חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ההיסטוריה של הדגלים

מאת: שגיאזהות24/02/20101803 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הדגלים נמצאים בשימוש האנשים כבר 4,000 שנה, עיצוב הדגלים בזמנים עתיקים כוללים גם דגלים ממתכת אשר הגיעו מאירן בערך ב-3000 לפני הספירה, וניתן לראות סממנים מדגלים על גבי מטבעות יווניות, מצריות וקברים עתיקים.
הסוג הראשון של הדגלים נקרא vexilloid.
Vexillology זה הלימוד המדעי של הדגלים. מילים אלו באו מהמילה הלטינית שפירושה "מדריך".
הדגלים הראשונים יוצרו ממתחכת או מעץ עם גילופים על החלק העליון של הדגל.
דגל עשוי בעצם מבד צבעוני ומשמש כסמל, או כדי לאותת למשהו. יש דגלים אשר אשר משמשים אך ורק לעיצוב, בדרך כלל דגלים משמשים להעברת מסרים מאדם כלשהו או קבוצה.
אנשים משתמשים בדגלים על מנת לספק אינפורמציה כמו למשל הסבר על עצמם או החברה שלהם. לפני זמן רב אבירים השתמשו בדגלים כאשר הם יצאו לקרב, מכיוון שכולם היו לבושים בשריון היה קשה לזהות מי אויב ומי חייל מאותו צבא ולכן הדגלים שימשו על מנת לסמן את האויבים והחברים.
כיום לכל מדינה בעולם יש דגל, כמעט לכל ארגון או ממשלה יש דגל משל עצמה. בארה"ב למשל יש דגל לכל אחת מהמדינות שנמצאות תחת שלטון ארה"ב, דגלים משמשים על מנת העברת אינפורמציה כלשהי או לחלופין להציג סמל כלשהו. להמון ארגונים יש דגלים אשר משמשים להצגת הסמל כמו למשל הצופים.
דוגמא טובה לארגון אשר יש לו דגל משלו המסמל משהו זה האולימפידה אשר על הדגל מצויירים חמש טבעות שמסמלות את הגעת המתחרים מחמש יבשות שונות ללא כל הבדל דת וגזע על מנת להתחרות אחד בשני בצורה ספורטיבית.
שלום אשר מיוצג על ידי עלה של זית גם דוגמא טובה לדגל אשר מייצג סמל כלשהו. מלך או מלכה למשל תמיד יש להם דגל משלהם, לפעמים במקומות שהם נמצאים הדגלים שלהם נפרשים כדי לסמן שהם שם.
דגלים כוללים סמלים אשר מבטאים רעיון מסויים שאי אפשר לתאר במילים, הדגלים נמצאים בשימוש במלחמה ולחלופין במצבים של חגיגות.
בימי אבל ובאירועים עצובים הדגלים בדרך כלל מורדים לחצי התורן על מנת להנציח את המתים, ובלוויות צבאיות לדוגמא עוטפים את ארונות הקבורה בדגל הלאומי של אותה מדינה.
לבעים אשר מצויירים על דגלים יש משמעות מיוחדת:

דגלים אדומים- סכנה,מהפכה,שפיכות דמים במלחמה,אומץ,כוח.
דגלים לבנים- שלום,כניעה,הפסקת אש.
דגלים כתומים- אומץ,הקרבה.
דגלים ירוקים-  בטיחות,אדמה,תקווה.
דגלים צהובים- סכנה,זהב.
דגלים שחורים- אבל,מוות.

ניתן למצוא דגלים בכל מיני גדלים,צורות וצבעים. דגלים יכולים לשמש באירועים חשובים, או לסמל משהו מיוחד או הודעה מיוחדת.
ישנו דגל אחד שכולם מכירים וזה הדגל הלבן כאשר צד מסויים נכנע, כאשר מנופפים בדגל לבן זהו סימן מוסכם בכל העולם כולו לכניעה של אחד הצדדים. דגלים לכניעה לא מיוצרים בדרך כלל מראש אלא באופן ארעי כאשר משתמשים במגוון חומרים מאולתרים.
עוד דגל מאוד מוכר הוא של השודדים הפיראטיים כאשר על הדגל שלהם ישנה גולגולת על גבי רקע שחור והיא מציינת שכל מי שיתעסק איתם סופו יהיה כמו הסמל שעל הדגל.
דגל אדום מסמן סכנה וגם הוא דגל מוכר ומוסכם בכל העולם.
אנשים אשר מעצבים דגלים דורשים יצירתיות רבה, הם צריכים להעביר מסר כלשהו מבלי להעביר אותו במילים אלא בתמונה או סמל, מעצבי דגלים השתמשו בעבר בסקיצות בעיפרון על גבי ניירות אולם כיום על מנת לעצב דגלים הם משתמשים במחשבים.
הרבה מהדגלים יש אות אותה תבנית לדגלים כמו למשל שני פסים לאורך או לרוחב וכוכבים.הרבה מדגלים מחולקים לרבעים והצבעים שעל גבי הדגלים השונים מגוונים.
לפני שנים דגלים היו מיוצרים בתפירה ידנית אולם כיום עם התפתחות ההדפסות הדיגיטליות הדגלים יכולים להיות מודפסים על מגוון חומרים שונים כמו:שמשונית, בדי סטאן,שרשרת דגלים או קאפה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שגיא קהלני, מנהל מחלקת השיווק בחברת דרונט המתמחה בבניית אתרים, שיווק באינטרנט וקידום אתרים במנועי חיפוש

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שגיא

מאת: שגיאעסקים - כללי29/08/121468 צפיות
רבים מאתנו מכירים את המצבים הלא נעימים של סתימות בצנרת, או של תקלות במשאבות הביוב, או הצפות עקב פיצוץ בצנרת. כל המצבים הללו יוצרים אצלנו תחושות של חוסר אונים, משום שאין באפשרותנו לפתור את התקלות בעצמנו, ועלינו להיעזר באנשי מקצוע המספקים שירותי אינסטלציה.

מאת: שגיאמיחשוב ארגוני06/08/121378 צפיות
המשתמש הממוצע במחשב מכיר את היישומים והתוכנות שבהם הוא משתמש ואת החלקים הנראים לעין של המחשב. ואולם תקלה קלה במחשב גורמת ללחץ רב אצל המשתמשים ועלולה לשבש באורח משמעותי את הפעילות העסקית....

מאת: שגיאעיצוב פנים27/06/111759 צפיות
גם אלה שאינם מחשיבים את המטבח למקום המרכזי בבית חייבים להודות כי הוא לפחות המרכז הקולינרי שם. וכיון שכך, וכיון שמרכז קולינרי איננו יכול להתקיים אלא אם הרהיטים בו הם האיכותיים ביותר, השימוש בו הוא הנוח ביותר והמראה שלו תופס את העין ומשובב את הלב. רק מטבחים איכותיים ברמה גבוהה עונים על כל הדרישות האלה, ובראש מטבחי היוקרה ניתן, ללא ספק, להציב את מטבחי טופז. מה, אם כן, מייחד את מטבחי טופז משאר המטבחים?

מאת: שגיאגני ילדים23/06/112020 צפיות
התפתחותם של ילדינו, דור העתיד שלנו, צריכה להעסיק כל אחד מאיתנו. חלק מרכזי בהתפתחות הילדים הוא שימוש נבון ויעיל בצעצועים השונים ובציוד לימודי לגני-ילדים.

מאת: שגיאעיצוב פנים07/06/115275 צפיות
למטבחי טופז מוניטין רב שנים בייצור מטבחים איכותיים העמידים לא רק לפגעי האקלים הים תיכוני, החום והלחות אלא גם למפגעים נוספים הקשורים למהות העבודה במטבח כגון רטיבות, עומס משקלי על הארונות ועוד.

מאת: שגיאכירופרקטיקה29/05/119251 צפיות
גם אתם סובלים מכאבי מפרקים? נמאס לכם לחיות עם כאב בלתי נסבל? נסו גם אתם את טבליות מגה גלופלקס והצטרפו להמוני האנשים שכבר החליטו להפחית מהכאב.

מאת: שגיאבניין ואחזקה - כללי23/05/111755 צפיות
העברת תכולת דירה או משרד היא עסק לא קל, זאת יודע כל מי שעבר דירה בחייו. גם מציאת חברת הובלות שאפשר לסמוך עליה יכולה לקחת זמן רב. הובלות במרכז הארץ מהוות את עיקר ההובלות המתבצעות מדי יום. אחד הדברים המאפיינים הובלות במרכז לעומת הובלות באזורים אחרים הוא עומסי התנועה הרבים בגוש דן בשעות הבוקר ואחרי הצהריים. טיפ חשוב הוא, לכן, לתכנן הובלות במרכז הארץ כך שיפלו דווקא על שעות הערב, או אפילו לדחות אותן לסוף השבוע.

מאמרים נוספים בנושא זהות

מאת: דר' ירוןזהות02/01/149185 צפיות
מהם השלבים של יציאה מהארון? מה השיקולים שצריך לקחת בחשבון לפני שיוצאים מהארון? מה מקל על תהליך החשיפה מול המשפחה? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: עצת נפשזהות06/10/132151 צפיות
מאמר זה סוקר את שבעת הצעדים למתמודד עם המוסקסואליות: מהשיחה הראשונה ועד לסיום תהליך הבירור.

מאת: www.copy-writer.co.ilזהות12/06/132082 צפיות
קצת על מה שהקדמה עשתה לתודעה שלנו. קצת על ההתמכרות למסכים והרבה על הרצון לדעת את כל מה שלא בהכרח עושה אותנו יותר מאושרים.

מאת: דנה כותבתזהות06/12/1210857 צפיות
כבוד המשפחה הוא ערך עליון בחברה הבדואית וישנם מנהגים אשר מטרתם לתחום את האישה לספרה הביתית,לדכא את רצונה החופשי ואת תשוקותיה. בין המנהגים הללו קיים מנהג מילת הנשים.

מאת: מורן אופירזהות28/10/128359 צפיות
אך את רובן של הנערות והנשים מסבכות מחשבות אחרות, חששות מהלידה, הצירים, המחשבה שיווצר סיבוך וכמובן גם, פחדים רבים מההחלמה. בתור אישה שחותה על בשרה את השלב הזה יותר מפעם אחת, ההמלצה האיכותית שאני אתן לכן היא סה''כ להרהר ולחשוב אם איך מתמודדים עם כל חלק בעיתו, והחלק המהותי הינו ההכנה ללידה.

מאת: רונן רבינוביץ'זהות09/09/129127 צפיות
כיצד ניתן בעמוד אחד, להציג את תולדות עם ישראל, כולל מאורעות היסטוריים של ישראל והעולם, דמוגרפיה והגירה, אימפריות, תקופות, אישים, מנהיגים, ספרות ושפות?

מאת: יוסי קרמר זהות19/04/128784 צפיות
מיהו האינטרסנט? המשך במאמר...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica