חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תמלול במערכת חדשות- איך הם עושים את זה?

מאת: שיר רכייטחוק ומשפט - כללי24/05/20101379 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כשאנו חושבים על מערכת חדשות אנו מעלים בדמיוננו את התפאורה המוכרת: מגיש, כתב, מצלמות ובבסיס כל המערכת - החדשות עצמן. למעשה, מערכת חדשות היא דבר מורכב יותר וכוללת מרכיבים שונים ומגוונים. דוגמא בולטת היא עבודת התמלול של חומרי החדשות.  במידה ותהיתם כיצד נשמרים כל חומרי החדשות ומאוחזרים לשימוש ארכיוני, הרי שעבודת המתמלל היא זו שעושה את כל ההבדל.

בשונה מעבודת תמלול של חברות מקצועיות, ובה אדם שכל תפקידו הוא לתמלל, מתמלל ומעבד חומר מקצועי או משפטי לשימוש עתידי, עבודת המתמלל במערכת חדשות היא שונה.

המתמלל במערכת חדשות נדרש לתמלל אירוע שלעתים אינו כולל מילים, אלא תמלול של ויזואליה.

עובדה זו מעלה שאלה נוספת, ומעניינת לא פחות: כיצד ניתן לתמלל ויזואליה? כאן נדרש המתמלל ליצירתיות מצד אחד, שכן הוא צריך לשער בנפשו מה יחפש האדם הבא אחריו מבחינה ויזואלית. מצד שני הוא צריך לדבוק בכללי הכתיבה הנדרשים ממנו כדי שניתן יהיה למצוא את החומר אותו הוא מתמלל בעתיד.

אז איך זה מתבצע? ראשית, צלמים וכתבים יוצאים לשטח. כך מצולמים חומרים שונים, מה שקרוי בעגה המקצועית "ויזואליה". יכול להיות ומדובר בזירת פיגוע או בראיון עם אישיות כלשהי, או צילום אווירה כלשהו שמטרתו לשמש רקע לדיבורים. החומרים מועברים למערכת החדשות. שם נמצאים מתמללים שעל פי רוב קשורים למחלקת הארכיון של החדשות, ומטרתם למיין את החומרים שמגיעים ולטפל בהם. המיון נעשה לפי החלוקה לקטגוריות הצילום: ויזואליה כללית, ראיון או דיווח בזמן אמת ממקום כלשהו. אם מדובר בוויזואליה כללית, עבודתו של המתמלל היא לתאר במילים את הדברים הנראים על המסך: מכונית ירוקה, אדם מתקרב למצלמה, רוח חזקה, גשם קל, אנשים במשרד וכן הלאה. הדיוק בציון זוויות הצילום השונות ותיאור האלמנטים השונים המצולמים חשובה בשל הסיבות שפירטנו לעיל.

במידה ומדובר בראיון עם אישיות כלשהי, יש חשיבות רבה בראש ובראשונה להבנת השפה שבה נערך הראיון (על פי רוב עברית אך במקרים שונים גם ערבית או אנגלית). אמירה זאת נשמעת אולי בנאלית, אולם הבנה של השפה כוללת גם הבנת הדקויות שבה. מתמלל שלא ידע להבדיל בין ביטוי סלנג לבין פירושו המילולי מקשה על איתור החומר בהמשך.

מתמלל מיומן ידע להתאים את עצמו לקצב ולסגנון הדיבור של המרואיין. ישנם אנשים המדברים מהר או לאט, בעלי מבטא קשה להבנה וכן הלאה.

קטגוריית צילום נוספת היא דיווח בזמן אמת. בין החומרים המגיעים למערכת החדשות מצויים גם חומרים שצולמו בזירת אירוע לא צפוי: פיגוע, תאונת דרכים, וכיוצא בזה.

המתמלל החדשותי צריך להבין את ההקשר שבו צולמו החומרים, לדעת לזהות אישים בכירים ולדייק בכתיבת ובהגיית שמם.

עבודתו של המתמלל המוכר לכולנו (לא זה החדשותי) "קלה" יותר במידה מסוימת. הוא נדרש לתמלל את מילותיו של האדם הניצב לפניו מילה במילה, ויחד עם זאת עליו לשלוט בדקויות השפה שאותה הוא מתמלל. עבודת התמלול של המתמלל המשפטי, כזה הנדרש גם לבצע תרגום משפטי לדוגמא, הינו מורכב יותר, שכן הוא נדרש להבין גם ביטויים משפטיים וחשוב שלא ישגה בהם. רגישות התמלול והתרגום המשפטי היא רבה. חוסר דיוק, היסח הדעת או חוסר הבנה של ביטוי משפטי כזה או אחר עלולים לייצר תמונת מצב לא מדויקת מבחינה משפטית. ואין צורך להרחיב על ההשלכות המשפטיות הנגזרות מכך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שיר רכייט

מאת: שיר רכייטחברה ומדינה - כללי05/07/101082 צפיות
מהו תרגום משפטי

מאת: שיר רכייטחוק ומשפט - כללי09/05/101050 צפיות
מהו תמלול משפטי? ולמה הוא משמש אותנו?קצת רקע על תפקיד חשוב בדרך לעשיית משפט...

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231633 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212074 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211931 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211585 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211261 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201806 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201540 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica