חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מדוע אנו חווים כאבים ומחלות?

מאת: יגאל עופרירפואה משלימה19/05/20101203 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מדוע אנו חווים כאבים ומחלות?

כולנו חשים כאבים באזורים שונים בגוף, הרבה פעמים ללא סיבה נראית לעין.אנו הולכים לבדיקות, רואים רופאים, מבצעים צילומים ו...כלום. "אבל כואב לי"אתה מוצא את עצמך אומר לרופא, והוא משיב "זה מלחץ", "זה יעבור", "תחזוראלי עוד חודש אם זה לא עובר ונראה אז" ועוד תשובות רבות אחרות.

ומחלות? נראה שהן תמיד מגיעות ללא סיבה או שאנו ממציאים סיבה (הסתובבתיברוח בלי חולצה, הלכתי יחף, חיידקים וכו'), אנו מרגישים שהגוף שלנו מותקףולא יכול להגן על עצמו, שואלים "למה זה מגיע לי?", "למה עכשיו?" והכי חשוב"איך אני נהיה בריא ומונע מהמחלה לחזור?"

יש המון סיבות למה הגוף חולה או כואב והן תמיד אינדיבידואליות. אפרט אתהסיבות העיקריות, הסיבה למחלה בדרך כלל היא שילוב של שתיים או יותר מהסיבותהבאות:

  1. בחירת נשמה
  2. יחס גוף נפש
  3. מחלה כזרז לשינוי
  4. טיפול לא נכון בגוף
  5. אמונות

בחירת נשמה

מחלה או בעיה נפשית שמקורה בבחירתהנשמה היא הסיבה הכי פחות מובנת, ובדרך כלל גם אחת שקשה לקבל. למה שמישהויבחר במחלה או בקושי?

מחלה מסוג זה היא בדרך כלל, אך לא תמיד, מולדת או מתרחשת בשלביםהמוקדמים של החיים. המחלה יוצרת מצב בו האדם מוגבל ביכולות הבחירה שלו,לדוגמא, משותק אינו יכול לבחור להיות אצן. מצב זה מגיע כאשר הנשמה רוצהלמקד את האנרגיה שלה בעשייה מאוד ספציפית, לפתח יכולת ספציפית לדרגה גבוההשלא היתה אפשרית בצורה אחרת, להיות מקור לדחיפה ועידוד. אפשרות אחרת היאנשמה של אדם שבגלגולים קודמים היתה ממוקדת בהישגים אינטלקטואלים תגיע עםמוגבלות בתחום הזה על מנת להתמקד בהיבטים אחרים בחייו הנוכחיים.

נתן למצוא דוגמאות רבות למחלות הנובעות מבחירת הנשמה, כמו למשל סטיבןהוקינג, שבגיל מאוד צעיר חלה ב ALS (מחלת ניוון שרירים). כתוצאה ממחלה זולא היו למר הוקינג הרבה אפשרויות פעולה, החלק היחיד שפועל בגופו הוא מוחווהוא אכן הביא אותו לדרגה גבוהה הרבה מהממוצע, תרם רבות לאנושות ולידעאודות היקום. בנוסף הוא גם משמש השראה לרבים אחרים בעלי קשיי תפקודמגוונים. הוא ייצר שינוי אמיתי בחיים מבלי שיכל להזיז ולו אצבע אחת. ניתןלראות שהוא מממש את בחירת הנשמה בצורה ברורה, מתוך בחירה, והוא חי שניםרבות עם מחלה זו כאשר הצפי הוא שאנשים שחולים במחלה זו מתים תוך שניםספורות. הוא חי עם המחלה למעלה מארבעים ושבע שנים.

כמובן שתמיד ישנה בחירה חופשית, אדם לא חייב ללכת בעקבות בחירת נשמתו,במצבים כאלו הקושי הנחווה יהיה קשה יותר. לא תהיה השלמה עם דרך הביטוי שלהאדם בחיים הנוכחיים, ולעיתים קרובות האדם יבחר (אם במודע או לא) לעזוב אתהחיים בשלב מוקדם יותר.

מעבר לסיבות האישיות לבחירת הנשמה יש את הבחירות הסביבתיות או הקרמתיות.לדוגמא, אדם שחלה בסרטן, מעבר ליחסי גוף-נפש, בחירת הנשמה וסיבות נוספות,משמש כזרז לשינוי בסביבתו, מעניק להם הזדמנות לצמיחה ויצירתיות. דוגמא לכךיכולה להיות משפחה בעלת מבנה נוקשה, חוסר מודעות או יותר נכון מודעותשממוקדת בהישרדות (מיקוד החיים בדאגה לפרנסה, אוכל, מחסה, וחינוך ילדים,מעבר לכך אין מיקוד נוסף במשפחה זו). משפחה זו חסרה את איכות החמלה בחייהםוראיה מעבר למסגרת המשפחתית הנוקשה. אחד הילדים לקח על עצמו את מחלת הסרטן(בדרך כלל באופן לא מודע, כמובן, כי זה אופן הפעולה של המשפחה – חוסרמודעות), מצב זה מערער מהיסוד את המבנה המשפחתי. המשפחה יכולה לנצל את המצבכהזדמנות לגדול, או להתבצר יותר במקום של קורבנות, נוקשות וחוסר מודעות,אך כרגע יש להם פוטנציאל שינוי שלא היה קודם. כתוצאה מהמחלה סדרי העדיפותמשתנים, המבנה הנוקשה של המשפחה מתפורר בשל המשבר, לפתע הילדים מקבלים יותרחופש לבטא את עצמם בצורה חופשית כי "שום דבר כבר לא חשוב כמו פעם",האנרגיה בין חברי המשפחה זורמת יותר בחופשיות. המיקוד יכול לעבור ממצבהישרדותי למצב בו מחפשים מה באמת חשוב בחיים, עבודה וחינוך נוקשה הם פתאוםלא הדברים החשובים בחיים, אנשי המשפחה מוצאים את הזמן והאנרגיה לשינויוגדילה, כל אחד בחייו הפרטיים. באותו זמן רמת החמלה גוברת לאור הקשייםוהסבל של הילד החולה. חמלה זו תיעשה לטבע שני במשפחה כך שהיא גם זולגתהחוצה מהמבנה המשפחתי לחברה בה המשפחה לוקחת חלק. זליגה זו של החמלה משפיעהגם על הסביבה והחברה ויוצרת בה שינוי. ממשפחה סגורה פתאום נוצרים קשריםוהמשפחה נפתחת יותר לסביבה. האם מחליטה לקחת חלק בפעילות התנדבותית הקשורהלמחלה של בנה ופוגשת משפחות שונות עם בעיות דומות, החמלה גוברת, ההתערות עםהסביבה גוברת והפעילות של האם זולגת לשאר בני המשפחה. מעבר לכך המשפחהמתחילה לחפש תשובות לשאלה הקשה מכולן "למה?". הם שואלים את אלוהים, ומחפשיםאת הנחמה בדת או ברוחניות. המשפחה מתחילה להתעורר. זו המתנה המסתתרתמאחורי מחלות שהן בחירת נשמה.

אז נשאלת השאלה האם ניתן לרפא מחלות שמקורן בבחירת נשמה? לעיתים כן, אךלא תמיד. זה תלוי באינדיבידואל ובבחירות שלו ושל המשפחה. אם המטרה שלשמההמחלה הגיעה הושגה, אפשרות הריפוי גבוהה יותר. גם ההכרה שנקודת הכח של אדםהיא בהווה והוא לא קורבן מאפשרת את הריפוי.

יחס גוף נפש

לפי הראיה ההוליסטית, לכל מחלה יש מקור נפשי. אם יש לי דלקת באוזן,המקור לה הוא קודם כל נפשי, כשהמקור הנפשי לא מקבל מענה לאורך זמן מתפתחתמחלה. האיתותים הראשונים הם בדרך כלל כאבים לא מוסברים, בתחילה חלשים ובמשךהזמן מתגברים. זה הדרך של הגוף להגיד "שמע, אתה עושה משהו לא בסדר".

ידוע שרגשות משפיעים על הגוף בצורה ברורה ביותר. רגש משנה את קצב דפיקותהלב, חום הגוף, דפוסי עיכול, שינה וכו'. כשאנו נמצאים בדיכאון מערכתהחיסון שלנו חלשה יותר. לחץ רגשי יכול לגרום לכאבים מידיים בגוף. אם לדוגמאאני מרגיש שדוחקים אותי בעבודה, מלחיצים אותי ואני מרגיש ש"נושפים בעורפי"אני אתחיל להרגיש שהצוואר שלי נהיה נוקשה, אם אתעלם מזה הוא יתפס ויתחיללכאוב. בנקודה זו חשובה המודעות לגוף בכל רגע ורגע בחיים, משהו שרוב רובםשל האנשים אינו מורגל בו. אם אני מודע לגופי אני מרגיש את השינוי מיד, אניאבחר לטפל ולהוריד את הלחץ ממני, לא על ידי שינוי הסביבה, אלא על ידי שינויהתגובה שלי אליהם (לא דרך התעלמות והדחקה שרק יגרמו למצב להיות גרועיותר). כך הצוואר יפסיק להיות תפוס ולא יכאב, אני אתמודד עם הסיטואציהבהצלחה רבה יותר והלחץ אפילו יפחת כי "למדתי את הלקח" שסיטואציה זו באהללמד אותי.

אם אני לא מודע למצב גופי, אתעורר יום אחד עם צוואר תופס וכואב. הדברימשיך מספר ימים ויחמיר גם אם הסיטואציה הדוחקת בעבודה הסתיימה, כי הגוףזוכר. אלך לרופא, שבדרך כלל יתעלם מהסיבות הנפשיות, ייתן לי כדורים אומשחות וישלח אותי הביתה. פתרתי את הבעיה בצורה קוסמטית. מכיוון שהגוף זוכרולא שחררנו את הלחץ ממנו, הכאב יעבור למיקום שונה, או שיחזור אחרי שהשפעתהכדורים פגה. מצב גרוע יותר הוא אם הלחץ בעבודה ממשיך, במצב זה אמצא אתעצמי מפרנס את חברות התרופות לאורך זמן.

"איך אני יכול לגלות מה עומד מאחורי הכאבים או המחלות שלי?" זו שאלהששאלתי את עצמי פעמים רבות העבר.

לשאול את הגוף

זה אולי הדרך שתראה המוזרה ביותר, אך היא עובדת נהדר אחרי אימון. פשוטלשכב בנוחות עם עיניים עצומות, למקד את המודעות באזור הכואב או החולה,ולשאול "למה אתה כואב / חולה?", "מה אתה רוצה להאיר לי עם כאב / מחלה זו?".לנקות את הראש ולהמתין לתשובה. התשובה יכולה לבוא בדמות רגש, תמונה, מליםאו שילוב שלהם. הדבר החשוב ביותר הוא להתעלם מהספק, להאמין ולקבל את מהשאנו מקבלים ולפעול בהתאם. גם אם התשובה לא הגיונית או לא נכונה, מה שאנועושים בשלב הראשון הוא בניית אמון בחכמת הגוף, עם הזמן התשובות שנקבל יהיומדויקות יותר.

חשוב מאוד לא להתעלם ממחושים ותחושות "קלות" כדאי לדעת מה קורה בגופנולפני שהמחושים הקלים הופכים לכאבים. יש למצוא, כמובן, את האיזון ולא להפוךאת העיסוק הזה לאובססיה, כי הפחד ייצור את המחלה ממנה אנו מפחדים. פשוטהתחילו להכיר את גופכם טוב יותר ונסו תמיד להשאיר חלק מהמודעות בגוף,כשתבחינו בשינויים בתחושות בגוף תוך כדי פעולה בחיי היום יום לא יהיה צורךלשאול, התשובה תהיה ברורה ומיידית.

מטבעות לשון

מטבעות לשון שונות ומשפטים שאנו אומרים יכולים להצביע על המקור לכאביםאו מחלה. לדוגמא:

"כל העולם על הגב שלי" – אדם בעל גישה זו ימצא את עצמו סובל מכאבי גבכתוצאה מלקיחת אחריות מעבר לעצמו.

"אני לא מסוגל לעכל זאת" – הרבה בעיות במערכת העיכול קשורות לדברים אותםאנו לא מעכלים או שקשה לי לעכל.

"נבגדתי, הוא דקר אותי בגב" – האם כאב בגב קשור לבגידה קשה שחווית?

לפני כשנתיים סבלתי מכאבים באוזן, הכאב התפתח לדלקת שהחלה להקשות על חושהשמיעה שלי באותה אוזן. פשוט שאלתי את עצמי "מה אני לא מוכן לשמוע?" והיהלי מאוד ברור שקשה לי לשמוע על מצב בריאותו של אבא שלי, וכמה שלא רציתילשמוע כך קיבלתי יותר טלפונים שהודיעו לי על המצב. עשיתי שינוי תודעתי,הפרדתי בין אבא שלי ועצמי, מתוך ההבנה שאני לא יכול להיות אחראי לבריאותשלו ובחירותיו, כיבדתי את דרכו ואמרתי שאני שמח ומעוניין להתעדכן על מצבושל אבי. שיניתי גישה. הבעיה באוזן נפתרה ולא חזרה יותר. מיד כעסתי על עצמילמה לא עשיתי את החקירה הזו בזמן שהתחילו הכאבים באוזן, ואז כאבה ליהבטן....

תפקודי האברים

תפקודי האברים החולים או הכואבים מרמזים על הסיבה למחלה. זה מאוד קשורלמטבעות לשון, לדוגמא הביטוי "פיק ברכיים" מתייחס לפחד וכאבי ברכיים, ביןהשאר, מתייחסים לפחד של אדם להתקדם בחיים, או לעמוד על שלו. עיניים, כמובן,קשורות לדברים אותן אנו מסרבים לראות בעצמנו או באחרים, ידיים קשורותלעשייה וכן הלאה.

היכולת שנפגמה כתוצאה מהכאב או מהמחלה מרמזת על הסיבה לה. לדוגמא, אםאני אמור להעביר הרצאה ואני מאוד מפחד לעמוד מול הקהל, מאוד יכול להיותשאסבול מאובדן קול זמני.

מחלה כזרז לשינוי

אנשים בדרך כלל לא ששים לבצע שינויים בחייהם. הרבה פעמים אנשים מייחליםשינוי כמו להחליף עבודה, אך מפחדים לבצע את השינוי. במקרים כאלו שהחיים שלהאדם מגיעים לנקודה קריטית בה הם מרגישים שהחיים תקועים אך אינם מוכניםלצאת מנקודת הנוחות שלהם, מגיע משבר בדמות מחלה שמאלץ אותם לעשות אתהשינוי.

לדוגמא, אשה אינה מרגישה מוערכת בעבודתה, היא חוזרת כל יום הביתהמתוסכלת ומיואשת, היא ממשיכה כך חודשים ואינה מתפטרת מהפחד שלא תצליח להשיגעבודה חדשה ולהתפרנס. אשה זו עלולה לחוות מחלה שתמנע ממנה מללכת לעבודה,עד המצב בו היא מפוטרת. בעקבות הפיטורין היא מוצאת עבודה טובה יותר, בה היאמרגישה מוערכת ומתוגמלת יותר, המחלה באה כאיתות מהיקום על מנת שתבין שהגיעהזמן לשינוי, היקום גורם לה לצאת מנקודת הנוחות וללכת ולחפש את העבודההמתאימה לה יותר.

מחלות מייצגות הרבה פעמים בעיות לא פתורות, מערכת הגוף נפש בנויות בצורהכזו שהן מנסות לרפא אחת את השניה.

טיפול לא נכון בגוף

כמובן שאם אנו לא מתנהגים לגופינו כראוי, לא נותנים לו מנוחה כשהוא מבקשאותה (ובוחרים במקום לנוח להלעיט את עצמנו בקפה לדוגמא) ולא מזינים אותובאוכל (בריא) בצורה סדירה, הגוף יפתח מחלה.

אין נוסחא קבועה לגבי הטיפול בגוף, זהו עניין אינדיבידואלי ודורש הקשבהלגוף. הדבר נכון בכל תחום כמובן, תזונה של אחד לא מתאימה לאחר ומחזוריהמנוחה הדרושים לגוף שונים מאדם לאדם.

נסו לא לרדות בגוף, לא לכעוס עליו אם הוא לא מתנהג כמו סופרמן, ואם אתםעייפים בחרו לנוח לפחות חצי שעה במקום לשתות משקה אנרגיה. הגוף שלכם יודהלכם.

אמונות

האמונות שלנו הן המכחול שמצייר את המציאות שלנו, אנו יוצרים את המציאותשלנו דרך האמונות שלנו. האמונות שלנו יכולות להיות "תומכות בריאות" או"תומכות חולי". יש אנשים שרואים בגוף דבר שברירי, חסר כח וחסר אונים בפני"איומים" מבחוץ. אנשים כאלה רואים את הגוף כנתון למתקפה תמידית ומספיק שיוםאחד לא יקחו את הויטמינים הגוף יחלה ויהיו מרותקים למטה שבוע.

כבר מזמן הראו שבעקבות פרסומים "לטובת הציבור" לגבי עונת השפעת מגביריםבאופן ניכר את מספר החולים. מערכת הרפואה גורמת לעיתים לחולים להרגיש חסריכח, שמצב החולי והדרך לבריאות אינה בהישג ידם והם תלויים בגורמים אלו אואחרים.

אמונות כמו:

הגוף אינו מתמודד לבד עם מחלות
הגוף שלי שברירי
אני חולה בקלות
אני חולה בחילופי עונות
וירוסים גורמים למחלות
הברכיים שלי הרוסות
השפעת מסתובבת בחוץ

ועוד אמונות רבות אחרות הופכות את הגוף שלכם לפגיע ומוטה לחולי. איןהמטרה שתעברו לצד ההכחשה, כי כל עוד יש לכם את האמונות האלו הן ישפיעו מתחתלפני השטח, והפחד מהן יגביר את הפוטנציאל לחולי. הדרך להתמודד עם אמונותאלו היא להכיר בהן, להבין מהיכן הגיעו ומה נמצא תחתן (בדרך כלל יש אמונתיסוד מרכזית – "הגוף אינו מסוגל לרפא עצמו ביעילות" היא סוג של אמונתיסוד), למצוא את ההוכחות להיפך לשחרראת האמונות הללו והטמיע חדשות במקום.

כדי להיות בריא עליך להאמין בבריאות.

האמונות אינן חייבות להיות קשורות ישירות למחלה או לגוף, לדוגמא אדםשמאמין שעושר זה הכל בחיים יכול ליצור חיים מלאי אושר, אך מתחת לפני השטחתהיה הרגשה שמשהו לא בסדר. אם הוא לא יכיר במגבלות אמונה זו הוא עלול לחלותבצורה שתאלץ אותו להכיר בחשיבותם של דברים אחרים ובכך לשחרר את האמונה הזומהמערכת שלו.

מחלה תמיד נוצרת משימוש באנרגיה יצירתית בצורה לא נכונה. מחלה תמיד באהללמד אותנו משהו לגבי עצמנו ואיך אנו תופסים את העולם.

זכרו, הגוף שלנו מדהים, הוא יכול לרפא את עצמו, הוא מתמודד בהצלחה עם"איומים" בכל שניה מחיינו, הוא יודע לווסת את התפקודים שלו בהצלחה. הגוףתמיד שואף לאיזון ותמיד ישיג אותה אם לא נפריע לו.

בריאות, אור ואהבה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יגאל עופרי

מטפל בביואורגונומי, תטא הילינג ותקשור

www.igalofri.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יגאל עופרי

מאת: יגאל עופריחלומות27/06/101374 צפיות
חלום צלול הוא חלום בו האדם מודע לעובדה שהוא חולם, ואז הוא פועל מתוך מודעות בתוך מימד אמיתי ושונה, בו התודעה משוחררת הרבה יותר, עם תפיסת זמן שונה, גמישה יותר, תפיסת מרחב שונה והתפיסה אינה מוגבלת בזמן או במרחב. זה המקום בו ניתן לראות את המחשבות מתגבשות לידי צורה, יוצרות את המציאות ברגע, זה לבדו יכול להעצים את הביטחון שלך בעובדה שהמחשבות שלך ואמונותיך יוצרות את המציאות שלך

מאת: יגאל עופרירפואה משלימה19/05/101181 צפיות
ביואורגונומי (ביורגונומי) מבוסס על חישת אנרגיה של שדות אנרגטיים של אנרגיית החיים. הרעיון מאחורי הטיפול האנרגטי הוא שכל דבר סביבנו, בין אם זה דוממים, צמחים, גוף ואפילו מחשבה בנויים קודם כל מאנרגיה...

מאת: יגאל עופריתקשור וטלפתיה19/05/101279 צפיות
האלוהות רוצה למצוא דברים חדשים, דרכים חדשות לביטוי של אנרגיה...הוא נתן לכם בחירה חופשית מהסיבה הפשוטה שההתנסות שלכם מרחיבה אותו...האלוהות תמיד במצב של התרחבות, התפתחות ויצירה...אלוהים מחכה לכם, מחכה שתתעוררו לעצמכם ותכירו באלוהותכם, במציאות הפיסית, ולדעת את עצמו דרככם וזוהי מהות קיומכם

מאמרים נוספים בנושא רפואה משלימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213887 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.


מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201537 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201449 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201342 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: nirרפואה משלימה23/08/191629 צפיות
בעקבות ההמלצה שלא לתת תרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל שש, מה בכל זאת ניתן לעשות להקל על התופעה השכיחה

מאת: נטלי הרוש רפואה משלימה29/11/181635 צפיות
הבחירה הטובה ביותר של האדם תתבטא בתוצאותיה של אותה הבחירה. אם הבחירה הייתה נכונה תוכלו לדעת זאת רק כאשר תראו תוצאות. הטיפולים הבריאותיים השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית בעלי המון צדדים. על מנת להשיב את הגוף לאיזון, לחזקו, להאיץ טיפול והחלמה מומלץ לשלב טיפול משלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica