חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מנעול כספת לדלת הבית – הגנה בקו שני ,הכספת קו הגנה אחרון

מאת: שלמה ברקןאבטחת הבית02/04/20104561 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מנעול כספת לדלת הבית –  הגנה בקו שני

אחד המוצרים שרוב הישראלים קנו וקונים הינה דלת פלדה "משוריינת " לדלת הכניסה

האם באמת יש כורח או הכרח בקנייתו ???  או שמא רכישת והתקנת דלת פלדה נותנת מענה יעיל לצורך הנפשי (פסיכולוגי)  החבוי בתוך כל אדם למגן את ביתו (ביתי הוא מבצרי).

אין ספק שדלת המיוצרת מפלדה נותנת מענה יעיל לפריצה אלימה -  אבל כמה פריצות אלימות מתבצעות בדלתות ???אם בכלל ??

פריצה אלימה מחייבת כוח וכלים ועושה רעש רב  ובדרך כלל לא תעשה בבתים משותפים .

בבית פרטי ומבודד (וגם לא מבודד) הסיכוי לפריצה בכוח עולה ,אבל לרוב נקודת התורפה הינה אחד הפתחים האחרים בבית , קל יותר לחדור דרך אחד החלונות או דלתות האלומיניום בסלון בקומת הקרקע.

נקודת התורפה בכל דלת הינה המנעול .

המנעול נחלק ל 2 חלקים : החלק הראשון הינו מנעול חבוי המפעיל את לשון הנעילה או במקרה של דלת רב בריחית את כל בריחי הדלת כולל לשון הנעילה בחזית.

החלק השני הינו מנעול צילינדר או מנגנון גלילי אשר מותקן בתוך המנעול החבוי ותפקידו לנעול או לפתוח את המנעול החבוי .

מנגנון גלילי זה מפעל ע"י מפתח משונן או שטוח או עם שינון רב היקפי  והוא מהווה את נקודת התורפה של מערכת הנעילה ,פתיחת ו\או נטרול המנגנון הגלילי  תפתח את הדלת גם אם היא עשויה מפלדה עץ או מכל חומר אחר.

המנגנון הגלילי (צילינדר) עשוי בדרך כלל מנחושת ,או ברונזה או ברזל וקל מאד לקדוח אותו בעזרת מברגה או מקדחה נטענת עם מקדח מתאים "להשמיד" את מערכת הנעילה  ולפתוח את הדלת כולה בדקות ספורות .בחלק מן הצילינדרים מתקינים פינים כנגד קידוח אשר מעכבים במעט את זמן הפריצה אולם אינם יכולים למנוע את הקידוח לחלוטין.

יש גם שיטות מתוחכמות כמו picking  או bumping   אשר מרעידות את פיני הנעילה בצורה פשוטה או מתוחכמת ופותחים את הצילינדר בתוך שניות (לאחר ביצוע הכנה מתאימה ובעזרת כלים מתאימים)

לכן מאד מומלץ להתקין בדלת מנעול נוסף מנעול כספת בנוסף למנעול הקיים .

מנעול כספת בהגדרתו הינו מנעול עם מפתח כפול שיניים (דהיינו שיני המפתח הם דו כיווניים ב 180 מעלות) והם מפעילות לוחיות מתכת (צואלטרים) הנועלים את המנעול .

שיטת הנעילה והפריצה של מנעול זה הינה שונה ותאלץ את הפורץ הממוצע לשלוט ביותר מאשר טכניקת פריצה אחת תחייב אותו גם בזמן פריצה נוסף תוך שימוש בכלים אחרים ובדרך כלל תשלח אותו לנסות אצל השכן .

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שלמה ברקן : כספות מגן – ישראל :כספות בתקן אמריקאי UL ובתקן אירופי EN

www.safes.org.il

(לשעבר המנכ"ל  של כספות מגן גולדמן ISM- ומנכ"ל מנעולי ירדני.) מפרסם המאמר ביצע מספר רב של בחינות כנגד פריצה במכון התקנים הישראלי ,במעבדות איגוד המבטחים האמריקאי UL   ,ובמעבדות מכון התקנים הגרמני VDS   לתקן אירופי EN-1143

מפרסם המאמר הינו היחידי בעולם בעשור האחרון  אשר עבר את התקן הגבוה ביותר בתקינה האמריקאית ULTRTL60X6 .

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלמה ברקן

מאת: שלמה ברקןאבטחת הבית06/12/151462 צפיות
כיצד מדמים פריצת כספת בתנאי מעבדה למול המציאות בשטח , האם ניתן להשוות בכלל ,באיזה כלים משתמשים הפורצים , מהו זמן הפריצה הנדרש

מאת: שלמה ברקןביטוח רכוש07/07/131921 צפיות
משרד הפנים האגף לרישוי כלי ירייה הוציא לאחרונה חוזר המפרט המחייב לפעול בהתאם להנחיות משטרת ישראל כהנחיות מחייבות. ההנחיות הכוללות כ 35 עמודים מפרטות את נושא הטיפול בכלי נשק ואת סוג המיגון הנדרש בהתאם לכמות כלי הנשק המאוחסנת.

מאת: שלמה ברקןביטוח עסק05/07/132294 צפיות
דרישות המיגון של משטרת ישראל המופיעות במפרט המצורף מאה הינן דרישות התעלמות בשינויים ובחידושים המופיעים בתקנים הבינלאומיים ,ובתקן בישראל . המשטרה מפיקה מפרטים מיושנים אשר במקרים רבים כמו במקרה זה אינם רלבנטיים לתקנים העדכניים

מאת: שלמה ברקןביטוח רכוש05/07/131375 צפיות
למנעולים חשיבות עליונה בנעילתה של הכספת ,מרבית המנעולים מדורגים בהתאם לרמת המיגון שלהם ונבדקים בהתאם לתקן UL או בהתאם לתקן ארגון ה ECBS האירופי להלן פירוט הנדרש במפרטי משטרת ישראל

מאת: שלמה ברקןביטוח עסק16/07/111544 צפיות
כספת למשרד ברכישת כספת למשרד יש להתחשב במספר מרכיבים חשובים: 1) רמת המיגון הנדרשת 2) נוחות למשתמש\שת 3) עיצוב המשרד 4) רמת השימוש 5) צרכי העתיד במשרד

מאת: שלמה ברקןאבטחת הבית10/06/104674 צפיות
התקן הישראלי לכספות עודכן בשנת 2009 והוא בנוי על התקן האמריקאי UL608 ולחילופין על התקן האירופי EN 1143-1 בתקן מופיעות רמות המיגון לפי דירוג ישראלי ומקבילותיו בתקנים האחרים כאשר תקן D1 הינה רמת המיגון הנמוכה ביותר ואילו A5 הינה רמת המיגון הגבוהה ביותר .

מאת: שלמה ברקןאבטחת הבית02/04/103504 צפיות
בבואך לרכוש כספת יש בראש ובראשונה לבדוק את הערך הכספי (או אחר) של התכולה .

מאמרים נוספים בנושא אבטחת הבית

מאת: בנימין קלינגראבטחת הבית15/11/201618 צפיות
5. בטיחות, ביטחון ושעת חירום 5.1 בטיחות 5.1-52 סידורי בטיחות במבני מוסדות החינוך מבוא תמצית ההנחיות בחוזר זה נועדו לאדריכלים, למהנדסים, לאנשי בטיחות, לאנשי חינוך ולכל מי שמטפלים בבטיחות בתכנון מוסדות חינוך, בתי ספר וגני ילדים. הן באות להוסיף על החוקים, על התקנות ועל התקנים, ומפרטות את הוראות המשרד המחייבות בנוגע לתנאים הפיזיים של מבני חינוך. התוקף: החל מ-1 בפברואר 2013. התחולה: כלל מערכת החינוך. הסטטוס: החלפה. חוזרים קודמים באותו נושא** - סעיף 131 בחוזר מה/4, "שמירה על אצבעו

מאת: nirאבטחת הבית13/10/201312 צפיות
תמיד רצית לדעת למה מצלמה אחת יותר יקרה מהשנייה? מה זה TVL ומה זה WDR, כנסו לכתבה הבאה והעשירו את הידע שלכם.

מאת: רוניאבטחת הבית07/10/201185 צפיות
מנעולים על סוגיהם השונים הינם חלק בלתי נפרד מחיינו, ורובנו ניתקל בשלב כזה או אחר במנעול שלא נוכל לפתוח. במקרים אלו, שירותיהם של פורצים מקצועיים יכולים להיות יעילים ביותר עבורנו. אחד המקרים בהם שירותי פריצה מקצועיים יכול להיות חשוב ביותר הינו מקרה של פריצת כספות.

מאת: Daniel.Bאבטחת הבית24/10/191535 צפיות
בדיקות האזנה מאפשרות ניטור ואיתור האזנה לשיחות בבית, במשרד, ברכב וכמעט בכל מקום. אם קיים חשד שמתבצעת האזנה, בעזרת אנשי מקצוע אפשר לבצע בדיקה ולנטרל אותה. כיום האזנות מתבצעות עם אמצעים שנגישים לכולם. מכשירי האזנה רבים זעירים בגודלם וניתנים להסלקה באביזרים יום-יומיים באופן שמסווה אותם כליל. מתקינים אותם בגאדג'טים, בקירות הבית, במכשירים סלולריים, מכיוון שאמצעים טכנולוגיים אלה זעירים וקל להתקין אותם במקומות רבים ללא בדיקת האזנה כמעט שאי אפשר לאתר אותם.

מאת: Daniel.Bאבטחת הבית22/04/191962 צפיות
אנשים רבים תרים אחר דרך להתמודד עם הדאגה לשלומם, לביתם ולרכושם. אכן, גורמים שליליים מבצעים מפעם לפעם פעולות זדוניות אשר יש בהם נזק מהותי. כיצד ניתן למנוע אותם? איך מרתיעים ומרחיקים אותם מהשטח? אחד הכלים השימושיים שמהווים כיום גורם הרתעה מעולה הוא מצלמות נסתרות.

מאת: shiritאבטחת הבית30/08/181791 צפיות
במאמר שלפניכם תוכלו לקרוא וללמוד על סוגי מצלמות אבטחה.

מאת: yoni romאבטחת הבית04/06/181441 צפיות
מדוע הנחיצות של מנעולן גבוהה יותר ממה שרובנו חושבים, ובאלו מצבים נצטרך להשתמש בכישורי הפריצה שלו? אם יש לי חוש טכני טוב, האם אני יכול לבצע לבד משימות מנעולנות בבית שלי, או בכלי הרכב, לאחר שנתקעתי מחוצה להם?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica