חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נישואי תערובת

מאת: עו"ד חגית לבדיני משפחה07/08/20111263 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

נישואי תערובת

עם העלייה הגדולה ממדינות חבר העמים הגיעו לארץ בראשית שנות התשעים שלהמאה הקודמת, למעלה ממיליון אנשים, שחלקם אינם יהודים. עלייה זו של אזרחיםרבים שאינם יהודים, נעשתה הודות לחוק השבות, המעניק אפשרות להגר לארץ ולקבלזכויות אזרח גם לבן זוג, לילד ולהורה של יהודי, גם אם הם עצמם אינםיהודים.

כיום מתגוררים בארץ אנשים רבים שאינם יהודים אשר אין להם כל כוונהלהתגייר. לבית הדין הרבני אין כל סמכות לגבי אנשים אלו. סמכותו של בית הדיןהרבני חלה על אם שני בני הזוג הינם יהודים ובמידה והינם נשואים. כך גם איןלבית הדין הרבני סמכות לגבי ידועים בציבור.

במדינות חבר העמים, התאפשרו נישואין אזרחיים כדבר שבשיגרה. נישואיןאזרחיים אפשריים גם במדינות אירופה ובארצות הברית. ונערכים ברישום בעיריה.

בארץ, בזמננו אנו, לא קיים מושג של נישואין אזרחיים. זאת אומרת, יהודיםואזרחים תושבי המדינה הבוחרים להינשא לבן או בת זוג שאינם יהודים, בין אםהם נוצרים, מוסלמים, בני עדה דתית כלשהי או חסרי דת מטעמים מצפוניים או מכלסיבה שהיא –אינם יכולים להינשא בארץ. בארץ אין נישואי תערובת ועקב סיבותפוליטיות גם לא צפוי שיהיו בזמן הקרוב.

לאנשים הרוצים להנשא ואינם מעוניינים בהסכם יחסי ממון, צריכים למצוא אתהפתרון מעבר לים, דהיינו בקפריסין, באיטליה, בארצות הברית ו/או בכל מקוםאחר בעולם שלפי חוקי אותה מדינה קיימים נישואין אלו.

כמו כן ניתן להינשא בנישואי פרגוואי. נישואין המתקיימים באמצעות עורךדין המתמחה בכך, כאשר הדבר מצריך משלוח מסמכים ולא ביציאה מגבולות הארץ.

נוצרת בעיה כאשר הנישואין עולים על שרטון ואחד מבני הזוג או שניהםמעוניינים להתגרש. המינוח המשפטי הנכון בנישואי תערובת הינו התרת נישואיןולא גירושין.
כאשר בני הזוג מחליטים להתגרש הרי שהדבר כרוך בפנייה לבית המשפט לענייני משפחה לאישור הסכם.

לאחר שבית המשפט מאשר את ההסכם, על בני הזוג לפנות באמצעות בא כוחם לבית המשפט העליון לצורך קביעת מקום השיפוט.

בית המשפט העליון דן בסוגיה, לעיתים מבקש מסמכים שונים וביניהם חוות דעתשל בית הדין הרבני - ואז קובע את מקום השיפוט לצורך התרת הנישואין.

בדרך כלל יהיה זה בית המשפט לענייני משפחה המאשר את ההסכם או בית המשפט לענייני משפחה במקום מגורי הצדדים.

התרת הנישואין קשה יותר כאשר מדובר בבן זוג שאינו מעוניין בגירושין ואיןשיתוף פעולה. במקרה כזה על בן הזוג החפץ בגירושין להוכיח את עילת הגירושיןעל פי הדין החל על הצדדים, ולעיתים עליו להמציא מסמך ובו חוות דעת שלמומחה לדין הזר לצורך כך.

על בני זוג הנשואים בנישואי תערובת יחול החוק לתיקון דיני משפחה העוסקבמזונות בני המשפחה השונים. דין תורה בכל הקשור למזונות תקף רק על יהודיםועליהם בלבד. החבויות הן שונות על פי חוק זה בין יהודים ללא יהודים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

למידע נוסף בקרו באתרנו:

עו"ד חגית לב | גירושין , תביעות גירושין , עריכת דין

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד חגית לב

מאת: עו"ד חגית לבדיני משפחה07/08/111132 צפיות
נישואים חד מיניים בישראל הם פצצת גירושין מתקתקת אומרת עורכת הדין חגית לב המתמחה בדיני משפחה. לדבריה, הולדת ילדים במשפחה חד מינית משולשת או מרובעת, (כלומר אם ביולוגית החולקת זוגיות עם אישה, הרה לאב ביולוגי החולק גם הוא זוגיות עם גבר) עלולה ליצור בעיות קשות שבית המשפט יפסוק בהן הרבה פעמים שלא לטובת הילד, ובוודאי שלא מן הצדק – אלא על פי החוק.

מאת: עו"ד חגית לבחוק ומשפט - כללי07/08/111131 צפיות
עידן ההיי-טק שחדר אל העולם לפני מספר שנים, הניח למעשה פלטפורמות של פיתוחים טכנולוגיים, שצמאים ליצירות ולתוכן ייחודי. תוכן מקורי זה מתחומים שונים – מוגן בדיני בזכויות יוצרים. יוצרים של תכנים ויצירות מוגנות אלו, הנם למעשה, על פי דיני זכויות היוצרים בארץ ובעולם, הבעלים של נכסים אלו שהנם קניינם הבלעדי. שלא כמו מעמד של בעלי נכס נדל"ן שכולנו יודעים מהו, בכל הנוגע למעמדו של בעל יצירה המוגנת בזכויות יוצרים, המודעות לכך אינה ברורה דיה.

מאת: עו"ד חגית לבדיני משפחה22/08/101347 צפיות
גירושין הם תהליך כאוב היכול להוביל למשבר אישי. כאשר מעורבים בגירושין ילדים ובדרך כלל זהו המצב, התהליך קשה בהרבה. הילדים קולטים הכול והשפעות הגירושין מותירות בהם צלקות לכל החיים. כדי להימנע מכך יש לנקוט בכמה צעדים:

מאת: עו"ד חגית לבדיני משפחה22/08/101694 צפיות
בהסכם הגירושין האב מחויב לשלם מזונות לילדיו עד שהם מגיעים לגיל 18. אב שלא עושה כן עובר עבירה פלילית לכל דבר שדינה יכול להיות הפעלה של הוצאה לפועל ועיקולים, עיכוב יציאתו מהארץ ואף מאסר.

מאת: עו"ד חגית לבדיני משפחה22/08/101152 צפיות
תהליך הגירושין הוא ארוך ומתיש ועלול להוביל לחיכוכים ומריבות. בדרך כלל מעורבים ילדים בתהליך שיכולים להיפגע . כדי שהגירושין יתבצעו במהירות, ביעילות וללא בעיות חובה לפנות אל עורך דין המתמחה בתחום של דיני משפחה.

מאת: עו"ד חגית לבפסקי דין16/06/101655 צפיות
אימוץ הוא הליך של קבלת ילד ביולוגי למשפחה זרה, והפיכתו באופן חוקי לחלק מהמשפחה המאמצת. אימוץ כרוך בדרך כלל בביטול הזכויות והחובות החוקיות של המשפחה הביולוגית כלפי הילד וחובות וזכויות אלו יחולו מעתה ואילך על המשפחה המאמצת החדשה של הילד. בתום תהליך האימוץ הילד זוכה למשפחה חדשה אצל הוריו המאמצים לכל דבר ועניין.

מאת: עו"ד חגית לבהגירה16/06/101552 צפיות
בזמן העלייה הגדולה והרצויה ממדינות חבר העמים עלו לארץ בראשית שנות התשעים של המאה הקודמת, יותר ממליון אנשים, חלקם לא יהודים. עלייה זו, של אזרחים רבים שאינם יהודים, התקיימה תודות לחוק השבות, שנותן אפשרות להגר לארץ ולקבל זכויות אזרחיות גם לבן הזוג, לילד ולהורה של יהודי, אפילו אם הם אינם יהודים.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211509 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211304 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201619 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182015 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181581 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181693 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171802 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica