חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כמה מילים על המושג והמשמעות "יציאה מהשרדות"

כאשר אומרים "השרדות" ההקשר שעולה בראשם של רוב האנשים הוא, הישרדות כלכלית.(או לחילופין הסידרה "השרדות").

ברור מה זה אומר לחיות בהשרדות כלכלית - לחץ,דאגה מפני החשבונות שיגיעו מחר,תחושה של מחסור,מתח מתמיד,דאגה יומיומית לקיום הפרט והמשפחה.

אבל מאפיינים אלו אינם צצים רק בהקשר כלכלי , אצל אנשים החיים ב"השרדות" שאינה כלכלית אלא מחשבתית וריגשית ,המשמעות היא חיים בצל של לחץ מתמיד, (ברמות מישתנות),באי-וודאות ובחשש מפני הבאות "איזו הפתעה מצפה לי מעבר לפינה?" (ואין הכוונה להפתעה נעימה)- זאת בנוגע למערכות יחסים,לחשש מפגיעה אישית.

ככלל,מה שמלווה את דרך ההשרדות,אלה הן תחושות של חוסר שקט אשר לפעמים צורחות בקול רם ולעיתים זה מופיע כלחישה,אבל כל הזמן,מתחת לפני השטח זה קיים ונוכח.

אדם החי בהשרדות מצוי באופן תדיר וקבוע (90% ) מהזמן בכאוס פנימי.זה יכול לנבוע ממשהו שמישהו אמר לו,עשה לו,או משהו שעולה חשש ופחד שיקרה לו - מחשבות טורדניות,הרצת סרטים בראש,חוסר שביעות רצון,עייפות רבה - מופיעים בעוצמות שונות,וללא כל תכנון מוקדם וקשה..קשה מאוד להיפטר מהם!! למעשה הם נוכחים כל הזמן ברמה כזו או אחרת- מרגע פקיחת העיניים בבוקר עד להליכה לשינה בלילה.

רגעי החסד בהם מצליחים להשיג קצת שקט ונינוחות פנימית, קיימים כאשר הולכים לשיון,או שיוצאים לחופשה  (וגם אז לוקח יומיים שלושה עד שבאמת נרגעים ומתחילים להנות) ולעיתים גם במהלך השישי שבת,אשר בעקרון אלו הם ימים שכולם  נחים בהם ובטלים מכל מלאכתם,או אז לא צפויה שום "הפתעה" ,שום סכנה משום גורם.(בנק/עבודה/מס הכנסה???).

בחיים אשר מותתים על מסלול ה של "השרדות" ,יש קושי להתמודד עם חיי היומיום, קושי להתמיד במטלות,כל פעולה דורשת מאמץ ניכר וכל מה שמייחלים לו הוא "קצת שקט" בבית הזה.

חווית החיים בהשרדות מופיעה וקיימת בכל תחומי החיים - קריירה,הורות,זוגיות,מערכות יחסים למול הורים,למול בוסים ובעיקר מערכת היחסים של הפרט עם עצמו.

יש כל הזמן "בלאגאן" פנימי המאופיין בתחושה של כאוס,חוסר מיקוד,כעס,עלבון,האשמה,פחד,חרדה,דאגה,מתח ודריכות.

תמיד יש משהו או מישהו או מישהי  אשר הם "עשו לי"/"אמרו לי"..."ואם הם לא היו עושים זאת , אז הכל היה בסדר מבחינתי. "הפוקוס הוא על גורם מחוצה לפרט אשר עקב  " דרכיו,דבריו,התנהגותו אני מרגיש את מה שאני מרגיש." בעצם,זוהי מעין אמירה כי הכוח נתון בידיים של מישהו אחר,החוויות הריגשיות של הפרט,נקבעות על פי התנהלות והתנהגות הצד שכנגד.

אם ככה,מה שניתן להבין מכך הוא,שאם הפרט רוצה להרגיש טוב ובסדר עם עצמו,והוא תלוי בהרגשות שלו בגורם חיצוני,הוא צריך להיות כל הזמן "בסדר" עם הצד השני,לדאוג שהצד השני יהיה שבע רצון ממנו,כי זוהי הדרך היחידה להשיג תחושה נעימה. - חישבו על זה!! מה זה אומר.

וישנה , כמובן, דרך נוספת, ודרך זו היא התנתקות,התרחקות מהצד השני.

כיצד משנים זאת? כיצד מחזירים את שליטה הפנימית לידיים?

יש צורך ראשוני להבין,כי הדרך בה מתבוננים על העולם מבוססת על פרשנויות שונות לאירועים וחוויות הנקרים על הדרך.

רבות מהפרשנויות שייכות לעבר,למצבים שונים בהם נתקלים במהלך שנות הגדילה .הרבה מאוד מפרשנויות אלו נתנו בגילאים צעירים מאוד( 0-5 ),מה שואמר שהפרשנויות התבססו בעיקרן על תגובה ריגשית למצב זה או אחר,ולא על חשיבה מושכלת מאחר ובגילאים צעירים,החלק החושב מתפתח לאט יותר מהחלק הריגשי,ולכן היכולת להסיק מסקנה מאירוע זה או אחר,מתבססת על תחושות ריגשיות.

ברגש כמו ברגש ,הזיהוי הוא על בסיס "מה עשה לי נעים?"  (חיבוק של אמא) או "מה עשה לי לא נעים?" (כעס של אבא)-ועל פי פרמטרים אלו - תקבע גם ההתייחסות במהלך שנות החיים לאירועים שונים שיתרחשו בחיי הפרט.

אבל ,אליה וקוץ בה - כאשר נקבעת ומתקבעת חוויה מסויימת בעבר,כיום בחיי הבוגר, באותם מקומות בהן יהיה משהו דומה/מזכיר פרט כזה או אחר מהאירוע הראשוני - המסקנה והפרשנות ההיא מהעבר עולה וצפה ולוקחת שליטה על הדרך בה פועלים או מגיבים בהווה.

מה שאומר כי מסקנות שהוסקו בגילאים צעירים בילדות,היו על בסיס של צרכים ילדיים אשר שונים מהצרכים הנחווים בבגרות,יחד עם זאת, עדיין תהיה התגובה, לאירוע העכשווי מבוססת על מסקנות מהילדות שאינן מותאמות למציאות הפרט כבוגר.

באה שיטת "יציאה מהשרדות" ואומרת את הדבר הבא - על מנת ליצור חיים מותאמים לצרכים בחיים הבוגרים,יש צורך לשנות את התוכנה האוטומטית שהתקבעה בילדות,ומכתיבה התנהלות אשר רלוונטית אמנם לגילאים הצעירים,אבל פוגעת באיכות החיים בבגרות.

"יציאה מהשרדות" כשמה כן היא .מטרתה היא לאפשר לפרט, ללמוד, לזהות ולהכיר את "התוכנה האוטומטית" שלו,(זו אשר נבנתה ונוצרה בעבר) באמצעות כלים מובנים.היא מלמדת וגורמת לשינוי באמצעות טכניקה ספציפית של  "עידכון תוכנה במוח" ,המבטל את ההגדרות/מסקנות/פרשנויות,אשר נלמדו והופנמו בשנות הילדות המוקדמות מלמדת ומקנה  הגדרות חדשות המותאמות לצרכי הבוגר.. הגדרות חדשות אלו, מאפשרות, שינוי של תפיסה וחווית המציאות העכשווית , ומחזירות את השליטה הפנימית לידיים של הפרט.

שיטת "יציאה מהשרדות",במהותה, מאפשרת התייחסות רחבה ומקיפה ,ספציפית וממוקדת, בתחושות וברגשות של יחסי הפרט עם עצמו- זהו בסיסה ומכאן יוצאים לדרך. מתוך נקודת מוצא זו עולים גם נושאים רלוונטיים אחרים השייכים לחיי היומיום כגון מערכות יחסים עם העולם הסובב : הורות,זוגיות,משפחה גרעינית,מקום עבודה וכל צורך אחר המועלה על יד הפרט, בכל תחומי החיים, בסוגי קשרים ומערכות יחסים.

התוצאות שאנשים מדווחים עליהן הן - תחושות של רווחה והקלה,שקט ונינוחות פנימית ,הורדת  עומס המחשבות הטורדניות ,ירידת הלחץ והמתח, שינוי ביחסים הבינאישיים ומול הסביבה הקרובה. כמו כן - עלייה בביטחון יכולת מימוש עצמי,פיתוח והרחבת מסוגלות, הנאה וסיפוק.

שיטת "יציאה מהשרדות",מאפשרת נגיעה ספציפית וממוקדת, בכל תחומי החיים היומיומים, בסוגי קשרים ומערכות יחסים.

על בסיס שיטה זו, נפתח המרכז "מרחבים פתוחים", אשר מתמקד בהקניית ידע,כלים ודרכים להתמודדויות שונות, במרחב חיי הפרט.

 

 

מרחבים פתוחים-  קורסים וסדנאות המספקים כלים ופתרונות מעשיים על בסיס שיטת "יציאה מהישרדות"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מרחבים פתוחים- קורסים וסדנאות המספקים כלים ופתרונות מעשיים על בסיס שיטת “יציאה מהישרדות” 
 http://www.vered-benzvi.com/land/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ורד בן צבי

מאת: ורד בן צביהורות03/08/101143 צפיות
מבוגרים מתקשים לקבל בקלות את הרעיון כי הילדים שווים להם בחברה. עצם קיומו של רעיון נדחה על ידם, על הסף. הם אומרים : "זה לא אפשרי כלל.מה שאני יודע כהורה וכבוגר רב מהידע של ילדי". "לא יתכן, בשום פנים ואופן כי הוא יהיה שווה לי " כמובן שלא.ילדים אינם שווים למבוגרים בשני תחומים - בניסיון ובידע. תכונות אלה אינן המעידות בהכרח על שיוויון גם אצל מבוגרים.

מאת: ורד בן צביאימון אישי21/03/101324 צפיות
כאשר אומרים "השרדות" ההקשר שעולה בראשם של רוב האנשים הוא, הישרדות כלכלית.(או לחילופין הסידרה "השרדות").

מאת: ורד בן צביאימון אישי21/03/101303 צפיות
רבים מכם ודאי מכירים את הריטואל הבא - בערב כאשר אתם שוכבים במיטה, אתם מתכננים בראשכם את היום למחרת.

מאת: ורד בן צביאימון לחינוך04/03/101690 צפיות
"כל ערב מחדש" - סיפרה לי ענת - "זה מתחיל אצלי בטוב ואיכשהו אני מסיימת ברע!"

מאת: ורד בן צביאימון לכסף04/03/101323 צפיות
המשק העולמי והישראלי עובר תמורות בפרט לאור המשבר הפיננסי הקיים בעולם,בשנים האחרונות.

מאת: ורד בן צביאימון למערכות יחסים04/03/101190 צפיות
מרבית האנשים התרים אחר בן/זוג,מחפשים להרגיש טוב ונעים לאחר הפגישה הראשונה.

מאת: ורד בן צביאימון למערכות יחסים18/02/101138 צפיות
להכיר שותף לחיים,ההולם אתכן,שילווה אתכן כל ימי חייכן היא מטרה שאפשר להשיגה. יחד עם זאת רבים הם אלו, אשר אינם מצליחים לממש מטרה, זו וחוזרים וניכווים במערכות יחסים זוגיות ראש וראשון לזוגיות הולמת ומספקת רגשית ועניינית היא בנקודת המוצא.

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי - כללי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי - כללי13/08/205543 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196098 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי26/03/194052 צפיות
כאשר הבנק מסרב למשכנתא, מגיעים למצב שבו הכול נמצא בסימן שאלה ולא יודעים מה לעשות מכאן. במצב הזה צריכים לעצור דקה אחת, לקחת אוויר ולהחליט מה עושים. הכוונה שלי היא להגיע למצב שבו אתם מבינים שהדרך הנכונה היא להביא מומחה למשכנתאות של מסורבים כדי שיוכל להשיג את האישור הנדרש ולהביא תוצאות.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173146 צפיות
אחת החברות המעניינות ביותר בישראל בעיני היא חברת שבט זבולון, החברה בבעלות יעקוב שאול עוסקת באחד התחומים המעניינים ביותר בעולם הנדל"ן. כלומר מה שהיא עושה, זה לספק ציוד חסר עבור אתרי בנייה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173132 צפיות
אנחנו נתחיל עם רונית מרום, שהנה אדריכלית מובילה בכל הקשור לדירות יוקרה באשדוד בעיקר, אך גם ברחבי ישראל השונים. רונית נחשבת לחברה באותוו חוג של מעצבי פנים מובילים, שיכולים לקבוע בון טון בעולם הנדל"ן של דירות יוקרה.

מאת: לילה בן הרוש אימון אישי - כללי30/11/162649 צפיות
אחד הנושאים המרתקים ביותר בעבודה עם אנשים, ילדים ובכלל בכל מערכת יחסים, זה הנושא של הרגש האנושי, ויותר מכך - הידיעה שלכל אחד מאיתנו יש את היכולת להפוך למאסטר ברגשות, שזה אומר לדעת להתחבר לכל אדם, לשדרג את כל מערכות היחסים שלנו ושל האנשים שאנחנו מקדמים, ולהרגיש באופן אמיתי הרגשה של שמחה ואהבה.

מאת: ברסלב מאיראימון אישי - כללי28/10/162379 צפיות
בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ... והוא חובה על כל אדם ונברא להתחדש בכל בוקר שזוכה לקום משינתו, כי לא כולם קמים ואם קמים קמים עם העצבות של האתמול במקום השמחה והתקווה של המחר !

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica