חפש מאמרים:
שלום אורח
15.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בניית אתרים – מסטטיות לאינטראקטיביות

מאת: ivTextבניית אתרים27/02/2009832 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הקשישים שבינינו, המלווים את המדיום האינטרנטי מימיו הראשונים, יכולים להעיד טוב מכל על המהפכה שעברה על האינטרנט בשנים האחרונות. אתרי האינטרנט של ראשית עידן האינטרנט היו תחליפים מקוונים ללוח מודעות שכונתי. ניתן לתארם במילה אחת קצרה וקולעת  -  פסיביים. בונה האתר היה מעלה את התכנים לאתר, תכנים שהיו קשורים גם באופן הדוק לעיצובו של האתר ושם הם היו נשארים עד זקנה ושיבה או עד שבעל האתר היה מחליט כי הגיע הזמן להחליף שוב את התכנים. הוא היה פונה שוב אל בונה אתרים ושוכר שוב את שירותיו בכדי שיזין לאתר תכנים חדשים.

אך גישה כזו התאימה לאינטרנט של ראשית ימי המדיום, כאשר הגולש המתחיל היה מתרגש מכל מידע חדש שהצליח למצוא ברשת ומכך שהצליח לאתר בית עסק נוסף שהעלה אתר המפרט את שעות הפתיחה שלו. גישה זו אינה מתאימה, מזה זמן רב, לשוק התזזיתי של ימינו, בו הלקוח הוא המלך וכל המדיומים הופכים עולמות בכדי להתאים עצמם באופן אופטימאלי לגולש או לצרכן המדיה.

שמות הקוד היום הם דינאמיות ואינטראקטיביות  –  שינוי תדיר של תכני האתר, דיאלוג בין הגולש לבין בעלי האתר, ופעמים רבות אף דיאלוג בין הגולש לבין האתר עצמו. בואו ניכנס קצת לעבי הקורה ונראה כיצד הדברים עובדים.

ראשית נזכיר, כי כמו דברים רבים מאוד בעולם, השינויים קשורים באופן הדוק לפיתוחים טכנולוגיים. נזכיר רק כמה מהם כאן, על מנת להדגים כיצד הם שינו את חוקי המשחק בתחום של יחסי גולש-אתר-בעל אתר.  

תחום אחד הוא הפרדת תוכן האתר מן העיצוב שלו באמצעות הפיתוח שנקרא           CSS. בשחר ההיסטוריה היה ה-HTML, שהוריד לעולם תוכן ועיצוב הכרוכים יחדיו לבלי התר (כמעט). כל שינוי בתוכן גרר גם שינויים בעיצוב ודרש התערבות של מומחים ומתכנתים. בשביל להבין את הבעייתיות אין צורך להיות מתכנת. אם אתה, כבעל האתר, נדרש להזעיק מתכנת כדי לשנות כל מחיר של פריט, תעדיף כבר לוותר על העדכון ולהשאיר את האתר לחובבי הז'אנר בלבד. CSS הוא פיתוח שאפשר להפריד את תוכן האתר מן העיצוב שלו ואפשר הכנסת שינויים בתוכן האתר בקלות יחסית, על אף שגם כאן נדרש עדיין איש מקצוע. 

תחום שני הוא כניסתן של מערכות ניהול תוכן דינאמיות, המאפשרות לבעל האתר או לכל מי שאין בידו ידע טכני, אך יש בידו הרשאה מתאימה, להעלות, לשנות להוריד ולעדכן את התוכן של אתר האינטרנט. כאן אפשר לנשום סוף-סוף לרווחה  -  אתרים לא למומחים בלבד. כל בעל אתר, שהמתכנת שלו צייד את אתרו במערכת תוכן דינאמית ובהוראות המתאימות, יכול להעלות, להוריד, לשנות או לעדכן את התכנים באתר שלו.

אך בכך לא די. גם הגולש זכה לפיתוחים המשפרים את התקשורת שלו עם אתר האינטרנט. בזירה החלו להופיע חידושים חדשים בעלי שמות מאיימים  -  JAVASCRIPT, DHTML, AJAX ועוד, שעל אף חזותם המאיימת הפכו את אתרי האינטרנט לידידותיים להפליא. הגולש, שנדרש בעבר לשלוח בקשה מחודשת לשרת האינטרנט בנוגע לכל פרט שביקש להזין בטופס באתר או בנוגע לכל פעולה אחרת ואז נאלץ להמתין עד בוש בזמן שבקשתו הזדחלה לאיטה לאורך קווי האינטרנט האיטיים, החל להרגיש לפתע שאתר האינטרנט מגיב לבקשותיו באופן מיידי. גם שרתי האינטרנט, שהיו בסכנת קריסה מתמדת בשל הצורך לטפל בכל הזוטות ששלחו אליהם האתרים, נשמו לרווחה. ובא לציון גואל.

יפה לא? אך כל המומחים מציינים כי אנו מצויים רק בראשיתה של המהפכה. דורות חדשים  של אתרים מתדפקים על דלתנו הוירטואלית ובאמתחתם שלל חידושים מסעירים. איננו יודעים מה בדיוק צופן לנו העתיד. אם היינו יודעים היינו מקימים את הסטארט-אפ הבא. אך לא יהיה זה הימור גדול מצידנו לנחש כי אתרי האינטרנט יהפכו להיות מקצועיים יותר ואף יתאימו את עצמם בהתאם לצרכיו ונתוניו של כל גולש וגולש. בקיצור, יש למה לחכות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

http://www.ivtext.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ivText

מאת: ivTextשיווק באינטרנט28/02/091809 צפיות
במקרים רבים מתעורר הצורך לשכור את שירותיה של חברת קלדנות מקצועית. השוק ככלל ורשת האינטרנט בפרט כיום רוויים בחברות ועסקים המציעים שירותי קלדנות מקצועיים. לצורך ניווט קל ומהיר בתחום זה, ליקטנו מספר טיפים ועצות מועילות אשר בעזרתם תוכלו למצוא שירותי הקלדה מקצועיים אשר יתאימו לרוחכם ולכיסכם.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091726 צפיות
כל עסק מבוסס על ניהול מסמכים ודו"חות בשגרה, באירועים מיוחדים ובסיכומים תקופתיים. לעיתים עסקים קמים ונופלים על איכות ודיוק של עבודת קלדנות. הקלדה לא מדויקת של נתונים יכולה להיות בעלת משמעויות הרות גורל. עבודת קלדנות מקצועית ואיכותית יכולה לשמור על התנהלותו היעילה והמוצלחת של כל עסק, באמצעות הקלדה והדפסה של כל החומר הכתוב במשרד, החל במסמכים, פרוטוקולים והרצאות וכלה בחוזים ובסיכומי ישיבות.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091732 צפיות
תחום הקלדנות המקצועית כולל בתוכו מגוון רחב של שירותים העוסקים בהקלדת מלל, הזנת נתונים, עריכת ספרים ועבודות ועוד. קלדנות מקצועית מתאפיינת במהירות, באיכות וביעילות. חברות ועסקים מחזיקים לעיתים קלדנים כעובדים אורגניים של החברה. בזמן האחרון ניתן להצביע על המגמה ההולכת וצוברת תאוצה להוציא את השירות הזה מהחברות ולהעבירו כמיקור חוץ לחברות אשר מתמחות בקלדנות מקצועית.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091972 צפיות
אנשי מקצוע מתחומים רבים נאלצים להתמודד בשגרה היומיומית עם עבודה אשר אין להם צורך או שאיפה להתמחות בה. תחומים רבים דורשים עבודת איסוף נתונים וסידורם, הפצת מסמכים ודו"חות ארוכים ומפורטים וכן הפקת ספרים וחוברות. במשימות מעין אלה באים לידי ביטוי היתרונות הרבים של השימוש בשירותי קלדנות. לשימוש בשירותי קלדנות יתרונות רבים וחשובים לאנשים ממגוון תחומים, החל בעסקים, דרך פרויקטים אישיים וכלה בתחומי ההוראה והאקדמיה. במאמר זה נציג כמה מהיתרונות המרכזיים של השימוש בשירות קלדנות מקצועי.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091757 צפיות
העברת משימות לשירותי הקלדה מקצועיים יכולה להוות הקלה לסטודנטים ומרצים. העברת הקלדה של מסמכים, עבודות, מאמרים ודומיהם לשירותי הקלדה, מאפשרת לאקדמאים לעסוק בעיקר ולא לבזבז את זמנם על משימות שהם אינם מומחים בביצוען.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091681 צפיות
מה אומרת לכם המילה טכנולוגיה? הניחוש שלי הוא שהאסוציאציה הראשונה שתעלה בדמיוננו היא "אפשרויות" - הטכנולוגיה משפרת את חיינו ומאפשרת לנו לעשות דברים רבים יותר במהירות וביעילות. אך האם חשבתם פעם על הפער בין התפתחותה של הטכנולוגיה לבין היכולות של רובנו, שאינן מצליחות להדביק את קצב התפתחותה של הטכנולוגיה העומדת לרשותנו? כמה מכם מכירים את כל הפונקציות של מערכות השמע המשוכללות שבסלון ביתם או של מכשיר הסלולארי שלהם?

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/092511 צפיות
הקלדה עיוורת היא מיומנות חשובה מאוד עבור כל מי שעוסק במקצועות הקלדנות השונים וכל מי שרוצה לייעל את מהירות ההקלדה שלו. כקלדנית מקצועית אני מוכרחה להתוודות שחיי המקצועיים השתנו מן הקצה אל הקצה ביום בו למדתי הקלדה עיוורת, שכן הדבר הגביר לאין שיעור את מהירות הקלדת הטקסטים שלי ושיפר את יכולת הריכוז שלי ואת ערנותי לפרטים החשובים ביותר בטקסטים שאני מקלידה. שכן קלדנות היא מקצוע שדורש יכולת ניתוח והבנה של הטקסטים שמקלידים, לצורך תיקון שגיאות שונות כגון שגיאות הכתיב.

מאמרים נוספים בנושא בניית אתרים

מאת: דוד כהןבניית אתרים18/11/213665 צפיות
סוג נפוץ של אתרים הוא חנות וירטואלית שמציעה לגולשים מגוון מוצרים לרכישה מקוונת. קיראו מה ניתן למכור בחנות הווירטואלית וכיצד לעשות זאת נכון.

מאת: יאירבניית אתרים18/06/194094 צפיות
לא ניתן להפריז בתיאורים לגבי חשיבותו של אתר מקצועי וטוב לתמהיל המיתוג של כל עסק וחברה. האתר מהווה את "חלון הראווה" של העסק, את אמצעי הקשר הישיר שלו אתכם, ולא בכדי הוא נחשב למהותי ביצירת מותג מנצח.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים22/08/175753 צפיות
החלטתם לבנות אתר חדש וכעת אתם בשלב הראשוני של התהליך, אך זהו שלב שללא ספק אחד החשובים ביותר – רכישת דומיין (שם מתחם) לאתר שלכם.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים05/06/174890 צפיות
לפני שאתם שואלים את עצמכם איך להשיג לקוחות חדשים לעסק, אולי כדאי לדבר על אתר האינטרנט שלכם ועל תרומתו. אם השקעתם לא מעט על האתר הקודם והלקוחות סרבו להגיע, אולי כדאי שתבדקו את הבעיה לעומקה. ייתכן מאוד שיש לכם בעיה בבחירה של דומיין. מה זה דומיין ואיך הוא יכול לעזור לכם להשיג יותר לקוחות ובפרט לקוחות שאתם באמת צריכים לבית העסק?

מאת: vodplaceבניית אתרים22/03/172733 צפיות
בניית אתרים, על וורדפרס או לא?

מאת: Droxitבניית אתרים26/01/172302 צפיות
כאשר אנו משווקים אם מוצר או שירות, באמצעות האינטרנט, דף הנחיתה, הינו דף שמתוכנן למטרה אחת והיא יצירת לידים.. בדף הנחיתה, אין ניווט שקושר את הגולש לאתר, אך הסיבה המרכזית לכך היא צמצום אפשרויות שעומדות בפני הגולש...

מאת: vodplaceבניית אתרים20/12/162146 צפיות
מחיר יכול להטעות - הנה הסיבה למה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica