חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

משחקי מחשבה

מאת: דורון היינהמשחקי אונליין11/02/20103061 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

משחקי מחשבה הם משחקים המגרים את המוח לפעולות שונות של חשיבה, והם עושים זאת תוך כדי שהם מסבים לנו הנאה. מסיבה זאת, משחקי מחשבה רבים נחשבים כבעלי ערך חינוכי, והם משמשים לעיתים קרובות לצרכים לימודיים.

משחקי מחשבה הם תחום משחקים שיש לו קהל מגוון ביותר: בניגוד למשחקי פעולה למשל החביבים בקרב דמוגרפיה מסוימת, קהל השחקנים במשחקי חשיבה מתחיל בפעוטות הלומדים את לראשונה בחייהם ועד לקשישים המשחקים שחמט או משחקי לוח שונים.

משחקי מחשבה ,בדומה לרוב סוגי המשחקים,  מתבססים על הצבת אתגר בפני השחקן. בעוד שבמשחקי פעולה האתגר הוא לעבור משלב לשלב, משחקי חשיבה מציבים בפני השחקן חידה כלשהי, תכסיס שתצריך לעלות עליו, בעיה מתמטית ועוד סוגים שונים של אתגרי מחשבה.

משחקי חשיבה – הכניסו את המוח שלכם לכושר תוך כדי הנאה

מחקרים שנעשו בתחום המשחקים הראו שמשחקי מחשבה משפרים מיומנות חשיבה. לפי הממצאים משחקי מחשבה עוזרים לשפר את זיכרון ויזואלי, זיכרון לטווח קצר, מחדדים תגובות למצבים מתחלפים ועוד.

חוקרים טוענים שהמוח שלנו זקוק לגירויים ואימונים בדיוק כמו השרירים בגופינו. משחקי חשיבה מהווים דרך מצוינת להכניס את המוח שלנו לכושר מכיוון שכרוכה בהם מידה רבה של הנאה. משחקי מחשבה דורשים מאיתנו חשיבה בצורה אחרת, הרבה פעמים לא-שגרתית, השונה מאד מזו הנדרשת מאיתנו במסגרת עבודה או לימודים.

משחקי חשיבה ואסטרטגיה:

משחקי חשיבה מסוימים ידועים בעידוד יכולת אסטרטגית. אחד מהמשחקים הפופולאריים בעולם הידוע בפיתוח מיומנות זו הוא השחמט. גם במשחקי לוח אחרים כמו השש בש, מעורבת אסטרטגיה אבל בצורה פחות מורכבת, הוא דורש פחות ריכוז ומחשבה בהשוואה לשח מט והמזל הוא פקטור מרכזי בניצחון. לעומת זאת, משחק השח מט הוא משחק חשיבה שמהותו היא שילוב בין חשיבה לפיתוח יכולת אסטרטגית : הוא דורש מהשחקן תכנון מהלכים מראש וזאת תוך ניסיון לחזות את מהלכיו העתידיים של יריבו.

משחק אסטרטגיה יכול להיות פשוט יותר מהשח מט, אם בצורת משחקי לוח אחרים כמו  דמקה או בסוגים אחרים.

ברשת קיים מגוון של משחקי חשיבה ואסטרטגיה כמו פזל הזזה, בהם צריך לתכנן בצורה חכמה יציאה של אובייקטים מהלוח.

עוד משחק חשיבה שתפס גל של אהדה בשנים האחרונות הוא הסודוקו. במשחק מחשבה זה המעודד יכולת חשיבה מתמטית, על השחקן לסדר ספרות לרוחב השורות ולאורך הטורים באופן שאינו חוזר על עצמו.

בעוד שמשחקי חשיבה בדרך כלל קשורים ליכולת מחשבתיות ולא דווקא בהשכלה או ידע, חלק ממשחקי החשיבה כרוכים גם בהרחבת ידע, אם בתחום מסוים או באופן  כללי. אחד מהמשחקים הפופולאריים ביותר בז'אנר זה של משחקי מחשבה הוא הטריוויה שזוכה לגרסאות שונות ומגוונות: כמשחק טלוויזיוני, כמשחק חברתי או כשחקן בודד המשחק מול המחשב ובוחן את המומחיות שלו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אנו מזמינים אותכם להנות משפע של משחקים סרטים ועוד מגוון רחב של אפשרויות. קהילת פורומים
TRP , המקום המתאים בשבילך.

העלאת תמונות בקלות במהירות וביעילות. uppy העלאת תמונות עם חיוך :P

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורון היינה

מאת: דורון היינהאינטרנט - כללי16/09/101191 צפיות
לאחרונה אני רואה תופעה מוזרה שנקראת קהילת פורומים , החלטתי לנסות ולבדוק את פשר הדבר, נכנסתי לאתרים ופורומים המחשיבים את עצמם כקהילת הפורומים הטובה בארץ ונוכחתי לגלות שאין זה הדבר.

מאת: דורון היינהטלוויזיה16/09/101375 צפיות
סדרת הדרמה של הוט העוקבת אחר קורותיה של משפחת פשע מאורגן מגיעה לעונה שלישית. האם כוכב הסדרה, נדב אסולין יכנס לעולם התחתון?

מאת: דורון היינהמשחקי כדור12/07/102063 צפיות
כולנו אוהבים להשתתף בהימורים אם מדי פעם או באופן קבוע מתוך תקווה לזכייה בפרס כספי. במסגרת הימורים חוקיים בישראל ניתן להמר על הימורים אשר נמצאים תחת פיקוחה ובאישורה של המדינה. משחקים עיקריים שניתן להמר בהם כוללים הגרלות השונות מטעם מפעל הפיס ובראשן הלוטו והימורי ספורט, בהם טוטו וטוטו ווינר מטעם המועצה להסדר ההימורים בספורט.

מאת: דורון היינהרכב08/07/101922 צפיות
רפורמות שהתרחשו בשנים האחרונות עתידות לשנות את שוק יבוא הרכב הישראלי. תקנה חדשה פותחת אופציה חדשה ליבוא רכב מקביל. כמו כן הקלות במכס מחזקות את הבחירה ביבוא רכב אישי.

מאת: דורון היינהניהול תוכן07/07/101313 צפיות
אנשים רבים, בכל השכבות החברתיות והגילים, מעלים תמונות לרשת האינטרנט. האינטרנט מאפשר העלאת תמונות מהירה וקלה. באופן זה מיליוני אנשים ברחבי העולם יכולים לחלוק חוויות אישיות עם חבריהם ועם אנשים שמעולם לא פגשו ולא לדאוג כי התמונות יימחקו מזיכרון המחשב.

מאת: דורון היינהפורומים וקהילות02/07/101523 צפיות
לאחרונה אני רואה תופעה מוזרה שנקראת קהילת פורומים , החלטתי לנסות ולבדוק את פשר הדבר, נכנסתי לאתרים ופורומים המחשיבים את עצמם כקהילת הפורומים הטובה בארץ ונוכחתי לגלות שאין זה הדבר.

מאת: דורון היינהרכב01/07/101706 צפיות
בשנים האחרונות חלו שינויים משמעותיים בתקנות החלות בשוק יבוא הרכב. לאחרונה חלה רפורמה משמעותית המתירה יבוא רכב מקביל. בשל מגמות אלה אנו מאמינים כי כדאי להכיר את השיטות השונות ליבוא רכב בישראל.

מאמרים נוספים בנושא משחקי אונליין

מאת: עדי לויןמשחקי אונליין13/09/172377 צפיות
אני מניח כי הילדים והילדות יודעים שהחופש הגדול הוא החופש הכי כיף בעולם שהם הכי מחכים לו. כל הילדים והילדות מחכים בקוצר רוח לחופש הגדול ומחכים שהוא כבר יתחיל והם יהנו ממנו, אך יש בעיה אחת גדולה בחופש הגדול. רוב הילדים והילדות לא יכולים להנות מכל הקיטנות השונות, החוגים השונים וכל הדברים שחלק מן הילדים הולכים ונרשמים אליהם, ולכן רוב הילדים בכלל לא נהנים בחופש הגדול ולא מוצאים שום דבר לעשות בו.

מאת: עדי לויןמשחקי אונליין13/09/172421 צפיות
אני מניח שהילדים והילדות כבר יודעים שהמשחקים שנהפכו להיות המשחקים האהובים והמוכרים ביותר בקרב הילדים והילדות בשנים האחרונות אלה כמובן משחקי אונליין. משחקי אונליין נהפכו בזמן האחרון למשחקים המוכרים והאהובים ביותר בקרב ילדים וילדות שרוצים להעביר את הזמן שלהם מבלי להשתעמם לרגע, ואני יכול להבין את הילדים ומדוע הם כל כך אוהבים ומעריצים את המשחקים הללו.

מאת: עדי לויןמשחקי אונליין13/09/176754 צפיות
המשחק באבלס הפך לדבר כל כך חריף ועצבני, באבלס הוא משחק ממכר שכל אחד התמכר לו ואפילו יצא לי לראות את מיכאל לביא מהשכבה שלי מדבר עם עוד כמה ילדים על המשחק באבלס הוא סיפר איך הוא הפך להיות אלוף הבאבלס של כל העיר שלו, בין סימון סיפר כי חיפש בגוגל את המונח "באבלס" ולאחר מכן נכנס לאתר דרדסים.נט משחקים, שיחק במשחק "באבלס" ונוכח לדעת שזהו משחק מאוד ממכר וכיף.

מאת: רוני הכהןמשחקי אונליין17/04/152707 צפיות
המאמר מציג את אתר פריקס, אתר משחקים חדשים ברשת.

מאת: דניאל רוברץמשחקי אונליין08/01/148213 צפיות
משחקי רשת הם כמובן משחקים אשר נמצאים ברשת האינטרנט הענקית, ולהם יש הרבה מאוד סגנונות ותחומים מגוונים, כגון 'משחקי פעולה', 'משחקי אסטרטגיה' ואף 'משחקי בנות' שהם משחקים ייחודיים לבנות מכל הגילאים, אשר כוללים משחקים המתאימים במיוחד להן.

מאת: דניאל רוברץמשחקי אונליין19/12/138274 צפיות
משחקים לילדים אילו משחקים הפופלארים ביותר בקרב משחקים ברשת.

מאת: דניאל רוברץמשחקי אונליין19/12/138021 צפיות
בעולם המודרני של היום יש המון סוגי משחקים שונים למשל: משחקי מחשב, משחקי פלסטיישן, משחקים ברשת, משחקי דפדפן וכדומה. במאמר זה כפי שכבר הבנתם מכותרת המאמר הסביר על סוג אחד של משחקים אשר נקרא "משחקים ברשת".

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica