חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חלום צלול

מאת: יגאל עופריחלומות27/06/20101376 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אני צועד בעיר, אני יודע שאני צריך להגיע למקום כלשהו, הכל נראה רגיל עד שלפתע משהו משתנה במוחי, עלי לבצע בדיקת מציאות אני אומר לעצמי, ברגע שמחשבה זו עוברת במוחי אני קולט שמשהו כאן לא בסדר. אני לא בטוח מה נראה לי לא בסדר, אך לאחר כשניה אני מבין שאני לא יכול לזכור את מהלך העניינים שהביאו אותי לכאן. גם הדברים נראים שונה, כל הדברים נראים כאילו הם מוארים מבפנים,  הצבעים נראים חיים יותר גם האוויר מרגיש שונה, החלק ההגיוני במוחי חזר לפעול ואני מבין - אני חולם.

אני מבצע בדיקת מציאות, אפילו שמאוד ברור לי שאני בחלום, לשם הביטחון, לפני שאעשה דברים שבעולם האמיתי יאשפזו אותי בגללם. אני מתבונן על השעון, מסיט את המבט ומחזיר אותו שוב לשעון, השעה השתנתה, כן, אני חולם.

אני מאוד מתרגש והרגשת חופש מציפה אותי, אני נושם עמוק על מנת להרגיע את עצמי, אחרת אתעורר ובמקום תחושת הישג אחוש תסכול. אני משפשף את ידי בכדי למקד את מודעותי כאן, ברגע הזה ולחזק את הקשר שלי לחלום וממשיך להזכיר לעצמי שאני חולם, ליתר בטחון בכדי שמודעותי לא תעלם ואחזור לחלום לא מודע.

אני ממשיך להלך מחליט אחרי זמן מה שזה הזמן לבצע את מה שתמיד חלמתי עליו כילד. אני מרים יד כמו סופרמן ומתחיל לרחף, בהתחלה לאט והמהירות מגברת עד שלפני שאני מבין מה קורה אני מתעופף מאוד גבוה באוויר. אני סוקר את העיר מלמעלה ומחליט שאני ממש רוצה להגיע לירח, אני הרי יכול לעשות בחלום מה שבא לי. אני מתחיל לעוף מעלה, בעקבות המחשבה שלי המהירות מתגברת הרבה ממה שציפיתי, כדור הארץ נהיה נקודה באופק, אני באמצע החלל מוקף כוכבים, את הירח עברתי בלי לשים לב והאמת היא שאני לא בטוח איפה אני, בחרתי להמשיך לעוף כלפי מעלה עד שאגיע למקום מסוים, אני עף במהירות ונתקע בשדה אסטרואידים, האמת שזה אפילו כאב קצת (ומצחיק) להתנגש בהם. התעוררתי.

זו היתה הפעם הראשונה שלי בה התנסיתי בחלום צלול.

מה זה חלום צלול

חלום צלול (Lucid Dream) הוא חלום בו האדם מודע לעובדה שהוא חולם, ואז הוא פועל מתוך מודעות בתוך מימד אמיתי ושונה, זהה במידה רבה למימד הפיזי אך כאן התודעה משוחררת הרבה יותר, עם תפיסת זמן שונה, גמישה יותר, תפיסת מרחב שונה והתפיסה אינה מוגבלת בזמן או במרחב. החולם משוחרר מכל מגבלה פיזי או נורמת התנהגות מוכרת, ויכול לתפוס דברים בו זמנית מנקודות מבט שונות. זהו המקום בו ניתן לראות את המחשבות מתגבשות לידי צורה, יוצרות את המציאות ברגע, זה לבדו יכול להעצים את הביטחון שלך בעובדה שהמחשבות שלך ואמונותיך יוצרות מציאות פיזית.

למה לי חלום צלול ואיך עושים את זה

התנסויות חוזרות בחלום צלול יגביר את הביטחון שלך בעובדה שהמחשבות והאמונות שלך יוצרות מציאות פיזית, תוכל לזהות את כח המחשבה. זה ישחרר את התודעה שלך, יגרום לאגו להבין שהוא לא החלק היחיד הפעיל ושאתה מבין שיש יותר מאשר מימד פיסי, המודעות שלך תתרגל לאפשרות של תפיסת מציאויות אחרות.

החוויה מהנה ומשחררת, בחלום צלול אתה יכול להיות היכן ומה שתרצה. באפשרותך ליצור מציאות שונה ודמיונית או לחליפין לטייל בלונדון, לשוט עם אוניה, לעוף, המגבלה היא בדמיון בלבד. תוכל לממש כל פנטזיה שעולה בדמיונך, לפגוש דמויות ואנשים לפי רצונך.

השלב הראשון וההכרחי הוא זכירת חלומות. כל אדם חולם אך רבים אינם זוכרים את החלומות מכיוון שהם לא הבהירו לתודעה שלהם שהם מעוניינים לזכור חלומות. הצעד הראשון הוא להצהיר לעצמך בקול, לפני השינה, שאתה מתכוון לזכור את החלומות שלך. עשה זאת כל לילה, אל תצפה להצליח כבר בלילה הראשון אם מעולם לא זכרת חלומות תן לזה זמן.

החלק החשוב ביותר הוא יומן חלומות, תמיד שמור דפים וכלי כתיבה ליד המיטה וכתוב את החלומות שלך, אפילו אם מה שאתה זוכר בקושי ממלא שורה אחת, פעולה זו מחזקת את כוונתך לזכור חלומות. אל תרשום רק את מהלך החלומות, כתוב גם ריחות, צבעים, רגשות כל מה שמופיע בחלום, זה יעודד זכירת חלומות מפורטת יותר. מומלץ גם לצייר את החלום (כל המידע הזה עוזר מאוד בפירוש חלומות אך על כך במאמר אחר). בצורה זו תגביר את יכולת זיכרון חלומותיך עד לפרטים הקטנים ‏ביותר. זה מאוד מתסכל לדעת שהיה לך חלום צלול אך אינך זוכר אותו.

להרבה אנשים יש דפוס חלומות שחוזר על עצמו, כלומר אירועים או דברים שחוזרים על עצמם כמעט כל לילה בחלום אחד לפחות, רשום את הדפוסים האלו (לדוגמא, נניח שבחלומות רבים אתה נוסע על אופניים) זה יעזור בהמשך.

בדיקת מציאות

הבעיה העיקרית להגיע למצב של חלום צלול הוא שבזמן חלום הכל נראה אמיתי, אנחנו לא רואים את האפשרות שאנו חולמים עד שאנו מתעוררים, אפילו שהדברים אינם הגיוניים, ההגיון אינו פעיל בזמן החלום. לכן יש מבצעים בדיקת מציאות ואם המציאות אינה עוברת את הבדיקה אנו יודעים שאנו חולמים וניתן להתחיל את הרפתקת החלום שלנו. מכיוון שהמחשבה שאנו חולמים לא עולה בזמן חלום עלינו ליצור הרגל שיכנס לחלום ויגרום לנו לבצע בדיקת מציאות. לשם כך תרגל בדיקת מציאות במהלך היום כמה שיותר ובתדירות גבוהה, זה יגרום לכך שבזמן החלום תבצע את אותה בדיקה בדיוק ואז תחווה חלום צלול. מצא את תדירות הבדיקה שנוחה לך (כל חצי שעה, שעה וכו') תוך זמן קצר ההרגל יחזור על עצמו בזמן חלום. בדיקת מציאות לא צריכה לקחת יותר מ-5 שניות המאמץ הוא רק לזכור לבצע זאת (אפשר לשים תזכורת חוזרת בפלאפון).

בדיקת מציאות הינה פעולה פשוטה. התבונן במראה (או חלון ראווה עם השתקפות וכו'), דמותך תיראה שונה. בפעם השניה בה תתבונן במראה תראה משהו אחר. התבונן סביבך מצא דברים שאינם ההגיוניים, תן לבדיקה זו קצת זמן אפילו כשאתה יודע שאתה מבצע אותה במהלך היום בכדי שלא תחפף את הבדיקה בזמן החלום. בחן את הזיכרון שלך, האם אתה זוכר את מהלך האירועים שהביאו אותך לסיטואציה בה אתה נמצא? התבונן בשעון, תסיט את המבט ותחזיר אותו מיד לשעון, אתה תראה שעה שונה. כל דבר עם כיתוב עליו (שלט, ספר וכו') ישתנה כאשר תפנה מבט ותחזור להתבונן עליו. בקיצור, חפש את הלא נורמלי.

אם זיהית דפוס חוזר בחלום זה הזמן האידיאלי לבצע בדיקת מציאות, כלומר אם בהרבה חלומות אתה שוחה בבריכה, כשבמציאות אתה שוחה בבריכה בצע בדיקת מציאות. ההרגל יגרום לך לבצע זאת כאשר הדפוס מופיע בחלום. רעיון נוסף הוא לבצע בדיקת מציאות כל פעם ששותים במהלך היום, אל תשתה כשעתיים לפני השינה, קרוב לוודאי שתהיה צמא בחלום ותמצא עצמך שותה ואז מתוך ההרגל תבצע בדיקת מציאות ותהיה בחלום צלול.

שיטה נוספת שעובדת כמעט תמיד - כוון שעון להתעוררות אחרי כ-6 שעות מתחילת השינה, קרא, עדיף משהו בנושא הזה בכדי שהכוונה תהיה טרייה בתודעה, ואחרי חצי שעה חזור לישון, במצב זה התודעה כבר ערה יחסית ועדיין תהיה מספיק עייף בכדי להירדם, הסיכוי גבוה שתחווה חלום צלול ושתזכור אותו. התזמון הוא אינדיבידואלי כך שיש לנסות זמני ההתעוררות וחזרה לשינה שונים.

אינדיאנים ממקסיקו

האינדיאנים במקסיקו היו משתמשים בצמח שנקרא Calea zacatechichi, או צמח השינה. את הצמח הם היו מעשנים או מכינים ממנו תה, כשעה או חצי שעה לפני השינה. בעקבות השימוש בצמח החלק ההגיוני במוח ממשיך לעבוד בזמן החלום וכך בקלות מגיעים לחלום צלול. הצמח מסייע גם בזכירת חלומות, שימוש בצמח גורם לזכירה של מספר רב של חלומות.

הבעיה היחידה עם צמח זה הינה שהוא מר יותר מכל דבר אחר שנתקלתי בו וכמעט בלתי אפשרי לשתות אותו.

להתמודד עם התעוררות ספונטנית

בהתנסויות המוקדמות שלי של חלום צלול מאוד התרגשתי, כתוצאה מכך התעוררתי. אחרי שלמדתי להתגבר על ההתרגשות הראשונית שמתי לב שלפעמים הצבעים מתחילים לדהות ואני נסחף לערות, זה קורה בהדרגה אך כל החלום הצלול שלי נמשך מספר שניות.

על מנת להתמודד עם התעוררות לא רצויה יש מספר דברים שניתן לבצע.

להרגע, עודף התרגשות או רגש מוגזם יגרום לך להתעורר.

לשפשף את כפות הידיים, מסתבר שהמיקוד בתחושה ממקדת את המודעות בחלום.

הסתובב סביב עצמך, זה מונע התעוררות אך סביבת החלום משתנה, במילים אחרות בתום הסיבוב תמצא את עצמך בסביבת חלום אחרת.

תן פקודות קוליות לתמונה להתבהר ולהיות חיה יותר, לצלילות החלום להיות גבוהה יותר, או כל פקודה אחרת שאתה מרגיש שצריך לתת. מחשבה יוצרת מציאות וביטוי מילולי מגביר אותה.

התרכז בדברים חיצוניים, אל תתמקד בדבר אחד, תמשיל להסיט את המבט מדבר אחד לאחר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יגאל עופרי

מטפל בביואורגונומי, תטא הילינג ותקשור

www.igalofri.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יגאל עופרי

מאת: יגאל עופרירפואה משלימה19/05/101185 צפיות
ביואורגונומי (ביורגונומי) מבוסס על חישת אנרגיה של שדות אנרגטיים של אנרגיית החיים. הרעיון מאחורי הטיפול האנרגטי הוא שכל דבר סביבנו, בין אם זה דוממים, צמחים, גוף ואפילו מחשבה בנויים קודם כל מאנרגיה...

מאת: יגאל עופרירפואה משלימה19/05/101206 צפיות
למה הגוף חולה? למה יש לנו כאבים לא מוסברים?, בחירת נשמה ומחלה, קשר גוף נפש, מחלה כזרז לשינוי, טיפול בגוף, אמונות מחלות וכאבים

מאת: יגאל עופריתקשור וטלפתיה19/05/101281 צפיות
האלוהות רוצה למצוא דברים חדשים, דרכים חדשות לביטוי של אנרגיה...הוא נתן לכם בחירה חופשית מהסיבה הפשוטה שההתנסות שלכם מרחיבה אותו...האלוהות תמיד במצב של התרחבות, התפתחות ויצירה...אלוהים מחכה לכם, מחכה שתתעוררו לעצמכם ותכירו באלוהותכם, במציאות הפיסית, ולדעת את עצמו דרככם וזוהי מהות קיומכם

מאמרים נוספים בנושא חלומות

מאת: מאיר בן מרוםחלומות02/07/152238 צפיות
החלומות שאנו חולמים בכל לילה ולילה הם מפתחות לעולמות עמוקים, קסומים ובעלי מידע רב על חיינו. פתרונם של חלומות נפוץ בתרבויות רבות מאז ומתמיד, וגם אצלנו בקבלה קיימת התייחסות מעמיקה לתחום זה בחיי הנפש והרוח של בני האדם.

מאת: מאיר בן מרוםחלומות02/07/151465 צפיות
החלומות שאתם חולמים הם שבילים לעולמות הלא מודע; הם נתיבים למסרים שהנפש והנשמה שלכם מבקשות להעביר אל המודע שלכם; הם דרך להכיר את עצמכם טוב יותר; והם מפה לכיוונים הנכונים לכם בכל שלב בחיים.

מאת: ירון פלדחלומות11/10/143349 צפיות
הרעיון של מילון חלומות ושל פירוש חלומות אמנם קיים בתרבויות רבות - עוד משחר ההיסטוריה ועד לימינו, אך חשוב מאד לציין כי המשמעויות שנותנים לחלום באופן בסיסי, הן משמעויות שונות מאד. אפשר בהחלט להכיר את המשמעויות השונות, ולחשוב מה זה אומר על עולם החלומות שלנו.

מאת: danikחלומות27/12/138539 צפיות
אני יודע מה אתם חושבים: אני לא בנאדם קטן וקירח בגלימה כתומה, אז למה אני צריך לעשות מדיטציה? אם אתה רוצה שיכולת החלימה הצלולה שלך תרקיע שחקים, אז אתה צריך. סליחה.החדשות הטובות הם - שזה בעצם די כיף. הרבה דברים מגניבים יכולים לקרות במהלך מדיטציה שאתה כנראה לא יודע. זה יכול להרגיש כאילו אתה בהשפעת משככי כאבים חזקים מאוד. והעולם מסתובב בזמן שאתה תוהה מה בעצם קורה.

מאת: דר' ירון זפרןחלומות08/11/138455 צפיות
איך לזכור חלומות? מה המשמעות של סמלים המופיעים בחלום? מה המסר של החלום עבורי? דר' ירון זפרן, סופר רב מכר, מטפל ומנחה קבוצות, מלמד על פירוש חלומות / פענוח חלום.

מאת: מוטי לקסמןחלומות18/07/115155 צפיות
צום, תענית מציינים את י"ז בתמוז על מה צמים? על בני אדם? לא!

מאת: פרפרים המרחב הרוחני דפנה ביסמוטחלומות19/03/116091 צפיות
חלומות הנם ערוץ הרוחני לתת המודע שלנו ולמתרחש בחיי היום יום שלנו. חלומות ילדים הם דבר מופלא שיכול לתת לנו תמונה מדהימה על עולמם של ילדינו ולחוות אותו באמצעות החלום שלהם כפי שאנו עושים עם הציורים של ילדינו. ישנה חשיבות רבה לחלומות של ילדינו במיוחד אילו שמבטאים מצוקה, פחד ועוד ואנו מחויבים לשים עליהם דגש רב על מנת לעזור ולעיתים להציל את הילד. במאמר זה אני מסבירה על הבדלי החלימה בין הגילים השונים, הבדלי החלום בין בנים לבנות, חלוקת החלומות של ילדים לקטגוריות שונות , פירושים לחלומות נבחרים מתוך פורום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica