חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בגידה, גירושין ודמי מזונות

מאת: עו"ד חגית לבדיני משפחה14/03/20101341 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בשלבים שונים של החיים עלול אדם להקלע למצב בו הוא שואל עצמו, האם הוא יוגע את כל האמת, או אולי חלק מסוים בפזל החיים נחבא מעיניו?

לפעמים אנחנו מתלבטים, מה חשוב לנו יותר – האם ידיעת האמת או אולי האפקט הפסיכולוגי על הצד השני?
ובכן, בדומה ל דברים רבים בחיים, אין תשובה אחת לשאלות הללו. במקרים מסוימים חשוב מאוד, כי נהיה מודעים למציאות, והוכחות חותכות לה יהוו יתרון עבורנו על פני הצד השני; במקרים אחרים תהיה לחקירת האמת משמעות מרכזית יותר עבורנו מבחינה מוסרית וריגשית, אולם היא תהא חסרת משקל מבחינה משפטית.

הבנה של בגידה
לגלות כי בן/בת הזוג בוגדים הוא גילוי קשה, כואב, פוגע באגו ובהערכה העצמית, ומעורר רגשות וכעסים בעוצמות גדולות; אולם במידה וקיים חשש לבגידה, חשוב להתעלות על עצמנו, ולפעול בהתאם לאינטרס שלנו.
נבהיר כמה דברים בנושא:
ראשית חשוב לדעת, כי בניגוד לסברה הרווחת, בגידה, גם אם מוכחת היטב ובראיות חד משמעיות, אין בה כדי לפגוע בזכויות הרכושיות של בני הזוג. בן הזוג הבוגד לא יאבד את חלקו בנכסים ובזכויות הקניין השייכות לבני הזוג במשותף. יחד עם זאת, הדין העברי קובע, כי בעל אשר יוכיח כי אשתו בגדה בו, יוכל לנשלה מחלקה ברכוש המשותף, למעט מה שנותר מהנדוניה שלה. עקרונית לא אמור הדבר להוות בעיה, שכן בתי הדין הרבניים כפופים ל"חוק יחסי ממון בין בני זוג", אולם לעתים בתי הדין מחליטים לפעול באופן עצמאי ובניגוד לחוק, ואז כבר ישנה בעיה אחרת. אבל חשוב לזכור, כי במידה ובכוונתינו לתעל את עצם הבגידה ליתרון משפטי עבורנו כנגד הצד השני, יהא עלינו לערוך חקירה ומעקב, על מנת לספק את ההוכחות החד-משמעיות הנדרשות משפטית, כלשון הדין העברי: "כמעשה מכחול בשפופרת".

בגידת אשה
על פי ההלכה, מורדת היא אשה שבגדה בבעלה, וככזו, מפסידה את זכותה למזונותיה מהבעל, וכן את זכותה לקבל את כתובתה. מאחר ובנושא מזונות אשה קיימים לעתים הבדלים בין פסיקת ביה"ד הרבני לבין ביהמ"ש לענייני משפחה, חשוב לגשת מייד עם קבלת הראיות בדבר הבגידה, לקבלת ייעוץ משפטי מדוייק, על מנת לבדוק איזו ערכאה עדיפה בכל מקרה לגופו (בית המשפט למשפחה או בית הדין הרבני), ואיזה משקל יינתן לדברים מבחינה משפטית.

בגידה של הבעל
לעומת זאת, אם הבעל הוא זה שבגד, הוא אינו מפסיד דבר על פי הדין העברי.
המסקנה היא, כי פעמים לא מעטות חקירת האמת וגילויה והוכחת הבגידה מהווים קלף בעל משקל ואפקט פסיכולוגי על בן הזוג השני, יותר מאשר בעלי משמעות משפטית מכרעת. במקרים אלו, ניתן יהיה להשתמש בבגידה ככלי באופן אסטרטגי וחכם, שימצב אתכם עם יתרון בהליך הגירושין, ולפעמים יקל על ניהול ההליך ויביא לסיומו בהסכם מהר יותר מהמצופה.
על כל פנים, אם יש לכם חשש, אולם אינכם בטוחים בוודאות, כי בן/בת הזוג בוגד/ת, {מומלץ|כדאי|עדיף לחקור ולוודא את הדבר היטב לפני שקופצים למסקנות ומפרקים מערכת נישואין וחיים משותפים.

חקירה כלכלית
קורה שבן/בת הזוג מבקש לקפח את זכויותינו בנכסים ובכספים משותפים. חשד כי בן/בת הזוג רשם/ה על שם אדם אחר כספים, הכנסות, זכויות או נכסים, שנצברו במהלך החיים המשותפים, ואשר לנו זכות במחציתם- מחייב הוכחות חד משמעיות בפני ביהמ"ש, אם נרצה שיקבע כי לנו זכות בנכסים וזכויות אלו, ויורה על חלוקתם בין בני הזוג בצורה שווה. בדרך כלל יצריך הדבר חקירה שמטרתה לגלות באם יש כספים כאלו, ואם כן- איפה הם נמצאים.

הפחתת/הגדלת מזונות
כאשר אנו עומדים בפני הליך הפחתת או הגדלת מזונות - אשר לו משמעות ומשקל רב, שהרי מזונות ילדים משולמים עד הגיעם לגיל 18 (ושליש מגיל 18 ועד גיל 21) הרי שלכל שינוי קטן בסכום החיוב החודשי משמעות כספית רבה בסכום הכולל.
דרישת הפסיקה הינה להוכחת שינוי נסיבות מהותי במצבו של המבקש את שינוי סכום המזונות, או במצבו של הצד השני. לעתים הכנסתו או מצבו הכלכלי של הצד השני נסתר מהעין, ואנו חושדים כי הכלל "רב הנסתר על הגלוי" חל בעניינינו. אז יהא עלינו לנהל מעקב אחר אותו אדם, בכדי לעמוד בצורך להציג בפני ביהמ"ש ראיות חותכות באשר להכנסתו ולמשלח ידו של הצד השני, טרם ישנה ביהמ"ש את סכום המזונות.

תביעת מזונות
חשוב לדעת כי גם בתביעת מזונות ראוי לבצע חקירה כלכלית יסודית בטרם מתחילים בהליכים, על מנתכדי שיהא בידינו להוכיח את הכנסות בן הזוג. פעמים רבות בני זוג מסתירים את הכנסתם האמיתית, בייחוד אם בן הזוג עובד כעצמאי, ואם לא יהיו בידינו הוכחות באשר להכנסותיו האמיתיות, לא נוכל לדרוש פסיקת דמי מזונות גבוהים בהתאם להכנסות אלו, על אף שבמהלך החיים המשותפים חיינו ברמת חיים גבוהה, שהתאפשרה בעזרת הכנסות "נסתרות" אלו.
פעמים רבות השקעת כספים בביצוע חקירה בזמן הווה, כדאית וחיונית על מנת לזכות מאוחר יותר בדמי מזונות גבוהים, אשר משולמים מידי חודש במשך שנים ארוכות (כפי שצוין לעיל), והמגיעים בסופו של דבר לסכום מצטבר גבוה מאוד.

לפרטים נוספים בקרו :


חגית לב | גירושין , תביעות גירושין , עריכת דין

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

למידע נוסף בקרו באתרנו:

עו"ד חגית לב | גירושין , תביעות גירושין , עריכת דין

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד חגית לב

מאת: עו"ד חגית לבדיני משפחה07/08/111129 צפיות
נישואים חד מיניים בישראל הם פצצת גירושין מתקתקת אומרת עורכת הדין חגית לב המתמחה בדיני משפחה. לדבריה, הולדת ילדים במשפחה חד מינית משולשת או מרובעת, (כלומר אם ביולוגית החולקת זוגיות עם אישה, הרה לאב ביולוגי החולק גם הוא זוגיות עם גבר) עלולה ליצור בעיות קשות שבית המשפט יפסוק בהן הרבה פעמים שלא לטובת הילד, ובוודאי שלא מן הצדק – אלא על פי החוק.

מאת: עו"ד חגית לבחוק ומשפט - כללי07/08/111127 צפיות
עידן ההיי-טק שחדר אל העולם לפני מספר שנים, הניח למעשה פלטפורמות של פיתוחים טכנולוגיים, שצמאים ליצירות ולתוכן ייחודי. תוכן מקורי זה מתחומים שונים – מוגן בדיני בזכויות יוצרים. יוצרים של תכנים ויצירות מוגנות אלו, הנם למעשה, על פי דיני זכויות היוצרים בארץ ובעולם, הבעלים של נכסים אלו שהנם קניינם הבלעדי. שלא כמו מעמד של בעלי נכס נדל"ן שכולנו יודעים מהו, בכל הנוגע למעמדו של בעל יצירה המוגנת בזכויות יוצרים, המודעות לכך אינה ברורה דיה.

מאת: עו"ד חגית לבדיני משפחה07/08/111259 צפיות
כיום מתגוררים בארץ אנשים רבים שאינם יהודים אשר אין להם כל כוונה להתגייר. לבית הדין הרבני אין כל סמכות לגבי אנשים אלו. סמכותו של בית הדין הרבני חלה על אם שני בני הזוג הינם יהודים ובמידה והינם נשואים. כך גם אין לבית הדין הרבני סמכות לגבי ידועים בציבור.

מאת: עו"ד חגית לבדיני משפחה22/08/101344 צפיות
גירושין הם תהליך כאוב היכול להוביל למשבר אישי. כאשר מעורבים בגירושין ילדים ובדרך כלל זהו המצב, התהליך קשה בהרבה. הילדים קולטים הכול והשפעות הגירושין מותירות בהם צלקות לכל החיים. כדי להימנע מכך יש לנקוט בכמה צעדים:

מאת: עו"ד חגית לבדיני משפחה22/08/101692 צפיות
בהסכם הגירושין האב מחויב לשלם מזונות לילדיו עד שהם מגיעים לגיל 18. אב שלא עושה כן עובר עבירה פלילית לכל דבר שדינה יכול להיות הפעלה של הוצאה לפועל ועיקולים, עיכוב יציאתו מהארץ ואף מאסר.

מאת: עו"ד חגית לבדיני משפחה22/08/101149 צפיות
תהליך הגירושין הוא ארוך ומתיש ועלול להוביל לחיכוכים ומריבות. בדרך כלל מעורבים ילדים בתהליך שיכולים להיפגע . כדי שהגירושין יתבצעו במהירות, ביעילות וללא בעיות חובה לפנות אל עורך דין המתמחה בתחום של דיני משפחה.

מאת: עו"ד חגית לבפסקי דין16/06/101651 צפיות
אימוץ הוא הליך של קבלת ילד ביולוגי למשפחה זרה, והפיכתו באופן חוקי לחלק מהמשפחה המאמצת. אימוץ כרוך בדרך כלל בביטול הזכויות והחובות החוקיות של המשפחה הביולוגית כלפי הילד וחובות וזכויות אלו יחולו מעתה ואילך על המשפחה המאמצת החדשה של הילד. בתום תהליך האימוץ הילד זוכה למשפחה חדשה אצל הוריו המאמצים לכל דבר ועניין.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211505 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211298 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201614 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182011 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181578 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181682 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171795 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica