חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הורות = סמכות

אין ציפיה גדולה יותר מצפייה להולדת ילד.
תשאלו את כל מי שמחכה להולדת ילדו והוא יגיד לך כי אכן זה כך.
בראש עולות כל התמונת הפסטורליות שמראות תינוק צוחק ומאושר,הורה נינוח ורגוע - האושר ממלא את כל הדף וקורץ מכל פינה .
גם בסרטים ובסדרות המתייחסות להורים וילדים - איכשהו בסוף העניינים מסתדרים - תוך חצי שעה עד שעה וחצי (גג) הבעיות נפתרות וכולם מאושרים,שלמים,סולחים ואוהבים.
זה מה שמצטייר לכל אדם בוגר המצפה לילדו החדש (או ילדה)  שקט,שלוה,נינוחות,שפה משותפת הכל דבש.

ואז מגיע שלב ב' - הולדת הילד.

הורה אחד סיפר לי,באחת הסדנאות שהעברתי בנושא ההורות - כי הזמן שעבר מהרגע שהביא את התינוק הביתה, עד לרגע שבו חזרה אליו נשימתו הסדירה, לקח בערך כחצי שנה.

"החמוד הזה הגיע הביתה,והפך לי את חיי. לא יום ולא לילה,לא שקט ולא שלווה.24 שעות הילד לא הפסיק לדרוש תשומת לב,בכה בלי הפסקה.כל הזמן רצה על הידיים. אני מודה כי איבדתי סבלנות פעמים רבות,וכי בשלב מסויים שאלתי את עצמי לשם מה אני צריך את "הדבר" הזה".

 הורים רבים מוצאים עצמם  חסרי אונים מול הצורך הבלתי פוסק לתשומת לבם והטיפול המתמשך ברך הנולד. בפועל ההורה מוצא עצמו , פעמים רבות, בקושי גדול ובקונפליקט פנימי הולך וגובר,בין צרכיו ורצונותיו שלו לבין מילוי צרכיו של הרך הנולד.

 מי מספק לכם ההורים את הכוחות והסבלנות הנידרשים לגידולו של ילדכם ?

איך אתם ההורים גורמים לעצמכם להרגיש נעים,נינוחים,ומסופקים כך שתוכלו לתת לילדכם את מה שהוא זקוק לו?

מאיפה אתם שואבים את הכוחות להמשיך הלאה ?

איך אתם מתמודדים עם המצוקות/הלחץ/העייפות /חוסר האונים שאתם חווים במהלך שנות גידולו של הילד?

 הרי כולם עסוקים בילד,נותנים לכם עצות,פתרונות רעיונות - ומקבלים כמובן מאליו את מה שאתם לא בטוח מקבלים כמובן מאליו- שאתם תסתדרו! 

בסדנא להורות מאוזנת המתבססת על שיטת "יציאה מהשרדות" אנו משנים את הפוקוס.

 אנו מכוונים אליכם את כל הזרקורים - למצוקות שלכם הריגשיות,לקשיים שלכם עם עצמכם.

אנו נמצאים שם למענכם - ההורים.

 לא בשביל לתת הדרכה מה עושים עם הילד,אלא לתת לכם ת  הכלים  אשר יאפשרו לכם להתמתמודד עם המצוקות שלכם ,עם התחושות הלא קלות, לפעמים, שעולות לכם (שמישהו כבר יקח את זה מכאן...שמישהו יעזור לי ויפתור את הבעייה...) המשאירות אתכם, לא פעם ולא פעמיים,ולא שלוש ,עם טעם לא טוב בפה..ש"אולי לא עשיתם מספיק.."למה לא עשינו ככה?" "למה לא עשינו אחרת?"

או אולי  "למה כל-כך קשה לי להתמיד ולהיות סמכותי?" "איך זה שלאחרים יש ילדים כל כך ממושמעים?" "איך אחרים עושים זאת בכזאת קלות???????"

בואו אלינו,אנחנו נלמד וננחה אותכם כיצד להתגבר על התחושות הקשות התוקפות אתכם לפעמים כיצד להרגיע את עצמכם ובאמצעות זאת לפעול מתוך שיקול דעת ואיזון פנימי ולפעול מול ילדיכם בסמכות ובשקט. 

מרחבים פתוחים- קורסים וסדנאות המספקים כלים ופתרונות מעשיים על בסיס שיטת "יציאה מהישרדות" 

 



תגיות המאמר: הורות, סמכות, ילד, ציפיה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מרחבים פתוחים- קורסים וסדנאות המספקים כלים ופתרונות מעשיים על בסיס שיטת “יציאה מהישרדות” 
 http://www.vered-benzvi.com/land/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ורד בן צבי

מאת: ורד בן צביהורות03/08/101143 צפיות
מבוגרים מתקשים לקבל בקלות את הרעיון כי הילדים שווים להם בחברה. עצם קיומו של רעיון נדחה על ידם, על הסף. הם אומרים : "זה לא אפשרי כלל.מה שאני יודע כהורה וכבוגר רב מהידע של ילדי". "לא יתכן, בשום פנים ואופן כי הוא יהיה שווה לי " כמובן שלא.ילדים אינם שווים למבוגרים בשני תחומים - בניסיון ובידע. תכונות אלה אינן המעידות בהכרח על שיוויון גם אצל מבוגרים.

מאת: ורד בן צביאימון אישי - כללי21/03/101292 צפיות
כאשר אומרים "השרדות" ההקשר שעולה בראשם של רוב האנשים הוא, הישרדות כלכלית (או לחילופין הסידרה "השרדות"). ברור מה זה אומר לחיות בהשרדות כלכלית – לחץ, דאגה מפני החשבונות שיגיעו מחר, תחושה של מחסור, מתח מתמיד, דאגה יומיומית לקיום הפרט והמשפחה.

מאת: ורד בן צביאימון אישי21/03/101324 צפיות
כאשר אומרים "השרדות" ההקשר שעולה בראשם של רוב האנשים הוא, הישרדות כלכלית.(או לחילופין הסידרה "השרדות").

מאת: ורד בן צביאימון אישי21/03/101303 צפיות
רבים מכם ודאי מכירים את הריטואל הבא - בערב כאשר אתם שוכבים במיטה, אתם מתכננים בראשכם את היום למחרת.

מאת: ורד בן צביאימון לחינוך04/03/101690 צפיות
"כל ערב מחדש" - סיפרה לי ענת - "זה מתחיל אצלי בטוב ואיכשהו אני מסיימת ברע!"

מאת: ורד בן צביאימון לכסף04/03/101323 צפיות
המשק העולמי והישראלי עובר תמורות בפרט לאור המשבר הפיננסי הקיים בעולם,בשנים האחרונות.

מאת: ורד בן צביאימון למערכות יחסים04/03/101190 צפיות
מרבית האנשים התרים אחר בן/זוג,מחפשים להרגיש טוב ונעים לאחר הפגישה הראשונה.

מאמרים נוספים בנושא אימון לאיכות חיים

מאת: בנימין קלינגראימון לאיכות חיים30/08/213835 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דרור אטריאימון לאיכות חיים23/01/193182 צפיות
הבנק מסרב למשכנתא? הלכתם לבנקים ולא מצליחים לקבל משכנתא? אני האיש שלכם! צריכים מומחה שייכנס לתוך הנעליים שלכם וישיג עבורכם משכנתא? שמי מרטין בוקסדורף ובעשר השנים האחרונות- אני משיג משכנתאות בנקאיות עבור אנשים שלא מצליחים לקבל משכנתא בכוחות עצמם.

מאת: דרור אטריאימון לאיכות חיים16/02/173586 צפיות
אחת הקושיות הגדולות בתורה ובדת היהודית היא שצריך להודות לשם, על כל דבר שקורה לך בין אם זה טוב או רע. כלומר הכול מגיע לאדם מהקדוש ברוך הוא וצריך להודות על זה בכל מקרה. אז המצב הזה הוא משהו שצריך להוסיף עליו שאם יש דברים מטופשים שאתה הכנסת את עצמך אליהם, אז אף אחד לא אשם לך אלא רק אתה אשם ואף אחד לא גרם לך.

מאת: shmolikאימון לאיכות חיים27/04/162775 צפיות
המאמר ילמד כיצד לנצל את הזמן לטובה ולשפר את ההישגים בצורה הטובה ביותר בהתחשב בזמן.

מאת: shmolikאימון לאיכות חיים27/04/162632 צפיות
המאמר ילמד כיצד לנצל את הזמן לטובה ולשפר את ההישגים בצורה הטובה ביותר בהתחשב בזמן.

מאת: ברסלב מאיראימון לאיכות חיים16/02/163532 צפיות
אמרו חכמינו (שם) כל שהקב"ה חפץ בו, מדכאו ביסורין ! נשמע הזוי ? אם אוהבים אותי למה מכאיבים ומייסרים אותי ? פה צריך אמונה שכל זה להמתיק מעלי דינים ולהבין שזה כדי שאני יחפש דרכים חדשות ויפשפש במעשי וכדי שאני ישתנה לטובה, וכדי שאני יבוא נקי מעוון לחיי עולם הבא - הרי שילמתי עליהם כפרת עוונות בייסורים שסבלתי פה בעולם הזה תמשיכו לקרוא תראו מאמרי חז"ל נפלאים ומחזקים לקבל את הייסורים באהבה לחחים טובים ומאושרים).

קשה להצליח, קל להצליח, להצליח להיכשל, מה רע בלהצליח, להצליח בקושי, מה טוב בלא להצליח, מאמן אישי, קואצינג מומלץ: עכשיו אני רוצה לשאול את השאלה הבאה מה רע יכול לצאת לבן אדם מזה שהוא מצליח במשהו אז אני או מציג איזו מטרה, אז אני מניח שהתשובה הקלאסית תהיה שאם זה עושה לו טוב אז הוא תלוי בזה נכון? ש: יש גם את זה. אליעד: יפה אז איזה עוד היבט נגיד יש? ש: שהוא איבד את העניין. אליעד: איבד את העניין ואיזה עוד היבט יש? אז אני רוצה לתת היבט ספציפי אוקי, כשבן אדם מצליח במשהו או נגיד שיש משהו ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica