חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פטור או מורשה?

עוסק פטור או עוסק מורשה, מהשאלות השכיחות ביותר שנשאלות בעת פתיחת עסקחדש.

במדריך זה נדריך ונפרט את ההבדלים ביניהם, ומהי צורת הרישום במע"מהכדאית ביותר כל אחת מהאפשרויות.

עוסק פטור

1. ישנם עסקים שאינם מורשים להירשם במע"מ כעוסק פטור אלא מוכרחים להירשםכעוסק מורשה.
הרשימה כוללת את בעלי המקצועות והעיסוקים הבאים:

א. מקצוע חופשי: אגרונום, אדריכל, הנדסאי, חוקר פרטי, טוען רבני, טכנאי,טכנאי שיניים, יועץ לארגון, יועץ לניהול, יועץ מדעי, יועץ מס, כלכלן,מהנדס, מודד, מנהל חשבונות, מתורגמן, סוכן ביטוח, עורך דין, רואה חשבון,שמאי, בעל מעבדה כימית או רפואית, רופא, פסיכולוג, פיזיותרפיסט, רופאוטרינר, רופא שיניים או מרפא שיניים.
ב. נותני שירותים לגבי מופעאומנותי, לרבות הנחייה, בניית תפאורה, הכנה בדיקה ופקוח על מבחנים, הרצאה,הוראה, כתבנות, קצרנות, תרגום, כתיבה, עריכה ופישור.
ג. בעל בית ספרלנהיגה, מתווך מקרקעין, בעל בית ספר לרבות גן ילדים, סוחר ומתווך רכב,וחברה.

אם אתה נמצא ברשימה זו אין בידך ברירה אלא להירשם כעוסק מורשה.

2. מחזור עסקות שנתי צפוי אינו עולה על 70,605 ₪

3. אתה מעסיק שני מועסקים לכל היותר.

חשוב להדגיש:
הפטור של העוסק פטור הוא לעניין מע"מ בלבד, והוא אינופטור ממס הכנסה ובטוח לאומי (לרוב). זאת אומרת שכל חובות הדיווח חלות עלהעוסק פטור למעט הדיווח השוטף למע"מ. לכן מייד לאחר פתיחת התיק במע"מ ישלפתוח את התיקים גם במס הכנסה וביטוח לאומי!

4. העוסק פטור ייתן דיווח פעם בשנה למע"מ על מחזור העסקות שלו.

5. במטרה לגבות את הכסף מלקוחותיו,העוסק פטור יוציא דרישת תשלום, בה הואמורה ללקוח כמה עליו לשלם. בעת קבלת הכסף העוסק פטור יוציא קבלה בלבד.

6. העוסק פטור אינו יכול לקזז מע"מ בגין רכישותיו והוצאותיו השוטפות.הסכום שלא הופחת יתווסף לסכום החשבונית ויהווה חלק מהוצאותיו לצורך מס.

7. אחד החסרונות של עוסק פטור הוא תדמית העסק הקטן. קיימים גופים גדולים(שאומנם לא בצדק) יעדיפו לבצע עסקות עם עוסק מורשה ולא עם העוסק הפטור.

8. גם מגבלה פסיכולוגית יכולה להשפיע על ההתפתחות העסקית של העוסק פטור."אסור לי לעבור את 70,605 ₪ ", טענה זו שנשמעת לא פעם מפי עוסק פטור,משאירה אותו קטן, בעיקר בחשיבה על התפתחות וצמיחה.

9. אם ומחזור העסקות של העוסק פטור עלה על המותר, צריך לשלם את ההפרשבין החלק הפטור, לחלק שעלה על הפטור. אבל כיוון ונוצרו עסקות חייבות במע"מנוכל לקזז מע"מ בגין ההוצאות בחודשים אשר עלו על המחזור.

10. במידה והעוסק פטור צריך להפוך לעוסק מורשה על בעל העסק לגשת לתחנתמע"מ שבה נרשם כעוסק פטור ולהגיש בקשה להפוך לעוסק מורשה. בכדי להפוך לעוסקמורשה יש להביא הוכחה כלשהי שמחזור העסקות השנתי צפוי להתרחב (הסכם עםלקוח, או הצהרה). כמו כן, יש לסכם את הקבלות שהוצאת בתור עוסק פטור על מנתשבתחנת מע"מ ידעו מהו הסכום הפטור עד יום המעבר.

11. לעוסק פטור יש יתרון של חסכון במס לעומת העוסק מורשה. היתרון באלידי ביטוי במקרים שההוצאות מורכבות מחשבוניות מס, ולא מהוצאות שלא ניתןלקזז בגינן מע"מ ( ארנונה לדוגמה). היתרון נובע מזה שסכום המע"מ שלא ניתןלקזז מתווסף לסכום ההוצאה, כך שהרווח לצורך מס נמוך יותר (ההוצאה יותרגדולה). מאחר והרווח נמוך יותר, תשלום המס נמוך יותר.

עוסק מורשה

1. עבור חלק מבעלי המקצועות והעיסוקים, בלתי נמנע להירשם כעוסקמורשה.

2. העוסק המורשה גובה מע"מ בגין עסקותיו ורק הוא יכול להוציא חשבונית מסללקוח.

3. העוסק המורשה יכול לקזז מע"מ בגין הרכישות וההוצאות השוטפות שלו.

4. העוסק המורשה מדווח למע"מ פעם בחודש או פעם בחודשיים (תלוי במחזורהשנתי), על מחזור העסקות שלו, וכן מע"מ העסקות בגין מחזור זה (המע"מ שגבהמלקחותיו). בנוסף הוא מדווח על המע"מ אשר קיזז בגין רכישות והוצאות שוטפותשלו (מע"מ תשומות). הסכום לתשלום או להחזר, הוא ההפרש בין השניים.

לפרטים נוספים וייעוץ בקרו באתרנו:

חמי שמגר | דוח שנתי , רואי חשבון , משרדי רואי חשבון

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
חמי שמגר | רואי חשבון , משרדי רואי חשבון , הצהרת הון
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רואה חשבון חמי שמגר

מאת: רואה חשבון חמי שמגרהנהלת חשבונות05/07/101337 צפיות
פתיחת התיקים של עסק חדש ברשויות המס השונות כרוכה בעיקר במילוי טפסים ואישורים שונים. בדף זה תוכל למצוא את כל מה שאתה צריך לדעת כדי לעשות זאת בצורה נכונה ומהירה.

מאת: רואה חשבון חמי שמגרדיני עסקים23/05/101161 צפיות
כבעל עסק אתה חייב להכיר וליישם שלושה כלים פיננסיים עיקריים כדי שתוכל לדעת בכל זמן נתון, את מצבו של העסק. כלים פיננסיים אלו, הם מרכזו של העסק, אשר מראים את מצבו הכספי, מבחינת תזרים מזומנים, באיזו נקודה הוא מתחיל להרוויח, ומה יהיה בעתיד, מבחינת התקציב המתוכנן.

מאת: רואה חשבון חמי שמגרדיני עבודה23/05/10927 צפיות
חברה בע"מ היא גוף משפטי הקיים מתוקף חוק החברות, והיא נוסדת עם רישומה ברשם החברות.

מאת: רואה חשבון חמי שמגרדיני עסקים23/05/101246 צפיות
מעל רווח של 20,000 ₪ לחודש כדאי להעביר את הפעילות ממסגרת של עצמאי למסגרת של חברה בע"מ.

מאמרים נוספים בנושא ראיית חשבון

מאת: אור מחשביםראיית חשבון24/10/162563 צפיות
הדוח השנתי הוא הדיווח שמידי שנה כל עצמאי מחויב בו הבסיס בדוח שמיחד אותו אצל עצמאי אל מול שאר מגישי הדוח הוא נספח א שבו רשומות כלל ההכנסות החשבוניות שבעל העסק הוציא באותה שנה ללקוחותיו ,מתחת לשורת ההכנסות רשומות כלל ההוצאות שבעל העסק הוציא.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/152563 צפיות
טיפול בענייני מס נחשב מזה שנים רובת כשייך לרואי חשבון המייצגים עצמאיים ואנשי עסקים המגלגלים כסף רב, אך המצב אינו כזה ולאחרונה עוד ועוד שכירים מגלים כיתכנון מס אפקטיבי עבורם לא פחות מאשר עבור המעסיק שלהם.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/152069 צפיות
פתיחת עסק עצמאי דורשת לא מעט אומץ ותעוזה כמו גם התמחות ויכולת בתחום שבו בחרתם. מעבר לכל אלו חשוב לנהל את כל ההתנהלות העיסקית בצורה נכונה וזאת באמצעות ליווי של רואה חשבון מקצועי.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/151940 צפיות
אם אתם מקימים עסק חדש אתם חייבים לשכור שירותי רואה חשבון באזור המגורים שלכם ולקבל ממנו את כל סל השירותים המקובל בין רו"ח ללקוח. על כך במאמר הבא.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/151971 צפיות
אחת הדרכים הנוחות ביותר להרוויח כסף מעבודה צדדית לזו שלכם כשכירים או סטודנטים היא באמצעות פתיחת תיק של עוסק פטור. מדובר על רישום כחוק כמי שעוסק בעבודה כעצמאי אך בהיקפים קטנים שפוטרים אותו מתשלומי מעמ או קבלה שלהם. על כך במאמר הבא.

מאת: יוסי נטוביץראיית חשבון08/02/152263 צפיות
בחינת הבקרות הפנימיות בארגון ובפרט בתהליכים עסקיים הייתה ונשארה אבן היסוד בעבודת המבקר הפנימי. תהליכים עסקיים רבים בארגון מתבצעים כיום במערכות ממוחשבות ומורכבותם, במיוחד בארגונים גדולים, מקשה על יכולת המבקר לבצע עליהם ביקורת אפקטיבית ללא אמצעים ממוחשבים. פיתוח טכנולוגית כריית התהליכים (Process Mining) לניתוח ניהולי של התהליכים עורר התעניינות מחקרית רבה ביכולות השימוש שלה גם ככלי בקרה בין היתר לזיהוי הפרות אבטחת מידע , ולאחרונה אף ככלי לביקורת פנימית לניהול סיכונים , ולזיהוי הונאות ומעילות

מאת: טוב לעסקראיית חשבון20/01/151918 צפיות
אחת השאלות אשר נשאלות על ידי עסקים, היא באיזה פונקציה להשתמש לצורך ניהול חשבונות העסק. ברואה חשבון או ביועץ מס, מה בעצם ההבדל ביניהם. במאמר זה ננסה להבהיר כיצד לבחור יועץ מס וההבדל מרואה חשבון.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica