חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בתאבון! מגישים את האוכל

כמו בכל תחום בחיינו, גם לאוכל בחתונה יש אופנה. לפני שנות דור, כולם באו לחתונה כדי לשמח חתן כלה. באותה הזדמנות חגיגית, השתדלו-כמובן-לשמח גם את עצמם. דרך פשוטה מאד לשמח את עצמך היא לאכול. ומה יותר נעים מאשר לאכול כשמשרתים אותך? לכן האורחים המתינו שהמלצר יניח לפניהם את האוכל, יפנה צלחות מלוכלכות ויביא יין ושתייה קלה. מאז התקדמנו וכעת יש כמה צורות הגשה.


• הצורה הידועה ביותר היא הגשה כמו בימים עברו, שבלשון מקצועית נקראת UP SERVICE. המלצר מגיע ליד הסועדים עם מגשים מגוונים ומגיש לכל סועד כפי שהאורח בוחר. זה קיים בהרבה אולמות ועדיין בחלק מהגנים. ככל שמתרחקים מאזור המרכז, יש יותר סיכוי למצוא צורת הגשה זאת בכל חתונה.


• הגשה אמריקאית. כאן הצלחת מגיעה "בנויה" מהמטבח. יש בה מנה עיקרית ותוספות, הכל בסידור יפהפה, צבעוני ומעורר תיאבון. רק חלק מהמקומות ערוך להגשה בסגנון אמריקאי לכל האורחים בחתונה.צורת הגשה זאת יקרה יותר, לרוב. זאת שיטה שתופסת יותר ויותר תאוצה, לאחרונה.


• מזנונים. כאן השרות עצמי: כל אורח ניגש ונוטל לעצמו כראות עיניו. המנות ערוכות על מזנונים לפי סוגים ? מנות פתיחה, מנות ביניים, מנות עיקריות, תוספות וכו'.


• יש גם הגשה בסגנון משולב. כאן המנה הראשונה והקינוחים מוצגים

במזנונים מגוונים ומעוצבים. רק המנות העיקריות מוגשות לשולחן.


• אצל האמריקאים מקובלת גם חתונה בסגנון קוקטייל. ברוב הסרטים האמריקאיים אפשר לראות את האורחים עומדים עם כוס קוקטייל ביד. אצל הישראלים, ובעיקר בחתונה, השיטה מאד לא אהודה. אם מכריחים ישראלי לעמוד יותר מחמש דקות, הוא נזכר מיד בגננת בלומה שהענישה אותו בעמידה בפינה. אבל אז לפחו הוא קיבל את העונש בחינם - כעת הוא עוד שילם על כך בצ'ק שמסר בכניסה, לכן זה מרגיז אותו עוד יותר!


• והחידוש האחרון: הגשה מרכזית לשולחן. כאן מביאים את המנות בקערות גדולות, רצוי מסתובבות, וכל אחד לוקח לצלחתו כאוות נפשו.

זה למעשה סוג של מזנון, אבל בישיבה, כך שזה לא מחייב לקום מהכסא. איך אמר הגשש החיוור? "צינור פלסטיק עשוי מאלומיניום"...

לכל אחת מהשיטות יש יתרונות וחסרונות. נתייחס גם לכך.

היתרונות של ההגשה: יותר פינוק לאורח בחתונה; אין תורים ליד האוכל; לא צריך לקום מהשולחן. החסרונות של ההגשה : זה פחות מרשים מבחינה ויזואלית ומי שירצה תוספת, יצטרך לבקש זאת מהמלצר במקום לקחת בעצמו. שיטת ההגשה בחתונה דורשת מלצרים רבים יותר ומאומנים יותר מאשר המזנונים. הרי אף אורחת לא תשמח לקבל חלק מהמרק על שמלתה החגיגית ? גם אם לחלק מהשמלות זה עשוי דווקא להוסיף טעם....

כמובן שגם למזנונים יש יתרונות, ולא מבוטלים.

למשל : האורח נוטל לעצמו את הצלחת ובוחר מה להניח בתוכה.

במזנון, מבחר המאכלים גדול יותר ומבחינה ויזואלית זה מרשים יותר.

אבל יש גם חסרונות : האורחים המבוגרים מתקשים לשרת את עצמם והצעירים נאלצים לעמוד בתור.

מקובל לדרוש נקודת הגשה אחת לכל 70 אורחים, אחרת התורים באמת בלתי נסבלים.

החסרונות של המזנונים:

עם כל הכבוד לחוש האסתטי של האורחים, הצלחת המגיעה מהמטבח מעוצבת הרבה יותר יפה מאשר כשהאורח מעמיס לעצמו על הצלחת : סלט גזר כתום מעל פרוסות הרוסטביף האדמדם, סלט סלק סגול מתחת לעוף בלונדיני בשקדים, עלי מנגולד ירוקים ברוטב תפוזים כתום, ועוד תערובות בלתי ניתנות לפענוח. הצלחת נראית כמו ציור של פיקאסו והטעם הוא בערך זהה...

במה כדאי לכם לבחור?

אם רוב האורחים מבוגרים, שזה אומר מעל גיל חמישים, או מאד דתיים, כדאי לכם לבחור בהגשה לאורחים בחתונה.

אם בחתונה שלכם הרוב צעירים או צעירים ברוחם, לכו על מזנונים.

אל נא תשכחו את הדור הבא. אם יש יותר מעשרה ילדים בין האורחים, הקפידו לבקש גם מנות לילדים. המבורגר, נקניקיות, שניצל, צ'יפס, תירס חם ? הכל יתקבל בהתלהבות על ידי הקטנטנים.

מתלבטים בין הגשה למזנון בחתונה? אפשר לבקש סגנון משולב או הגשה למספר מוגבל של שולחנות, שם ישבו האורחים המבוגרים או אלו שמוגבלים בתנועה. כמובן שאז יש לדאוג לסידורי ישיבה של האורחים בחתונה.

טיפ נוסף: אם יש בין האורחים אנשים מאד מבוגרים שאינם שולטים בעברית, או, לחילופין, תיירים מחו"ל, השתדלו לבקש מקרוב משפחה השולט בשתי השפות להיצמד אל האורחים. ה"מתורגמן" יוכל להסביר לאורחים שבחתונה את מהות המנות, כדי להקל עליהם את תהליך הבחירה.

עוד דבר חשוב: בימינו, כשמטיפים כל כך על אוכל בריא, אל תשכחו להכין מנות גם לשומרי דיאטה. הכוונה לא לאלו שהחליטו היום דווקא לרדת במשקל, אלא לאנשים ששומרים על המזון מטעמי בריאות. תדאגו שיהיה אוכל צמחוני, מזון דל קולסטרול, דל מלח ודל סוכר ? בקיצור, אוכל דל ומדולדל. אין צורך שיהיו תחליפים לכל המנות: מספיק בהחלט אם יהיה מבחר מייצג.

האורחים יעריכו מאד את תשומת הלב וייהנו יותר מהחתונה שלכם.

אז בתאבון לכולכם!

 



תגיות המאמר: חתונות, מתחתנים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רן ביטון מנכ"ל חברת לי קל חתונה  מעל 26.000 מתחתנים במשך עשרים שנים של אירועים. www.lee-kal.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רן ביטון

מאת: רן ביטון תוכנה28/08/111595 צפיות
אבל מה אפשר לעשות אם דווקא כעת המחשב לא תקין? איך שוכרים טכנאי מחשבים? האם ניתן להגן על המחשב הביתי ללא כל וירוס? אילו מחשבים חדשים הכי מומלצים לרכישה?

מאת: רן ביטון אירועים וחתונות – כללי21/06/102039 צפיות
אם המחיר נשמע לכם יקר מדי אבל אתם ממש אוהבים את המקום נסו לנהל משא ומתן, אם יש לכם חתונה גדולה זה אפשרי חתונה קטנה? זה יהיה קשה, נסו להתפשר תאריך החתונה.

מאת: רן ביטון הפקות אירועים21/06/101480 צפיות
איך מארגנים חגיגת בר מצווה שתשקף את מלוא חשיבותו של היום המיוחד ומהן האפשרויות הקיימות לציון האירוע? איך מוציאים גן אירועים אולם ואיך עושים זאת נכון?

מאת: רן ביטון הפקות אירועים18/06/101486 צפיות
בפגישה עם מפיק תצטרכו להחליט ביחד עם מספר דברים חשובים למשל: היכן תרצו לחגוג? אולם? גן אירועים קטן? מסעדה?

מאת: רן ביטון חתונות17/06/101456 צפיות
עבודה טובה של צלם לשם הדגמה, משפיעה הן על המארגנים והן על המוזמנים - אוכל טוב, שתייה טובה, מוסיקה מקפיצה, סרט חתונה ערוך בצורה מקצועית, צוות הגשה נעים הליכות - כולם אחראים להפוך את האירועים הכי משעממים לאירועים הכי מדהימים, או אירוע שנועד לרגש לאירוע שעדיף שלא התרחש.

מאת: רן ביטון להקות אירועים28/05/101856 צפיות
מחיר תקליטן לחתונה נע בין 3,000-6,000 ₪, בעוד תקליטן לבר מצווה עולה כמחצית. תקליטן אשר דורש מחיר שנשמע לכם נמוך מדי כנראה שאינו בטוח בעצמו, ועדיף לבחור באדם מנוסה יותר לעבודה.

מאת: רן ביטון צילום אירועים28/05/101710 צפיות
אם אתם מעוניינים לשכור לאירוע שלכם גם צלם וידאו וגם צלם סטילס, מומלץ לשכור צוות צלמים לחתונה מאותו הסטודיו, מכיוון שכך ניתן לחסוך עשרות אחוזים על המחיר הסופי.

מאמרים נוספים בנושא אירועים וחתונות

מאת: נעה בן אריאליאירועים וחתונות17/11/099722 צפיות
"עם הצלחה לא ניתן להתווכח", אומר הפתגם המוכר, ומעצבת שמלות הערב והכלה גלית רוביניק היא בלי ספק סיפור הצלחה שלושה מרכיבים עומדים בבסיס הצלחה זו – יחס אישי וחם, אכפתיות, אמינות ומקצועיות "אני מתרגשת בכל פעם מחדש מהיכולת שלי להגשים לכלה את חלומה ולהפוך אותה לערב אד לסינדרלה מן האגדות", היא אומרת. ידידיה של מעצבת שמלות הערב והכלה גלית רביניק מעידים עליה כי הרגעים המאושרים ביותר בחייה הם אלה בהם ניצבת בפניה אחת מלקוחותיה, הכלה העתידית, כשהיא לבושה לראשונה בשמלה שהיא עיצבה.

מאת: רן ביטון אירועים וחתונות06/11/099434 צפיות
על פ"י הרבנות ניתן לערוך חופה עד שעה אחת בצהריים, אם אתם רוצים להמשיך את האירוע לאחר כניסת השבת תהיה לכם בעיה, במקרה כזה רוב המקומות שפתוחים גם בשבת אינם כשרים, הרבנים מסרבים לחתן את החתן והכלה במקום לא כשר, אם תרצו תוכלו להמשיך את המסיבה במקום אחר.

מאת: רייט קליקאירועים וחתונות29/10/098953 צפיות
החיים של כולנו שזורים בשלל שמחות, כנסים, אירועים ומסיבות. בכל פעם שאנו מגיעים לתכנון האירוע הבא, בין אם מדובר בחתונה, יום הולדת או כנס עסקי, הזיעה הקרה מתחילה לבצבץ, לחץ הדם מרקיע שחקים והציפורניים נכססות עד הבשר... אבל למה בעצם? אז לפני שלוקחים שני וואליום, תנו לנו לעשות לכם קצת סדר בבלגן ולקבוע מספר פרמטרים חשובים שחשוב להתעכב עליהם בבחירת אולם אירועים:

מאת: norit378אירועים וחתונות28/10/098813 צפיות
בלונים לחתונה | בלונים לבר מצווה | בלונים ליום נישואין - ועוד

מאת: רוני חרמוןאירועים וחתונות26/10/099254 צפיות
מה זה בעצם השכרת וילה לאירוע שלכם? ובכן ללילה אחד מאושר בתוך וילה לאירועים יכולה להפוך מפגש משפחתי פשוט לחגיגת פינוק בלתי נגמרת.

מאת: אביב חייםאירועים וחתונות25/10/099447 צפיות
מתחתנים? חוגגים בר/בת מצווה? חשבתם להזמין חברה שמפיקה מגנטים לאירועים? במאמר הבא תוכלו להבין איך הכל עובד. כל מה שלא יספרו לכם. תוכלו לדעת ממה להיזהר ומה חשוב לבדוק לפני שסוגרים.

מאת: דקלה שאירועים וחתונות25/10/098961 צפיות
קיימים בשוק תקליטנים רבים ואין ספק שלמצוא תקליטן מתאים לאירוע זו משימה לא קלה. כאשר מחפשים תקליטן לאירוע מסויים השאלה היא איזה תקליטן יעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר. האם כדאי לקחת תקליטן שעובד לבד או שכדאי לשכור תקליטן מחברה, האם התקליטן הוא מאזור מגוריכם והאם צריך להתפשר על בעל מקצוע זה בגלל מרחק. בואו לקרוא על בחירת תקליטנים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica