חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סימבולים בחיי היומיום

החיים הם משוואה אנרגטית.זו אמנם משוואה סבוכה ומורכבת ולכאורה בלתי אפשרית, אולם עובדה גמורה היא שהמערכת עובדת, פועלת ופועמת ומכאן אנו יכולים רק להתחיל להבין כמה נפלאה היא הבריאה.

הרעיון הבסיסי של המשוואה הזו מאוד פשוט: אנחנו מרכז היקום. נקודה. אין פשוט מזה וזה לא כל כך קשה לתפישה. בכל זאת, שוב ושוב אנו מתקשים להבין עובדה פשוטה זו . כל דבר ודבר המתרחש בעולם הוא שלנו ונועד עבורנו. לא עבור כל המין האנושי: עבור כל אחד ואחד מאתנו! כל מה שאנו רואים, חשים ומדמיינים, כל מה שקיים פיזית וקיים בדמיון שלנו הכל הינו ההשתקפות של כל מה שקיים בתוכנו: כל מה שקיים הוא אנו ונוצר כדי שנוכל ליהנות ממנו, ללמוד ממנו. זהו גן העדן הפרטי של כל אחד מאתנו ומה שנשאר הוא לקטוף את הפירות.

אולם, למרות גן העדן הפרטי הנמצא כאן עבור כל אחד מאתנו, אנו לרוב נכשלים. אנו נכשלים בדרך בה אנו מחפשים את  הדברים אותם אנו רוצים. אנו מחפשים את אשר אנו חפצים בחוץ, בעוד שהכל קיים בפנים. כל דבר אותו אנו רוצים בחיינו מתחיל ביכולת שלנו להאמין כי הוא קיים עבורנו ומתממש דרך היכולת שלנו למצוא את זה בתוכנו. לאחר מכן- זה פשוט קורה.

כדי להבין טוב יותר את עקרון המשוואה האנרגית, עלינו להבין כי כל מה שחיצוני לנו משקף את העולם הפנימי שלנו. החל מאנשים שאנו פוגשים במהלך חיינו, שהינם שיעורים והשתקפויות של מי שאנו ועד לשלטי חוצות שלפעמים יכולים להיות תמרורים המשמשים כמסרים לאירועים בחיינו. כך למשל אנו יכולים לעשות טיול ברגל ופתאום לשים לב שאנו עוברים ליד שלט של "אין כניסה". אם נשים לב נבחין כי באותו הזמן המחשבות שלנו נדדו ואנו חשבנו באותו הזמן לעזור לחבר בעניין כלשהו. כך יכול השלט להראות לנו שאולי זה לא רעיון טוב. בכל הקשור לעזרה לחבר יש לנו תמרור "אין כניסה" וייתכן ובמקרה זה, זה רעיון לא ממש טוב.

השאלה המתבקשת היא כיצד משוואה אנרגטית זו פועלת עם כולם. איך ייתכן שבאולם קולנוע של 700 איש כולם נפגשים כדי לקבל את אותו המסר? ובכן, התשובה היא שהם לא. כל אחד ואחד יכול לקבל מסר אחר מאותו הסרט ולמרות שכולם שומעים ורואים את אותם התמונות כל אחד מאתנו ייקח את מה שהוא צריך.

אז כיצד זה עובד? כל הוויה חיובית או שלילית, שיעור, קושי או כל דבר אחר, נמצאים בנתיב החיים שלנו כיוון שאנו זקוקים להם. המערכת הפנימית שלנו, השואפת להתפתח ולהיות שלמה, מזמנת את אותם השיעורים, את אותם האנשים ואת אותם הסימבולים הקיימים בחיינו. הגוף האנרגטי שלנו מקיים אותם ומחזיק בהם עד לשלב שבו אנו איננו זקוקים עוד למסר.

כל דבר בחיינו הוא סימבול וזה לא משנה אם אנו רואים את זה בחלום או בזמן ערות. כך למשל אם עומדת להיות לנו בעיה בתחום של כסף, אנו יכולים לפגוש תחילה את הבעיה כסימבול. בשלב הראשון, לדוגמא, נוכל לראות פיצוץ של צינור מים בדרכנו לאן שהוא. פיצוץ צינור המים הינו סימבול לבריחה של שפע. אם לא נבין את "הרמז", ייתכן ונפגוש את הסימבול בצורה אחרת, למשל, בצורה של נזילות מרובות שיתקיימו בבית שלנו. לבסוף אם נמשיך להתעלם מהרמזים, אנו נפגוש את זה בבנק שלנו וכך זה ימשיך עד שלא נתקן את הבעיה שיכולה להיות למשל נטייה לבזבזנות יתר. כשהבעיה תתוקן, המשוואה האנרגטית תפסיק לזמן את הסימבולים האלו.

השאלה שאנו צריכים לשאול את עצמנו היא: "איך נדע שהפיצוץ בצינור מיועד לנו ולא לאלפי האנשים האחרים?" שאלה טובה, והתשובה היא שאם שמנו לב לכך, זה סימן שהפיצוץ מיועד לנו. אז מה לגבי שאר האלפים בוודאי תשאלו. ובכן, סביר להניח כי לפחות לכמה מאות מהם יש בעיה דומה והשאר פשוט לא ישימו לב לכך.

איך מפרשים את הסימבולים?

הסימבולים אותם נפגוש בחיים ובחלום מתחלקים לשתי קבוצות. הצעד הראשון בהבנת סימבול המופיע בחיינו (לדוגמא, בחלום) הוא אבחון סוג הסימבול. גם בחלום, למשל, הסימבולים משקפים את אשר מתחולל בפנים והם מייצגים כעקרון את החולם בלבד. לכן, גם אם הסימבול מיוחס לכאורה לדמות אחרת בחלום (כמו חבר או הורה), הרי שגם אם החלום לא קשור לסימבול המסוים המופיע, הוא עדיין משתייך לחיי החולם בלבד ולא לדמות שעליה חלמנו.

סימבולים אשר רלוונטיים לחיי היום יום

סימבולים אלו הינם קבוצה של סימבולים פסיכולוגיים במהותם, אשר מביאים לידי ביטוי בעיה, לרוב עכשווית, אתה אנו מתמודדים. כאשר אנו נפגעים, עוברים אירוע, שיעור בחיים אנו לרוב, נפגוש סימבולים אלו בזמן של חלום. וכך במשך לילות רבים אנו נעלה את האירוע, נתמודד עמו וננסה להגיע למקום של איזון. הסימבולים הם הכלים איתם החלום עובד.

כך לדוגמא, ייתכן ולפני כשבוע התקיף אותנו כלב ונשך אותנו. במקרה זה ברור כי חלום בו  אנו חולמים כי אנו מותקפים על-ידי כלב הינו כלי פסיכולוגי המשרת את התת-מודע שלנו כדי להתמודד עם האירוע שבלי ספק יצר איזה שהוא משקע פסיכולוגי.

לכן, לפני שאנו מנסים לפרש סימבול, המופיע במציאות או בחלום, חשוב שננסה להבין אם הוא רלוונטי לאירוע בחיינו. לרוב, ביותר ממחצית המקרים הסימבולים יהיו רלוונטים והם נמצאים בחיינו, בעיקר בחלומות שלנו, כדי לעזור לנו פסיכולוגית להתמודד עם סיטואציות מחיי היום יום.

סימבול קולקטיבי

לאחר שווידאנו שהסימבול שהופיע בחיינו אינו רלוונטי לאירוע שהתרחש בעברנו, אנו יכולים להניח כי הסימבול הוא קולקטיבי. סימבולים מסוג זה הינם למעשה שפה אוניברסלית הנכונה עבור כלל האנושות, ובה כל סימבול מבטא רעיון הקיים בכל אחד מאתנו. כך למשל בכל התרבויות נמצא דרקונים וזאת למרות שלא היה ולא נמצא עדות היסטורית לכך שהיה קיים אפילו דרקון אחד. האנושות פשוט "המציאה" את הדרקונים ואף נתנה להם משמעויות אשר סימבולית מייצגים את אותן הרעיונות בכל מקום.

גם כאן אנו צריכים לבדוק תחילה עם עצמנו מדוע הופיע הסימבול הזה בחיינו ולאחר מכן לראות היכן מופיע הרעיון אותו מייצג הסימבול בחייו.

כך למשל אם תספר לנו בחורה כי היא חלמה חלום ובו היא הולכת ברחוב ופתאום כלב מתנפל עליה ונושך אותה, עלינו תחילה לוודא כי הסימבול אינו רלוונטי לחייה. תחילה נוודא כי חלום זה אינו מייצג התמודדות עם טראומה של נשיכה של כלב. לחלופין נשלול גם אפשרות נוספת בה החלום יכול לייצג בעיות אחרות עם כלבים כגון אלרגיה, טראומה וכדומה. לאחר ששללנו את הסימבול של הכלב כסימבול רלוונטי לחיי היום יום, אנו יכולים לגשת לעבודה ולנסות להבין מה הוא מסמל.

בפועל הסימבול כלב (ואתם מוזמנים להיכנס לאתר שלי ולקרוא עליו בהרחבה) מייצג נאמנות עיוורת וטוטלית. נשיכת הכלב איננה מסמלת רק הגנה על הטריטוריה, כי אם לפעמים גם אכזבה ותחושת פגיעות והיא ביטוי לכאב שאנו לא יכולים לבטא.

בבירור קל נגלה כי הבחורה סיימה לפני זמן קצר מערכת יחסים והיא פגועה. החלום מייצג את ההתמודדות שלה עם הפרידה והכלב כאן שנושך אותה הוא לא אחר מאשר החבר לשעבר שלה (הכלב!) שנטש אותה ופגע בה לאחר כל מה שהיא נתנה ועשתה עבורו. סימבול הכלב, אם כך, מייצג את התחושות שלה, הפגיעות שלה, דרכו החולמת מתמודדת עם האכזבה ועם הפתאומיות שבה הכל התרחש ומאפשר לה לבטא את הכאב והעצב.

שפת הסמלים היא לא תמיד פשוטה, אולם כעקרון אנו צריכים לנסות להבין מדוע לדעתנו הסימבול הופיע ומה מייצג אותו סימבול עבורנו. כשנחבר אינפורמציה זו עם המידע שיש לנו לגבי הסימבולים השונים נוכל לקבל תמונה ברורה ופשוטה המייצגת בעיה איתה אנו מתמודדים.

מחברת סימבולים

כיצד לנהל מחברת סימבולים ולשם מה זה נחוץ?

כשהתחלתי ללמוד סימבולים וחלומות התבקשתי על-ידי המורה שלי להכין מחברת סימבולים. במחברת זו רשמתי את כל הסימבולים שנקראו בדרכי ביום יום. המורה שלי הסבירה שהדרך להבנת סימבולים ולפתרון חלומות בשלב הראשון, ומאוחר יותר לשליטה על חלום, חייבת להיעשות תחילה דרך עולם החומר, בזמן ערות, ורק לאחר מכן ליישם את זה בחלום.

מחברת סימבולים הינה כלי היכול לעזור לנו להבין את הסימבולים כשפה ולפתח כישורים שיאפשרו לנו להבין לא רק את החלומות כי אם גם את החיים.

התהליך הוא פשוט: אנו צריכים להיות ערים לסביבה שלנו ולעצמנו גם יחד. להיות ערים למתרחש סביבנו ובכל פעם שמופיע סימבול סביבנו לרשום אותו וכן את המחשבות בהן עסקנו באותו הרגע. לאחר מכן לנסות ולבדוק מדוע הסימבול הופיע ומה הוא אומר לנו.

כך למשל לפני כמה כחודש נסעתי לבקר חבר שגר במושב וראיתי בדרך נחש שמתקיף אריה. מייד נזכרתי במחברת הסימבולים שנהגתי לכתוב בה מקרים כאלו. הנחש כמובן היה בדמות פסל מאיים והאריה היה בובה שילד קירב לפסל, אולם כך אני פרשתי את זה ומייד התחלתי לחשוב מה זה אומר עבורי: על מה חשבתי באותו הרגע ומה זה יכול לייצג בחיים שלי, מה הייתי אומר אילו זה היה חלום.

סימבולים אלו באותה התקופה ביטאו תחושה שהייתה לי סביב אכזבה (סימבול הנחש) אותה חוויתי. האכזבה (הנחש) השפיעה לרעה ואיימו לנפץ את תחושת היציבות והביטחון (האריה)  שהיו לי. העובדה שהאריה היה כה קטן לעומת הנחש הגבירו בי את ההבנה כי אני נותן יותר מידי כוח לנחש, לאכזבה, וכי היא זו שמפריעה לי להמשיך ולתת את כל מה שיש לי. גם העובדה שאת האריה החזיק ילד קטן הייתה בעלת משמעות והעלו בי מחשבה: "אולי  זה קצת ילדותי להיפגע או להיות מאוכזב במקרה הזה".

כל דבר הקיים בעולם שלנו הוא סימבול ורק צריך לדעת להתבונן נכון על הסובב אותנו. אז כך תעשו: כתבו את הסימבולים ונסו להבין ולחקור אותם ולאחר מכן נסו לפרש את משמעותם. זה יעשה לכם רק טוב.

בהצלחה,

שגיא

הכותב:

© מנדלבוים שגיא. מטפל בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 16 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

את שגיא אתם מוזמנים לפגוש באתר שלו: טארוט חלומות וקצת יותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

© מנדלבוים שגיא. מטפל בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של  16 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

את שגיא אתם מוזמנים לפגוש באתר שלו: טארוט חלומות וקצת יותר, שם אתם גם מוזנים לקבל טעימה בקורסים חינם: בקורס "לעורר את החלום" ובקורס "מבוא לקלפי טארוט" המחכים לכם כאן ללא תשלום.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שגיא מנדלבוים

מאת: שגיא מנדלבויםקלפי טארות04/03/118656 צפיות
הכהן הגדול והשטן הם שני צדדים של אותו המטבע, שניהם יחד, מייצגים את המפתח להתפתחות הרוחנית. הבנתם תאפשר לנו לפתור את החידה הגדולה של החיים ולהגיע להארה. שני הכוחות הללו הינם המודעות, מצד אחד, וההופכי לו- חוסר המודעות, מן הצד השני. לכוחות אלו שמות רבים: כוחות האור וכוחות החושך, כוחות חיוביים וכוחות שליליים, העולמות העליונים והעולמות התחתונים ועוד. במקרה שלנו אנו נקרא להם: הכהן הגדול והשטן.

מאת: שגיא מנדלבויםקלפי טארות09/07/108283 צפיות
במאמר זה אמשיך ואתן טיפים נוספים לקריאה בקלפי הטארוט.

מאת: שגיא מנדלבויםקלפי טארות06/07/101663 צפיות
במאמר אציג טיפים ועקרונות שימושיים וחשובים שיעזרו לקוראים להבין ולערוך את הקריאות שלהם טוב יותר.

מאת: שגיא מנדלבויםקלפי טארות05/07/101397 צפיות
הקריאה בקלפים הינה אומנות בה אנו נדרשים ללמוד ולהכיר את החיים ואת הדרך בה אנו מממשים את הרצונות והשאיפות שלנו. זהו מסע אל עולמנו הפנימי, המשלב מפגשים עם 78 ההוויות הקיימות בנו, שבסופו אנו זוכים להכיר את עצמנו, את הפוטנציאל הטמון בנו ואת התהליכים הקשורים למימוש עצמי.

מאת: שגיא מנדלבויםאסטרולוגיה21/06/102520 צפיות
מפגש מחודש עם חברה ותיקה, קוראת בקלפים ובעלת האתר: "סקס מיסטי", מיכל ליאור, הולידו סדרת פגישות בהן חקרנו את קלפי החצר מההיבטים המיניים ויצרנו סדרה בת כמה מאמרים ממין אחר. אתם מוזמנים לפגוש כאן את קלפי החצר מההיבט ה"רגיל" שלהם לצד ההיבט המיני שלהם. אם תמיד עניין אתכם איך מתנהג בן או בת מזל מסוים במיטה ולא העזתם לשאול, עכשיו זה הזמן!

מאת: שגיא מנדלבויםרוחניות - כללי14/06/101259 צפיות
אז מה מפחיד אותנו, את האנושות, כל כך? מה יש בזאב שכל כך מפחיד אותנו? מה הוא מייצג, שגרם לכל אירופה לצאת למסע השמדה כנגדם? מדוע אנו מספרים לכל ילד את הסיפור על הזאב הרע? ומיהו אותו הזאב הרע הנמצא בחלומות שלנו?

מאת: שגיא מנדלבויםקלפי טארות03/06/101648 צפיות
קלפי הטארוט מייצגים את המסע אותו עובר הצועד בדרך השוטה. המסע מתחיל בנקודה בה הצועד מרגיש כי דבר מה חסר בחייו ומתחיל לחפש, ומסתיים בנקודת ההארה בה הכל ידוע וברור. זהו תהליך המורכב מ-22 שלבים וכל שלב הוא שיעור בדרך אל השוטה. השוטה הוא התוצאה הגדולה מכל חלקיה שלא ניתן להגדיר אותה, להסביר אותה או לתפוש אותה, אלא להבין כי הוא התוצאה של כל השיעורים יחד וכל אלו הם שיביאו את צועד אל ההארה.

מאמרים נוספים בנושא רוחניות - כללי

מאת: בתיה כץרוחניות - כללי12/11/191189 צפיות
בעת שהספינה היקרה בעולם טבעה בים, לא היה בכוחו של שום כסף שבעולם להציל חיי אדם. עשירים לא קבלו יחס מועדף. עשירים ועניים פלסו דרכם יחד, ונדחפו יחד לסירות ההצלה ללא הבחנה.

מאת: בתיה כץרוחניות - כללי29/04/19103104 צפיות
כתיבת ספר תורה הינה מצווה נעלה וחשובה עד מאד, מצווה זו הינה מצוות עשה מהתורה, האחרונה במניין תרי''ג המצוות. מי שזוכה לקיים את המצווה הזו, מעלה עליו הכתוב כאילו קיבל את התורה בהר סיני.

מאת: עופר שלורוחניות - כללי02/10/182141 צפיות
ספרי חומש

מאת: רוני הכהןרוחניות - כללי01/07/181837 צפיות
כולם מחפשים אחר הכוונה, והדת היא כבר לא הכלי היחיד אשר זמין על מנת להגיע אל איזון הנפש מלבד רפואה.

מאת: SEOMANרוחניות - כללי22/01/181415 צפיות
אם תמיד רציתם לדעת איך לאזן את הגוף בקלות ולהתחיל להכניס יותר שפע אל חייכם, הרי כי עכשיו גם אתם תוכלו לעשות זאת בעצמכם. כל שעליכם לעשות זה לאמץ לכם את אחת מהשיטות עתיקות היומין אשר הגיעו אלינו היישר מן המזרח. על מנת שאנרגיית הצ'י תוכלו לזרום בחייכם, תוכלו להתחיל ולהתאמן בטאי צ'י, צ'י קונג, סו ג'וק ,מדיטציות, רייקי, הילינג, יוגה ושיטות נוספות. היום נדבר על הדרכים האפקטיביות ביותר לריפוי הגוף והנפש אשר יתחילו לגרום לכם להרגיש שינוי משמעותי בחייכם ולאורך זמן.

מאת: דוד דרומררוחניות - כללי14/08/162314 צפיות
הכותל המערבי (בקיצור: הכותל) הוא אחד מארבעת קירות התמך המקיפים את הר הבית זה כאלפיים שנה, משלהי תקופת בית שני ועד ימינו. במסורת היהודית מיוחסת לכותל המערבי קדושה יתרה,

איך לקבל אנרגיה למכור, איך למכור עם חשק, איך להרגיש טוב למכור, למה עבודה במכירות שוחקת, איך לאהוב למכור, איך ליהנות לעבוד במכירות, תמיכה נפשית, מאמן אישי מומלץ: וכאן תתבאר עוד נקודת מבט, לאיך וכיצד איש המכירות אמור לקבל אנרגיה למכור את המוצר שלו ללקוחות. והדרך לכך היא, על ידי זה שאיש המכירות ישאל את עצמו, האם הייתי מוכר את המוצר הזה לאנשים, גם אם לא היית מרוויח מכך כסף?! ז"א שעל איש המכירות לדמיין לעצמו מצב, שבו הוא כאיש מכירות לא צריך כסף, משום שיש לו מספיק כסף, אבל מצד שני ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica