חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

השינויים בענף יבוא רכב בישראל - האם צפויה תחרות משמעותית בשוק?

מאת: דורון היינהרכב08/07/20101923 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בשוק יבוא הרכב בישראל. עד כה נהנו היבואנים הרשמיים של יצרני הרכב וחברות הליסינג מבלעדיות כמעט מוחלטת בשוק. בפני הצרכנים הישראלים שהיו מעוניינים ברכישת כלי רכב חדש לא היו הרבה ברירות והם נאלצו לחיות עם העלייה המתמדת במחירים או לרכוש כלי רכב יד שנייה.

שליטת היבואנים בשוק יבוא הרכב

באופן מעניין למרות היחלשות המטבעות הזרים בעולם ביניהם הדולר והין לעומת המטבע הישראלי לא הסתמנה ירידה של מחירים בעלויות הרכב. וכך, בעוד שעליית שערי המטבע מביאה להתייקרות אוטומטית תהליך ההוזלה שהצרכנים ציפו לו לא התרחש כלל. למעשה ניתן אף להבחין במגמה של עלייה במחירים בדגמים רבים תוצרת יפן וממדינות אחרות.

עד כה פעל מנגנון פיקוח שקבע את הסף העליון של מחירי רכב המגיעים לישראל ביבוא רכב על ידי יבואנים אבל הוא בוטל לאחרונה.  עם זאת בשורות טובות מגיעות לצרכן מכיוונים אחרים: ענף יבוא הרכב בישראל לראשונה נפתח ליבוא מקביל, מה שצפוי להגביר משמעותית את התחרות בשוק. בנוסף שינויים לטובה מגיעים גם מכיוון היבוא האישי : תקנה שנקבעה על ידי רשויות המכס משנת 2006 מוזילה את העלויות של יבוא רכב באופן אישי. האם צפוי שינוי משמעותי בענף יבוא הרכב בישראל שיפעל לטובת הצרכן?

יבוא מקביל צפוי להגביר תחרות

השנה ועדת הכלכלה של הכנסת ביצעה רפורמה בשוק כשאישרה את תקנות היבוא המקביל של כלי רכב לישראל. לפני אישור התקנה החדשה רק יבואן אחד בלבד היה מורשה לייבא כלי רכב וזאת ישירות מיצרן מכוניות. כעת, משנת 2010, מספר יבואנים יכולים לייבא כלי רכב מאותו יצרן רכב דרך סוכני משנה. כניסת שחקנים נוספים לענף יבוא הרכב הישראלי יכולה להגביר את התחרות ולהוזיל את מחירי הרכב.

התחזקות הבחירה ביבוא רכב אישי

התחרות ביבוא הרכב מגיעה מכיוון נוסף – יבוא רכב באופן אישי. אופציה זאת הופכת ליותר ויותר פופולארית בקרב קהל הצרכנים הישראלי. בשנים האחרונות נרשמה עלייה של מאות אחוזים ביבוא רכב בשיטה זאת המותרת על פי החוק בישראל.  ביבוא רכב אישי הצרכן יכול לייבא רכב מתוך אינספור דגמים של רכבים בחוץ לארץ ולבחור דגם לפי טעמו וצרכיו.

עד לפני מספר שנים פעלו שני חסמים שמנעו את התגברות התופעה של יבוא רכב אישי : בירוקרטיה מסובכת ושיעור מכס גבוה על כלי רכב יוקרתיים. בשל שינויים שחלו בתקנות המכס נראה כי כיוון זה ביבוא הרכב ילך ויתחזק. בעוד שבעבר הלקוח היה נדרש לקחת על עצמו את התהליך הארוך והמורכב בייבוא רכב בשיטה זאת היום חברות בשוק מציעות ללקוח שירות זה ומלוות את הלקוח בכל תהליך הקנייה.  התיקון שחל בתקנות המכס הורידה את שיעור המכס שנגבה והפכה אותו ללא תלוי בעלות הרכב.

כל השינויים שנסקרו כאן בענף יבוא הרכב פועלים לבסוף לטובת הצרכן ופותחות בפניו אופציות נוספות לרכישת כלי רכב חדש מבלי לשלם מחירים מופקעים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אנו מזמינים אותכם להנות משפע של משחקים סרטים ועוד מגוון רחב של אפשרויות. קהילת פורומים
TRP , המקום המתאים בשבילך.

העלאת תמונות בקלות במהירות וביעילות. uppy העלאת תמונות עם חיוך :P

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורון היינה

מאת: דורון היינהאינטרנט - כללי16/09/101192 צפיות
לאחרונה אני רואה תופעה מוזרה שנקראת קהילת פורומים , החלטתי לנסות ולבדוק את פשר הדבר, נכנסתי לאתרים ופורומים המחשיבים את עצמם כקהילת הפורומים הטובה בארץ ונוכחתי לגלות שאין זה הדבר.

מאת: דורון היינהטלוויזיה16/09/101376 צפיות
סדרת הדרמה של הוט העוקבת אחר קורותיה של משפחת פשע מאורגן מגיעה לעונה שלישית. האם כוכב הסדרה, נדב אסולין יכנס לעולם התחתון?

מאת: דורון היינהמשחקי כדור12/07/102064 צפיות
כולנו אוהבים להשתתף בהימורים אם מדי פעם או באופן קבוע מתוך תקווה לזכייה בפרס כספי. במסגרת הימורים חוקיים בישראל ניתן להמר על הימורים אשר נמצאים תחת פיקוחה ובאישורה של המדינה. משחקים עיקריים שניתן להמר בהם כוללים הגרלות השונות מטעם מפעל הפיס ובראשן הלוטו והימורי ספורט, בהם טוטו וטוטו ווינר מטעם המועצה להסדר ההימורים בספורט.

מאת: דורון היינהניהול תוכן07/07/101315 צפיות
אנשים רבים, בכל השכבות החברתיות והגילים, מעלים תמונות לרשת האינטרנט. האינטרנט מאפשר העלאת תמונות מהירה וקלה. באופן זה מיליוני אנשים ברחבי העולם יכולים לחלוק חוויות אישיות עם חבריהם ועם אנשים שמעולם לא פגשו ולא לדאוג כי התמונות יימחקו מזיכרון המחשב.

מאת: דורון היינהפורומים וקהילות02/07/101524 צפיות
לאחרונה אני רואה תופעה מוזרה שנקראת קהילת פורומים , החלטתי לנסות ולבדוק את פשר הדבר, נכנסתי לאתרים ופורומים המחשיבים את עצמם כקהילת הפורומים הטובה בארץ ונוכחתי לגלות שאין זה הדבר.

מאת: דורון היינהרכב01/07/101708 צפיות
בשנים האחרונות חלו שינויים משמעותיים בתקנות החלות בשוק יבוא הרכב. לאחרונה חלה רפורמה משמעותית המתירה יבוא רכב מקביל. בשל מגמות אלה אנו מאמינים כי כדאי להכיר את השיטות השונות ליבוא רכב בישראל.

מאת: דורון היינהאחסון אתרים04/06/101638 צפיות
ישנם אין ספור אתרים המציעים שירותים מתקדמים למשתמש, רוב רובם של האתרים נותנים את השירות של העלאת תמונות. אז מה זה בעצם השירות הזה? מה היתרונות שאפשר להפיק ממנו?

מאמרים נוספים בנושא רכב

מאת: רוני הכהןרכב20/04/213844 צפיות
בין כל אלה ישנה אוכלוסייה לא קטנה, שמבקשת לנוע באופן עצמאי ונוח, עם הוצאה כספית מינימלית ככל שרק ניתן בכלי נסיעה מתוחכם.

מאת: רוני הכהןרכב31/03/213973 צפיות
רגילים לנסוע ברכב פרטי או באוטובוס לכל מקום? הגיע הזמן לאמץ דרך חדשה...

מאת: רוני הכהןרכב13/01/214154 צפיות
מכיוון שנכון להיום ישנם כבר מספר רב של דגמים שונים של קלנועיות חשמליות, זה יהיה חכם לברור את הדגם הכי רלבנטי לאחר שבודקים מה היתרונות והחסרונות של כל דגם שמוצע.

מאת: מעיין חטאברכב10/11/204622 צפיות
לאבד מפתחות רכב זה אף פעם לא נעים ולא נחמד, אבל יש דרכים להתמודד. במאמר זה נדבר על מה ניתן לעשות במקרה כזה.

מאת: רונית אלפסירכב20/11/195587 צפיות
כב יד ראשונה הוא חלומם של הרבה אנשים אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם כלכלית. רכישת רכב יד שניה נותנת יותר אפשרויות רכב מליסינג או רכב חברה לשעבר. מה עדיף ומהן ההוצאות על רכב יד שניה

מאת: שלום כהןרכב29/09/196281 צפיות
על מנת לדעת כיצד לבחור מוסך לתיקון רכבי סיטרואן בתל אביב, מומלץ לקרוא את השורות שלפניכם. כאן, אנו ננחה אתכם בדיוק כיצד לבחור את המוסך, כך שגם הנסיעות אליו ישתלמו לכם כלכלית וגם תקבלו שירותים באופן יעיל ומקצועי.

מאת: נטלי הרוש רכב30/06/193511 צפיות
קונים רכבים לפירוק מציעים לכם שירות קניית רכבים לפירוק ולברזל. הרכבי הנמכרים הינם מגוונים מכל סוג, דגם, מצב וכ'. בהנחה שרכבכם הוא לאחר תאונה, תקלות חוזרות ונשנות שאינן ברות תיקון, הפתרון המעולה של קניית רכבים לפירוק יכולה לתת מענה מצוין עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica