חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך כדאי להכריז על עסק חדש?

איך נגדיר חברה בע"מ

חברה בע"מ היא גוף משפטי הקיים מתוקף חוק החברות, והיא נוסדת עם רישומה ברשם החברות.

כל אדם רשאי להקים חברה בתנאי שמטרתה עיסוק חוקי בלבד.

לחברה יכול להיות בעל מניות אחד בלבד אשר יכול למכור, או להעביר את מניותיו לאדם אחר.

בכל חברה קיים תקנון אשר כולל בתוכו את הנושאים הבאים:

שם החברה, מטרת החברה, פרטים בדבר הון המניות, מידע בדבר הגבלת האחריות של בעלי המניות או כל מידע אחר, כגון זכויות וחובות של בעלי המניות, וצורת ניהול החברה.

החברה היא אישיות משפטית בפני עצמה, כלומר יכולה לתבוע ולהיתבע.

החברה היא לרוב "בעירבון מוגבל".

בעלי מקצוע חופשיים למשל רואי חשבון ועורכי דין שייכים למסגרת חברות אשר אינם בעירבון מוגבל מאחר וכללי האתיקה המקצועית אוסרים זאת עליהם.

הרעיון של "בעירבון מוגבל" הוא, שבעלי המניות יהיו חבים בחובות החברה במקרה של התמוטטות או קריסה כלכלית, אך ורק עד גובה הון המניות הבלתי נפרע שלהם.

אף על פי שהחברה היא בעירבון מוגבל,במקרים מסוימים ניתן יהיה לחייב את בעלי החברה להחזיר חובות לנושי החברה, אם מסתבר שהם נקטו סיכונים אשר אינם מתקבלים על הדעת בעולם העסקים.

במקרים כאלה בתי המשפט נוקטים בפעולה שנקראת "הרמת מסך", או "הצצה מעבר לפרגוד", ומחייבים באופן אישי את בעלי המניות, למרות האישיות המשפטית הנפרדת.

הבנקים לעומת זאת כבר מחתימים מראש את בעלי החברה על ערבות אישית במידה והחברה לא תעמוד בחובותיה.

הגדרת עצמאי

עסק בבעלות של אדם אחד או יותר, אשר כל האחריות הפלילית והאזרחית מוטלת עליו.

העצמאי ממוסה באופן ישיר,והאפשריות לתכנון מס הם קטנות יותר לעומת מסגרת פעילות של חברה.

במידה והעצמאי נופל בעסקיו, ניתן לרדת לנכסיו האישים ולא רק העסקיים.  

חמי שמגר | דוח שנתי , רואי חשבון , משרדי רואי חשבון

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
חמי שמגר | רואי חשבון , משרדי רואי חשבון , הצהרת הון
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רואה חשבון חמי שמגר

מאת: רואה חשבון חמי שמגרהנהלת חשבונות05/07/101338 צפיות
פתיחת התיקים של עסק חדש ברשויות המס השונות כרוכה בעיקר במילוי טפסים ואישורים שונים. בדף זה תוכל למצוא את כל מה שאתה צריך לדעת כדי לעשות זאת בצורה נכונה ומהירה.

מאת: רואה חשבון חמי שמגרדיני עסקים23/05/101162 צפיות
כבעל עסק אתה חייב להכיר וליישם שלושה כלים פיננסיים עיקריים כדי שתוכל לדעת בכל זמן נתון, את מצבו של העסק. כלים פיננסיים אלו, הם מרכזו של העסק, אשר מראים את מצבו הכספי, מבחינת תזרים מזומנים, באיזו נקודה הוא מתחיל להרוויח, ומה יהיה בעתיד, מבחינת התקציב המתוכנן.

מאת: רואה חשבון חמי שמגרדיני עסקים23/05/101246 צפיות
מעל רווח של 20,000 ₪ לחודש כדאי להעביר את הפעילות ממסגרת של עצמאי למסגרת של חברה בע"מ.

מאת: רואה חשבון חמי שמגרראיית חשבון05/05/101163 צפיות
עוסק פטור או עוסק מורשה, מהשאלות השכיחות ביותר שנשאלות בעת פתיחת עסק חדש. במדריך זה נדריך ונפרט את ההבדלים ביניהם, ומהי צורת הרישום במע"מ הכדאית ביותר כל אחת מהאפשרויות.

מאמרים נוספים בנושא דיני עבודה

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה10/09/20956 צפיות
עובד המפוטר ממקום עבודתו זכאי לשכר של חודש כנגד כל שנת עבודה (אלא אם כן, הוסכם על שיעור גבוה יותר), בעת פיטוריו או בעת היותו מתפטר כדין מפוטר או כמוסכם בהסכם עבודה. תשלומי פיצויים מגלמים בתוכם את רכיב העמלות (בחישוב ממוצע של 12 החודשים האחרונים), ואת רכיבי השכר הקבועים, גם כאלה שלא נכנסים תחת הקטגוריה "שכר בסיס". עם זאת, פיצויים אינם משולמים עבור פרמיות, מענקים, בונוסים, החזרי הוצאות, משכורת 13 ותוספות מותנות. הכלל הבסיסי הינו (למעט במקרה של מתפטר בדין מפוטר), שעובד מפוטר בלבד, זכאי לפיצויי פיט

מאת: רונית בילרדיני עבודה14/03/181384 צפיות
חוק פיצויי פיטורים קובע, כי עובד אשר פוטר ממקום עבודתו לאחר שנת עבודה זכאי לפיצויי פיטורים מהמעביד. כמו כן, קובע החוק, כי בנסיבות מסוימות זכאי עובד לתשלום פיצויי פיטורים אף לאחר התפטרותו מעבודה. (הרעת תנאים, התפטרות לצורך טיפול בילד, מעבר מגורים לצורך עבודתו של בן הזוג ועוד).

מאת: tiloniדיני עבודה07/09/171920 צפיות
לעיתים, כמו בכל משפחה, יכולים להתגלע ויכוחים וחילוקי דעות, אולי אפילו להיאמר מילים קשות אך במקום העבודה, בניגוד למקרים דומים בתוך המשפחה הקרובה או לחברים הקרובים, עלול הצד השני לראות בדברים אלו כהוצאת לשון הרע בעבודה ולתבוע את אומרם בבית המשפט תחת חוק ""איסור לשון הרע התשכ"ה- 1965"

מאת: שירה אלהדיני עבודה20/12/161714 צפיות
במסגרת עבודתו, זכאי העובד לזכויות שונות, כגון חופשה שנתית, דמי הבראה, גמול שעות נוספות ועוד.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה01/08/162696 צפיות
אישור מרופא תעסוקתי המורה כי אין העובד מסוגל לחזור לעבודתו הקודמת, או מצב הזהה לה, וזאת בשל תפקוד לקוי של אחד מאברי הגוף. עובד הסובל מבעיות בריאותיות ומציג מסמכים מרופא מומחה, המציין את הלקות בכושר עבודתו ומגבלותיו הרפואיות בעבודתו. עובד הסובל ממגבלה בריאותית ומבצע עבודה אשר אינה מתאימה ליכולותיו הרפואיות עקב מצב בריאותי לקוי.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה02/06/163311 צפיות
החובה לשלם שכר בחגים לעובדים, עולה מתוקף צו ההרחבה להסכם המסגרת במגזר העסקי. בהתאם לכך, עובד חודשי ועובד שכר (בתנאים הרשומים להלן) זכאים לשכר רגיל, אף בימים אשר לא עבדו בהם בשל היותם ימי מנוחה בחגים.

מאת: אבי דוידידיני עבודה23/05/163471 צפיות
בקצרה על הרעת תנאים בעבודה לאלו המחליטים להתפטר ולאלו המחליטים להישאר במקום העבודה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica