חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תוכן מוגן בזכויות יוצרים

עידן ההיי-טק שחדר אל העולם לפני מספר שנים, הניח למעשה פלטפורמות של פיתוחים טכנולוגיים, שצמאים ליצירות ולתוכן ייחודי.

תוכן מקורי זה מתחומים שונים – מוגן בדיני בזכויות יוצרים.

יוצרים של תכנים ויצירות מוגנות אלו, הנם למעשה, על פי דיני זכויות היוצרים בארץ ובעולם, הבעלים של נכסים אלו שהנם קניינם הבלעדי.

שלא כמו מעמד של בעלי נכס נדל"ן שכולנו יודעים מהו, בכל הנוגע למעמדו שלבעל יצירה המוגנת בזכויות יוצרים, המודעות לכך אינה ברורה דיה.

"כל הזכויות שמורות" - המשמעות הפרקטית"

הרשו לי להפריח מיתוס. הטבעת הסימן -©"כל הזכויות שמורות" לא היאשיוצרת את הבעלות, ולא מספקת הגנה פרקטית על אותו יצירה עליהכה רבות.

איןזה אומר שאין להצמדת הסימן המוכר כל ערך, אך יש להפריח את המיתוס שמספיקלהצמיד את הסימן ליצירה כדי לספק ליוצר הגנה ממשית על זכויות היוצרים שלו.

סעיף 11 לחוק זכויות יוצרים התשס"ח- 2007, דן באופן בהיר ותמציתי בהגדרת הבעלות ביצירה מוגנת בזכויות אלו.

"זכויות יוצרים ביצירה היא הזכות הבלעדית לעשות ביצירה, או בחלק מהותי ממנה, פעולה אחת או יותר מהפעולות המפורטות להלן" :

  1. להעתיק את היצירה
  2. לפרסמה
  3. לבצע את היצירה בפומבי
  4. לשדרה בכל אמצעי- D.V.D, סלולרי, V.O.D, אודיו , רדיו ואמצעי העברה נוספים
  5. העמדת הצירה לרשות הציבור
  6. עשיית יצירה נגזרת  מהיצירה (עיבוד או תרגום של היצירההמקורית) והן עשיית אחת או יותר מהפעולות המנויות לעיל ביצירה הנגזרת –עיבוד של ספר לקלטת DVD הנה דוגמא קלאסית לעשיית יצירה נגזרת.

מה שאומר שהמחוקק, התאים את רוח החוק, למציאות הקיימת, בכך שנתן ליוצרבעלות בלעדית בתוכן המקורי שנוצר על ידו, והוא היחידי, שרשאי להרשות לאחריםלבצע בה את הפעולות המפורטות לעיל.

חשוב להדגיש, שכלל יסוד בהגדרת יצירה כמוגנת על פי דיני זכויות יוצרים,הוא, שעל היצירה להיות רק מעבר לרעיון. לפיכך, ההגנה ניתנת אך ורק לביטויהמוחשי שיצר היוצר, ביטוי שאדם יכול לקלוט על ידי אחד מחושיו.

ישנה רשימה ארוכה של סוגי היצירות המוגנות, אך לצרכי דיון זהמוצגות מספר דוגמאות : תוכן אינטרנטי (הכולל גם פלטפורמות ייחודיות ותכניםהנמצאים באתרים),סיפורים, שירים, תוכנות מחשב, משחקי מחשב, כללי משחק ,קמפיין פרסום ייחודי, הרצאות, מאמרים, מחקרים, פרסומות, ג'ינגלים,אפליקציות תוכן לסלולר, תסריטים, מצגות, תוכניות עסקיות, עיבודים ותרגומיםליצירות מקוריות, תוכניות ארכיטקטוניות ועוד.

אם כך, ניתן לומר בהכללה שסוגי היצירות המוגנות על פי זכויות יוצריםכוללים את כל עולם התוכן באפליקציות השונות הכולל את התוכן הקיים ברשתהאינטרנט, בספרים, בטלוויזיה, בקולנוע, בתוכנות המחשב, בסלולר, בנגני ה- MPהשונים וכיו"ב .

נוכח ריבוי סוגי היצירות המוגנות בדיני זכויות יוצרים והפצתן המהירהבפלטפורמות השונות, אמנות בינלאומיות שמדינת ישראל גם כן מנויה עליהן,הכירו במעמדו המשפטי של יוצר, כבעלים הבלעדי של יצירתו המוגנת, מעתהיווצרה. ומכאן הטעם שאפשר כיום, למצוא את הסימן המוכר © - כל הזכויותשמורות, מחובר כמעט לכל תוכן.

אומנם כפי שראינו, על פי הדין הקיים, יוצר הוא הבעלים ביצירתו, ממועדהשלמתה, איך נוכל לדעת אם הצהרתו בדבר "כל הזכויות שמורות" , הנה אמת,ושיצירתו איננה "גזורה" תוך הפרת זכויות בוטה, מיצירתו של הבעלים האמיתי שלהתוכן.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

למידע נוסף בקרו באתרנו:

עו"ד חגית לב | גירושין , תביעות גירושין , עריכת דין

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד חגית לב

מאת: עו"ד חגית לבדיני משפחה07/08/111132 צפיות
נישואים חד מיניים בישראל הם פצצת גירושין מתקתקת אומרת עורכת הדין חגית לב המתמחה בדיני משפחה. לדבריה, הולדת ילדים במשפחה חד מינית משולשת או מרובעת, (כלומר אם ביולוגית החולקת זוגיות עם אישה, הרה לאב ביולוגי החולק גם הוא זוגיות עם גבר) עלולה ליצור בעיות קשות שבית המשפט יפסוק בהן הרבה פעמים שלא לטובת הילד, ובוודאי שלא מן הצדק – אלא על פי החוק.

מאת: עו"ד חגית לבדיני משפחה07/08/111263 צפיות
כיום מתגוררים בארץ אנשים רבים שאינם יהודים אשר אין להם כל כוונה להתגייר. לבית הדין הרבני אין כל סמכות לגבי אנשים אלו. סמכותו של בית הדין הרבני חלה על אם שני בני הזוג הינם יהודים ובמידה והינם נשואים. כך גם אין לבית הדין הרבני סמכות לגבי ידועים בציבור.

מאת: עו"ד חגית לבדיני משפחה22/08/101347 צפיות
גירושין הם תהליך כאוב היכול להוביל למשבר אישי. כאשר מעורבים בגירושין ילדים ובדרך כלל זהו המצב, התהליך קשה בהרבה. הילדים קולטים הכול והשפעות הגירושין מותירות בהם צלקות לכל החיים. כדי להימנע מכך יש לנקוט בכמה צעדים:

מאת: עו"ד חגית לבדיני משפחה22/08/101694 צפיות
בהסכם הגירושין האב מחויב לשלם מזונות לילדיו עד שהם מגיעים לגיל 18. אב שלא עושה כן עובר עבירה פלילית לכל דבר שדינה יכול להיות הפעלה של הוצאה לפועל ועיקולים, עיכוב יציאתו מהארץ ואף מאסר.

מאת: עו"ד חגית לבדיני משפחה22/08/101152 צפיות
תהליך הגירושין הוא ארוך ומתיש ועלול להוביל לחיכוכים ומריבות. בדרך כלל מעורבים ילדים בתהליך שיכולים להיפגע . כדי שהגירושין יתבצעו במהירות, ביעילות וללא בעיות חובה לפנות אל עורך דין המתמחה בתחום של דיני משפחה.

מאת: עו"ד חגית לבפסקי דין16/06/101655 צפיות
אימוץ הוא הליך של קבלת ילד ביולוגי למשפחה זרה, והפיכתו באופן חוקי לחלק מהמשפחה המאמצת. אימוץ כרוך בדרך כלל בביטול הזכויות והחובות החוקיות של המשפחה הביולוגית כלפי הילד וחובות וזכויות אלו יחולו מעתה ואילך על המשפחה המאמצת החדשה של הילד. בתום תהליך האימוץ הילד זוכה למשפחה חדשה אצל הוריו המאמצים לכל דבר ועניין.

מאת: עו"ד חגית לבהגירה16/06/101552 צפיות
בזמן העלייה הגדולה והרצויה ממדינות חבר העמים עלו לארץ בראשית שנות התשעים של המאה הקודמת, יותר ממליון אנשים, חלקם לא יהודים. עלייה זו, של אזרחים רבים שאינם יהודים, התקיימה תודות לחוק השבות, שנותן אפשרות להגר לארץ ולקבל זכויות אזרחיות גם לבן הזוג, לילד ולהורה של יהודי, אפילו אם הם אינם יהודים.

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231631 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212074 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211930 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211585 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211261 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201805 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201540 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica