חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כל מה שצריך לדעת על לימודי רפואת שיניים

מאת: גיא אלוןבריאות השן13/06/20102440 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לפי דו"ח שפירסם משרד הבריאות ישראל ממוקמת במקום השני באירופה במספר רופאי השיניים באירופה עם 108 רופאי שיניים על כל 1000 אזרחים. רוב רופאי השיניים למדו בחו"ל, זאת עקב העובדה שבישראל אפשר ללמוד רפואת שיניים רק בשני מקומות, אוניברסיטת ירושלים ואוניברסיטת ת"א, שם מקבלים 40 סטודנטים בשנה.

לשם המחשת ההבדל, כל שנה יוצאים קרוב ל500 ישראלים ללמוד רפואה בחו"ל, בעיקר באיטליה, גרמניה והונגריה. סטודנטים שיוצאים ללמוד רפואת שיניים בארצות אלו נהנים מתנאי קבלה קלים יותר, עלות לימודים זולה יותר, אפשרות להכיר תרבות אחרת וכן יש באפשרות להתמחות במדינה בה הם לומדים.

בישראל תנאי הקבלה ללימודי רפואת שיניים הם קשים יותר. בדרך כלל מתקבלים רק עשירית מהפונים, והם צריכים לעמוד בתנאים הבאים, ציון פסיכומטרי מעל 650, ממוצע בגרות מעל 10.5, בנוסף עליהם ללמוד בישראל שש שנים, בשלוש השנים הראשונות של לימודי רפואת שיניים לומדים רפואה כללית, לאחר מכן עוברים ללמוד רק את תחום רפואת השיניים ובשנתיים האחרונות מתחילים בלימוד החומר באופן מעשי.

על מנת להיות רופא שיניים בישראל ידרשו גם סטודנטים שלמדו רפואת שיניים בחו"ל, וגם סטודנטים שלמדו רפואת שיניים בישראל לעבור מבחנים של משרד הבריאות. רק אחרי שנה של התמחות במקצוע הם יוכלו להתחיל לעבוד כרופאי שיניים. בתום שלוש שנים של לימודים מקבלים תעודה של בוגר , בעוד שבתום הלימודים מקבלים תואר רופא שיניים. מי שמבקש להתמחות בתחום ספציפי יכול לעשות זאת בתום 6 שנות לימוד.

רוב הסטודנטים לרפואת שיניים מעדיפים כיום להתמחות בתחומים מסוימים, השתלות שיניים, שיקום הפה, אורתודונטיה ותחומים אחרים.  התמחות זו כוללות לימודים ועבודה מעשית במרפאה. כמו בתחומי רפואה אחרים, ניתן לצאת להתמחות גם במהלך הקריירה.

הסיבה שסטודנטים רבים בוחרים להתמחות היא התחרות הקשה בשוק, אשר דורשת מהם להיות מומחים בתחום מסוים כדי שיוכלו לפנות אל קהל הלקוחות בשם התמחות זו. כיום רופאי שיניים עובדים יותר באופן פרטי מאשר דרך הקופות, כך הם יכולים לקבל אליהם לקוחות מכל הקופות.

היכן ניתן ללמוד רפואת שיניים בישראל ומה עלות הלימודים?

רפואת שיניים בישראל ניתן ללמוד באוניברסיטת ירושלים, שם ההתמחות נעשית במסגרת בית חולים הדסה, ובאוניברסיטת תל אביב, שם המרפאות נמצאות באוניברסיטה עצמה.

הפקולטה ללימודי רפואת שיניים בתל אביב עמדה לא פעם בפני סגירה, וזו סיבה נוספת מדוע סטודנטים ישראלים בוחרים ללמוד בחו"ל, חוסר התקצוב של המערכת.

עלות הלימודים היא כעלות שכר לימודים, 9000 שקל עם תוספות רבות. רצוי לציין שלהבדיל מסטודנטים במקצועות אחרים, לסטודנטים לרפואת שיניים קשה לעבוד בתחום הלימודים בגלל העומס והדרישות.

המאמר מוגש מטעם פורטל Iden - מרפאות שיניים , בתוכו ניתן למצוא אינדקס רופאי שיניים, מאמרים נוספים בתחום וחדשות בתחום רופאי שינים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא אלון

מאת: גיא אלוןהחזרי מס28/07/113435 צפיות
מרביתכם בוודאי לא מודעים לעובדה כי עד 80% מהעובדים במדינה זכאים להחזר מס, כל שכן כשאותם עובדים מקבלים הכנסה משני מקומות שונים. אם בעבר החזר מס היה כרוך בבירוקרטיה ארוכה ומפרכת, הרי שהיום אפשר לבצע בדיקת החזר מס אונליין האורכת בסך הכל כמה שניות. הזדמנות נוספת לבדוק האם הנכם זכאים להחזר מס תתרחש בזמן הגשת טופס תיאום המס השנתי, פרוצדורה שאפשר כיום לבצע אונליין גם כן.

מאת: גיא אלוןמשכנתא14/04/111635 צפיות
כפי שכולנו שומעים בלא הרף, משכנתא היא ההשקעה הגדולה ביותר שרוב רובם של משקי הבית יעשו בימי חייהם, ולכן יעוץ משכנתאות מקצועי הוא כמעט בגדר הכרח. יעוץ משכנתאות יכול לא רק לעזור לכם לבחור את ההצעה המשתלמת ביותר, או לתפור לכם משכנתא מותאמת להעדפות האישיות שלכם מבחינת גובה תשלום, תקופת ההתחייבות וכו'.

מאת: גיא אלוןהפקות אירועים14/04/111699 צפיות
מעצבי אירועים יכולים לא רק לתרום להצלחת אירוע מסויים אלא גם לחסוך בהוצאות. עם זאת, מהתרשמות אישי של כותב שורות אלה, רבים מאיתנו לא מודעים הייטב לסוג ההתקשרות עם מעצבי אירועים, מה נכלל תחת החוזה שלהם, ומה עושים במידה ומתגלים חילוקי דעות. על נושאים אלו, ואספקטים אחרים של חוזה עם מעצבי אירועים, בשורות הבאות.

מאת: גיא אלוןפרסום14/04/112213 צפיות
מזל טוב! אתם חוגגים חתונה / בר מצווה / יום הולדת / ברית / בריתה או אירוע אחר. לא משנה איזה אירוע אתם חוגגים, אתם רוצים ליהנות ורוצים שהאורחים שלכם ייהנו ויזכרו את האירוע שלכם כאחד האירועים המוצלחים והמהנים היותר שהיו בהם. על מנת שהאורחים יזכרו דווקא את האירוע שלכם עליכם להשקיע באירוע, בעיצוב, באוכל, במוסיקה ובאטרקציות מיוחדות, אך יותר מכל על מנת שהאורחים יזכרו את האירוע צריך להעניק להם מתנה קטנה שכל פעם שיביטו בה יזכרו באירוע המיוחד שלכם, בשביל זה הומצאו סוגים שונים של מזכרות לאירועים.

מאת: גיא אלוןתכשיטים01/11/102396 צפיות
צורפות הוא מקצוע עתיק מאוד, תפקידו של הצורף הוא לעבד מתכות כמו זהב, פלטינה וכסף במטרה ליצור מהם תכשיטים. הצורף מעבד את המתכות לתכשיט ומשלב עליהם אבנים יקרות.

מאת: גיא אלוןבריאות ורפואה כללי01/11/1012422 צפיות
רופא תעסוקתי תפקידו לבדוק את בריאותם של אנשים שאינם נמצאים בקו הבריאות ובשל כך לא יכולים לצאת לעבוד. הרופא התעסוקתי יכול לאשר היעדרות ממושכת מהעבודה בעקבות מחלה ולקבוע אובדן כושר עבודה.

מאת: גיא אלוןבניין ואחזקה - כללי01/11/102413 צפיות
כמה פעמים חיכיתם ימים או שבועות לחשמלאי שיבוא לתקן מוצר חשמלי שהתקלקל לכם בבית? התקשרתם אליו כמה פעמים והוא דחה אתכם שוב ושוב בינתיים התחלתם לכבס במכבסה, התחלתם לבשל מאכלים שלא דורשים אפייה או חימום בתנור ועוד. לפעמים מספיק שמוצר חשמל אחד לא יעבוד כדי שנבין עד כמה אנחנו תלויים בחשמל. במקרים כאלו או שאנחנו מנסים את החוש הטכני שלנו או שאנחנו קוראים לאיש מקצוע המתעכב - חשמלאי.

מאמרים נוספים בנושא בריאות השן

מאת: דניאל מלמדבריאות השן11/02/201584 צפיות
טיפים מעולים וחשובים. איך לבחור נכון את הרופא שיניים שלי? במאמר הבא יגלו לכם. קריאה נעימה

מאת: ליאורבריאות השן04/10/181663 צפיות
יישור שיניים בעזרת מומחה בעל ניסיון, יכול להתקיים בכל גיל. יישור של השיניים, מבוצע בגילאים שונים (מבוגרים, נוער, וילדים). יישור השיניים, משפר את הדימוי העצמי, של המטופלים. יישור השיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאורבריאות השן13/08/181775 צפיות
יישור שיניים בעזרת מכשירים שונים, מתבצע כל העת. מכשירים ליישור השיניים, יכולים להיות למשל: סמכים פנימיים, גשר שקוף, פלטה רגילה, פלטה שקופה, רסן, גשר רגיל ועוד. יישור השיניים מבוצע על ידי מומחים ליישור שיניים, שעברו הכשרה מתאימה.

מאת: ליאורבריאות השן01/05/181585 צפיות
אורתודנט בארץ, מטפל באנשים שרוצים ליישר את השיניים. אורתודנט הוא רופא שיניים, שהוא גם מומחה ליישור השיניים. בארץ רק כשני אחוז, מרופאי השיניים, הם מומחים ליישור שיניים.

מאת: ליאורבריאות השן17/12/171501 צפיות
יישור שיניים למבוגרים במבצע מיוחד, מספק הזדמנות נוספת ליישר שיניים. יישור שיניים עבור מבוגרים, יכול להתאים למי שעברו טיפול לא מוצלח, או למי שלא עברו טיפול מעולם.

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171500 צפיות
מטופלים רבים מעוניינים לבצע את שיקום הפה על גבי שתלים, הצלחת הטיפול, והשיקום בשנה הראשונה מוכרת ב-95% הצלחה,

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171377 צפיות
השתלת שיניים, מתבצעת תוך ניצול תהליכים טבעיים, הדומים לאלה שקיימים בפה לאחר עקירה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica