שנמצאות בתנועה סיכוי גדול שהדמות תצא מטושטשת בתמונה. על כן מומלץ להעביר את המצלמה למצב "ספורט" ובכך להגדיל את מהירות הצמצם ולמנוע את טשטוש הדמות

איך להימנע מעיניים אדומות

עיניים אדומות נוצרות כתוצאה מהחזר אור הפלש ע"י העיניים. על מנת למנוע תופעה זו יש להשתדל לצלם עד כמה שיותר בסביבה מוארת ולנסות ולהימנע משימוש בפלאש כאשר אין צורך בכך. במידה וחייבים להשתמש בפלאש, בחרו במצלמה את האפשרות למניעת עיניים אדומות. במידה והפלאש ניתן לכיוון יש לנסות לכוונו לכיוון התיקרה או קיר סמוך ובכך להאיר את הדמות בצורה עקיפה.

טיפים לצילום ילדים: למנוע קונצים

על מנת שהילדים לא יבחינו שמצלמים אותם ולשמור על הספונטאניות של האירוע מומלץ לצלם מעמדה מרוחקת ולהשתמש בזום בצורה כזו נשאר בלתי נראים ונרוויח את הרגעים היפים .

טיפים לצילום ילדים: להיות סבלניים

המצלמות הדיגיטליות מאפשרות לנו לצלם צילומים רבים "בלי לעשות חשבון" הדבר הוא לא תמיד טוב מכוון שנאגרות לנו תמונות רבות ודומות שקשה לנו להיפרד מהן. לפעמים עדיף להמתין בסבלנות ולצלם ברגע הנכון, בזוית הנכונה ובתאורה המחמיאה ביותר. 

טיפים לצילום ביתי:

ילדים: לצלם בגובה העיניים
אם נצלם ילדים ללא התייחסות לגובהם התוצאה תיראה כאילו ענק מצלם גמד. לכן חשוב להקפיד לצלם ילדים בגובה העיניים. מומלץ לרדת לעיתים על הברכיים או אף לשכב ליד הילד על מנת להגיע לזווית צילום נכונה  

צילום בתנועה

כאשר מצלמים אובייקט שנע במהירות (איש רץ, רוכב אופניים...) יש לעקוב אחריו עם המצלמה ולצלם תוך כדיי תנועה – כך האובייקט שבתנועה יצא חד ואילו הרקע יהפוך למטושטש.
אפשרות נוספת היא להעביר את המצלמה למצב "ספורט".
כמובן שילוב של שתי השיטות ייתן את התוצאה הטובה ביותר.

איך למנוע דמות מוצללת וחשוכה

 כאשר מצלמים דמויות בטבע לפעמים נוצר מצב שהנוף ניראה מצוין אך הדמות ניראת מוצללת וחשוכה. הדבר קורה כאשר מצלמים את הדמות והשמש בגבה. על מנת למנוע תופעה זו יש להשתדל ולצלם כאשר השמש היא בגב המצלם. עם זאת לא תמיד אפשר להזיז את השמש ולכן על מנת לפתור תופעה זו יש לצלם עם פלאש (למרות שזה באור יום). הפלאש מאזן את אור השמש ומצמצם את תופעת הדמות החשוכה.

צילום דיגיטלי

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 

אלבומבום החיים בנויים מתמנות קטנות מבית דפוס אילן בע"מ,
בעזרת התוכנה ידידותית והפשוטה של אלבומבום ניתן לערוך ולסדר את התמונות שאנו בוחרים ואוהבים במיוחד לפי נושאים, תקופות ורגעים שחשוב לנו לזכור. לשלוח את קובץ האלבום אל שרתי החברה, ולקבל בחזרה אלבום מושלם, כרוך בכריכה מהודרת, מודפס בצורה איכותית, ובעל ערך אישי בל יתואר. 

להורדת תוכנה בחינם: www.albombom.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלבוםבום

מאת: אלבוםבוםצילום09/03/101077 צפיות
צילום אירועים משפחתיים מאפשר מזכרות מאירוע משמח, תמונות שיאפשרו לנו בעתיד לשוב ולהיזכר ברגעים המאושרים שחלפו. חשיבות רבה נודעת לצילום באירועים משמחים.

מאת: אלבוםבוםצילום08/03/101023 צפיות
אלבומי תמונות מספקים פעמים רבות רגעים של נוסטלגיה נינוחה, בהם אנחנו נוסעים אחורה בזמן ומתענגים על רגעים מאושרים שצילמנו.

מאמרים נוספים בנושא תרבות דיגיטלית

מאת: ציפורה בראביתרבות דיגיטלית19/07/185097 צפיות
המקום אליו מחוברים הילדים והצעירים בכלל וגם מבוגרים רבים הוא – הטלפון הנייד שלהם, החיבור הדיגיטלי שלהם לעולם. רק נסו לקחת אותו מהם. לא יעלה על הדעת!

מאת: רוני הכהןתרבות דיגיטלית08/12/172763 צפיות
הרבה יאמרו כי מן הרגע שבו הבית נעשה חכם ואינטראקטיבי עבור הדיירים שנמצאים בתוכו, כל בעלים של בית יכול למעשה להתחיל לקבל תפעול יותר נוח של המקום הזה שבו הוא גר ולשם כך ראוי לבצע עבור בית חכם השוואת מחיר חכמה גם כן.

מאת: ניב אבןתרבות דיגיטלית23/09/172558 צפיות
האם העולם הוירטואלי יהפוך להיות חלק בלתי נפרד מן העולם המעשי, ממש כמו טלביזיה משוכללת וטלפון חכם בכיס של כל בן אדם כמעט? קראו הלאה.

מאת: רוני הכהןתרבות דיגיטלית29/03/172461 צפיות
הדרך לשחרר קצת מן התחושות הטבעיות של הלחץ להספיק את הכל מבלי להוציא יותר מידי כסף על טיסות לחוץ לארץ וטיפולים אצל הפסיכולוג? פשוט נכנסים אל חדר מציאות מדומה שלוקח לכל יעד אפשרי.

מאת: אליתרבות דיגיטלית08/02/172031 צפיות
כרטיס ביקור דיגיטלי מדמה כרטיס ביקור "רגיל" אך עם יתרונות שיש לעולם הטכנולוגיה להציע כמובן. כרטיס דיגיטלי מתקדם במרבית המקרים מכרטיס רגיל וכלל הרבה יותר מידע ודרכי התקשרות עבור בעלי הכרטיס או מי שמקבלים אותו.

מאת: שאול כהןתרבות דיגיטלית29/06/152962 צפיות
בעולם המודרני המערבי, הנשלט באופן מאוד ברור על ידי האינטרנט והטלפונים הסלולאריים, המידע מעולם לא היה נגיש בצורה מהירה, פשוטה ונוחה יותר. לאורך כל ההיסטוריה האנושית לא היה לאדם גישה כל כך רחבה למידע. כשאנו מדברים על מידע, אין הכוונה רק לצד הטוב של העניין, אלא גם לצדדים אחרים ולתופעות לוואי שבאו איתו. אחת מתופעות הלוואי האלה היא – פורנו באינטרנט...

מאת: עדי גלתרבות דיגיטלית14/04/152229 צפיות
הקמתו של הרדיו בישראל הייתה בשנת 1940, בתקופת המנדט הבריטי שאז היה משודר מאניית אקסודוס שעגנה בחופי חיפה. אז היו אלו פעילי ההגנה ששידרו לתושבים בישראל והרדיו נקרא אז קול ישראל. לפני כן היו מספר שידורים לפרקי זמן קצרים כמו בשנת 1932 כשהיה אז יריד האביב שכונה יריד המזרח שעסק בתעשיה ומסחר כשאלפים מתושבי הארץ מכל הדתות הגיעו ליריד זה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica