חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בימוי, תסריטאות או הפקה? מאחורי הקלעים של המחלקה לקולנוע

סרט קולנוע הוא פסק הזמן הקולקטיבי של האנושות. הוא מאפשר לנו לחרוג משגרת היום, ולהתמכר לחוויות של עולם אחר, חדש ובלתי מוכר. חוויה ממכרת זו מתוארת באופן מפעים בסרטו של וודי אלו, שושנת קהיר הסגולה. עבור גיבורת סרט זה, הקולנוע היווה מקור הנאה ומפלט מחובות היו-יום. היא זכתה לריגוש והנאה שלא היו נגישים עבורה במציאות.

הצופים בסרט פטורים מהעיסוק בהשקעה האדירה הנדרשת כדי להפיק סרט קולנוע. מבט חטוף ברשימת הקרדיטים המופיעה בסוף הסרט עשויה להעניק לכם מושג כלשהו אודות מורכבות ההפקה של סרט קולנוע, וחשיבות עבודת הצוות ההדוקה כתנאי הכרחי להצלחתו. בין היוצרים השונים המשתתפים בהפקת סרט קיימים אלה הנושאים בתפקידים משמעותיים בעיצוב צביונוואיכותו של סרט קולנוע. כמו כן, אמצעי המבע של סרט קולנוע מגוונים ומורכבים: תאורה, צבע, קומפוזיציה, זוויות צילום, עיצוב פס-קול, מבנה עלילתי ועוד. אלה הם מרכיבים משמעותיים המשפיעים על האווירה הנוצרת בסרט, של דרמה, מתח , אימה או מצב קומי. רוב הצופים אינם מודעים להיבטים אלה, ומתמקדים בעיקר בסיפור המעשה ובאפיון הגיבורים של הסרט.

המחלקה לקולנוע במוסד אקדמי מציעה לסטודנטים מבט מעמיק לתוך מגוון התפקידים בתהליך הפקת סרט. במסגרת לימודים במחלקה לקולנוע נחשפים הסטודנטים להיבטים תיאורטיים ויישומים בחלוקת תפקידים ביצירת סרט קולנוע. המחלקה לקולנוע מציעה לסטודנטים קורסים, הדרכה וחונכות אישית לאורך הלימודים. באופן זה הסטודנטים במחלקה לקולנוע מתנסים בשלל תפקידים, ביניהם כתיבת תסריט, עריכה, בימוי שחקנים, סאונד ועוד. כל אחד מהתפקידים האלה, קטן או גדול ככל שיהיה, הוא חיוני לשם הצלחת הסרט כתוצר מוגמר.

המחלקה לקולנוע מציגה: כיצד סרט נולד?

סרט מתחיל מרעיון והשראה של יוצר. הרעיון הראשוני מתורגם לתסריט המתווה את עלילת הסרט בסדרה של אפיזודות ההופכות לסצנות בסרט. תסריט נכתב בצורה דומה מאד למחזה וכולל הכוונות רבות לצילום הסרט. במחלקה לקולנוע לומדים הסטודנטים כתיבת נכונה של תסריט ומתנסים בעצמם בכתיבה יצירתית.

התנסות ראשונה בבימוי, עריכה והפקה במחלקה לקולנוע

למרות שהתסריט מתאר בפרטים את ההתרחשויות בסרט, התוצאה בה אתם צופים על המסך רחוקה מלהיות אחד לאחד ביחס לתסריט. הבמאי הוא זה הבוחר לבצע שינויים מסוימים כגון ויתור על סצנות מסוימות. לבמאי הסרט השפעה מרכזית על אופיו של סרט הקולנוע והפיכת התסריט למציאות ויזואלית. במהלך לימודים במחלקה לקולנוע מתנסים הסטודנטים בתפקידו של הבמאי בתהליך יצירת סרט פרי עבודתם בו הם רוכשים ניסיון כיצד לביים שחקנים, לתקשר איתם ועוד.

צופי קולנוע רבים אינם מבינים את חשיבותם של תפקידים נוספים הממלאים אנשי קולנוע מאחורי הקלעים. עריכת סרט למשל הוא אספקט קריטי בתהליך יצירת סרט קולנוע.הסצנות בה אנו צופים בסרט קולנוע הן סצנות נבחרות מתוך צילומים רבים המצולמות מזוויות רבות בכל פעם. עורך הסרט למעשה מוציא את המיטב מתוך החומר המצולם תוך כדי שמירה על קצב נכון של הסרט, עבודה הנעשית בצמוד לבמאי. במחלקה לקולנוע הסטודנטים עובדים עם מכשור מתקדם לעריכה בליווי אנשי מקצוע ומתנסים בעבודת הצוות הצמודה בין במאי, עורך ושאר נושאי התפקידים הדורשת חזון משותף מצד יוצרי הסרט.

בתהליך יצירת הסרט חשובה מאד עבודתו של המפיק. המפיק משגיח ומתאם את תהליך יצירת הסרט. חלק מעבודתו היא גיוס משאבים לסרט, כאשר הסרט מוכן לשידור או הקרנה המפיק דואג שהסרט יגיע למספר רב של צופים ככל האפשר.

המחלקה לקולנוע דורשת מתלמידיה השתתפות ביצירת סרטי גמר וכך רוכשים הסטודנטים ניסיון מעשי באספקטים השונים ביצירת סרט. הסטודנטים במחלקה לקולנוע יכולים לבחור בהתמחויות שונות אם בבימוי, תסריטאות, הפקה, צילום, תאורה, סאונד ועוד. ההצלחה האחרונה של סרטים ישראליים בזירה הבינלאומית רק מגבירה את ההתעניינות של צעירים רבים בישראל בהשתלבות במסלולים שונים במחלקה לקולנוע.

 



תגיות המאמר: המחלקה לקולנוע


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמוס גור

מאת: עמוס גורקניות 29/11/101664 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על מעדנים - סוגים שונים של מעדנים, יתרונות בריאותיים ועוד.

מאת: עמוס גורקניות 29/11/102039 צפיות
המאמר מדבר על איפה עושים קניות לבית ומסביר מה חשוב לדעת כשעושים קניות לבית באינטרנט.

מאת: עמוס גורצרכנות21/11/101857 צפיות
המאמר סוקר את היתרונות שבקניות סופר בעידן המודרני.

מאת: עמוס גורבריאות ילדים27/10/102019 צפיות
המאמר מעלה כמה עובדות חשובות בדבר אוכל לתינוקות.

מאת: עמוס גורצרכנות27/10/104419 צפיות
אנו חיים בעידן בו דברים משתנים ללא הרף, שוק העבודה משתנה, תרבותנו הצרכנית משתנה ואפילו הרגלי התזונה שלנו משתנים ללא לאות. המאמר דן בשאלה המי מהפכת הקניות באינטרנט.

מאת: עמוס גורבריאות ורפואה כללי19/10/101480 צפיות
על טיפים שימושיים לבישול בריא שמעתם? המאמר נותן סקירה קצרה של טיפים לתזונה נכונה.

מאת: עמוס גורמתכונים ואוכל - כללי26/09/101608 צפיות
איך בכל זאת ניתן ליהנות מחוויית הארוחות המשפחתיות של החגים, מבלי להצטרך להתמודד עם עלייה במשקל? להלן כמה טיפים.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ולימודים - כללי

מאת: עידן קלייןחינוך ולימודים - כללי20/12/214018 צפיות
Среди множества разнообразных и популярных курсов, предлагаемых в последние годы пенсионерам и пожилым людям, есть ряд особенно интересных и привлекательных вариантов - вот некоторые из них, о которых стоит знать:

מאת: עופר שלוחינוך ולימודים - כללי24/09/204863 צפיות
הכל על מקצוע עיצוב גרפי וקורס עיצוב גרפי.

מאת: רונית שמאי שורץחינוך ולימודים - כללי12/07/191914 צפיות
אם הילד שלכם לומד מתמטיקה ללא שימוש במחשבון או אפילו אם מותר לו כבר להשתמש במחשבון – בכל מקרה כדאי ללמד אותו לבדוק את התוצאות בפתרון השאלות. יש דרך קצרה לחישוב אחוזים, שיכולה לעזור במניעת - או תיקון - טעויות חישוב.

מאת: ליאורחינוך ולימודים - כללי02/05/182260 צפיות
הנדסאים מאזור תל אביב, יכולים לעבוד במרכז הארץ. ההנדסאים העתידיים, לומדים בבתי הספר להנדסאים, שנקראים גם בשם מכללות טכנולוגיות.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181746 צפיות
לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירה פופולארית בקרב אנשים אשר מחפשים מקצוע בעל אפשרויות תעסוקה מגוונות וביקוש נרחב. לימודי הנהלת חשבונות מתקיימים במכללות ובתי ספר מקצועיים רבים ברחבי הארץ בהם ניתנת האופציה ללמוד במתכונות גמישות כמו מתכונות לימודי יום, מתכונות לימודים חלקיות ומתכונות לימודי ערב.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181665 צפיות
אתם יושבים מול המחשב, מדפדפים בין אתרים שונים של לימודים ותוהים לעצמכם מה כדאי לכם ללמוד. בעולם של היום קשה מאוד למצוא תעסוקה ללא תואר או תעודה, ולכן אנשים רבים מתחבטים בשאלה מה עליהם ללמוד כדי שהם יוכלו לצאת לשוק העבודה ולמצוא תעסוקה שהיא גם מעניינת וגם בתחום מבוקש. עבור רבים מאלו שחושבים על כך, התשובה היא הנהלת חשבונות הודות לאופי הדינמי של המקצוע הזה, וגם הביקוש הרב שלו. עם תעודה של מנהל חשבונות, עולם התעסוקה יהיה פתוח בפניכם, ואתם רק תצטרכו לבחור את המקום שאתם רואים את עצמכם נמצאים בו.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181533 צפיות
המסלול ללימודי הנהלת חשבונות נחשב בשנים האחרונות לאחד ממסלולי הלימוד המבוקשים ביותר בישראל. מטרתם של לימודי הנהלת חשבונות הינה להכין את תלמידיהם להשתלבות בעולם המקצועי של מנהלי החשבונות בישראל, כמו כן במהלך הקורס ניתנת הכנה למעבר מבחן ההסמכה של משרד התעסוקה אשר מסמיך מנהלי חשבונות צעירים לעבודה בשוק המתפתח בארץ. לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירת מקצוע חכמה אשר טומנת בחובה יתרונות רבים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica