חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פיטורי עובדים- מאת עו"ד אורי דניאל

מאת: עו"ד אורי דניאלדיני עבודה25/05/20101084 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מעסיקים רבים מוצאים כי החלק הקשה בעבודתם הוא הצורך לפטר עובדים. חשוב לדעת כיצד לבצע את תהליך הפיטורים כראוי שכן הוא חלק מהתנהלותו השוטפת של כל עסק. עו"ד אורי דניאל מציע למעסיקים מספר עצות אשר יוכלו לסייע להם להימנע מתסבוכות משפטיות עקב פיטורי עובד.

חשוב לדעת כי קיימים מקרים בהם אסור לפטר עובד. אין לפטר עובד מסיבה מפלה כמו על בסיס דת, גיל, מוצא או מין. בנוסף, אסור לפטר עובדים כי הם משתייכים לוועד או כי בחרו להתאגד. פיטורים של עובד אסורים גם מסיבת יציאה של העובד לשירות מילואים וכן אסורים פיטורי עובדת בהריון, בחופשת לידה או עד 60 יום אחרי חופשת הלידה.

מעסיקים שאינם מרוצים מהעובד, חשוב כי יודיעו לו על כך ויציינו בפניו מה עליו לשנות או כיצד יוכל להשתפר. הפיטורים צריכים להגיע אך ורק כשלב סופי ואחרון וחשוב כי תיעוד של כל הצעדים שננקטו טרם הפיטורים, יישמר בתיק האישי של העובד. עו"ד אורי דניאל מציין כי כמעט בכל מקרה של פיטורים חלה על המעסיק חובה לקיים שימוע לעובד לפני הפיטורים. מצד בתי הדין לעבודה השימוע נתפס כהליך הוגן שעל המעסיק לקיים ואי ביצוע הליך זה עשוי להוביל לקביעה כי הפיטורים לא נעשו לפי הדין וכי יש לשלם לעובד פיצויים.

בעת פיטורי העובד, מסביר עו"ד אורי דניאל שמשרדו עוסק בתחום דיני העבודה, יש לוודא שהעובד מקבל את הפיצויים להם זכאי. אי תשלום הפיצויים ייחשב כהלנת שכר. בנוסף אל הפיצויים חשוב לחשב את התשלומים השונים אשר ניתן לפדות בסיום העבודה ולוודא כי העובד מקבל את המגיע לו. על מנת לסיים את התהליך כראוי, ובהנחה שהפיטורים לא בוצעו על רקע בעיית משמעת או התנהגות רשלנית, מקובל כי המעסיק יעניק לעובד מכתב המלצה. במכתב זה יוכל המעסיק לתאר את העובד לחיוב וכך לסייע לו בהמשך מבחינה מקצועית.

 



תגיות המאמר: עוד אורי דניאל


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משרד עורכי הדין אורי דניאל ושות' נוסד בשנת 1995 על ידי עו"ד אורי דניאל והוא גם העומד בראשו. זהו משרד עו"ד המאוגד כחברה ומונה שמונה חברי צוות קבועים,צוות מתמחים, יועץ פיננסי וצוות אדמיניסטרטיבי מיומן.

 

משרד עורכי הדין אורי דניאל עוסק במתן שירותי ליטיגציה וייצוג בבתי המשפט, אכיפה וגבייה של חובות, משפט אזרחי-מסחרי כללי, דיני תאגידים, פירוק והבראת חברות, נדל"ן ומיסוי מקרקעין, דיני עבודה.

משרדו של עו"ד אורי דניאל שם לו למטרה להעניק שירות אישי ואיכותי על ידי צוות עורכי דין מקצועי. המשרד עוסק בפעילות רב תחומית בטיפול בהיבטים משפטיים בתיקים גדולים ומורכבים וזהו ייחודו. למשרד עו"ד אורי דניאל מוניטין רב ועשיר, הוא מייצג תיקים מובילים במשק הישראלי ושמו הולך לפניו בקהליה המשפטית ובעולם המסחר בכלל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד אורי דניאל

מאת: עו"ד אורי דניאלקנין רוחני24/12/101207 צפיות
ידיעה חדשותית מארצות הברית הטרידה את עו"ד אורי דניאל בתחום הפרת זכויות הקניין : "לאחר מספר תיקים ושנות עיסוק בשמירה על זכויות לקוחותיי אני קורא לחברות המתקיימות על גבן של אחרות לחדול מן הפעילות העסקית הפוגענית והגזלנית הזו" רשויות בארצות הברית הביאה לסופה פרשיית אתרי אינטרנט אשר פעלו בתחום המוזיקה הפיראטית.

מאת: עו"ד אורי דניאלחוק ומשפט - כללי20/12/101082 צפיות
לאחרונה הוצגו באמצעי התקשורת שתי תביעות ייצוגיות שהועברו כנגד משרד המשפטים ורשם הפטנטים. הטענה שהובאה בפני רשם הפטנטים היא כי המשרד גובה 500 ₪ דמי אגרה עבור רישום הפטנט ברשומות הפרסום הרשמי של המדינה, על פי החוק, ולמרות זאת פורסמו הבקשות לרישום פטנטים רק באמצעות רשת האינטרנט.

מאת: עו"ד אורי דניאלדיני מיסים22/08/10956 צפיות
טיפים נחשבים לשכר עבודה לצורך קצבאות שמשלם הביטוח הלאומי, כך עולה מפסק דין של בג"ץ. הפסיקה התקדימית של בג"ץ הפכה את פסיקת בית הדין הארצי לעבודה בעניין זה.

מאת: עו"ד אורי דניאלנדל"ן ומקרקעין08/08/102204 צפיות
רוצים לדעת כמה כסף השכן קיבל בתמורה לדירה שלו? רוכשים דירה ומעוניינים לבדוק באיזה מחיר נסגרו עסקאות באזור? יש דרך קלה ונוחה לברר זאת. עו"ד אורי דניאל, שמשרדו עוסק במיסוי מקרקעין, מספר כי רשות המסים השיקה השנה מערכת למידע נדל"ן באינטרנט. במאגר, הפתוח לציבור הרחב, אפשר לאתר נתונים על עסקאות נדל"ן על ידי הזנת נתוני גוש וחלקה. התוצאות המתקבלות מפרטות את תאריכי העסקאות ואת השווי המוצהר שלהן.

מאת: עו"ד אורי דניאלדיני מיסים25/07/101478 צפיות
הוצאה לפועל היא השם של ההליך למימוש זכויות כספיות המוקנות מכוח פסק דין או מסמך כגון שטר חוב או המחאה. מערכת ההוצאה לפועל היא המערכת האחראית על מימוש אותם פסקי דין ומסמכים המוגשים לה לגבייה.

מאת: עו"ד אורי דניאלדיני עבודה04/07/101302 צפיות
ב-28.6 התקבל בכנסת תיקון לחוק שיוויון הזדמנויות בעבודה המחזק את ההגנה על העובדים מפני הפליה ומגביר את נטל ההוכחה על המעסיק במקרים של חשד להפליה. את התיקון לחוק יזמו חברות הכנסת מרינה סולודקין ושלי יחימוביץ'.

מאת: עו"ד אורי דניאלדיני עסקים23/05/101263 צפיות
הליך פשיטת רגל הוא הליך משפטי מורכב. רק אדם פרטי יכול לפשוט רגל וההליך יכול להתבצע ביוזמת החייב עצמו או ביוזמתם של הנושים. ההליך יתבצע ביוזמת הנושים במקרה בו הם יראו כי תהליכי ההוצאה לפועל אינם יעילים יותר באותו המקרה. עו"ד אורי דניאל מסביר כי חייבים אשר יש בכוונתם לשלם את החובות שלהם והם מסוגלים לעשות זאת, רצוי כי ימשיכו בהליכי הוצאה לפועל.

מאמרים נוספים בנושא דיני עבודה

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה10/09/20959 צפיות
עובד המפוטר ממקום עבודתו זכאי לשכר של חודש כנגד כל שנת עבודה (אלא אם כן, הוסכם על שיעור גבוה יותר), בעת פיטוריו או בעת היותו מתפטר כדין מפוטר או כמוסכם בהסכם עבודה. תשלומי פיצויים מגלמים בתוכם את רכיב העמלות (בחישוב ממוצע של 12 החודשים האחרונים), ואת רכיבי השכר הקבועים, גם כאלה שלא נכנסים תחת הקטגוריה "שכר בסיס". עם זאת, פיצויים אינם משולמים עבור פרמיות, מענקים, בונוסים, החזרי הוצאות, משכורת 13 ותוספות מותנות. הכלל הבסיסי הינו (למעט במקרה של מתפטר בדין מפוטר), שעובד מפוטר בלבד, זכאי לפיצויי פיט

מאת: רונית בילרדיני עבודה14/03/181388 צפיות
חוק פיצויי פיטורים קובע, כי עובד אשר פוטר ממקום עבודתו לאחר שנת עבודה זכאי לפיצויי פיטורים מהמעביד. כמו כן, קובע החוק, כי בנסיבות מסוימות זכאי עובד לתשלום פיצויי פיטורים אף לאחר התפטרותו מעבודה. (הרעת תנאים, התפטרות לצורך טיפול בילד, מעבר מגורים לצורך עבודתו של בן הזוג ועוד).

מאת: tiloniדיני עבודה07/09/171921 צפיות
לעיתים, כמו בכל משפחה, יכולים להתגלע ויכוחים וחילוקי דעות, אולי אפילו להיאמר מילים קשות אך במקום העבודה, בניגוד למקרים דומים בתוך המשפחה הקרובה או לחברים הקרובים, עלול הצד השני לראות בדברים אלו כהוצאת לשון הרע בעבודה ולתבוע את אומרם בבית המשפט תחת חוק ""איסור לשון הרע התשכ"ה- 1965"

מאת: שירה אלהדיני עבודה20/12/161716 צפיות
במסגרת עבודתו, זכאי העובד לזכויות שונות, כגון חופשה שנתית, דמי הבראה, גמול שעות נוספות ועוד.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה01/08/162700 צפיות
אישור מרופא תעסוקתי המורה כי אין העובד מסוגל לחזור לעבודתו הקודמת, או מצב הזהה לה, וזאת בשל תפקוד לקוי של אחד מאברי הגוף. עובד הסובל מבעיות בריאותיות ומציג מסמכים מרופא מומחה, המציין את הלקות בכושר עבודתו ומגבלותיו הרפואיות בעבודתו. עובד הסובל ממגבלה בריאותית ומבצע עבודה אשר אינה מתאימה ליכולותיו הרפואיות עקב מצב בריאותי לקוי.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה02/06/163315 צפיות
החובה לשלם שכר בחגים לעובדים, עולה מתוקף צו ההרחבה להסכם המסגרת במגזר העסקי. בהתאם לכך, עובד חודשי ועובד שכר (בתנאים הרשומים להלן) זכאים לשכר רגיל, אף בימים אשר לא עבדו בהם בשל היותם ימי מנוחה בחגים.

מאת: אבי דוידידיני עבודה23/05/163475 צפיות
בקצרה על הרעת תנאים בעבודה לאלו המחליטים להתפטר ולאלו המחליטים להישאר במקום העבודה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica