חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כתב סילוק בתביעת ביטוח - מידע


חיים קליר התייחס השבוע ב- YNET לכתב הסילוק – נושא מעורר מחלוקת בעולם הביטוח. למי שאינו בקי, על ידי חתימה על כתב הסילוק מתחייב המבוטח כי הוא מסיר מחברת הביטוח תביעות נוספות בגין אותו תיק. בטורו הוא כותב על סיפורו של חנן עבדל, נהג אוטובוס באגד, שנפגע בתאונת דרכים בצוואר ובכתף ורופא אישר לו חופשת מחלה של 93 יום.

עבדל פנה ל- AIG, חברת הביטוח המבטחת באופן קולקטיבי את עובדי אגד, והגיש תביעה על אובדן כושר עבודה. התביעה אושרה, אך לפני העברת הכסף, דרשו נציגי AIG מעבדל לחתום על כתב סילוק לביטוח.

כעבור שנה לא חל שיפור במצבו של עבדל, אלא אף החמיר. הרופאים אישרו לו חופשת מחלה בת 82 יום, וכשפנה לתבוע את AIG, הוא נדחה על הסף מכיוון שהיה חתום על כתב סילוק תביעת ביטוח, הקובע כי לא יהיו למבוטח תביעות נוספות עבור התאונה. עבדל כמובן לא יכול היה לצפות שמצבו יחמיר, וחתם כל כתב הסילוק מחוסר ברירה.

לבסוף בית משפט השלום בטבריה קבע כי על AIG לשלם לעבדל את המגיע לו. "כתב הסילוק נכפה על עבדל בתמורה לכספים שממילא הגיעו לו. עבדל חתם עליו שעה שהיה נתון בתקופת אי כושר, מנוע מיציאה לעבודה וממתין בקוצר רוח לתגמולי הביטוח. מצב עניינים זה נוצל על ידי AIG לטובתה שעה שהחתימה אותו על מסמך אשר לא היה כל צידוק כי יחתום עליו" – קבעה השופטת.

כתב סילוק – משני צדי המתרס

לצערי, אני עדה למקרים רבים בהן חברות ביטוח מחתימות את המבוטח על כתב סילוק כמעין פשרה. עושים זאת גם בביטוחי רכב ודירה. כצרכן, אני מתנגדת באופן טבעי לנושא כתב הסילוק. אולם כמי שבאה מתחום הביטוח, הן כעובדת סוכנות ביטוח אשר רואה לנגד עיניה את שביעות רצון הלקוח והן כמסלקת תביעות בחברת ביטוח בעברי, אני חייבת להביא בפניכם גם את הצד השני.

לא פעם נתקלתי במצבים של מרמה מצד לקוחות, "ניפוח תביעות", שכרי טרחה מוגזמים של שמאים וכיוצ"ב. במקרים אלה על המסלקת להחליט על המשך הטיפול בתביעה – בין אם מדובר בדחיית התביעה, או בין אם מדובר בהוצאת כתב סילוק בו המבוטח חותם שמוכן לקבל פחות כסף, תמורת אישורו שלא יבוא בדרישות נוספות לחברת הביטוח.

הפיתרון: שימוש בסוכן ביטוח שייצג אתכם מול חברות הביטוח

אולם, אני חייבת להודות שייתכן ונוהג זה הפך לשיטה בחברות הביטוח ופוגע פעמים רבות במבוטחים תמימים. על כן, אני מציעה תמיד לעשות ביטוח באמצעות סוכן ביטוח.

האדם הסביר, או הצרכן הממוצע, שעומד מול חברת ביטוח גדולה ללא ידע וניסיון, צפוי להיפגע או לחשוב שנפגע כשחברת הביטוח פעלה בניקיון כפיים. סוכן הביטוח הוא בעל הידע הדרוש בכדי לתת ללקוח הדרכה, מה נכון ומה לא נכון, איפה חברת הביטוח צודקת ואיפה נעשה לו עוול. והכל לשביעות רצון הלקוח, יחד עם תום לב והוגנות גם כלפי המבטחת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתי בן ישי סמנכ"ל אורגל ביטוח ופיננסים. המתמחה בביטוחים למוגבלי ניידות וביטוחים לעוסקים בענף הרכיבה. לפרטים נוספים:  03-5633357

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אתי בן ישי

מאת: אתי בן ישיביטוח - כללי08/04/101501 צפיות
רכיבה על סוסים היא פעילות אטרקטיבית לכל הדעות, אבל לצערינו יש מקרים שהיא יכולה להסתיים באסון. המקרה המצער של מיכל סמל אירע דווקא לפני החג, וכשקראתי את הידיעה ב- YNET, הרגשתי שאני חייבת להוסיף זווית של בעל מקצוע המתמחה בביטוח חוות ובתי ספר לרכיבה על סוסים.

מאת: אתי בן ישיביטוח - כללי17/03/109958 צפיות
לאחרונה דווח כי חלה ירידה בהיקף גניבות המכוניות (כ-15% פחות ב-2009), אבל אולי מי שמשלם את המחיר הם בעלי הסוסים. שימו לב: בשנה האחרונה קיימת עלייה תלולה, כמעט 30%, במספר גניבות הסוסים, מה שמעלה את החשד כי שכנינו מבקשים לפצות את עצמם על האכיפה המוגברת של יחידת איתור גנבי הרכב. הנתונים הם קשים – בגזרת יהודה בלבד נגנבו בשנה החולפת 786 ראשי בקר, כולל סוסים. פחות ממחציתם הוחזרו לבעליהם.

מאת: אתי בן ישיביטוח לאומי10/03/102022 צפיות
חוק לרון (על שמו של השופט אפרים לרון ז"ל), שנכנס לתוקפו לפני כחצי שנה, נועד לשנות את מצבם של מקבלי קצבת נכות בשוק העבודה הישראלי. מטרת החוק, הידוע גם כ- "תיקון 109 לחוק ביטוח לאומי" היא לעודד נכים לצאת לעבודה, בלי להפסיד את קצבת הנכות שלהם.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח אובדן כושר עבודה

מאת: דורון עמיתביטוח אובדן כושר עבודה19/07/138820 צפיות
ליבי ליבי עם בעלי העסקים ומנהלי החברות אשר נזקקים למימוש של פוליסת הביטוח שלהם עליה שמרו מכול משמר, איזה מסכת יסורים הם הולכים לעבור ביום האמת.

מאת: אמיר וינברגרביטוח אובדן כושר עבודה02/11/128249 צפיות
כל מי שעבר תאונת עבודה או חלה במחלת מקצוע חלילה ומגיש תביעת אובדן כושר עבודה צפוי להיתקל במכשולים רבים מצד חברת הביטוח, שיגרמו לעיכוב בטיפול, הפחתת הסכומים המשולמים ולעיתים אף דחיית התביעה. הגשת התביעה בצורה מקצועית ומסודרת מגדילה את סיכוייה להצליח. עורך דין ביטוח יכול בהחלט לסייע בכך ולהגדיל את סיכויי ההצלחה.

מאת: neri bennunביטוח אובדן כושר עבודה23/06/118941 צפיות
קיימות חברות ביטוח רבות המציעות, במסגרת שלל הביטוחים השונים, גם פוליסת ביטוח תאונות אישיות, שהינה ביטוח פרטי, שנועד לכסות במקרים של אובדן כושר עבודה ו/או נכות כתוצאה ממקרה של תאונה

מאת: lawtipביטוח אובדן כושר עבודה20/01/119057 צפיות
מהו ביטוח אובדן כושר עבודה ? מדוע הוא מחד כל כך חשוב, אך מאידך טומן בחובו הגדרות שונות ומשונות אשר עשויות לעמוד לנו לרועץ בקרות מקרה ביטוח ? ממה צריך להיזהר ולמה לשים לב ? על כך ועל עוד נושאים מרכזיים בתחום בכתבה.

מאת: Efratביטוח אובדן כושר עבודה16/01/118834 צפיות
תביעת נזקי גוף מגיעה בעיקר בעקבות נזקים ופגיעות שנגרמו לאדם לאחר תאונת עבודה, תאונת דרכים או במקרה של רשלנות רפואית. ישנם מקרים בהם מעורבים יותר מאחד מהמקרים הללו ואז ישנה תביעה משולבת. התביעה מוגשת לביטוח הלאומי, שהינו מוסד ממשלתי המבטח את כלל אזרחי המדינה, בתהליך הכולל הגשת טפסים רפואיים המעידים על הפגיעה יחד עם כתב התביעה למוסד הביטוח הלאומי. שם, לאחר דיון בממצאים, תיקבע ועדה רפואית לגבי קיצבה, דמי טיפול או פיצויים שיועברו לנפגע במידה ונמצא ראוי לכך. בפועל, התהליך אינו פשוט כל כך וכולל הליכים

מאת: דוד נתנאלביטוח אובדן כושר עבודה12/12/108452 צפיות
לפי החוק, כל אחד מחויב לשלם ביטוח לאומי. לפי ההיגיון, הביטוח הלאומי צריך לתת לנו להרגיש בטוחים. לפי המציאות, אנחנו באמת משלמים, אבל הביטחון שהביטוח הלאומי באמת יבטח אותנו, שואף לאפס.

מאת: דניאל seoביטוח אובדן כושר עבודה01/07/108366 צפיות
שלום לכולם, אני כותב על נושא הביטוח, פשוט כי חשוב מאוד לדעתי להודיע לכלל הציבור על חשיבותו של נושא הביטוח. כולם מבינים שביטוחים הם מאוד חשובים אבל רובנו מעדיפים שלא לחשוב ל זה בכלל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica