חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רואה חשבון CPA

מאת: עינבראיית חשבון15/08/20103596 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רואה החשבון - הגדרת תפקיד ותחומי אחריות

תפקידו של רואה החשבון הוא לוודא את תקינותו של הדיווח הכספי של חברה, עמותה או כל לקוח המנהל פעילות כספית מול רשויות המיסים.

במסגרת תפקיד זה רואה חשבון אחראי על כל אחד מהפרמטרים הבאים:

1) תקינות דיווח - רואה החשבון אחראי על הכנת דו"חות רווח והפסד למס הכנסה ובמקרים של חברות המונפקות בבורסה, גם על הכנת דו"חות רווח והפסד רבעוניים. דו"חות אלו נועדו לתת למשקיע או למס הכנסה ידיעה על הכנסות והוצאות החברה ולקבל תמונת מצב אמינה על חוסנה הכלכלי של החברה. כמו כן, רואה החשבון אחראי על דיווח דו"ח מאזני שנתי בו מפורטים נכסי החברה, התחייבויותיה וההון המצוי ברשותה. במקרים של חברות הפועלות בשוק הבינלאומי, תפקידו של רואה החשבון כולל גם התאמת הדו"חות הכספיים לשיטות הדיווח הנהוגות במדינות הרלבנטיות וכן לוודא תקינות של חיוב חברות עבור שירותים ומוצרים הנמכרים בין חברת אם לחברת בת או להיפך. תחום זה מכונה - מחירי העברה.

2) נאותות דיווח - רואה החשבון אחראי על דיווח מהימן לרשויות המיסוי הן לגבי תקינות ההכנסות והן – על ההוצאות המדווחות כחלק מהפעילות העסקית. פעילות זו חופפת בחלקה לסעיף הראשון אך בעוד שתקינות הדיווח מתמקדת בהכנה נאותה של הדו"חות השונים, הנאותות עוסקת בתקינות האסמכתאות המרכיבות את הדו"ח. כך למשל, תפקידו של רואה החשבון למנוע דיווח על הוצאות שאינן משויכות לפעילות העסקית (לדוגמא, לקוח היוצא לחו"ל למטרות פרטיות אך מבקש להכיר בהוצאות הנסיעה בתואנת שווא של נסיעה עסקית) כמו גם בדיקה שההכנסות מקורן בפעילות עסקית חוקית (ואינן תוצר של הלבנת הון).

3) פיקוח ושליטה על הקצאת המשאבים הכלכליים - אחד מההיבטים הכלכליים החשובים ביותר בניהול עסק הוא פיקוח ראוי של תזרים המזומנים. תפקידו של רואה החשבון לאתר רכישות או פעילות עסקית שאינה עומדת בקנה אחד עם משאביה הכלכליים של החברה או העמותה. תפקידו של רואה החשבון לאתר פעילויות המהוות נטל על ההוצאות בהיקף אשר יכול לפגוע באופן מהותי בעמידה בהתחייבויותיה  של החברה ולהתריע על כך מבעוד מועד.

4) דיווח והפרשת תשלומים שוטפים ע"פ החוק - רואה החשבון המוסמך ע"י מועצת רואי החשבון (אשר כפופה למשרד המשפטים) מחויב להעביר תשלומים לרשויות המיסים הן על הפרשה מהרווח הנקי (אם קיים) והן על הפרשה לביטוח לאומי, הפרשת מס ערך מוסף (סכום המע"מ מההכנסות בניכוי סכום המע"מ מההוצאות) וכד'.

דגשים על תפקיד רואה החשבון

מחויבות לרשויות - רואה החשבון מחויב ראשית כל לרשויות החוק ורק לאחר מכן ללקוחותיו. קרי, בניגוד לבעלי מקצועות חופשיים כמו עורכי דין, פסיכולוגים וכו', מידע שלקוח חולק עם רואה החשבון שלו כמו גם מסמכים רלבנטיים אינם חסויים בפני גורמי החוק ורואה החשבון מחויב לדווח אם הוא חושד שלקוחו מעלים מס, מלבין הון או עבור על תקנות שונות.

לקיחת אחריות - רואי חשבון הם שומרי הסף של המשק העולמי משום שהם אמונים על תקינות הדיווח של החברות והארגונים השונים. אי לכך, רואי החשבון נושאים אישית באחריות לדיווח שגוי ומשלמים, כספית ומקצועית, על טעויות בדיווח. משמעות לקיחת האחריות באה לידי ביטוי בכך שעל משרד רואה חשבון חל איסור להיות חברה בע"מ. פירושו של דבר הוא שמשרדי רואי חשבון שהורשעו בדיווח לקוי, משלמים על כך מכיסם הפרטי. הדוגמא הבולטת ביותר לכך היא חברת אנרון שביצעה רכישות של חברות ונכסים שונים בכדי להקשות במכוון על הבנת הדו"ח הכספי ולדווח על הכנסות מופרזות בכדי לבצע העלאה מלאכותית של ערך המניות. דיווח לקוי זה הביא לפירוקה של החברה ולפירוק משרד רואה החשבון (ארתור אנדרסן) שטיפל בדו"חותיה הכספיים.

מחויבות מקצועית - האחריות הנילווית לתפקיד ראיית החשבון הפכה את המקצוע לאחד המורכבים ביותר להסמכה בו. רואה חשבון מחויב לסיים ארבע שנות לימוד, שנתיים של התמחות במשרד רואי חשבון וכן לעבור שני מבחנים של לשכת רואי החשבון בהם הוא נדרש להפגין ידע נרחב הן במושגים כלכליים והן בסוגיות חשבונאיות. ללא סיום ההתמחות, הצלחה במבחנים וסיום מלא של התואר, לא ניתן לעסוק בראיית חשבון בישראל.

רואי חשבון - לא רק כורח אלא אמצעי

רואה החשבון הוא כורח לכל חברה או ארגון הפועלים מול רשויות המיסים אולם אין הדבר אומר שלא ניתן להפיק תועלת משירותיהם. עסקים רבים משתפים את רואי החשבון בהחלטותיהם העסקיות כדי לוודא שהפעילות העסקית מתבצעת ע"פ התקנות הקיימות בשוק וכן שהיא עומדת במסגרת המשאבים של העסק.

רואה החשבון משרת את האינטרסים של בעל העסק (כולל שמירה על חסיון הנתונים) כל עוד אלו אינם סותרים את מחויבותו לרשויות המיסוי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

כתיבת מאמרים לאתרי אינטרנט בשיתוף אינדקס אתרים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עינב

מאת: עינבמתכונים ואוכל - כללי27/02/111554 צפיות
סתם קפה או קפה קפה? מה אתם יודעים על רשת בתי הקפה המובילה בישראל?

מאת: עינבהפרעות קשב וריכוז14/12/101620 צפיות
בריאות הנפש - הכנס השנתי הראשון של ה-ADHD מגיע לישראל...

מאת: עינבוטרינריה11/10/105808 צפיות
החתול שלך סובל מתולעים? כיצד מזהים תולעים? האם זה מסוכן לחתול או לבני אדם?

מאת: עינבחוק ומשפט - כללי03/10/102086 צפיות
קיבלת פסק דין אחרי משפט ארוך אבל הצד המפסיד מסרב לשלם? בואו לקרוא על מימוש פסק דין בהוצאה לפועל...

מאת: עינבהחזרי מס20/09/101468 צפיות
האם בדקת פעם האם הנך זכאי/ת להחזרי מס? האם אתם יודעים כי יותר מ-55% מהשכירים במשק זכאים להחזרי מס?

מאת: עינבתוספי מזון24/08/105675 צפיות
מטרנה ותוספי תזונה לתינוקות - מידע רפואי ובריאותי לאם ולילד...

מאת: עינבתאונות דרכים11/08/102267 צפיות
מי אחראי לנזקים שעשויים להגרם לך בעקבות תאונת דרכים ברכב השייך לחברת השכרה? מה היקף האחריות של חברת הביטוח ומי יפצה אותך על נזקי גוף?

מאמרים נוספים בנושא ראיית חשבון

מאת: אור מחשביםראיית חשבון24/10/162560 צפיות
הדוח השנתי הוא הדיווח שמידי שנה כל עצמאי מחויב בו הבסיס בדוח שמיחד אותו אצל עצמאי אל מול שאר מגישי הדוח הוא נספח א שבו רשומות כלל ההכנסות החשבוניות שבעל העסק הוציא באותה שנה ללקוחותיו ,מתחת לשורת ההכנסות רשומות כלל ההוצאות שבעל העסק הוציא.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/152558 צפיות
טיפול בענייני מס נחשב מזה שנים רובת כשייך לרואי חשבון המייצגים עצמאיים ואנשי עסקים המגלגלים כסף רב, אך המצב אינו כזה ולאחרונה עוד ועוד שכירים מגלים כיתכנון מס אפקטיבי עבורם לא פחות מאשר עבור המעסיק שלהם.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/152066 צפיות
פתיחת עסק עצמאי דורשת לא מעט אומץ ותעוזה כמו גם התמחות ויכולת בתחום שבו בחרתם. מעבר לכל אלו חשוב לנהל את כל ההתנהלות העיסקית בצורה נכונה וזאת באמצעות ליווי של רואה חשבון מקצועי.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/151932 צפיות
אם אתם מקימים עסק חדש אתם חייבים לשכור שירותי רואה חשבון באזור המגורים שלכם ולקבל ממנו את כל סל השירותים המקובל בין רו"ח ללקוח. על כך במאמר הבא.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/151968 צפיות
אחת הדרכים הנוחות ביותר להרוויח כסף מעבודה צדדית לזו שלכם כשכירים או סטודנטים היא באמצעות פתיחת תיק של עוסק פטור. מדובר על רישום כחוק כמי שעוסק בעבודה כעצמאי אך בהיקפים קטנים שפוטרים אותו מתשלומי מעמ או קבלה שלהם. על כך במאמר הבא.

מאת: יוסי נטוביץראיית חשבון08/02/152261 צפיות
בחינת הבקרות הפנימיות בארגון ובפרט בתהליכים עסקיים הייתה ונשארה אבן היסוד בעבודת המבקר הפנימי. תהליכים עסקיים רבים בארגון מתבצעים כיום במערכות ממוחשבות ומורכבותם, במיוחד בארגונים גדולים, מקשה על יכולת המבקר לבצע עליהם ביקורת אפקטיבית ללא אמצעים ממוחשבים. פיתוח טכנולוגית כריית התהליכים (Process Mining) לניתוח ניהולי של התהליכים עורר התעניינות מחקרית רבה ביכולות השימוש שלה גם ככלי בקרה בין היתר לזיהוי הפרות אבטחת מידע , ולאחרונה אף ככלי לביקורת פנימית לניהול סיכונים , ולזיהוי הונאות ומעילות

מאת: טוב לעסקראיית חשבון20/01/151913 צפיות
אחת השאלות אשר נשאלות על ידי עסקים, היא באיזה פונקציה להשתמש לצורך ניהול חשבונות העסק. ברואה חשבון או ביועץ מס, מה בעצם ההבדל ביניהם. במאמר זה ננסה להבהיר כיצד לבחור יועץ מס וההבדל מרואה חשבון.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica