חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חוק לרון - עידוד נכים לעבודה מצד אחד, אפליה מצד שני (אורגל ביטוח)

מאת: אתי בן ישיביטוח לאומי10/03/20102026 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חוק לרון (על שמו של השופט אפרים לרון ז"ל), שנכנס לתוקפו לפני כחצי שנה, נועד לשנות את מצבם של מקבלי קצבת נכות בשוק העבודה הישראלי. מטרת החוק, הידוע גם כ- "תיקון 109 לחוק ביטוח לאומי" היא לעודד נכים לצאת לעבודה, בלי להפסיד את קצבת הנכות שלהם.

לפי הנתונים לפני כניסת החוק לתוקפו, הרוב המוחלט של מקבלי קצבת נכות כלל לא עבדו או השתכרו פחות מ-1,600 ש"ח. מעטים מהנכים עבדו במשרה מלאה והרוויחו משכורת מכובדת. כיום ביטוח לאומי מעניק "קצבת עידוד" במקום קצבת נכות, למי שהכנסתו מעבודה עולה על הסכום הקבוע בחוק.

כמי שקרובה לאוכלוסיית הנכים, אני חושבת שמדובר באבן דרך מאוד חשובה, מכמה סיבות:

1. שילוב מוגבלים בחברה ולא רק במעגלים הקרובים שלהם.
2. שיפור מצבם הכלכלי
3. הקטנת תלותיות במדינה ובגורמים אחרים.
4. מניסיון אישי – היציאה לעבודה בבוקר נותנת תחושה של חיוניות !

החוק הוא מבורך, אך יחד עם זאת, הוא פועל רק על מי ששכרו מתחת ל 7,000 ₪ ברוטו, וזה לדעתי אינו מספיק בכדי להביא לביטול קצבה. שכר כזה, מספיק כדי לחיות אולי חיים רגילים בימינו – אך למוגבלים יש הוצאות נוספות מעבר להוצאות השגרתיות של אדם שאינו מוגבל.

מהיכרותי הקרובה עם אוכלוסיית מוגבלי הניידות, (חלק גדול ממבוטחי אורגל, הנם מוגבלי ניידות), אני יודעת שרבים מהם עובדים באופן מלא, וגם אם הם התחילו לעבוד לפני שחוק לרון נכנס לתוקף, אין שום סיבה שיפלו אותם לרעה. ההיפך.

למרות כל האמור לעיל, קיימת אפליה לרעה של נכים שנכנסו למעגל העבודה לפני שחוק לרון נכנס לתוקף. לקריאה נוספת בנושא:

הטור של גיל גרינברג בהארץ

הדעה שלי בבלוג של אורגל ביטוח




 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתי בן ישי סמנכ"ל אורגל ביטוח ופיננסים. המתמחה בביטוחים למוגבלי ניידות וביטוחים לעוסקים בענף הרכיבה. לפרטים נוספים:  03-5633357

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אתי בן ישי

מאת: אתי בן ישיביטוח - כללי08/04/101506 צפיות
רכיבה על סוסים היא פעילות אטרקטיבית לכל הדעות, אבל לצערינו יש מקרים שהיא יכולה להסתיים באסון. המקרה המצער של מיכל סמל אירע דווקא לפני החג, וכשקראתי את הידיעה ב- YNET, הרגשתי שאני חייבת להוסיף זווית של בעל מקצוע המתמחה בביטוח חוות ובתי ספר לרכיבה על סוסים.

מאת: אתי בן ישיביטוח אובדן כושר עבודה25/03/109532 צפיות
חיים קליר התייחס השבוע ב- YNET לכתב הסילוק – נושא מעורר מחלוקת בעולם הביטוח. למי שאינו בקי, על ידי חתימה על כתב הסילוק מתחייב המבוטח כי הוא מסיר מחברת הביטוח תביעות נוספות בגין אותו תיק. בטורו הוא כותב על סיפורו של חנן עבדל, נהג אוטובוס באגד, שנפגע בתאונת דרכים בצוואר ובכתף ורופא אישר לו חופשת מחלה של 93 יום.

מאת: אתי בן ישיביטוח - כללי17/03/1010027 צפיות
לאחרונה דווח כי חלה ירידה בהיקף גניבות המכוניות (כ-15% פחות ב-2009), אבל אולי מי שמשלם את המחיר הם בעלי הסוסים. שימו לב: בשנה האחרונה קיימת עלייה תלולה, כמעט 30%, במספר גניבות הסוסים, מה שמעלה את החשד כי שכנינו מבקשים לפצות את עצמם על האכיפה המוגברת של יחידת איתור גנבי הרכב. הנתונים הם קשים – בגזרת יהודה בלבד נגנבו בשנה החולפת 786 ראשי בקר, כולל סוסים. פחות ממחציתם הוחזרו לבעליהם.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח לאומי

מאת: מנחם כהןביטוח לאומי17/02/164407 צפיות
1. כללי סעיף 246 לחוק הביטוח הלאומי עוסק בתקופת אכשרה לגבי קצבת זקנה וקובע לאמור: "246. תקופת אכשרה (א) תקופת האכשרה המזכה לקצבת זקנה היא אחת מאלה: (1) 60 חודשים, בין שהם רצופים ובין שאינם רצופים, שבהם היה אדם מבוטח תוך עשר השנים האחרונות שקדמו לגיל המזכה אותו בקצבת הזקנה; (2) 144 חודשים שבהם היה אדם מבוטח, בין שתקופה זו רצופה ובין שאינה רצופה;

מאת: sharondan80ביטוח לאומי01/03/153128 צפיות
הפגישה עם הועדה הרפואית בביטוח הלאומי תכלול צוות רופאים מתחום הפציעה לצד אנשי מפתח אשר ישאלו שאלות בגין הנכות ויבקשו הדגמה של פעולות יום, יומיות על מנת לקבוע את דרגת הקושי ואחוזי הנכות המגיעים.

מאת: מנחם כהןביטוח לאומי25/08/142991 צפיות
פרק ו' לחוק הביטוח הלאומי (נוסח חדש), התשנ"ה-1995 (להלן - החוק), שבנספח מזכה בגמלה את מי שנפגע בתאונה וכתוצאה ממנה איבד את כושר התפקוד. הביטוח חל על תושב ישראל שמלאו לו 18 שנים וטרם הגיע לגיל הפרישה. "גיל הפרישה" מוגדר בסעיף 1 לחוק כ"הגיל הקבוע לגבר ולאשה, בהתאם לחודש לידתם, בחלק א' בלוח א'1" . גיל הפרישה לאשה תלוי בתאריך הלידה והוא עומד כיום על גיל 62. גיל הפרישה לגבר היה תלוי בתאריך הלידה וכיום הוא עומד על גיל 67. כלומר, מי שנפגע וגילו מעל גיל הפרישה לא יהיה זכאי לקצבת נפגעי תאונות לפי פרק ו'

מאת: מנחם כהןביטוח לאומי21/08/143584 צפיות
תיקון 159 לחוק הביטוח הלאומי

מאת: ארז כהןביטוח לאומי26/08/132339 צפיות
מהי מחלת מקצוע? האם רשימת המחלות היא רשימה סגורה? מהי תורת המיקרוטראומה? כיצד עליי לפעול למימוש זכויותיי?

מאת: יובל סמרה, עו"דביטוח לאומי13/08/132546 צפיות
לא פעם, משרדנו נתקל במקרים בהם הוועדה הרפואית בחרה להעניק לחולים במחלה זו נכות שאינה משקפת את מצבם האמיתי, או התאימה להם דרגת נכות רפואית מפריט ליקוי אחר בשיעור מופחת בהרבה. אז מה כדאי לכם לעשות ?

מאת: יובל סמרה, עו"דביטוח לאומי30/07/129694 צפיות
תפקידו של התיעוד הרפואי לא מצטמצם רק להוכחת הנזק והטיפול הרפואי לו נזקק הניזוק. אומנם, קיימת חשיבות לכך שהמסמכים הרפואיים יכללו תיעוד רפואי רב ככל שניתן. אך בל נשכח, כי יש בכוחם גם לשפוך אור על המקרה בכללותו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica