חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הולכים לחופה

מאת: רן ביטון אירועים וחתונות20/03/20091032 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

היכן תיערך החתונה? - הצעד הראשון בריקוד החתונה הוא בחירת המקום. יש מספר דברים שיש לקחת בחשבון, לפני שאתם מתחילים את "סיור הכתובות".

הנקודה הראשונה הדורשת תשומת לב היא מה האזור הגיאוגרפי הנחוץ לכם. כאן הכלל הוא כמו בבחירת מקום בקולנוע: "מקום טוב באמצע". למשל, אם את מרחובות ואתה מחיפה, לחתונה צריך לחפש מקום באזור תל אביב- הרצליה. יש לבדוק רק דבר אחד חשוב נוסף: מהיכן מגיעים האורחים? אם רוב האורחים מנתניה, צריך לחפש מקום קרוב יותר לאזור זה.

ההיבט השני הוא עונת השנה שבה תיערך החתונה. אם אתם חולמים על חתונה בחורף, שאין רומנטית ממנה, אתם צריכים לחשוב על אולם או על גני אירועים מקורים..


אם אתם אוהבים את הקיץ, אז תוכלו לבחור גם גן פתוח. אם אתם אוהבי קיץ אבל שונאי לחות, בחרו במקום ממוזג. זה יכול להיות אולם או גן מקורה וממוזג.


היבט נוסף בבחירת המקום הוא מספר האורחים שמזמינים הזוגות המתחתנים . אם יש לכם 300 איש, אין טעם לבחור מקום שמתאים ל-800 איש. החתונה תיראה כאילו שחצי מהאורחים לא הגיעו והנוכחים ירגישו שהולכים לאיבוד. מאידך, אין טעם לבחור מקום שמתאים רק ל-300 איש: אז זה עלול להיות כל כך צפוף, עד שאי אפשר יהיה לנשום ? ובודאי שלא לרקוד!


דבר נוסף: לפני שאתם מחליטים על מקום החתונה, תבדקו אם יש בין האורחים אנשים עם מגבלות בהליכה או על כיסא גלגלים. במקרה זה, יש לדאוג לגישה נוחה, או, לחילופין, למעלית. יש לוודא שקיימים שירותי נכים.

גם הזמן שתבחרו חשוב. למעשה, מתחתנים בכל ערב של יום חול או ביום שישי בצהריים. יום שישי אהוב על הזוגות שרוצים חתונה מעט שונה, באווירה חופשית יותר ולא כל כך מכופתרת. לחתונה של יום שישי יש לקחת בחשבון כמה דברים.


ראשית, בתקופת החורף השבת נכנסת מאד מוקדם, לכן שעת הסיום אף היא מוקדמת. מקובל לפנות את המקום כשעה לפני כניסת השבת.


במשך הקיץ, השבת נכנסת מאוחר יותר- קרוב לשעה 19.00, כיון שיש גם שעון קיץ .לכן, בקיץ החתונה ארוכה בימי שישי. קחו רק בחשבון גם את מזג האוויר: לא כדאי להתחתן ביום שישי בצהריים בחום יולי-אוגוסט, כיון שאז האורחים ירגישו כמו בסאונה - בעיקר במישור החוף.אם תחליטו על חתונה ביום שישי בצהריים, תבחרו מקום שיש בו גם חלק מוצל או ממוזג.


מבין ערבי השבוע, הערב המבוקש ביותר הוא יום חמישי. התירוץ הרווח הוא שלמחרת לא עובדים, לכן אפשר להישאר לבלות עד מאוחר. אבל אליה וקוץ בה: ביום חמישי גם הכבישים פקוקים במידה שלא תתואר, כך שהחתונה לא רק מסתיימת מאוחר, אלא גם מתחילה מאוחר. האורחים יגיעו תשושים, עצבניים ומאחרים ? לא חבל?


בנוסף, ברוב המקומות פועל העיקרון הכלכלי הידוע של היצע וביקוש. משום שיש רק יום חמישי אחד בכל שבוע ומשום שהוא מבוקש יותר, גם הדרישות של האולמות מרקיעי שחקים. אם בכל ערב אחר הם דורשים מינימום של 250 משתתפים, למשל, ביום חמישי לא ירצו לשמוע על פחות מ-350 איש. אם מחיר המנה במקום מסוים הוא 180 ? לאדם, ביום חמישי לא יהססו לבקש 190 ? או אפילו 200 ?.


נסו להימנע מלחשוב על יום חמישי, אלא רק אם אבא שלכם הוא בן דוד של הברון רוטשילד (והוא מוזכר כמוטב בצוואה של הברון).


עוד פרט חשוב: יש מקומות שמגישים את הכיבוד רק בצורת מזנון( מה שקרוי בצרפתית מעוברתת "בופה" buffet=). מקומות אחרים מוכנים גם להגשת האוכל לשולחנות. צורת ההגשה צריכה להתאים לאופי האורחים.


לא פחות חשוב: דרגת הכשרות של האוכל. אם רוב האורחים שלכם חילוניים או חובשי כיפה סרוגה, תספיק כשרות של הרבנות המקומית. אם רוב האורחים הם חרדים- כלומר, חובשי כיפה שחורה- תחשבו על כשרות גלאט. גם בזה יש כל מיני דרגות, אבל לא נלאה אתכם בפרטים ובדקויות.

לאחר שהחלטתם על מיקום גיאוגרפי, עונת השנה, מספר האורחים ורמת הכשרות ? רק כעת אתם מוזמנים להתחיל לראות מקומות ולחשוב כמתחתנים.


מתוך ניסיון של שבע עשרה שנה וטיפול בלמעלה מ-19,000 זוגות מתחתנים, אני יודעת שיש מספר גורמים המשפיעים על בחירת מקום החתונה.


- ראשית, אתם מושפעים מהאסטטיקה של המקום. הצורה, הטיפוח, שילוב הצבעים, רמת התחזוקה ? כל אלה משפיעים עליכם בהתחלה.
- הגורם המשפיע הבא בתור הוא איש המכירות העומד מולכם. אם הוא נעים הליכות, מקצועי, משדר אמינות ומתמצא, הוא קונה את אמון המתחתנים. לעומת זאת, אם הוא קצר רוח, לא מנומס, לא עניני, לא שולט בחומר, או סתם מלחיץ ? הוא יעורר חוסר אמון וחוסר רצון להמשיך בקשר עמו ולערוך שם את החתונה.
- שלב שלישי: רמת האוכל של המקום. כמובן שכל אחד מחפש אוכל מסוג אחר. בגדול, הייתי אומרת שיש אוכל עממי, אוכל קלאסי ואוכל " גורמה"""gourmet. הכוונה כאן לא ל"גורמט" שעונדים על פרק היד, אלא לסוג האוכל שמכניסים לפה... אגב, אני מציעה שתנסו להתאים את רמת האוכל בחתונה לדרישות הקהל שלכם. אם אתם אוכלים קבוע במסעדות יוקרה אבל המשפחה אוהבת חומוס וטחינה, בחרו אוכל עממי לחתונה. הרי אתם, כדרכם של מתחתנים בליל החתונה, בקושי תספיקו לטעום ביס אחד. לעומת זאת, האורחים שיגיעו ממרחקים עלולים להתאכזב קשות אם לא ימצאו אוכל לפי טעמם.
- תתפלאו, אבל רק בשלב הרביעי הזוגות המתעניינים בחתונה, מתייחסים לעלות המנה. אם שלושת השלבים הראשונים עברו בהצלחה, יש סיכוי רב שתצליחו לעבור גם את משוכת המחיר.
- אם אתם מאד מעשיים או רואי- חשבון בעיסוקכם, יש סיכוי שתהפכו את הסדר: תחליטו על הסכום שאתם רוצים להקדיש לכל מנה ורק אחר-כך תתחילו לבדוק מקומות. גם במקרה זה רצוי לבחור את המקום הטוב ביותר. החוכמה היא לא למצוא מקום שמתאים לתקציב מוגבל ? כאלה לא חסרים! החוכמה היא למצוא את המקום המוצא חן בעיניכם ולנסות למצוא את הדרך שעלותו תתאים לתקציבכם. תתפלאו, אבל גם לכך יש דרכים ופתרונות...

כעת, כל מה שעליכם לעשות זה לסכם את התנאים לחתונה ולחתום על החוזה. אל תשכחו להגן על עצמכם על כל צרה שלא תבוא, כדי להבטיח את כספכם בצורה הטובה ביותר.

תבדקו בחוזה גם את האותיות הקטנות ובררו היטב מה כולל המחיר. למשל, מה לגבי שכר המלצרים, הגברה, תאורה, שעת סיום, אבטחה.

 



תגיות המאמר: חתונה, מקומות לחתונה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רן ביטון מנכ"ל חברת לי קל חתונה  מעל 26.000 מתחתנים במשך עשרים שנים של אירועים. www.lee-kal.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רן ביטון

מאת: רן ביטון תוכנה28/08/111598 צפיות
אבל מה אפשר לעשות אם דווקא כעת המחשב לא תקין? איך שוכרים טכנאי מחשבים? האם ניתן להגן על המחשב הביתי ללא כל וירוס? אילו מחשבים חדשים הכי מומלצים לרכישה?

מאת: רן ביטון אירועים וחתונות – כללי21/06/102041 צפיות
אם המחיר נשמע לכם יקר מדי אבל אתם ממש אוהבים את המקום נסו לנהל משא ומתן, אם יש לכם חתונה גדולה זה אפשרי חתונה קטנה? זה יהיה קשה, נסו להתפשר תאריך החתונה.

מאת: רן ביטון הפקות אירועים21/06/101483 צפיות
איך מארגנים חגיגת בר מצווה שתשקף את מלוא חשיבותו של היום המיוחד ומהן האפשרויות הקיימות לציון האירוע? איך מוציאים גן אירועים אולם ואיך עושים זאת נכון?

מאת: רן ביטון הפקות אירועים18/06/101489 צפיות
בפגישה עם מפיק תצטרכו להחליט ביחד עם מספר דברים חשובים למשל: היכן תרצו לחגוג? אולם? גן אירועים קטן? מסעדה?

מאת: רן ביטון חתונות17/06/101459 צפיות
עבודה טובה של צלם לשם הדגמה, משפיעה הן על המארגנים והן על המוזמנים - אוכל טוב, שתייה טובה, מוסיקה מקפיצה, סרט חתונה ערוך בצורה מקצועית, צוות הגשה נעים הליכות - כולם אחראים להפוך את האירועים הכי משעממים לאירועים הכי מדהימים, או אירוע שנועד לרגש לאירוע שעדיף שלא התרחש.

מאת: רן ביטון להקות אירועים28/05/101858 צפיות
מחיר תקליטן לחתונה נע בין 3,000-6,000 ₪, בעוד תקליטן לבר מצווה עולה כמחצית. תקליטן אשר דורש מחיר שנשמע לכם נמוך מדי כנראה שאינו בטוח בעצמו, ועדיף לבחור באדם מנוסה יותר לעבודה.

מאת: רן ביטון צילום אירועים28/05/101712 צפיות
אם אתם מעוניינים לשכור לאירוע שלכם גם צלם וידאו וגם צלם סטילס, מומלץ לשכור צוות צלמים לחתונה מאותו הסטודיו, מכיוון שכך ניתן לחסוך עשרות אחוזים על המחיר הסופי.

מאמרים נוספים בנושא אירועים וחתונות

מאת: נעה בן אריאליאירועים וחתונות17/11/099724 צפיות
"עם הצלחה לא ניתן להתווכח", אומר הפתגם המוכר, ומעצבת שמלות הערב והכלה גלית רוביניק היא בלי ספק סיפור הצלחה שלושה מרכיבים עומדים בבסיס הצלחה זו – יחס אישי וחם, אכפתיות, אמינות ומקצועיות "אני מתרגשת בכל פעם מחדש מהיכולת שלי להגשים לכלה את חלומה ולהפוך אותה לערב אד לסינדרלה מן האגדות", היא אומרת. ידידיה של מעצבת שמלות הערב והכלה גלית רביניק מעידים עליה כי הרגעים המאושרים ביותר בחייה הם אלה בהם ניצבת בפניה אחת מלקוחותיה, הכלה העתידית, כשהיא לבושה לראשונה בשמלה שהיא עיצבה.

מאת: רן ביטון אירועים וחתונות06/11/099437 צפיות
על פ"י הרבנות ניתן לערוך חופה עד שעה אחת בצהריים, אם אתם רוצים להמשיך את האירוע לאחר כניסת השבת תהיה לכם בעיה, במקרה כזה רוב המקומות שפתוחים גם בשבת אינם כשרים, הרבנים מסרבים לחתן את החתן והכלה במקום לא כשר, אם תרצו תוכלו להמשיך את המסיבה במקום אחר.

מאת: רייט קליקאירועים וחתונות29/10/098956 צפיות
החיים של כולנו שזורים בשלל שמחות, כנסים, אירועים ומסיבות. בכל פעם שאנו מגיעים לתכנון האירוע הבא, בין אם מדובר בחתונה, יום הולדת או כנס עסקי, הזיעה הקרה מתחילה לבצבץ, לחץ הדם מרקיע שחקים והציפורניים נכססות עד הבשר... אבל למה בעצם? אז לפני שלוקחים שני וואליום, תנו לנו לעשות לכם קצת סדר בבלגן ולקבוע מספר פרמטרים חשובים שחשוב להתעכב עליהם בבחירת אולם אירועים:

מאת: norit378אירועים וחתונות28/10/098815 צפיות
בלונים לחתונה | בלונים לבר מצווה | בלונים ליום נישואין - ועוד

מאת: רוני חרמוןאירועים וחתונות26/10/099256 צפיות
מה זה בעצם השכרת וילה לאירוע שלכם? ובכן ללילה אחד מאושר בתוך וילה לאירועים יכולה להפוך מפגש משפחתי פשוט לחגיגת פינוק בלתי נגמרת.

מאת: אביב חייםאירועים וחתונות25/10/099449 צפיות
מתחתנים? חוגגים בר/בת מצווה? חשבתם להזמין חברה שמפיקה מגנטים לאירועים? במאמר הבא תוכלו להבין איך הכל עובד. כל מה שלא יספרו לכם. תוכלו לדעת ממה להיזהר ומה חשוב לבדוק לפני שסוגרים.

מאת: דקלה שאירועים וחתונות25/10/098966 צפיות
קיימים בשוק תקליטנים רבים ואין ספק שלמצוא תקליטן מתאים לאירוע זו משימה לא קלה. כאשר מחפשים תקליטן לאירוע מסויים השאלה היא איזה תקליטן יעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר. האם כדאי לקחת תקליטן שעובד לבד או שכדאי לשכור תקליטן מחברה, האם התקליטן הוא מאזור מגוריכם והאם צריך להתפשר על בעל מקצוע זה בגלל מרחק. בואו לקרוא על בחירת תקליטנים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica