חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שחיקה בעבודה - התחדשות - איך לא להישחק בעבודה?

שחיקה בעבודה / התחדשות - איך לא להישחק בעבודה?

לפעמים מגיע האדם למצב של שחיקה מהעבודה שלו. והשאלה הנשאלת היא, מהי מהות השחיקה בעבודה? ממה היא נובעת? ואיך להתמודד עם שחיקה במקום העבודה?

והעניין הוא, כי האדם רוצה להיות מאושר. וכל מה שהאדם עושה כל הזמן, זה לנסות להיות מאושר. והאדם עושה את הדברים שנראה לו שהם מקרבים אותו אל האושר. והנה, מהותו של האושר היא הבנה. כי כאשר האדם מבין את המציאות בשלמות, על ידי זה הוא מאושר.

וכאשר האדם מתחיל לעבוד באיזה עניין, בד"כ האדם חווה סוג של התחדשות. וההתחדשות הזאת יוצרת אצל האדם סוג של תחושה טובה של אושר. והעניין הוא, כי כל תחושת התחדשות שיש לאדם, שורשה בכך שהאדם מגיע לתובנה חדשה כלשהי על המציאות. וגם אם האדם לא מסוגל להגדיר את התובנה שהוא הגיע אליה, הרי שתת המודע של האדם הגיע לאיזו תובנה, ולכן האדם מאושר יותר.

ובכל התהליכים שיש בעולם, יש בהם שכל כלשהו. וכדי להצליח בכל תחום בחיים, לשם כך צריך להבין את השכל שלפיו פועל אותו הדבר. וכאשר האדם מתחיל לעבודה באיזו עבודה חדשה, אז הוא צריך ללמוד את העבודה החדשה. ובכל לימוד של האדם בכל נושא שיש בעולם, האדם בעצם לומד איך להיות מאושר. כי האושר הוא תוצאה של השכל, שמורכב מכל השכל שיש בעולם.

וכאשר האדם לומד איך להצליח במקום העבודה שלו, הדבר הזה הוא תוצאה של תהליכים שכליים ורגשיים שמתרחשים בתוך האדם. והדברים האלו משפיעים על צורת ההסתכלות של האדם על המציאות. ועל ידי זה האדם מרגיש סוג של התחדשות שיוצרת אצלו תחושה של אושר.

וכאשר האדם נכנס לחיי השגרה של מקום העבודה שלו, על ידי זה הוא מתחיל לעשות את מעשיו מתוך הרגל ולא מתוך התבוננות. והמשמעות של זה היא, שככל שעובר הזמן, בד"כ האדם מתחיל לעבוד בצורה אוטומאטית ולחזור על מה שהוא מורגל לעשות, במקום לחשוב בכל פעם מחדש מה לעשות ואיך לעשות. וככל שהזמן עובר, כך האדם פחות ופחות משתמש בשכל שלו כדי לדעת איך לעשות את העבודה, אלא האדם פשוט פועל מתוך הרגל.

וכאשר האדם מתחיל לפעול מתוך הרגל, על ידי זה רמת ההתחדשות שלו יורדת. כי ההרגל משמעותו היא שהאדם לא מפעיל כ"כ את המחשבה שלו. וכאשר לא מפעילים את המחשבה, אז האדם לא מגיע לתובנות חדשות. וכאשר אין תובנות, אז אין התחדשות, ואין את השמחה של התובנות החדשות.

וכאשר האדם מפסיק להרגיש התחדשות במקום העבודה שלו, על ידי זה נוצרת אצלו תחושה של שחיקה. כי האדם רוצה להיות מאושר. והאדם עושה את מה שמקרב אותו אל האושר. וכאשר אין התחדשות, אז האדם לא מרגיש שהוא מתקרב אל האושר, ואז האדם מרגיש שחיקה במקום העבודה. ומהותה של השחיקה במקום העבודה, היא בכך שהאדם פועל מתוך הרגל, בלי התחדשות מחשבתית.

ואחת מהסיבות שבגללן האדם פועל מתוך הרגל במקום להתחדש במקום העבודה כל הזמן, היא משום שהאדם לא מבין את החשיבות של העבודה שלו. כי נדמה לאדם שהאושר נמצא על איזו פסגת הר, באיזה תהליך של מדיטציה עמוקה, או באיזו ויפאסנה כלשהי. אבל האדם לא מבין, שהדרך אל האושר המושלם, נמצאת בתוך מקום העבודה שלו ממש.

ואילו היה יודע האדם שההצלחה שלו במקום העבודה שלו, היא הדרך שלו להגיע אל השלמות של האושר, על ידי זה האדם היה מייחס חשיבות יותר גדולה לעבודה שלו, והאדם בכל הזמן היה מנסה להשתפר במקום העבודה שלו, כדי להתקרב אל האושר.

והאדם לא יודע שההצלחה שלו בעבודה, היא הדרך אל האושר. משום שהאדם לא באמת מבין מהו האושר. והאושר הוא הבנה כנ"ל. כי כאשר האדם מבין את המציאות, על ידי זה הוא מאושר. ומי שרוצה להבין את המציאות, עליו להבין את החלקים שלה. והעבודה של האדם, היא אחת מהחלקים של המציאות. ומי שלא מסוגל להבין איך להשתפר במקום העבודה שלו, הוא לא יכול להיות מסוגל להבין את המציאות כולה.

ועל האדם להבין דבר פשוט, והוא שכל הדברים שיש במציאות, הם לא נפרדים ממנה, אלא הם חלקים שלה. ז"א אי אפשר להבין את כל המציאות, אם מתעלמים ממה שיש בה. ואי אפשר להבין את השכל שלפיו פועלת המציאות, בלי להבין קודם לכן את השכל שלפיו פועלים החלקים של המציאות.

וכל דבר שיש בעולם, וכל תהליך שיש בעולם, וכל דעה שיש בעולם, הכל זה חלקים של המציאות. וגם מה שנדמה לאדם שאין לו שום קשר להתפתחות הרוחנית שלו, הרי שהכל כולל הכל קשור להכל. והדרך אל האושר, נמצאת בתוך הבנת הדברים שיש בתוך המציאות.

והשכל של המציאות הוא מאוד גדול. והוא מפוזר בתוך כל הדברים שיש בה. וכל דבר ודבר שיש בעולם, יש בו שכל כלשהו. ועל ידי זה שהאדם לומד את המוצר, על ידי זה הוא מבין את השכל שלפיו מנוהל המוצר. ועל ידי זה שהאדם לומד את העולם, ומנסה להבין את כל התחומים, על ידי זה הוא בסופו של דבר, מתקרב להבין את המציאות כולה.

והמשמעות של זה היא, שהאדם צריך להבין, שאם הוא מחפש את האושר, אז הדרך אל האושר והשער לגן העדן, הם נמצאים בתוך מקום העבודה שלו, ובתוך חיי היום יום שלו. כי לכל אדם יש מטלות כלשהן. וכדי להגיע אל האושר, לשם כך על האדם להצליח לעשות את המטלות שלו טוב יותר.

והמטלות של האדם של חיי היום יום, הן לא עונש, אלא הן אפשרות של האדם לשפר את המיומנות שלו להיות מאושר. וכל מה שהאדם עושה כל היום, ככל שהאדם מצליח לעשות את מעשיו בצורה טובה יותר, כך הוא מתקרב אל האושר. והדרך אל האושר, נמצאת בתוך כל דבר ודבר שהאדם עושה.

ומי שרוצה להיות מאושר, עליו להתמקצע במקום העבודה שלו ובעיסוקי היום יום שלו. כי בכל דבר יש אין סוף שכל. והשכל השלם של המציאות, הוא נמצא בתוך כל דבר. ומי שרוצה להיות מאושר, עליו לנסות להשתפר כל הזמן במקום העבודה שלו.

וכמובן שהאדם לא חייב להשתפר במקום העבודה שלו. אבל על האדם להבין, שהשיפור שלו במקום העבודה, מקרב אותו אל האושר המיוחל ואל השלמות המיוחלת. כי כדי להצליח בעבודה, לשם כך צריך האדם לגלות את היכולות האישיות שלו. וכדי להצליח בעבודה, לשם כך צריך האדם לשפר את היכולות הרגשיות והשכליות שלו וכולי. וכל הדברים האלו מקרבים את האדם אל האושר.

והדרך להשתפר במקום העבודה, היא על ידי זה שהאדם מרגיל את עצמו לעשות התחלה חדשה. כי האדם צריך בכל פעם לעשות התחלה חדשה בכל פעם מחדש. דהיינו, על האדם בכל פעם להגדיר לעצמו מחדש את המטרות שלו. ועל האדם לנסות בכל פעם לשפר את היכולת שלו להשיג את המטרות שלו, על סמך הניסיון שלו וכולי.

וכאשר האדם מבין שהדרך אל האושר שלו, נמצאת גם בכך שהוא משפר את ההישגים שלו במקום העבודה שלו, על ידי זה האדם מתייחס יותר ברצינות לעבודה שלו, והאדם מתחדש בכל פעם מחדש. וכך השחיקה נעלמת, והאדם בכל פעם לומד משהו חדש. עד שכל המידע כולו שהאדם צובר, הכל מצטרף להבנת המציאות, שהיא האושר.

ראה גם:

* התחדשות / שכל - מי מתחדש כל הזמן? במה תלוי התחדשות?.

* רוחניות חומרית - איך להגיע להארה רוחנית, באמצעות רדיפה חומרית?.

* דרך - באיזו דרך ללכת, כדי להגיע אל האושר והשלמות?.

המאמר מאת להצליח בכח המחשבה

הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על פילוסופיה, תוצאות, תחושות, מחשבות ועוד ...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאת: אליעד כהן - היחיד בעולם שמתחייב - 100% אושר אמיתי בשלמות מוחלטת בכל תחומי החיים - נסו ותראו! 

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אישי / אימון אישי / חרדה / פחד / הפרעת חרדה / טיפול בחרדה / פחדים / דיכאון - EIP.co.il ועוד...

ידע - להצליח

תכנסו ותהנו ...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאמן אישי אליעד כהן אימון אישי Eip.co.il

איך לחנך ילדים, איך לשכנע אנשים, איך לגרום למישהו לחשוב כמוך, איך לגרום למישהו להסכים איתך, כושר שכנוע, איך להסביר משהו, טיפול הוליסטי, מאמן אישי: עכשיו העניין הוא כזה למה לפעמים בן אדם רוצה להסביר משהו למישהו והוא לא מצליח להסביר לו, אתה רוצה להסביר משהו למישהו ואתה לא מצליח להסביר לו. עכשיו יש תיאוריה שאומרת אם אתה רוצה לדעת אם הבנת לך תסביר למישהו ואנחנו נשדרג את זה ותבקש ממנו גם להסביר מה הוא הבין ותראה שהוא באמת הבין ואפילו תסביר למישהו מפגר וככל שהוא יותר מפגר והצלחת להסביר ...

הכשרת עובדים, ניהול מנהלים בארגון, איך להכשיר עובדים, איך לנהל מנהלים, איך לנהל עובדים, פיתוח עובדים, קואצ'ר מומלץ, טיפול נפשי: עכשיו הנושא הוא כזה אחת הטעויות שעושים מנהלים, יש בעיקרון בארגון שני סוגי עובדים יש עובדים שיש להם מטרה מאוד מוגדרת וספציפית שהם בעצם התחליף הכי זול לרובוט כאילו זאת אומרת יש איזה עבודה מסוימת שהם צריכים לעשות עושים אותה רק פשוט במקום להביא רובוט כי אין רובוט שיעשה את זה אז הם עושים את זה, עכשיו זה עובדים שאין צורך שיהיה להם שכל אפילו יש צורך שלא יהיה ...

הערכה עצמית רעה, עודף ערך עצמי, דימוי עצמי גבוה מידי, חוסר ביטחון עצמי, הסרט הסוד, מפחד להתחיל עם בחורה, אימון אישי לחיים, אימון אישי מומלץ: עכשיו הנושא הוא כזה לפעמים דימוי עצמי גבוהה וערך עצמי גבוהה דופק את הבן אדם, עכשיו מראש בא נגיד שאם היה לו לבן אדם דימוי עצמי באמת גבוהה זה לא היה דופק אותו בסדר אבל בא נדבר על דימוי עצמי כאילו גבוהה, גבוהה אבל דופק את הבן אדם. מה לדוגמא נגיד בן אדם בוא ניתן דוגמא קלאסית נגיד בן אדם מפחד להתחיל עם בחורה כי יש לו דימוי עצמי מאוד גבוהה שהוא ...

אימון אישי, ממי ללמוד, איך לבחור מטפל, איך לבחור מאמן, איך לבחור יועץ, אימון עסקי, מורה רוחני, מאמן אישי לחיים: אז עשו כדלקמן יש את הנושא שאומר שיש בן אדם שיביא לך דגים ויש בן אדם שילמד אותך לדוג, מכירים את הנושא אם מישהו רוצה לשלוט בך הוא יעדיף לתת לך דגים ככה אתה צריך לחזור מחר לקחת עוד דגים, אם הוא רוצה להיפטר ממך כי נמאס לו לראות אותך אז הוא לא ייתן לך לא דגים ולא ילמד אותך לדוג כדי שתמות ברעב והוא לא יראה אותך יותר. אבל אם הוא יודע שזה בלתי אפשרי, סתם פשוט ניסיתי להפוך כאילו ...

לא רוצה לפחד מהמוות, ניסיונות התאבדות, מחשבות אובדניות, התגרות במוות, חרדה מהמוות, מחשבה טורדנית, מטפל רגשי, יועץ טיפולי: עכשיו השאלה היא כזאת יש מישהי נגיד לצורך העניין, מישהי מישהו לצורך העניין זאת מישהי שהתופעה המתוארת היא כדלקמן נניח היא ראתה בטלוויזיה משהו בחדשות "מישהי התאבדה, התאבדה עם צעיף", אוקי היא עכשיו נכנסה למחשבה טורדנית היא צריכה לבדוק אם אפשר להתאבד עם צעיף או לא היא הולכת נגיד עכשיו לא היה לה צעיף אז נגיד היה לה בבית כבל של טלפון סלולרי, היא לקחה את הכבל קשרה ...

הססנות, מה זה fomo, חשש מהחמצה, תחושת החמצה בחיים, התמודדות עם תחושת החמצה, fear of missing out, אימון אישי לחיים, מטפל אישי: עכשיו יש תופעה שנקראת FOMO. ש: מה זה FOMO? אליעד: FOMO זה ראשי תיבות fear of missing out אתה מפחד להחמיץ דברים. ש: פחד מלהחמיץ דברים. אליעד: כן. ש: מוכר לי. אליעד: אתה אומר לבן אדם "אולי תצא עם זאתי, לא אני מפחד להחמיץ את האחרות, אולי תעשה ככה למה שלא תהנה בסרט, אני מפחד להחמיץ סרט אחר". ש: אוקי החמצה כלשהי. אליעד: נכון, מה עושים עם זה אתה בא לעשות תרגיל ...

שיפור הישגים, פתרון בעיות, התפתחות אישית, כמה לתרגל, תרגול מיומנות, פיתוח מיומנות, מטפל רוחני, הכוונה אישית: מה אתה אומר? ש: אוקי הבנתי אז בסופו של דבר מתי באמת התרגול עובד? אליעד: התרגול עובד כשהבעיה מלכתחילה הייתה פונקציה של חוסר תרגול זאת התשובה, אם מלכתחילה הבעיה המקורית נבעה מכך שאתה לא מתרגל מספיק אז אם תתרגל זה יעבוד ואם הבעיה לא נבעה מזה זה לא יעבוד. ש: אז אם כך אז נשאלת השאלה אז מה הייתה הבעיה מלכתחילה זה מובן מאליו. אליעד: לא מובן מאליו יש אנשים שחושבים שתרגול יפתור ...

מאמרים נוספים בנושא אימון לקריירה

מאת: ילדונתאימון לקריירה10/06/194051 צפיות
מדוע נדרש להגדיר עבודה לחיילים משוחררים כנושא בפני עצמו, ומה מאפיין את תחום העבודה לחיילים משוחררים?

לגרום ללקוח לומר כן, איך לשתול מחשבה, לגרום ללקוח להסכים, איך יוצרים אמון, איך למכור נכון, איך לשכנע לקוח, קאוצינג, מטפל אישי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד שיטה איך אפשר לגרום למישהו לעשות את מה שרוצים שהוא יעשה, לצורך העניין נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות כן על שאלה מסוימת לדוגמא לשאלה "האם אתה רוצה לקנות את המוצר?" או לדוגמא נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות לא על שאלה מסוימת לדוגמא "האם אתה רוצה לשנות איזה משהו בעסקה?" יכול להיות שרוצים לגרום לו להגיד לא. בקיצור עוד נוסיף ...

יסודות המכירה, ספק או וודאות, יסודות ההשפעה, גם או רק, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע, מומלץ, מטפל התנהגותי קוגניטיבי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על אחד מהעקרונות החשובים ביותר בנושא של שכנוע, אם לא אולי אפילו החשוב ביותר שיש או אחד מהחשובים או אולי אפילו החשוב ביותר, זה עיקרון די בסיסי שצריך להבין אותו רצוי להבין אותו ולהשתמש בו החוכמה היא גם להבין אותו וגם לדעת להשתמש בו בזמן אמת בהמון דוגמאות ודרכים. בגדול על מה מבוסס שכנוע על מה מבוססת מכירה, על מה מבוסס להצליח במשא ומתן ...

מאת: אבי כחלוןאימון לקריירה19/08/152836 צפיות
מעבר למקום עבודה חדש ולאזור מגורים חדש בו זמנית אינם החלטה קלה והתהליך דורש תכנון ובדיקה רבים. ארגון טוב ופנייה לחברות מקצועיות לשם עזרא בביצוע התהליך, תסייע לעבור את התקופה בקלות שתיהיה טובה עבור כל המשפחה.

מאת: מגניב אימון לקריירה01/07/152671 צפיות
בשורות הבאות נציג כמה מהאתגרים המורכבים הכרוכים בתהליך גיוס מנהלי מכירות ואנשי מכירות לארגון מסוים. במסגרת הצגה זו נעמוד על הטעויות הנפוצות בתחום, את דינאמיקת המכירות ובאיזה אופן היא משפיעה בצורה מכרעת על טיב הגיוס. ננסה להתמודד עם מספר שאלות כמו למשל מה הסיבה שבגינה לא מעט תהליכי גיוס מפספסים את מטרתם, מה הופך איש מכירות לטוב, מהו הסוג המבוקש והרמה הנדרשת ממנהלי המכירות, אילו תכונות מפתח נדרשות להצלחה מקסימאלית בהתאם לתפקיד שאותו יש לאייש, כיצד להגדיר כשורה את המיומנויות הנחוצות של המועמדים כד

למה לא לאתר את צרכי הלקוח, יצירת כימיה עם הלקוח, למה לא לברר את צרכי הלקוח, תחושת זרות עם לקוח, לקרוא את המחשבות של הלקוח, תחושת קרבה עם לקוח, מאמן עסקי מומלץ, קאוצינג: שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בנושא של בירור צורכי הלקוח, שכנוע לקוחות, מכירה ללקוחות וזה הולך ככה: כפי שכבר הוסבר, כפי שכבר הובן, הלקוח לא רוצה לקנות את המוצר שלך, הוא רוצה לפתור את הבעיה שלו. ואם אתה רוצה למכור ללקוח את המוצר שלך, אתה לא צריך להתמקד בכמה המוצר שלך טוב כמוצר, אלא בכמה הבעיות של הלקוח ...

האם לנסות לשכנע את הלקוח, למכור בלי לנסות למכור, כמה לנסות לשכנע את הלקוח, שכנוע סמוי, להצליח במכירות, שכנוע גלוי, ייעוץ טיפולי, ייעוץ פילוסופי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד אחת מהטעויות של אנשי מכירות ומהגישה של מכירות והעניין הוא, האם בעצם צריך לנסות לשכנע את הלקוח לקנות כן או לא. יש הרבה אנשי מכירות מצליחים בעיניהם לפחות שהם אומרים "אתה יודע איך אני, מה השיטה שלי למכור? אני פשוט לא מנסה למכור, אני מי שאני ואני מוכר, לא מנסה למכור לא רוצה למכור" ויש הרבה אנשי מכירות ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica