חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הריון, פוריות ודמיון מודרך

מאת: אסנת בוקופצרהריון ולידה04/03/20101029 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פוריות והריון בשילוב דמיון מודרך

 

 

החלטתם להיכנס להריון ועולם חדש לחלוטין נגלה. 

עולם זה פותח בפנייך רגשות שונים, או חדשים, בחלקם מעורבים.

את נעה בין שמחה, התרגשות, תקווה אל מול חרדות, חששות, פחדים ומתח.
מה יקרה? איך זה יקרה? מה אם לא אצליח? איך אתמודד עם הכאב? איזו אימא אהיה?

מה ישתנה בחיי? בגופי? בקריירה? בזוגיות? בחופש, בעצמאות שלי? 

בתוכך יתנהלו גם מחשבות שונות, חלקן קשורות לזהותך ומהותך כאישה, כאדם, כפרט, כזוג, כבת, כעובדת, או מנהלת קריירה עצמאית.

חלק מהמחשבות יתקשרו למשפטים או אמירות שהוטבעו בך משחר ילדותך, לחוויות שעברת, או לאמונות שונות המנהלות את חייך.

נשים הנתקלות בקושי להיכנס להריון שומעות פעמים רבות את המשפט "רק תירגעי והכול יהיה בסדר". כמה מרגיזה יכולה אמירה זו להיות. (רק מלשמוע את זה אפשר להתעצבן).

הרי סערת הרגשות הזו כה טבעית ולגיטימית. איך אפשר להיות רגועה כשאת לא יודעת מה יקרה?

לפני תהליך כה משמעותי? ובכלל מי אמר שאי אפשר להיכנס להריון כשאת עצבנית, או חרדה?

נשים הנכנסות להריון שומעות משפטים כמו: "אל תלחצי..., אל תעשי כך או כך..., תעשי כך..."

משפטים אלה עלולים במקום להרגיע להלחיץ, וליצור שרשרת של תגובות, מחשבות, חששות ועוד.

כך שגם אם נכנסת להריון מייד, לאחר תקופה, או אחרי טיפולי פוריות כאלה ואחרים. את תחווי את עוצמת השינוי, בשילוב שינויים הורמונאליים, חששות, בלבול, שמחה, תחושות פיסיות ועוד.

מכלול הרגשות, המחשבות, התחושות, החששות, השינויים שיגיעו, עשויים להשתלט עלינו ולנהל אותנו בפנים ובחוץ. מכיוון שרובם נמצאים בתוכנו זה הופך אותנו לאחריות ולבעלות השליטה היחידה במצב.

אנו אלה שנחליט האם נעבור תקופה משמעותית זו בחיינו ברוגע, שמחה וציפייה או לא.  

הריון, טיפולי פוריות ודמיון מודרך

דמיון מודרך הינו כלי משמעותי ורב עוצמה כדי לגלות את הכוח הטמון בנו, לעשות סדר פנימי,

לשהות ולהתנהל בשקט, שלווה ובהירות בגוף ובנפש.

דמיון מודרך מאפשר הרפיה, שינוי ומודעות, כמו גם מסע של גילוי עצמי.

מסע בו נאפשר לעצמנו לעבור את התקופה הזו באופן המתאים לנו ביותר תוך התפתחות,

בשילוב הבנה, גילויים והמון אהבה לעצמנו, לאלה שבתוכנו ולסובבים אותנו.

את העבודה בשילוב דמיון מודרך ניתן לעשות הן בקבוצות, סדנאות, או במפגשים אישיים. כל אחת באופן המתאים לה ביותר. ניתן גם לעבור את החוויה בשילוב בן או בת הזוג.

חשוב לציין שבמודע וגם לא במודע אנחנו כל הזמן משתמשות בדמיון, היכולת הזו מאפשרת לנו לחלום, להירגע, לקוות ועוד.

אז כיצד יכול להיות שמה שקורה אצלנו בראש משפיע כך על ההרגשה שלנו ?

זה קורה מכיוון שתת המודע אינו יודע להבחין בין מה שקורה באמת לבין מה שלא קורה. לכן החוויה משפיעה ומפעילה אותנו, כך או כך. ההבנה שתת המודע מגיב למציאות ממשית וגם למחשבות על המציאות, שאינו מסוגל להבחין בין הסיפור שאנו מספרים לעצמנו על המציאות שחווינו, לבין החוויה שנקלטה ומפעילה את אותם אזורים במוח בדיוק, תאפשר לנו לרתום את הדמיון לכיוון התוצאות הרצויות והמתאימות לנו ביותר.

בעבודה עם דמיון מודרך נבחר, במודע, להשתמש בכוחו של הדמיון לטובתנו, כך נוכל לעשות את החיבור הנכון ביותר בין הגוף והנפש. ככל שנתעמק יותר בתחושה הפנימית של מה שנדמיין, מוחנו ישתכנע שמדובר במסר אמיתי. ככל שנפעיל את החושים שבנו כך נזמין את מוחנו להפעיל את המערכות המתאימות בגופינו.

סדנה או מפגש אישי ?

הבחירה בין סדנה לדמיון מודרך ובין מפגש אישי הינה החלטה נקודתית. יש יתרונות לכל אחת מההחלטות. כאשר אנו בוחרות להשתתף בסדנה אנחנו מאפשרות לעצמנו, דרך המפגש עם המשתתפות האחרות, הכרות עם חלקים שונים בעצמנו. ההקשבה, השיתוף, ההזדהות, ההתבוננות בשאר משתתפות הסדנה מאפשרת לנו לתת דגש על שלל המאפיינים ומגוון הצבעים בתוכנו.

כמו כן ההבנה שאנחנו לא לבד, שהמחשבות, השאלות, החוויות אמנם שלנו, אך יש בהן הרבה מהמשותף מאפשרת לנו קבלת תמיכה, עידוד והעצמה.

במפגש אישי, ניתן למקד את העבודה באופן מדויק יותר לצרכינו, כמו גם את השפה, הנושאים וההתייחסות. במפגש אישי החשיפה הינה אינטימית כמו גם ההתבוננות הפנימית המגיעה ממקום אחר.

אין זה משנה במה תבחרי, היכולת לאפשר לעצמך להתחבר אל החלקים שבתוכך ולעבוד איתם בשילוב דמיון מודרך כדי לעבור את התקופה הזו בשקט, ברוגע, בהתפתחות ובשמחה, היא זו המשמעותית לתהליך הכה חשוב שאת עוברת עד היותך לאם. בהצלחה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אסנת בוקופצר, מסטר פרקטישינר בדמיון מודרך, אנ.אל.פי, טיפול בטראומה ותרפיית קו הזמן. טיפול אישי וזוגי. 054-4-515075 www.nlptherapy.co.il מייל: bukofzer@015.net.il 

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסנת בוקופצר

מאת: אסנת בוקופצררוחניות - כללי06/06/15985 צפיות
כאשר אנחנו עובדים עם כלי ה-NLP והדמיון המודרך, אחד הדברים הראשונים שנלמד הוא שבסרט שלנו אנו השולטים והאחראים הבלעדיים לו. מכאן נחליט שבכל רגע נתון בסרט הזה נמלא את כל התפקידים - תסריטאי, במאי, גיבור, מפיק, צלם, מלחין ועורך - מתוך מודעות לתפקיד המתבקש בכל מצב.

מאת: אסנת בוקופצררוחניות - כללי15/05/151133 צפיות
בעבודה עם כלי ה-NLP והדמיון המודרך אנחנו לוקחים אחריות ומעניקים לעצמנו את האפשרות ליצור שינוי מהותי בעולמנו: חיים נטולי דרמה, שיאפשרו לנו ליהנות מעצמנו, מהסובבים אותנו ומחיינו.

מאת: אסנת בוקופצרבריאות הנפש15/09/131313 צפיות
הפסיכולוגיה החיובית מציינת שהמילה תודה אינה רק נימוסים טובים, אלא גם מועילה לתחושת העצמי. מחקרים בנושא מראים שהכרת תודה משפרת את איכות החיים, הבריאות הנפשית ומערכות היחסים, מייצרת רגשות חיוביים ועוזרת לנו להתמודד בתקופות לחץ.

מאת: אסנת בוקופצרבריאות הנפש27/08/131417 צפיות
הערכה עצמית, כשמה, תגיע קודם-כל מעצמנו - מכיוון שהמציאות הפנימית שלנו קודמת למציאות החיצונית, ואנחנו אלה הקובעים מה נכון לנו ומה לא, מה מתאים לנו ומה פחות, במה אנחנו מאמינים ובמה לא, ואילו ערכים קיימים בתוכנו. מתוך כך נותר לנו להבין שרק אנחנו יכולים להעניק אותה לעצמנו.

מאת: אסנת בוקופצרקורסים וסדנאות08/08/131154 צפיות
הדרך פנימה - סדנת דמיון מודרך ו-NLP לשנה החדשה עם אסנת בוקופצר וירון קולטון מפגש חווייתי חד-פעמי בתל-אביב - יום חמישי 29.8.13 ב-20:30 מוזמנים למפגש חווייתי, שבו נעשה שימוש בכלים העוצמתיים של הדמיון המודרך וה-NLP כדי להיכנס פנימה, לחקור את עולמנו הפנימי ואת תת-המודע - ולצאת רגועים, מחויכים ומחוזקים, מוכנים לשנה החדשה שבפתח.

מאת: אסנת בוקופצרבריאות הנפש28/07/131147 צפיות
עבודת ה-NLP עם קו הזמן הינה תהליך המתקשר עם תת-המודע שלנו ומתייחס לאופן שבו אנחנו מייצרים ומאחסנים זיכרונות, מחשבות ורגשות, כמו גם לדרך שבה המוח שלנו מקודד את מושגי הזמן השונים.

מאת: אסנת בוקופצרבריאות הנפש13/07/131111 צפיות
אמנות שאילת השאלות מזמינה מודעות ותרגול, ומאפשרת לפחות שלוש תשובות חדשות לכל סיטואציה. כמו כן, כאשר נחליף בשאלה את המילה 'למה' במילה 'איך', נגלה נקודת מבט חדשה - כזו שתאפשר לנו למצוא פתרון מהיר ומדויק למצבים שנראו לנו רגע קודם בלתי פתירים.

מאמרים נוספים בנושא הריון ולידה

מאת: tiloniהריון ולידה17/01/214456 צפיות
לפניכם השוואת יתרונות וחסרונות עבור 2 המוצרים הנפוצים להכנת בקבוק לתינוק - קומקום חשמלי או מכונה להכנת בקבוק?

מאת: יעל במרכזהריון ולידה25/09/201474 צפיות
יציבה בתקופת ההריון בגלל העומס ההולך וגובר על גופה, נתקלת האישה בהריון בקשיים שלא הכירה בעבר. מצבי יום-יום כגון עמידה (ממושכת), ישיבה, שכיבה, או הרמת חפץ מקשים עליה יותר מתמיד ומחייבים התייחסות מיוחדת מצדה. ההצעות המובאות כאן נועדו להקל עליה לתפקד במצבים אלו.

מאת: אלעד אוחנההריון ולידה23/11/192038 צפיות
צילומי ניו בורן נערכים על-מנת ליצור עבורכם זיכרונות בלתי נשכחים מהימים בהם הרך הנולד היה עדיין רך, עדין וחמוד. על מנת שרגעים אלו באמת ייזכרו כצבעוניים ויפים, כדאי להתכונן מבעוד מועד.

מאת: moraleהריון ולידה08/04/182410 צפיות
לכל אחד מאיתנו יש תקופות רבות שיכולות להיות מרגשות מאוד בחיים אך האמת היא שאין עוד תקופה כמו ההיריון. זו תקופה שבה לא רק הגוף משתנה אלא גם הרגשת הפנימיים וזו תקופה שמגיעה תמיד עם הרבה תקווה והתרגשות. לכן ברור מדוע כל אישה תרצה לעשות הכול כדי לזכור את הרגעים האלה ולכן צילומים של היריון זה לא מהדברים שכדאי לוותר עליהם.

מאת: moraleהריון ולידה08/04/181626 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות יותר ויותר נשים אשר נמצאות בתקופת הריון, אשר מבקשות לתעד את עצמן בעזרת צילום הריון. בין אם מדובר בנשים נשואות ובין אם לא, בין אם מדובר בנשים שזה הריונן הראשון או הריון אחר.

מאת: moraleהריון ולידה28/01/181582 צפיות
התפתחות של תינוק היא דבר מופלא שכל הורה נהנה לצפות בה ומתרגש ממנה, לא משנה אם מדובר בתינוק ראשון או חמישי. השלבים אותם הוא עובר, בין אם זה עד למצב בו הוא יכול לדבר בצורה חופשית, ללכת, לשבת, ולעשות דברים נוספים אשר עבורנו כאנשים בוגרים הם ברורים מאליהם, אך אנו יודעים שגם אנחנו עברנו את אותו תהליך בדיוק כשהיינו תינוקות וגם ההורים שלנו הסתכלו עלינו בהתרגשות ובציפייה, בשביל לראות את תהליך ההתפתחות שלנו.

מאת: moraleהריון ולידה16/11/172300 צפיות
אחת הבעיות המוכרות ביותר אצל תינוקות היא בעיית גזים. אומנם אין הסבר מדעי מדוע זה קורה, חוקרים רבים בוחנים את הנושא ולא תמיד יודעים להסביר למה הבעיה קיימת אצל תינוקות יותר מאשר אצל אנשים מבוגרים, למרות שהערכה היא,

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica