חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רפואת שיניים - חיפוש ומציאת רופא שיניים בכל מקום בישראל!

מאת: עינבבריאות השן13/05/20101309 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

השיניים הן מהאיברים הייחודיים והחיוניים בגוף האדם. הן עשויות סידן ומצופות אמייל קשה, נמצאות בחלל הפה, ומשמשות ללעיסה. בחייו אדם משתמש בשתי מערכות שיניים. המערכת ראשונה, בת 20 פרטים, הצומחת בגיל הינקות והילדות, מכונה שיני חלב. מערכת זו מתחלפת לקראת סיום הילדות וגיל ההתבגרות למערכת קבועה, בת 32 פרטים, שתשמש את האדם למשך שארית חייו.

כל שן במערכת מבצעת תפקיד אחר בלעיסה על בסיס צורתה ומיקומה: חותכות, ניב, קדם-טוחנות וטוחנות, המכונות שיני בינה. בשונה מאיברים אחרים בגוף האדם השיניים לא מתחדשות במהלך החיים. בקרב בעלי חיים, וגם בקרב האדם בתקופות קדומות, פגיעות במערכת הלעיסה יכלו אף להיות קטלניות, אם מנעו מאדם לצרוך מזון קשה.

לפיכך, תחום רפואת שיניים הוא בעל חשיבות עליונה מפני שהוא מאפשר שמירה על השיניים ותיקונם במידת הצורך, באופן שלא היה קיים בעבר.

האדם תמיד חיפש שיטות לתיקון השיניים, בשל חשיבותן לתוחלת ואיכות החיים, ובשל הסבל הרב שבעיות ומחלות בהן יכולות לגרום. עם זאת, בשל החוסר בידע רפואי מודרני וטכנולוגיה מתאימה, רופאי השיניים הקדומים גרמו לרוב יותר נזק מתועלת, והטיפול היה כרוך בכאבי תופת ובסיכון לא מובטל לזיהום שיכול להוביל אף למוות.

עם התפתחות הרופאה המודרנית, התפתחה לצידה גם רפואת השיניים. החל מן המאה ה-19 ובעיקר במהלך המאה ה 20, תחום זה עבר תהליך מודרניזציה מואץ, שהביא את אותו לשיאים חדשים ביכולותיו. כיום, רופאי השיניים הם חלק בלתי נפרד מאורח חיים מודרני וטיפוליהם הפכו לדבר שבשגרה עבור כל אדם החי בחברה המערבית.

אינדקס רופאי שיניים - פשוט למצוא רופא שיניים בכל מקום בישראל!

רופאי שיניים נעזרים בידע רפואי נרחב ובטכנולוגיה מתקדמת על מנת לאבחן, לטפל ולתחזק את השיניים לאורך החיים. החל משלב הינקות רופאי שיניים לילדים מתמחים באבחון מחלות ובעיות עתידיות בהתפתחות מערכת הלעיסה בעזרת מערכות צילום והדמיה מתקדמות.

בשל התזונה העשירה בעידן המודרני, אי הקפדה על היגיינת פה שגרתית וטובה תביא במהרה להתפתחות עששת, כלומר חיידקים אשר פוגעים בשיניים ויוצרים בהן חורים על מנת להגיע אל כלי הדם אשר בחניכיים. במקרים של היווצרות חורים, הרופא יסתום אותם בהליך שגרתי על ידי חומר מיוחד.

במקרים מתקדמים יותר של עששת יבוצע טיפול שורש, שבמסגרתו יוסרו העצבים מתוך השן ולמעשה יוצא ממנה תוכנה וימולא בחומר תחליפי.

טיפולים נפוצים אחרים כוללים עקירת שיניים שצמיחתן לא נכונה או בריאה, התקנת כתרים ושיניים תותבות במקום כאלו שאבדו, הדבקת ושחזור אלו שנשברו או נפגעו והסרת אבנית באופן תקופתי לשמירה על בריאות הפה. תת-תחום חשוב של התחום הוא האורתודנטיה העוסקת ביישור של שיניים שצמיחתן עקומה. טיפולים אורתודנטים נעשים לרוב בגיל הילדות על מנת להימנע מבעיות עתידיות של שיניים עקומות.

רפואת השיניים היא בעלת השלכות חשובות על חיינו כיום, היא למעשה מאפשרת לנו להמשיך ולהשתמש בשיניים למשך שנים ארוכות ובכך למעשה תורמת להארכת והטבת איכות החיים של האדם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

כתיבת מאמרים לאתרי אינטרנט בשיתוף אינדקס אתרים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עינב

מאת: עינבמתכונים ואוכל - כללי27/02/111557 צפיות
סתם קפה או קפה קפה? מה אתם יודעים על רשת בתי הקפה המובילה בישראל?

מאת: עינבהפרעות קשב וריכוז14/12/101622 צפיות
בריאות הנפש - הכנס השנתי הראשון של ה-ADHD מגיע לישראל...

מאת: עינבוטרינריה11/10/105810 צפיות
החתול שלך סובל מתולעים? כיצד מזהים תולעים? האם זה מסוכן לחתול או לבני אדם?

מאת: עינבחוק ומשפט - כללי03/10/102086 צפיות
קיבלת פסק דין אחרי משפט ארוך אבל הצד המפסיד מסרב לשלם? בואו לקרוא על מימוש פסק דין בהוצאה לפועל...

מאת: עינבהחזרי מס20/09/101470 צפיות
האם בדקת פעם האם הנך זכאי/ת להחזרי מס? האם אתם יודעים כי יותר מ-55% מהשכירים במשק זכאים להחזרי מס?

מאת: עינבתוספי מזון24/08/105719 צפיות
מטרנה ותוספי תזונה לתינוקות - מידע רפואי ובריאותי לאם ולילד...

מאת: עינבראיית חשבון15/08/103598 צפיות
אם את או אתה מנהלים עסק בטח שאלתם את עצמכם מה תפקידו וסמכויותיו של רואה חשבון CPA בישראל?

מאמרים נוספים בנושא בריאות השן

מאת: דניאל מלמדבריאות השן11/02/201588 צפיות
טיפים מעולים וחשובים. איך לבחור נכון את הרופא שיניים שלי? במאמר הבא יגלו לכם. קריאה נעימה

מאת: ליאורבריאות השן04/10/181667 צפיות
יישור שיניים בעזרת מומחה בעל ניסיון, יכול להתקיים בכל גיל. יישור של השיניים, מבוצע בגילאים שונים (מבוגרים, נוער, וילדים). יישור השיניים, משפר את הדימוי העצמי, של המטופלים. יישור השיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאורבריאות השן13/08/181778 צפיות
יישור שיניים בעזרת מכשירים שונים, מתבצע כל העת. מכשירים ליישור השיניים, יכולים להיות למשל: סמכים פנימיים, גשר שקוף, פלטה רגילה, פלטה שקופה, רסן, גשר רגיל ועוד. יישור השיניים מבוצע על ידי מומחים ליישור שיניים, שעברו הכשרה מתאימה.

מאת: ליאורבריאות השן01/05/181589 צפיות
אורתודנט בארץ, מטפל באנשים שרוצים ליישר את השיניים. אורתודנט הוא רופא שיניים, שהוא גם מומחה ליישור השיניים. בארץ רק כשני אחוז, מרופאי השיניים, הם מומחים ליישור שיניים.

מאת: ליאורבריאות השן17/12/171504 צפיות
יישור שיניים למבוגרים במבצע מיוחד, מספק הזדמנות נוספת ליישר שיניים. יישור שיניים עבור מבוגרים, יכול להתאים למי שעברו טיפול לא מוצלח, או למי שלא עברו טיפול מעולם.

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171504 צפיות
מטופלים רבים מעוניינים לבצע את שיקום הפה על גבי שתלים, הצלחת הטיפול, והשיקום בשנה הראשונה מוכרת ב-95% הצלחה,

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171379 צפיות
השתלת שיניים, מתבצעת תוך ניצול תהליכים טבעיים, הדומים לאלה שקיימים בפה לאחר עקירה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica