חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

זווית אישית על מותה של מיכל סמל - מוות מאלרגיה לסוסים

מאת: אתי בן ישיביטוח - כללי08/04/20101506 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

איך ביליתם את החג? אם הייתם בין מאות אלפי המטיילים שבילו בשבילי ארצינו, אולי חלק מגם גם עשה זאת תוך רכיבה על סוסים. אין מה לדבר – רכיבה על סוסים היא פעילות אטרקטיבית לכל הדעות, אבל לצערינו יש מקרים שהיא יכולה להסתיים באסון. המקרה המצער של מיכל סמל אירע דווקא לפני החג, וכשקראתי את הידיעה ב- YNET, הרגשתי שאני חייבת להוסיף זווית של בעל מקצוע המתמחה בביטוח חוות סוסים ובביטוח בתי ספר לרכיבה על סוסים.

קצת רקע: את היום האחרון בחייה העבירה סמל, אחות בגמלאות של ביה"ח רמב"ם ותושבת נשר, בטיול עם חברים בטבע הירוק של הצפון, כשהאטרקציה המרכזית הייתה נסיעה בכרכרה בעמק הירדן. סמל החליטה לא לוותר על החוויה, אף שידעה כי היא אלרגית לפרוות סוסים. כעבור זמן קצר היא החלה לחוש ברע, והופיעו אצלה תסמיני אלרגיה קשים. חברתה תיארה לכתב YNET את האירוע הקשה: "ישבנו בספסל האחורי של הכרכרה ופתאום התחילה לה קצת נזלת, היא השתעלה ואחר כך היא בקושי נשמה. קראתי בשמה, אבל היא לא ענתה".

אז מי אחראי ?

סמל הגיעה באמבולנס לבית-החולים פוריה בטבריה במצב אנוש כשהיא מחוסרת הכרה ומונשמת, ואז גם התגלה הגורם האמיתי להתקף האלרגיה הקטלני. כעבור זמן קצר הוחלט להעביר אותה למחלקה לטיפול נמרץ בבית-החולים רמב"ם בחיפה. שם, במוסד שבו עבדה שנים כה רבות, נקבע לה מוות מוחי וכעבור שבוע היא נפטרה.

אי אפשר כמובן להשוות בין ההרגשה של משפחת סמל לבין מה שחשו האחראים על אותו טיול כרכרות, אבל אין ספק שגם עבורם מדובר בטרגדיה. אך בבואי לבחון את המקרה מזווית מקצועית  עולות מספר שאלות חשובות:

האם בעלי החווה שאלו מראש את המשתתפים על בריאותם ? האם הכרכרה היתה מצוידת בערכת עזרה ראשונה ?  אולי אם היה מלווה רכב חילוץ, או מישהו שיותר בקיא בעזרה ראשונה, חייה של סמל היו ניצלים. אבל הכל זה בגדר אולי ובכל זאת  בנקיטת פעולות פשוטות – ניתן להציל חיים.

מצד שני אם אדם יושב במסעדה ומזמין עוגת אגוזים, כשיודע שהוא אלרגי לאגוזים, האם זו אשמת המסעדה?

אל תעמדו ליד רגל של סוס או ראש של שופט

יש משפט שאומר אף פעם אל תעמוד ליד רגל של סוס או ראש של שופט.  לא ניתן לצפות מה יקרה בבית המשפט.  מאירועי העבר אנו למדים כי בתי המשפט נוטים לפצות את השארי (אלמן או ילדים), גם אם באופן סמלי, שאיבדו את יקיריהם בנסיבות מצערות כאלה – ובמקרים כאלה תביעת הנזיקין היא כלפי הגוף האחראי.

מהמקרה של סמל, חוות הסוסים ככל עסק, צריכות ללמוד את הנקודות בהן נשקפת סכנה ללקוחותיהם, ומקור לתביעה נגדם על כן אני ממליצה שמעבר להוראות הבטיחות הרגילות של חבישת קסדה, שילוט, טיפול וליווי ראוי של הרוכבים, כדאי בנוסף:

א. לא לעסוק בטיולים לאנשים אקראיים -  אנשים שבאים לטיול אינם רוכבים מקצועיים, וגם בעלי החווה אינם מכירים אותם. כך שחוץ מתאונות רכיבה שמסוכנים בהחלט נוסף המימד של בריאות הרוכב בדיוק כמו שקרה במקרה של מיכל סמל.

ב. אם כבר מוציאים לטיולים, יש להחתים את הרוכב על הצהרת בריאות, בנוסח מאוד פשוט – שבריאותו תקינה והוא כשיר לרכיבה על סוסים ושאינו אלרגי לסוס ו/או לכל בעל חיים אחר העלול להימצא בחווה. אם מגישים מזון במהלך הטיולים או הפעילויות, יש כמובן להחתים אותו שאינו אלרגי למזונות שונים. ובפירוש לא להעלות  אדם שאינו מתאים על סוס.

ג. בקורסים השונים של מדריכי או מורי רכיבה, התלמידים עוברים קורס עזרה ראשונה. יתכן שקורס זה בסיסי ולא מספיק, ואני ממליצה לחוות, תמיד לשלוח את העובד הקבוע שלהם, ללימוד יותר מעמיק של עזרה ראשונה.

ד. רכב חילוץ – אני לא יודעת כמה זמן חלף מהרגע בו הבינו שסמל אינה מרגישה טוב ועד שהגיעה לבית חולים, אך יתכן שאם הייתה מגיעה מהר יותר חייה היו ניצלים.

ה. כמובן לבטח בביטוח אחריות צד שלישי, למקרה שאם בסוף אתכם יתבעו, יהיה מי שיגן עליכם. זאת בכפוף להצהרתכם המתאימה על אופיה המדוייק של הפעילות, טרם עריכת הביטוח, קביעת גבולות אחריות מתאימים וביצוע כל הוראות הבטיחות והתנאים שהוגדרו על ידי חברת הביטוח.

אני מניחה שהמלצותיי יכולות לעלות יותר כסף לחווה – אבל בעיני אין אלטרנטיבה. אדם שמקים עסק, חייב לדאוג לניהולו התקין, כי מה שעולה בזול – עלול לעלות ביוקר.

בעלי סוסים יקרים, האם ישנם עוד דרכים להגן על עצמנו ולנהוג בזהירות?

מידע חשוב מאוד לרוכבי ובעלי סוסים - אורגל

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתי בן ישי סמנכ"ל אורגל ביטוח ופיננסים. המתמחה בביטוחים למוגבלי ניידות וביטוחים לעוסקים בענף הרכיבה. לפרטים נוספים:  03-5633357

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אתי בן ישי

מאת: אתי בן ישיביטוח אובדן כושר עבודה25/03/109532 צפיות
חיים קליר התייחס השבוע ב- YNET לכתב הסילוק – נושא מעורר מחלוקת בעולם הביטוח. למי שאינו בקי, על ידי חתימה על כתב הסילוק מתחייב המבוטח כי הוא מסיר מחברת הביטוח תביעות נוספות בגין אותו תיק. בטורו הוא כותב על סיפורו של חנן עבדל, נהג אוטובוס באגד, שנפגע בתאונת דרכים בצוואר ובכתף ורופא אישר לו חופשת מחלה של 93 יום.

מאת: אתי בן ישיביטוח - כללי17/03/1010028 צפיות
לאחרונה דווח כי חלה ירידה בהיקף גניבות המכוניות (כ-15% פחות ב-2009), אבל אולי מי שמשלם את המחיר הם בעלי הסוסים. שימו לב: בשנה האחרונה קיימת עלייה תלולה, כמעט 30%, במספר גניבות הסוסים, מה שמעלה את החשד כי שכנינו מבקשים לפצות את עצמם על האכיפה המוגברת של יחידת איתור גנבי הרכב. הנתונים הם קשים – בגזרת יהודה בלבד נגנבו בשנה החולפת 786 ראשי בקר, כולל סוסים. פחות ממחציתם הוחזרו לבעליהם.

מאת: אתי בן ישיביטוח לאומי10/03/102027 צפיות
חוק לרון (על שמו של השופט אפרים לרון ז"ל), שנכנס לתוקפו לפני כחצי שנה, נועד לשנות את מצבם של מקבלי קצבת נכות בשוק העבודה הישראלי. מטרת החוק, הידוע גם כ- "תיקון 109 לחוק ביטוח לאומי" היא לעודד נכים לצאת לעבודה, בלי להפסיד את קצבת הנכות שלהם.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח - כללי

מאת: רוני הכהןביטוח - כללי04/06/172793 צפיות
הקושי רק עולה כאשר מגלים עד כמה צריכים לעבוד על מנת לקבל מה שחשים שמגיע בזכות, ולא מתוך חסד שמעניקים המוסד שבו מעסקים והמוסדות הרלבנטיות של המדינה.

מאת: עידן שלומןביטוח - כללי04/06/174827 צפיות
רוצים לדעת איך עובדת המסלקה הפנסיונית בפועל? איך עושים סדר בביטוחים מבלי לשלם כפל ביטוח? אם אתם רוצים לחסוך כספים , זה הזמן לדבר על תמונה מקיפה אודות חיסכון של כל אדם במדינת ישראל.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח - כללי12/04/164253 צפיות
נהג צעיר על פי חוק הוא נהג שלא מלאו לו עדיין 24 שנים.

מאת: Roei Kalvoביטוח - כללי10/03/163532 צפיות
כל ההיבטים שצריך לדעת לפני שסוגרים ביטוח צלילה - כנסו ותלמדו כדי שלא יעבדו עליכם!

מאת: אלטים ביטוח ופיננסיםביטוח - כללי15/08/155317 צפיות
בחיי היום יום אנו מקבלים החלטות שונות על בסיס מאפיינים, על חשבון העלות הכלכלית עבורנו, במאמר זה נסביר איך לבצע השוואת מחירים גם לענפי הביטוח וניתן לכם כלים שונים לביצוע השוואה טובה ואמיתית.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח - כללי06/07/154854 צפיות
נמצאים לפני קניית דוד חשמל? אם גם אתם מצאתם את עצמכם בהתלבטויות לגבי רכישת המכשיר, כאן תוכלו לקרוא הדרכה אובייקטיבית המתייחסת לפרמטרים השונים שתוכלו לבדוק בכל דוד, ולהחליט האם הוא מתאים לסוג השימוש שאתם מייחלים לו.

מאת: רוני הכהןביטוח - כללי01/07/154760 צפיות
את כל אלה מכסים סוגים שונים של ביטוחים המעניקים לנו סוג של שלווה ורוגע בנוגע לכל אספקט בחיים שלנו, תמורת תשלום חודשי. הכיסוי הביטוחי משתנה מחברה לחברה אשר בוחרת את מי לבטח, באלו תנאים ותמורת איזה תשלום חודשי. גם אם אתם צריכים לפנות אל חברת ביטוח באשקלון, אתם תמיד תמצאו מגוון רחב של חברות מבטחות עבור הסוגים השונים של פוליסות ביטוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica