חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תרגילים להקלה על כאבים נפוצים בהריון

מאת: יעל במרכזהריון ולידה25/09/20201471 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יציבה בתקופת ההריון

בגלל העומס ההולך וגובר על גופה, נתקלת האישה בהריון בקשיים שלא הכירה בעבר. מצבי יום-יום כגון עמידה (ממושכת), ישיבה, שכיבה, או הרמת חפץ מקשים עליה יותר מתמיד ומחייבים התייחסות מיוחדת מצדה. ההצעות המובאות כאן נועדו להקל עליה לתפקד במצבים אלו.

עמידה

 

לא אחת אנו מוצאים את עצמנו נאלצים, מסיבות שונות, לעמוד זמן ממושך: עמידה מול כיור, עמידה בעת גיהוץ, עמידה בתור וכיו"ב. הגוף האנושי אינו מורגל בתנוחות סטטיות וודאי שלא בעמידה ממושכת. במצב זה נוצר עומס רב על איברים שונים והוא גדול עוד יותר אצל האישה בהריון. שכן במצב זה משיכת הבטן לפנים יחד עם הגדלת הלורדוזה המותנית יוצרות לחץ גדול מתמיד על הגב התחתון, העובר ממנו גם לגב העליון ולצוואר. תופעה זו מגבירה את אי-הנוחות הנוצרת בגב התחתון ואת שכיחות התלונות של נשים הרות על כאבים באזור זה.

כדי להקל על הגוף בזמן עמידה, ניתן לבצע כמה וכמה פעולות:

א. להשעין את הגב לקיר, לעמוד, או לכל גוף אחר שניתן להישען עליו.

ב. להשעין את הידיים על חפץ כלשהו, כמו משענת של כסא, שולחן בכיתה, עגלת מוצרים במרכול וכיו"ב.

ג. להניח רגל אחת על משטח מוגבה כמו דרגש.

ד. בעת שטיפת כלים, כדאי להשעין את הבטן כנגד הכיור או כנגד משטח העבודה. בכל מקרה, מומלץ לא לעמוד זמן ממושל בתנוחה סטטית וללא תנועה. במקום זאת, ניתן להעביר משקל מרגל אל רגל תוך הנעת האגן מצד אל צד.

ישיבה

רצוי לשבת על כסא בעל משענת נטויה מעט לאחור. כסא עם משענות ידיים עדיף על כסא ללא משענות, שכן תמיכת הידיים תפחית עומס מעמוד השדרה. את הרגליים רצוי להניח על משטח מוגבה (כמו דרגש) (תמונות 1,2) או הדום (כמו זה של כורסת טלוויזיה).

אם למשענת הכסא אין קימורים מתאימים לגב התחתון, רצוי להניח כרית מאחורי המותנית. הכרית תדחוף מעט את המותנית לפעמים, תשמור על עקומת השדרה ותמנע מתח מיותר מהגב התחתון. כמו כן, בדרך יורמו מעט הצלעות ותקטן הלחץ עליהן הנובע מעליית הרחם עם התקדמות ההריון.

ראוי לציין שכסאות משרד טובים מספקים את התמיכה לגב התחתון ואף מאפשרים התאמה אישית של גובה המשענת לגב התחתון.

בישיבה ממושכת נוצר לחץ באזור המפשעה ובמפרקים אחרים הנמצאים במצב של כפיפה. מדי פעם חשוב לקום ולהתנועע כדי לשפר את זרימת הדם (פעם בחצי שעה לפחות). כמו כן ניתן להתמתח כנגד משענת הכסא (תמונה 3). מתיחה כזו תשפר גם היא את זרימת הדם ואת התחושה הכללית של הגוף.

שכיבה

בשכיבה על הגב נוצר מצב שבו הרחם ותכולתו לוחצים על כלי דם המנקזים דם מהגפיים התחתונות ומהאגן אל הלב, במיוחד על הווריד הנבוב התחתון (Vena Cava). כלי דם זה עובר בצדו הימני של הגוף. הלחץ עליו עלול להפריע לדם לחזור אל הלב ולפיכך ממליצים לא אחת לאישה ההרה לשכב על צדה השמאלי. במקרה כזה השכיבה הנוחה ביותר היא חצי בטן וחצי צד (תמונה 4). עם זאת, אין למנוע מהאישה, כהנחיה גורפת, את השכיבה על הגב אם זו נוחה לה ומועדפת על ידה. יש לסמוך על מנגנוני ההגנה הבריאים של הגוף שיתריעו כאשר מצב מסוים לא יהיה בריא לאישה, הרבה קודם שייגרם נזק לה, או לעוברה.

בשכיבה על הגב יש להקפיד על כפיפה קלה בברכיים בעזרת כרית ועל הנחת כרית נוספת לשם הגבהת הראש (תמונה 5).

קימה משכיבה

הקימה משכיבה צריכה להיעשות בהדרגה: העלייה מבוצעת דרך הצד לישיבה, תוך הישענות על הידיים והברכיים (תמונות 6,7). אין לקום בתנופה, מכיוון שעלייה חדה ופתאומית עלולה לגרום נזק לגב. עלייה מהירה עלולה לגרום גם לירידה חדה בלחץ הדם ולהרגשת סחרחורת. התרוממות הדרגתית מאפשרת שליטה ובקרה בכל שלב של התנועה, דבר המבטיח שמירה על הגוף.

טיפול בשריר מכווץ

לא אחת קורה, בעיקר תוך כדי התמתחות בזמן השינה, ששרירי השוק האחוריים התאומים והסוליה (Gastrocnemius ו-Soleus בהתאמה) מתכווצים ("נתפסים"). הם אינם משתחררים מעצמם וגורמים לכאב בלתי נסבל. תופעה זו מתרחשת כאשר שרירים אלה מופעלים בכפיפה כפית של כף הרגל (Plantar flexion או Point) (ראה איור). הדרך לשחררם תהיה בתנועה הפוכה, כלומר, כפיפה גבית היזומה על ידי האישה (בעזרת הידיים). אם זה לא ניתן, אפשר להשעין את כף הרגל כנגד קיר, או לעמוד על כף הרגל, שיביא אותה למנח הרצוי. בכל מקרה, חשוב להכיר את התנוחה הגורמת למצב זה ולהתמתח כאשר כף הרגל תמיד בכפיפה גבית. לאחר שחרור השריר התפוס, מומלץ בכל מקרה לעסות את השוק תחת זרם מים חמים.

הרמת חפצים

בכל עת ולא רק בהריון, רצוי להרים חפץ בעזרת יד אחת, בעוד היד השנייה נשענת על הרגל (ואם אפשר, נתמכת ברהיט כלשהו) ובכך שומרת על הגב ומורידה ממנו עומס ולחץ (תמונה 8). יש לציין שהרמת חפצים תוך שימוש בשרירי הרגליים מחייבת שרירי ירך חזקים (ארבע ראשי), בפרט כאשר מדובר בהריון. לפיכך, כפיפת הרגליים בתקופה זו אינה מומלצת ובדרך כלל גם אינה ישימה.

נוסף לכל האמור לעיל, האישה חייבת לדעת שעליה להתייחס להחזקה נכונה של גופה, דהיינו, לשמור על יציבה נכונה למרות ההריון. עליה לזכור תמיד שאין לאפשר לגוף להיכנע להריון או לתת לו להשתלט על הגוף. גם בתקופה זו, יציבה נכונה היא המפתח למראה רענן ולשיפור ההרגשה הפיזית והנפשית. התייחסות להחזקת הגוף תעזור לאישה להחזיר לגופה את יציבותו הטרום-הריונית במהירות רבה יותר ותחזק את הקשר החיובי של האישה עם גופה לאחר ההריון.

מקורות מומלצים

(2001). International Journal of Childbirth Education, (16)4, December. The official publication of the International Childbirth Education Association.

יוגה להריון

יוגה אונליין

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

במרכז, יום כיף לקבוצה מפונקת

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יעל במרכז

מאת: יעל במרכזניהול28/07/143037 צפיות
מנהלים המעוניינים לשפר את רמת עבודת הצוות ושיתוף הפעולה בין חברי צוות שלהם.

מאת: יעל במרכזמתכונים ואוכל - כללי30/03/141217 צפיות
במטבחי העולם ניתן למצוא גרסאות שונות לכופתאות. במטבח ההודי כופתאות אלו הן המלאי קופטה. הרוטב העשיר של המנה הופך אותה לעסיסית, נימוחה וטעימה במיוחד. בתיאבון!

מאת: יעל במרכזעסקים - כללי13/02/13942 צפיות
'במרכז' הוא בית סדנאות יפהפה הצופה אל נוף מטעים של זכרון יעקב והסביבה. אנו מתמחים בפיתוח תוכן איכות ובאירוח קבוצות - תמיד באווירה כפרית קסומה ומפנקת.

מאת: יעל במרכזדיאטה ותזונה01/11/091938 צפיות
מה מתחשק לכם לאכול ? אוכל בריאות איכותי ?בשר גורמה משובח ויין אדום? אוכל איטלקי? מטבח יפני ? או אולי דווקא שוקולד מרגש... מיטב המאכלים נרקמים לכדי מעשה אומנות אל מול עינכם, במרפסת אל מול נוף טוסקני מושלם וכמובן איך אפשר בלי הרבה יין טוב...

מאת: יעל במרכזהריון ולידה01/11/091298 צפיות
תרגול יוגה נשית הינו תרגול ייחודי שפותח מתוך הצרכים הייחודיים של גוף האישה. כנשים אנו חוות מחזור חודשי, שינויים הורמונאליים תמידיים, הריונות, לידות, הנקות והרמת ילדים על הידיים לכן אנו זקוקות לתרגול יוגה שונה

מאת: יעל במרכזאטרקציות01/11/091193 צפיות
גם השנה הטילו עליכם לארגן יום כיף. אוף כמה שנמאס מימי הכיף שמציעים כולם..קצת טרקטורונים, קצת סוסים, אולי קרטינג ומסעדה. פשוט נמאס. במקום להתרוצץ בין מספר ספקים אפשר לפנות פשוט לכתובת אחת שמארחת את כולם וחוסכת לכם את כאב הראש של ההפקה.

מאמרים נוספים בנושא הריון ולידה

מאת: tiloniהריון ולידה17/01/214427 צפיות
לפניכם השוואת יתרונות וחסרונות עבור 2 המוצרים הנפוצים להכנת בקבוק לתינוק - קומקום חשמלי או מכונה להכנת בקבוק?

מאת: אלעד אוחנההריון ולידה23/11/192034 צפיות
צילומי ניו בורן נערכים על-מנת ליצור עבורכם זיכרונות בלתי נשכחים מהימים בהם הרך הנולד היה עדיין רך, עדין וחמוד. על מנת שרגעים אלו באמת ייזכרו כצבעוניים ויפים, כדאי להתכונן מבעוד מועד.

מאת: moraleהריון ולידה08/04/182408 צפיות
לכל אחד מאיתנו יש תקופות רבות שיכולות להיות מרגשות מאוד בחיים אך האמת היא שאין עוד תקופה כמו ההיריון. זו תקופה שבה לא רק הגוף משתנה אלא גם הרגשת הפנימיים וזו תקופה שמגיעה תמיד עם הרבה תקווה והתרגשות. לכן ברור מדוע כל אישה תרצה לעשות הכול כדי לזכור את הרגעים האלה ולכן צילומים של היריון זה לא מהדברים שכדאי לוותר עליהם.

מאת: moraleהריון ולידה08/04/181623 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות יותר ויותר נשים אשר נמצאות בתקופת הריון, אשר מבקשות לתעד את עצמן בעזרת צילום הריון. בין אם מדובר בנשים נשואות ובין אם לא, בין אם מדובר בנשים שזה הריונן הראשון או הריון אחר.

מאת: moraleהריון ולידה28/01/181579 צפיות
התפתחות של תינוק היא דבר מופלא שכל הורה נהנה לצפות בה ומתרגש ממנה, לא משנה אם מדובר בתינוק ראשון או חמישי. השלבים אותם הוא עובר, בין אם זה עד למצב בו הוא יכול לדבר בצורה חופשית, ללכת, לשבת, ולעשות דברים נוספים אשר עבורנו כאנשים בוגרים הם ברורים מאליהם, אך אנו יודעים שגם אנחנו עברנו את אותו תהליך בדיוק כשהיינו תינוקות וגם ההורים שלנו הסתכלו עלינו בהתרגשות ובציפייה, בשביל לראות את תהליך ההתפתחות שלנו.

מאת: moraleהריון ולידה16/11/172298 צפיות
אחת הבעיות המוכרות ביותר אצל תינוקות היא בעיית גזים. אומנם אין הסבר מדעי מדוע זה קורה, חוקרים רבים בוחנים את הנושא ולא תמיד יודעים להסביר למה הבעיה קיימת אצל תינוקות יותר מאשר אצל אנשים מבוגרים, למרות שהערכה היא,

מאת: רונןהריון ולידה20/06/173204 צפיות
נשים רבות סובלות מתופעה של בחילות בשליש הראשון של ההריון. יש כמה דברים שניתן לעשות כדי להפחית את התופעה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica