חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שלביו השונים של הליך פשיטת הרגל

מאת: עו"ד אורי דניאלדיני עסקים23/05/20101261 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הליך פשיטת רגל הוא הליך משפטי מורכב. רק אדם פרטי יכול לפשוט רגל וההליך יכול להתבצע ביוזמת החייב עצמו או ביוזמתם של הנושים. ההליך יתבצע ביוזמת הנושים במקרה בו הם יראו כי תהליכי ההוצאה לפועל אינם יעילים יותר באותו המקרה. עו"ד אורי דניאל מסביר כי חייבים אשר יש בכוונתם לשלם את החובות שלהם והם מסוגלים לעשות זאת, רצוי כי ימשיכו בהליכי הוצאה לפועל.

הליך פשיטת רגל הוא הליך בו אדם שלא יכול לשלם את החובות שלו, מבקש הגנה מהשלטונות מפני נושים והזדמנות להתחיל מחדש. הליך זה הוא מתיש ומביא עימו הגבלות רבות כמו איסור על ניהול עסקים ועיכוב יציאה מהארץ על האדם הנוקט בצעד זה. בנוסף, נפגע שמו הטוב של האדם. עו"ד אורי דניאל שמשרדו עוסק בתחומים שונים, בהם משפט אזרחי מסחרי כללי, מפרט על שלביו השונים של הליך פשיטת הרגל.

ראשיתו של הליך פשיטת הרגל הוא בפנייה בבקשה לכונס הנכסים הרשמי, מילוי טפסים שונים ותשלום אגרה. לאחר מכן נפתח תיק ונקבע סכום לתשלום חודשי. השלב הבא של הליך פשיטת הרגל הוא פנייה לבית המשפט המחוזי להוצאת צו כינוס נכסים והקפאת הליכים, כולל הוצאה לפועל. לאחר שהוצא צו כינוס נכסים, יחידת חקירות מיוחדת עורכת חקירה לבדיקת מצבו הכלכלי של החייב במטרה להגיש לבית המשפט חוות דעת.

כשנה לאחר הגשת הבקשה מתקיימת אסיפת נושים, לרוב במשרדי כונס הנכסים. באסיפה זו הנושים מציגים את עמדתם על הליך פשיטת הרגל ועל אופן הטיפול בחייב. בהמשך מתקיים דיון בבית המשפט בו נוכחים החייב, הנושים וכונס הנכסים. בדיון זה בית המשפט יכול לקבוע על דחיית בקשת פשיטת הרגל או להכריז על החייב כפושט רגל.

תום הליך פשיטת הרגל הוא בקבלת צו הפטר הפוטר למעשה את החייב מחובותיו. לעיתים צו ההפטר ניתן מיד לאחר שהוכרז האדם כפושט רגל. הצו ניתן לפעמים תוך התניה בעמידה בתשלומים לפי ההסכם שנעשה עם הנושים ובמקרים מסוימים ניתן הצו בהתייחס רק לחלק מן החובות. בכל שלב בהליך פשיטת הרגל, מציין עו"ד אורי דניאל כי ביכולתו של החייב להציע הסדר עם הנושים ולהביא לתום הליך פשיטת הרגל באישורו של בית המשפט.

 



תגיות המאמר: עוד אורי דניאל


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משרד עורכי הדין אורי דניאל ושות' נוסד בשנת 1995 על ידי עו"ד אורי דניאל והוא גם העומד בראשו. זהו משרד עו"ד המאוגד כחברה ומונה שמונה חברי צוות קבועים,צוות מתמחים, יועץ פיננסי וצוות אדמיניסטרטיבי מיומן.

 

משרד עורכי הדין אורי דניאל עוסק במתן שירותי ליטיגציה וייצוג בבתי המשפט, אכיפה וגבייה של חובות, משפט אזרחי-מסחרי כללי, דיני תאגידים, פירוק והבראת חברות, נדל"ן ומיסוי מקרקעין, דיני עבודה.

משרדו של עו"ד אורי דניאל שם לו למטרה להעניק שירות אישי ואיכותי על ידי צוות עורכי דין מקצועי. המשרד עוסק בפעילות רב תחומית בטיפול בהיבטים משפטיים בתיקים גדולים ומורכבים וזהו ייחודו. למשרד עו"ד אורי דניאל מוניטין רב ועשיר, הוא מייצג תיקים מובילים במשק הישראלי ושמו הולך לפניו בקהליה המשפטית ובעולם המסחר בכלל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד אורי דניאל

מאת: עו"ד אורי דניאלקנין רוחני24/12/101204 צפיות
ידיעה חדשותית מארצות הברית הטרידה את עו"ד אורי דניאל בתחום הפרת זכויות הקניין : "לאחר מספר תיקים ושנות עיסוק בשמירה על זכויות לקוחותיי אני קורא לחברות המתקיימות על גבן של אחרות לחדול מן הפעילות העסקית הפוגענית והגזלנית הזו" רשויות בארצות הברית הביאה לסופה פרשיית אתרי אינטרנט אשר פעלו בתחום המוזיקה הפיראטית.

מאת: עו"ד אורי דניאלחוק ומשפט - כללי20/12/101077 צפיות
לאחרונה הוצגו באמצעי התקשורת שתי תביעות ייצוגיות שהועברו כנגד משרד המשפטים ורשם הפטנטים. הטענה שהובאה בפני רשם הפטנטים היא כי המשרד גובה 500 ₪ דמי אגרה עבור רישום הפטנט ברשומות הפרסום הרשמי של המדינה, על פי החוק, ולמרות זאת פורסמו הבקשות לרישום פטנטים רק באמצעות רשת האינטרנט.

מאת: עו"ד אורי דניאלדיני מיסים22/08/10954 צפיות
טיפים נחשבים לשכר עבודה לצורך קצבאות שמשלם הביטוח הלאומי, כך עולה מפסק דין של בג"ץ. הפסיקה התקדימית של בג"ץ הפכה את פסיקת בית הדין הארצי לעבודה בעניין זה.

מאת: עו"ד אורי דניאלנדל"ן ומקרקעין08/08/102202 צפיות
רוצים לדעת כמה כסף השכן קיבל בתמורה לדירה שלו? רוכשים דירה ומעוניינים לבדוק באיזה מחיר נסגרו עסקאות באזור? יש דרך קלה ונוחה לברר זאת. עו"ד אורי דניאל, שמשרדו עוסק במיסוי מקרקעין, מספר כי רשות המסים השיקה השנה מערכת למידע נדל"ן באינטרנט. במאגר, הפתוח לציבור הרחב, אפשר לאתר נתונים על עסקאות נדל"ן על ידי הזנת נתוני גוש וחלקה. התוצאות המתקבלות מפרטות את תאריכי העסקאות ואת השווי המוצהר שלהן.

מאת: עו"ד אורי דניאלדיני מיסים25/07/101476 צפיות
הוצאה לפועל היא השם של ההליך למימוש זכויות כספיות המוקנות מכוח פסק דין או מסמך כגון שטר חוב או המחאה. מערכת ההוצאה לפועל היא המערכת האחראית על מימוש אותם פסקי דין ומסמכים המוגשים לה לגבייה.

מאת: עו"ד אורי דניאלדיני עבודה04/07/101300 צפיות
ב-28.6 התקבל בכנסת תיקון לחוק שיוויון הזדמנויות בעבודה המחזק את ההגנה על העובדים מפני הפליה ומגביר את נטל ההוכחה על המעסיק במקרים של חשד להפליה. את התיקון לחוק יזמו חברות הכנסת מרינה סולודקין ושלי יחימוביץ'.

מאת: עו"ד אורי דניאלדיני עבודה25/05/101082 צפיות
מעסיקים רבים מוצאים כי החלק הקשה בעבודתם הוא הצורך לפטר עובדים. חשוב לדעת כיצד לבצע את תהליך הפיטורים כראוי שכן הוא חלק מהתנהלותו השוטפת של כל עסק. עו"ד אורי דניאל מציע למעסיקים מספר עצות אשר יוכלו לסייע להם להימנע מתסבוכות משפטיות עקב פיטורי עובד.

מאמרים נוספים בנושא דיני עסקים

מאת: בנימין קלינגרדיני עסקים22/07/222362 צפיות
תוספת בניה היא הוספת שטח או קירוי שטח למבנה קיים ,בניית גדר, בריכה, הצבת ג'קוזי, סגירת מרפסת, פרגולה ועוד. זכויות הבניה של כל קרקע נקבעות בתכנית בניין עיר (תב"ע) והן מפרטות את היקף הבניה האפשרי במבנה. במקרים מסוימים, החוק מאפשר לבקש הקלות בהגשת בקשה לתוספת זכויות בניה וקווי בניין, הנתונות לשיקול דעת הוועדה המקומית. במידה וקיימות זכויות בניה שטרם מומשו במבנה – תוכלו לבקש מהועדה המקומית לתכנון ובניה היתר בניה לתוספת בניה, עד הגודל המותר לפי התב"ע. במידה ואין זכויות בניה לפעמים ניתן לבקש לנייד(לרכוש) זכויות בנייה מבעלי זכויות.

מאת: בנימין קלינגרדיני עסקים22/07/222327 צפיות
מהו רישיון עסק? על פי חוק רישוי עסקים תשכ"ח-1968, כל עסק הטעון רישוי בצו רישוי עסקים חייב ברישיון עסק לפתיחתו ולניהולו. רישיון לניהול עסק הינו מסמך הניתן על ידי העירייה המתיר את פתיחתו וניהולו של עסק לפי חוקים, תקנות ותנאים מכוח חוק רישוי עסקים. הרישיון ניתן לבעלי העסק המנהלים בפועל את העסק או האחראים לניהולו (אין קשר הכרחי בין בעלי העסק ובעלי הנכס). הבעלות של העסק מוגדרת לפי הרשום בטופס הרישיון שהוצא מטעם העירייה.

מאת: בנימין קלינגרדיני עסקים29/03/21805 צפיות
בתאריך 10.7.18 הצביעה מליאת הכנסת על תיקון 34 לחוק רישוי עסקים. הרפורמה הנוכחית ברישוי עסקים, הקרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" מטרתה ליצור: איזון בין המטרות של חוק רישוי עסקים - שמירה על הציבור מפני נזקים (בריאותיים, בטיחותיים, סביבתיים וכד') - לבין עידוד הפעילות הכלכלית במשק וצמצום הפגיעה בעסקים. רפורמה זו היא בעצם המשך ישיר לרפורמה של 2012 ומשלימה אותה. גולת הכותרת של הרפורמה ב-2012 היא ההבנה שבכדי לייצר לבעלי העסקים וודאות, שקיפות ונגישות לדרישות החלות עליהם, יש לפרסם מפרטים אחידים. הרפורמה הנוכחית שואפת לשפר ולייעל את תהליך הרישוי, ובעצם יש לומר תהליכי הרישוי, משום שהיא מגדירה תהליכי רישוי שונים המותאמים לסוגי העסקים השונים ומכאן שמה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" פעימה ראשונה של הרפורמה נכנסה לתוקף ב-1.1.19

מאת: בנימין קלינגרדיני עסקים04/01/211072 צפיות
מדריך אודות עבודות הפטורות מהיתר בנייה מדריך זה מפרט את סוגי העבודות והמבנים הפטורים מהיתר בנייה, על פי תקנות התכנון והבנייה (עבודות ומבנים הפטורים מהיתר), התשע"ד – 2014.

מאת: בנימין קלינגרדיני עסקים04/01/211011 צפיות
על פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לרישוי עסקים במבנים שאינם מוסדרים, במקביל לבדיקת גורמי הרישוי השונים, המחלקה לתכנון ולרישוי הנדסי בודקת אם הבקשה תואמת את דיני התכנון והבנייה בנושאים הבאים: חוקיות המבנה והיתר הבנייה. באם אין היתר בנייה – מידת העמידה בהגדרות המאפשרות רישיון עסק ללא היתר בנייה. התאמת השימוש בנכס לייעוד המבנה על פי היתר הבנייה ותכנית בניין עיר (תב"ע).

מאת: עידן שלומןדיני עסקים12/07/201056 צפיות
ב 15 לספטמבר 2019 חוקק אחד החוקים החשובים ביותר בשנים האחרונות בכל הנוגע לכלכלה בישראל. מדובר על חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי שמחליף את התהליך של "פשיטת רגל" כפי שהיה קיים במשך עשרות שנים וגרם נזק רב לחייבים, לנושים ולמערכת המשפט בישראל.

מאת: רוי ורלדיני עסקים29/01/201234 צפיות
ישנם אנשים רבים שמצאו הצלחה על ידי השקעה ברכוש מסחרי. אין שום קסם בלספק לך חיים מצליחים. תזדקק לידע עובד בנושא נדל"ן, להיות בעל ניסיון בשוק וניסיון בענף. מאמר זה מכיל כמה טיפים שיעזרו לכם להתחיל בהרפתקה שלכם ללמוד יותר על הפעלת נדל"ן מצליח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica