חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימודי מדעי החיים

מאת: גיא אלוןמדעי הטבע - כללי14/02/20101963 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

איך תא נולד ואיך הוא גדל? איך חומר מתפתח ואיך הוא משפיע עלינו? איך אנחנו משפיעים עליו? בשביל לדעת את כל התשובות לשאלות אלו, אפשר לפתוח את ספרי המדען הצעיר, אבל רצוי מאוד ללכת לחוג של מדעי החיים באחת האוניברסיטאות ולצאת משם, לא רק עם תשובות לשאלות, אלה גם תואר ביד.

לימודי מדעי החיים הינם מהותיים בהיותם מקצוע בסיס לתחום הרפואה, אשר מגיע להישגים בזכות המחקר הביולוגי, שכן יש לו חלק מכובד במדעים הללו. כמו כן, לימודים אלו מלמדים כיצד להתמודד ולמנוע בעיות של זיהום אוויר, כשמדע החיים תורם להגנה על איכות הסביבה. מדעי החיים נוגעים במספר רב של נושאים, ביניהם: אבולוציה, סיסטמאטיקה, אקולוגיה, גנטיקה, מדעי הצמח, ביוכימיה, ביולוגיה סביבתי, מדעי הטבע (כימיה, מתמטיקה, פיזיקה ותכנות) וכדומה.

מדעי החיים משמשים כבסיס לתחומים נוספים כגון: כלכלה, השבחת מזון, השבחת חומרי גלם לתעשייה וכיוצא בזאת. החוג למדעי החיים, אשר נמשך שלוש שנים, מציע למועמדים השונים מגוון רחב של מסלולים לתואר BA או B.Sc כגון: כימיה ומדעי החיים, ביולוגיה ומדעי החיים, מדעי החיים עם התמחות בביולוגיה, מדעי החיים וניהול, רפואה ומדעי החיים, מדעי החיים ופסיכולוגיה, מדעי החיים ומדעי המחשב ועוד.

באוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע, כל מי שמעוניין להתקבל ללימודי מדעי החיים, צריך לעמוד בתנאי הקבלה הבאים: סכם כמותי 615 וגם 615 במבחן הפסיכומטרי, קיימת עדיפות למי שסימן מדעי החיים בעדיפות ראשונה, וכן למי שהישגיו גבוהים בחמש יחידות בפיזיקה, ביולוגיה וכימיה. מגמות הלימוד בבן גוריון הן: מדעי החיים, ביוטכנולוגיה מולקולארית, אקולוגיה ומגמה חדשה- ביולוגיה וביוטכנולוגיה ימית. באוניברסיטת תל- אביב, תנאי הקבלה למחלקה ללימודי מדעי החיים והרפואה הם: ציון התאמה 660. במוסד אקדמי זה קיימות כמה תוכניות לימוד כמו: תכנית חד חוגי בביולוגיה עם דגש על ביוטכנולוגיה, תכנית דו חוגי בביולוגיה ובכימיה, תכנית משולבת במדעי החיים ובמדעי הרפואה ועוד.

במכללת ספיר שממוקמת בשדרות, מדובר ב לימודי כימיה ומדעי החיים שנה א', כשבתכנית שותפות שלוש פקולטות: מדעי החיים, הנדסה ורפואה. סטודנטים בלימודים אלו, יכולים להמשיך את לימודיהם בבן גוריון במחלקות כמו: מדעי החיים, כימיה, הנדסה כימית, מדעי המעבדה הרפואית, הנדסה גרעינית ועוד. בטכניון שבחיפה, לומדים הסטודנטים ביולוגיה עבור תואר בוגר למדעים בביולוגיה B.Sc.ישנם במוסד אקדמי זה מחקר בתחום הבסיסי (למשל: מערכות מחקר בחיידקים, פטריות, צמחים ועוד) ובתחום היישומי (מחקר בתחומים השונים של ההנדסה הגנטית והביוטכנולוגיה).

בסופו של דבר, כפי שנאמר מדובר בלימודים חשובים אשר תורמים למקצוע הרפואה ובנוסף, נמצאים בכמה מתחומי החיים שלנו. סטודנטים שסיימו את תקופת לימודיהם, יוכלו להשתלב בחברות כמו: חברות הייטק בתחומי הביואינפורמטיקה, עבודה בהוראה (מותנה בתעודת הוראה), השתלבות באקדמיה, עבודה כחוקרים ומפתחים במכוני מחקר בתחומי הביולוגיה, בוטניקה, גנטיקה וכ'ו.

המאמר מוגש מטעם אתר הסטודנט, פורטל לימודים ייחודי המכיל אלפי ביקורות וחוות דעת של סטודנטים ובוגרים ממוסדות לימוד בכל רחבי הארץ

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא אלון

מאת: גיא אלוןהחזרי מס28/07/113435 צפיות
מרביתכם בוודאי לא מודעים לעובדה כי עד 80% מהעובדים במדינה זכאים להחזר מס, כל שכן כשאותם עובדים מקבלים הכנסה משני מקומות שונים. אם בעבר החזר מס היה כרוך בבירוקרטיה ארוכה ומפרכת, הרי שהיום אפשר לבצע בדיקת החזר מס אונליין האורכת בסך הכל כמה שניות. הזדמנות נוספת לבדוק האם הנכם זכאים להחזר מס תתרחש בזמן הגשת טופס תיאום המס השנתי, פרוצדורה שאפשר כיום לבצע אונליין גם כן.

מאת: גיא אלוןמשכנתא14/04/111635 צפיות
כפי שכולנו שומעים בלא הרף, משכנתא היא ההשקעה הגדולה ביותר שרוב רובם של משקי הבית יעשו בימי חייהם, ולכן יעוץ משכנתאות מקצועי הוא כמעט בגדר הכרח. יעוץ משכנתאות יכול לא רק לעזור לכם לבחור את ההצעה המשתלמת ביותר, או לתפור לכם משכנתא מותאמת להעדפות האישיות שלכם מבחינת גובה תשלום, תקופת ההתחייבות וכו'.

מאת: גיא אלוןהפקות אירועים14/04/111699 צפיות
מעצבי אירועים יכולים לא רק לתרום להצלחת אירוע מסויים אלא גם לחסוך בהוצאות. עם זאת, מהתרשמות אישי של כותב שורות אלה, רבים מאיתנו לא מודעים הייטב לסוג ההתקשרות עם מעצבי אירועים, מה נכלל תחת החוזה שלהם, ומה עושים במידה ומתגלים חילוקי דעות. על נושאים אלו, ואספקטים אחרים של חוזה עם מעצבי אירועים, בשורות הבאות.

מאת: גיא אלוןפרסום14/04/112213 צפיות
מזל טוב! אתם חוגגים חתונה / בר מצווה / יום הולדת / ברית / בריתה או אירוע אחר. לא משנה איזה אירוע אתם חוגגים, אתם רוצים ליהנות ורוצים שהאורחים שלכם ייהנו ויזכרו את האירוע שלכם כאחד האירועים המוצלחים והמהנים היותר שהיו בהם. על מנת שהאורחים יזכרו דווקא את האירוע שלכם עליכם להשקיע באירוע, בעיצוב, באוכל, במוסיקה ובאטרקציות מיוחדות, אך יותר מכל על מנת שהאורחים יזכרו את האירוע צריך להעניק להם מתנה קטנה שכל פעם שיביטו בה יזכרו באירוע המיוחד שלכם, בשביל זה הומצאו סוגים שונים של מזכרות לאירועים.

מאת: גיא אלוןתכשיטים01/11/102394 צפיות
צורפות הוא מקצוע עתיק מאוד, תפקידו של הצורף הוא לעבד מתכות כמו זהב, פלטינה וכסף במטרה ליצור מהם תכשיטים. הצורף מעבד את המתכות לתכשיט ומשלב עליהם אבנים יקרות.

מאת: גיא אלוןבריאות ורפואה כללי01/11/1012419 צפיות
רופא תעסוקתי תפקידו לבדוק את בריאותם של אנשים שאינם נמצאים בקו הבריאות ובשל כך לא יכולים לצאת לעבוד. הרופא התעסוקתי יכול לאשר היעדרות ממושכת מהעבודה בעקבות מחלה ולקבוע אובדן כושר עבודה.

מאת: גיא אלוןבניין ואחזקה - כללי01/11/102413 צפיות
כמה פעמים חיכיתם ימים או שבועות לחשמלאי שיבוא לתקן מוצר חשמלי שהתקלקל לכם בבית? התקשרתם אליו כמה פעמים והוא דחה אתכם שוב ושוב בינתיים התחלתם לכבס במכבסה, התחלתם לבשל מאכלים שלא דורשים אפייה או חימום בתנור ועוד. לפעמים מספיק שמוצר חשמל אחד לא יעבוד כדי שנבין עד כמה אנחנו תלויים בחשמל. במקרים כאלו או שאנחנו מנסים את החוש הטכני שלנו או שאנחנו קוראים לאיש מקצוע המתעכב - חשמלאי.

מאמרים נוספים בנושא מדעי הטבע - כללי

מאת: בתיה כץמדעי הטבע - כללי03/12/195994 צפיות
תיאוריה זו התבססה על הרעיון של מישהו בשם לאמרק, אשר טען כי היצורים משתנים והופכים מותאמים לסביבתם הודות לשינויים הסביבתיים והמאמצים שהם עושים לשם כך. לפי תיאוריה זו סברו שבני האדם העתידיים יהיו נמוכים ובעלי אצבעות ארוכות...

מאת: עידן אברהמימדעי הטבע - כללי24/11/19145071 צפיות
מריחואנה עשויה מקנאביס, שהוא צמח דביק ועשיר, ועל מנת להשתמש בו בסיגריה מגולגלת או במכשיר אידוי - וופורייזר, יש צורך להשתמש באמצעי כלשהו על מנת לגרוס אותו. גריינדר (המכשיר, לא האפליקציה) הוא בדיוק הכלי למטרה הזו, והופך את השימוש לקנאביס לקל ב-ה-ר-ב-ה.

מאת: בתיה כץמדעי הטבע - כללי30/10/1918587 צפיות
- כמה מספרים עקביים צריך כדי להוכיח שיש חייזרים... טלסקופים סורקים את השמיים בכל רגע, בתקווה למצוא סימן לאינטליגנציה, למציאת גל רדיו שאיננו אקראי. בינתיים, במעבדת הגנטיקה משתמשים במיקרוסקופים כדי לפצח את המכונה הביולוגית הנקראת: "חיים".

מאת: בתיה כץמדעי הטבע - כללי29/10/196185 צפיות
לפני פחות ממאה שנה היו מלמדים בבתי הספר כי הג'ירפה מתחה את צווארה ולכן נולדו צאצאיה עם צוואר ארוך יותר. כמו כן היו מספרים כי הדג במים הרדודים רצה מאות ללכת על החוף, ולכן צאצאיו נולדו עם סנפירים-רגליים.

מאת: ניב אבןמדעי הטבע - כללי07/12/157416 צפיות
בחנו היטב את שנות הניסיון של המשרד. ככל שיהיה יותר ניסיון לעורכים שבמשרד זה כך השירות שתקבלו יהיה מקצועי יותר מכיוון שישנם תהליכים של רישום שנמשכים שנים רבות ואתם לא ממש רוצים לקבל שירות מאדם שטרם הספיק לחוות תהליכים אלו מתחילתם ועד לסופם על מנת להכירם בצורה הטובה ביותר.

מאת: אוריה חןמדעי הטבע - כללי24/07/157430 צפיות
מי לא רוצה עגבניות אורגניות וטריות ללא חומרי הדברה מהחצר בבית? כך תלמדו איך לגדל צמח עגבנייה מוצלח אצלכם בבית בכמה צעדים פשוטים. למה אתם מחכים?

מאת: איציקמדעי הטבע - כללי07/04/157289 צפיות
ציוד למעבדות אשר אותו סטירר מגנטי נמנע על סוגיו השונים, הוא ציוד רגיש בעל תפקיד חשוב ומשמעותי בתפקוד המעבדה. מהסיבה הזאת גם אם אתם מחפשים בוחש מגנטי וגם אם אתם מעוניינים בציוד מסוג אחר, חשוב שתקפידו לשים דגש על כל הפרטים והתכונות של הפריט המבוקש

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica