חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

היוזמה השיווקית

מאת: מיכאל בן יוסףאימון עסקי14/03/20091370 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 ה"יוזמה השיווקית"

 

 

מנהל מכירות של חברה ליצור נעליים שלח שני סוכני מכירות לאפריקה במטרה לבדוק את פוטנציאל השוק ביבשת. לאחר שבוע חוזרים השניים ומדווחים על ביקורם, הראשון אומר: " חבל על הזמן כולם שם יחפים אין לנו מה לחפש כאן"! לעומת זאת אומר השני: " כולם כאן הולכים יחפים השוק בתול אפשר להרוויח מיליונים".

את אותותיו של המיתון הנוכחי ניתן לראות, בין היתר, על המוכרים והמוכרות במרכזי הקניות בערים השונות ועל תהליך המכירה בו הם נוטלים חלק. עודף השעות המתות שבהן רגלו של קונה פוטנציאלי אינה דורכת בחנות מביא לידי חוסר מעש ושעמום מצד המוכרים ועלול  להביא להורדת המוטיבציה אצלם. ברי כי כך אין המוכרים עומדים ביעדים שהוצבו בפניהם. לאחרונה, כאשר ניגשתי לאחת החנויות ושאלתי את העובדים איך לדעתם ניתן לשנות את המצב,  קיבלתי מספר תשובות זהות בתוכנן, אך בנוסח שונה :

 " אין אנשים בקניון" "חבל על הזמן" , "כל אחד מחפש רק דילים ומבצעים" "אין מה לעשות"

 

האומנם???

פיטר דרוקר אמר, " הדרך הטובה לגלות את העתיד היא לעצב אותו" אני מאד מאמין בזה.

דווקא בעקבות המצב קיימים פתרונות יצירתיים רבים יותר. על הדרג הניהולי ברשתות ובחנויות  מוטלת כרגע אחריות  גדולה ובפניהם ניצב אתגר משמעותי לגלות "יוזמה שיווקית" ולתת דוגמא אישית לשאר העובדים.

נחזור לסיפור בפתח דברי - כל אחד מהסוכנים הביט באופן שונה על הפוטנציאל הטמון במקום אליו הגיע. האחד זיהה פוטנציאל ואילו השני הזדהה עם המצב ונכנע לו.

כך גם בעניינו, אין להיכנע למצב הקיים ויש לעשות שימוש ב"יוזמה שיווקית". דהיינו, יש לחשוב מה עוד ניתן ליזום ולבצע כדי להביא עוד לקוחות לחנות ולמכור יותר מפריט אחד ללקוח,כגון: מבצעים מיוחדים. ככל שנשריש את המושג "יוזמה שיווקית" בקרב העובדים, כך גם ניתן יהיה לראות באופן ברור את התוצאות בפדיון היומי. ויודגש, לא מדובר בסיסמת מכירות אלא להפך. עסקינן בשלב חשוב בתהליך המכירה של כל מוכר/ת ומנהל/ת בכל אחד מחנויות הרשת, אשר יכול להוות הקלף המנצח עבורם. 

לסיכום, אם כל מנהל ועובד ייקח על עצמו את האתגר לבצע יוזמה שיווקית, להרים טלפון ללקוח שהרבה זמן לא ביקר בחנות ,לספר לחברים הקרובים והמשפחה על מבצע מיוחד, להציב מטרה לפיה יש למכור יותר מפריט אחד ללקוח ולעמוד בה כך התוצאות יהיו הרבה יותר אפקטיביות עבורו ועבור החברה בה הוא עובד.

 

 

ב ה צ ל ח ה

 

מיכאל בן יוסף- מאמן ויועץ עסקי.www.michaelby.com 054-5491491

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מיכאל בן יוסף- פתרונות להצלחה\ www.michaelby.com\ 054-5491491

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכאל בן יוסף

מאת: מיכאל בן יוסףייעוץ עסקי15/09/13851 צפיות
המאמר עוסק בחוסר מודעות של מרבית העסקים הקטנים בבניה והשמה של אסטרטגיה עסקית.

מאת: מיכאל בן יוסףייעוץ עסקי14/04/121067 צפיות
המאמר עוסק בתופעה שקיימת בארגונים רבים בקרב מנהלים בדרג נמוך. מנהלים אלו אינם שותפים להחלטות חשובות ןמשפיעות על אופי הניהול , ולעיתים אינם מקבלים סמכויות בסיסיות לקחת החלטות אלו. וכמובן מה אני מציע בעניין.

מאת: מיכאל בן יוסףייעוץ עסקי28/12/091124 צפיות
מהי הבטחה למותג? מה קורה שאין הבטחה למותג בעסקים??

מאת: מיכאל בן יוסףניהול04/12/091188 צפיות
המאמר עוסק בתופעה של בעלי עסקים המחליטים לתלות שלט בכת ב יד בבית העסק. מה ההשפעה בשל כך על הלקוחות הפוטנציאלים? ומה ניתן לעשות??!!

מאת: מיכאל בן יוסףאימון עסקי28/03/091227 צפיות
האם ההשקעה של מאמן או מנחה ממוחה בעיקר בעולם המכירות אמור להביא להצלחה או ישנם גורמים נוספים??

מאמרים נוספים בנושא אימון עסקי

מאת: ניר שגבאימון עסקי24/11/193610 צפיות
ייעוץ אסטרטגי הוא חובה לכל בעל עסק או דורש עבודה. בצורה הזו ניתן להגיע לתוצאות מיטביות ולהשגת יעדים ביעילות.

מאת: ירון שוראימון עסקי14/08/173758 צפיות
מי שאחראי על התוצאות העסקיות שלנו זה אנחנו. יש לנו 100% אחריות על התוצאות שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי07/08/173782 צפיות
ה-well-being שלנו כולל תזונה, שינה, פעילות גופנית, בריאות, יחסים ופנאי. הוא משפיע בצורה ניכרת על העבודה שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי28/06/174127 צפיות
איך למקסם את ההצלחה שלכם במכירות בעזרת 2 כלים חשובים: הקשבה יוצאת דופן ובחירת הוויות.

מאת: ירון שוראימון עסקי11/12/162631 צפיות
גם אתם מרגישים פער בין המקצועיות שלכם לבין מה שאתם מרוויחים? כל הזמן חיים במתח שלא תצליחו? שלא תקודמו בעבודה? מפחדים להיכשל? לא מרגישים בטוחים בעצמכם? הגיע הזמן לשחרר את מה שמעכב אתכם. התחילו לצמוח.

מאת: מגניב אימון עסקי10/08/163054 צפיות
אם אתם מאלו שמחפשים ללמוד משהו בשביל להפוך אותו למקצוע יש לכם לא מעט אופציות. אתם יכולים ללמוד לתואר ראשון ויכולים לעשות קורס קצר, ומגוון הקורסים הינו עצום. קורס מכירות הוא אחד מאותם קורסים, קורס שבסופו יש מקצוע ביד ובעיקר לא מעט עבודה. קורס מכירות הוא קורס המשלב המון יידע ושיטות עבודה וגם לא מעט פסיכולוגיה של הלקוח. יש לא מעט מכללות שמאפשרות ללמוד קורס כזה ואתם צריכים בסופו של דבר ללכת אל זו שהבוגרים שלה הצליחו למצוא עבודה טובה ובעיקר מרוויחים טוב מהתחום.

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי20/04/162594 צפיות
חג האביב מביא עמו תחושות של התחדשות והתרעננות במישור האישי. במאמר הקודם הצגנו בפניכם מה קורה במוחנו במהלך תהליך היצירתיות ואת הרשתות המוחיות שמופעלות בעת עיסוק בפתרון בעיות יצירתי. במאמר זה, כפי שהבטחנו, נציג בפניכם מדריך פשוט, הכולל 6 הנחיות פשוטות להגברת יצירתיות ועידוד החדשנות בארגונכם

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica