חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מונחי יסוד בביטוח רכב

מאת: אוהד רגבביטוח רכב17/06/20101214 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פוליסות ביטוח רכב הן דבר אשר כל בעל רכב מכיר. החוק מחייב רכישת ביטוח חובה עבור הרכב, ובעלי רכב רבים בוחרים לרכוש נוסף על ביטוח החובה גם ביטוח מקיף וביטוח צד ג'. מרבית בעלי פוליסות ביטוח רכב יודעים כי ביטוח הרכב, על כל שלושת מרכיביו, נותן כיסוי ביטוחי לארועים שונים העלולים להתרחש: תאונה, גניבה, ניסיון פריצה וכו', אך לעתים קיימת אי בהירות ביחס לכיסוי אותו מעניק כל רכיב, או המשמעות המסתתרת מאחורי ביטויים נפוצים ונהוגים כ"ישן תמורת חדש" או אפילו "טוטל לוס".

ביטוח רכב - רכיבים: ביטוח חובה, ביטוח מקיף, ביטוח צד ג'

ביטוח רכב כולל שלושה רכיבים ביטוחיים שונים המכסים כל אחד תחום שונה לחלוטין ממשנהו:

  • ביטוח חובה - ביטוח חובה הינו הביטוח היחיד מבין שלושת רכיבי ביטוח רכב אשר בעלי הרכבים מחויבים ברכישתו על פי חוק. ביטוח זה בא לכסות על נזקי גוף: פציעות, חבלות, מוות וכו'.
  • ביטוח מקיף - ביטוח מקיף הינו ביטוח המכסה נזקי רכוש אשר עלולים להגרם לרכב עצמו במקרי ביטוח שונים כגון תאונות, גניבות, ניסיון פריצה, נזקי טבע. נהוג לרכוש ביטוח מקיף עבור רכבים חדשים יחסית (עד תשע שנים) אשר בהם סכומי התיקון עלולים להיות גבוהים מאד.
  • ביטוח צד ג' - ביטוח צד ג' ניתן לרכוש או כחלק מביטוח מקיף או כביטוח נפרד. פוליסת ביטוח צד ג' באה לכסות נזקי רכוש אשר נגרמו לרכבים נוספים המעורבים בתאונה וכן לעצמים אשר עלולים היו להפגע בנוסף כשלטים, גדרות, וכו'.
ביטוח רכב - מונחים נפוצים

קיימת עגה שלמה הקשורה בפוליסות ביטוח רכב, ככל אשר הבנת המבוטח ובקיאותו בעגה זו עולה כך תגבר יכולתו להבחין בפרטים השונים המבדילים בן פוליסות ביטוח רכב השונות.

  • ביטוח חסר - ביטוח חסר הוא מצב בו סכום הכיסוי עבור המקרה הביטוחי קטן משווי הרכוש המבוטח או הסכום הנדרש. הסכום אשר יקבל המבוטח בעל פוליסת ביטוח רכב במקרה זה הוא סכום הביטוח.
  • ביטוח יתר - ביטוח יתר הוא מצב בו סכום הכיסוי גבוה מערך הרכוש הניזוק או הסכום הנדרש. הסכום אשר יקבל המבוטח בעל פוליסת ביטוח רכב במקרה זה הוא ערך הנזק.
  • גבול האחריות, סכום הביטוח - כל מקרה ביטוחי אשר יש לו כיסוי ביטוחי מפורט בפוליסת ביטוח רכב ולידו מצוין גבול האחריות. גבול האחריות הוא הסכום המקסימאלי אשר חברת הביטוח תשלם בקרות המקרה הביטוחי המצויין.
  • דו"ח תביעות - דו"ח תביעות הוא מסמך אשר ניתן למבוטח מאת חברת הביטוח ובו מצויינות כל התביעות אותן תבע המבוטח בביטוח רכב את המבטח בשלוש השנים האחרונות.
  • העדר תביעות - מצב בו המבוטח לא תבע את המבטח בשלוש השנים האחרונות. מרבית חברות הביטוח מעניקות הנחות ברכישת פוליסת ביטוח רכב עבור מצב זה.
  • כינון, השבה לקדמות - לאחר תביעת ביטוח רכב, יש לשלם על פי רב פרמיה נוספת לחברת הביטוח על מנת להשיב את סכומי הביטוח לסכומים אשר נקבעו בפוליסה לפני קרותהמקרה הביטוחי על מנת שלא יווצר מצב בו המבוטח מבוטח בביטוח רכב חסר.
  • התיישנות - התיישנות היא פרק הזמן העובר מקרות המקרה הביטוחי ועד הזמן בו ניתן להגיש תביעה בגין אותו מקרה ביטוחי. לתביעות במסגרת ביטוח מקיף משך הזמן עד להתיישנות הוא על פי רב שלוש שנים. ביטוח צד ג' כפוף על פי רב להתיישנות רק מצד התובע, כלומר כל עוד התובע זכאי להגיש תביעה ביטוח צד ג' ישאר בתוקפו. ההתיישנות על תביעות הנוגעות לנזקי גוף קבועות בחוק והן על פי רב ארוכות משלוש שנים.
  • חדש תמורת ישן - סעיף ביטוחי במסגרת פוליסות ביטוח רכב המתייחס לרכבים חדשים (שנת ייצור נוכחית וקודמת) לפיו ניתן לקבל רכב חדש הדומה לישן במקרים בהם נגרם לרכב המבוטח טוטאל לוס.
  • ירידת ערך - אחת מתוצאות הלוואי של תאונה היא ירידה בערכו של הרכב אשר נפגע אשר תבוא לידי ביטוי בעת מכירת הרכב. פוליסות ביטוח רכב כוללות כיסוי עבור ירידת ערך הרכב עקב תאונה.
  • כל הסיכונים - קיימות שתי גישות לניסוח פוליסות ביטוח רכב: גישה ראשונה ובה כל סיכון המכוסה על ידי הפוליסה מפורט, גישה שניה בה כל הסיכונים המכוסים, למעט אלו המצויינים בפירוש בפוליסת ביטוח הרכב, גישה שניה זו נקראת "כל הסיכונים"
  • פוליסת ביטוח רכב - המסמך החוזי המחייב את חברת הביטוח והמבוטח
  • פרמיה \ דמי ביטוח - הסכום המשולם לחברת הביטוח על ידי המבוטח תמורת הביטוח.
  • תגמולי ביטוח - הסכום המשולם על ידי חברת הביטוח
  • תביעת ביטוח - תביעה לתשלום מחברת הביטוח בקרות מקרה ביטוחי. התביעה עשויה להיות מוגשת על ידי המבוטח או על ידי צד שלישי.
  • שיפוי לעומת פיצוי - שיפוי משמעותו החזרת הרכב למצבו הקודם לפני קרות התאונה (כלל הניתן), פיצוי משמעותו החזר כספי למבוטח עקב תאונה או מקרה ביטוחי אחר.
  • טוטאל לוס - טוטאל לוס הוא מקרה ביטוחי אשר בו מכירים ברכוש הניזוק כנזק טוטאלי שאינו בר תיקון. החוק מחייב הכרה בנזק אשר תיקונו עולה על 60% מערך הרכב כטוטאל לוס לרכב כולו. חברות ביטוח רבות מקלות ומקבלות נזקים שעלות תיקונם היא 55% או 50% מערך הרכב כטוטאל לוס. במקרי טוטאל לוס יזוכה המבוטח ברכב חדש הדומה לישן (באם הוא מבוטח במסגרת פוליסת ביטוח רכב ישן תמורת חדש) או בפיצוי כערכו המלא של הרכב הניזוק, ללא השתתפות עצמית.
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אוהד רגב

מאת: אוהד רגבביטוח רכב22/12/102142 צפיות
קיימות כיום מערכות בטיחות ברכב אשר יכולות להקטין באופן משמעותי את הסיכויים להקלע לתאונת דרכים, אולם התקנת מערכות אלו בכלי הרכב אינה מחויבת על פי חוק או אף נדרשת על ידי חברות הביטוח.

מאת: אוהד רגבביטוח נסיעות14/12/1010815 צפיות
איך צריך להתארגן לקראת נסיעה לחו"ל? מה יש לקחת עימנו? מה צריך לסדר? איך בודקים איזה פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל יש לרכוש, ומה משפיע על החלטה זו?

מאת: אוהד רגבביטוח משכנתא09/12/101450 צפיות
אחד הכיסויים המוצעים במסגרת פוליסות ביטוח משכנתא הינו ביטוח אובדן כושר עבודה.

מאת: אוהד רגבביטוח נסיעות30/11/101328 צפיות
על מה יש להקפיד בעת הפעלת או רכישת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל? מה הם הדגשים המיוחדים ובאילו נקודות אתם עלולים למצוא את עצמכם ללא כיסוי ביטוחי?

מאת: אוהד רגבביטוח רכב23/11/101269 צפיות
אלו אמצעי מיגון נפוצים תדרוש חברת הביטוח להתקין בכלי רכב מבוטחים, ומה השפעת המיגון על תוקפה של פוליסת ביטוח רכב אשר רכש המבוטח.

מאת: אוהד רגבביטוח פנסיוני18/11/101957 צפיות
המאמר הבא דן בהשוואה בין סוגי ביטוחי פנסיה השונים המוצעים היום הן לעובדים שכירים והן לעובדים עצמאיים. כאשר ההחלטה על מסלול הפנסיה המועדף ניתנת בידי העובד, חשוב להבין את משמעויות הבחירות השונות.

מאת: אוהד רגבביטוח - כללי13/11/101348 צפיות
במקרים רבים נאמר לנו כי חשוב לבחור בחברת ביטוח בעלת גב כלכלי איתן. מה הם הגורמים לקשר הזה, ואיך קשור נושא הביטוח לנושא חסכונות פנסיונים?

מאמרים נוספים בנושא ביטוח רכב

מאת: רוני הכהןביטוח רכב09/09/171739 צפיות
מה יכולים להיות ההבדלים בין שירות שניתן מול סוכן ביטוח רכב פרטי לבין נציגים שמבצעים את המענה דרך חברה גדולה? קראו את הדברים הבאים והגיעו לכדי החלטה בעצמכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/164129 צפיות
רכשתם רכב? רוצים להישמר מכל רע? לא די לרכוש פוליסת ביטוח רכב מקיפה, ביטוח רכב יעמוד לרשותכם בסופו של דבר לאחר מעשה, לעומת זאת ישנם הרבה מאד דברים שאפשר לעשות בכדי למנוע תאונות, תקלות, בעיות ברכב וצרות אחרות. במאמר שלפניכם נספר לכם על מספר אמצעים ומערכות מיגון ובטיחות לרכב המסייעות לשמור עליו ועל הנוסעים בו בצורה מיטבית, אנו מציעים לכם להכיר אותם מקרוב ולאמץ אותם, או לפחות כמה מהם לרכב הפרטי שלכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163371 צפיות
יש לכם שאלות על ביטוח רכב? יש לנו את התשובות בשבילכם! המשיכו לקרוא ממש כאן במדריך שלפניכם ותוכלו להבין טוב יותר כיצד לבחור ביטוח.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163094 צפיות
באילו מקרים הביטוח המקיף הוא באמת ביטוח רכב שכולל הכל מהכל? לתשובה הזו כמה וכמה צדדים, לא רק מפני שמדובר בסוגיה מורכבת ואינדוודיאולית אלא בעיקר בגלל שישנם לא מעט מקרים שהביטוח המקיף כלל אינו רואה בהם אופציה לכיסוי. בואו להכיר את הפרטים הקטנים מאחורי הביטוחים הגדולים.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163075 צפיות
ארגוני הביטוח הגדולים בישראל הם תאגידי ענק החולשים על שוק הביטוחים כולו. היכרות מעמיקה עם המנגנונים השונים עשויה לחסוך לכם בטווח הארוך כסף רב. במילים אחרות, לא עושים ביטוח לפני שבודקים היטב את כל הפרמטרים החשובים באמת. לפניכם מספר טיפים חשובים על סודות עולם הביטוח, כאלו שיעזרו לכם להבין את המערכת, ולדעת כיצד היא פועלת. ביטוח רכב, דירה, בריאות וכו' ומה שביניהם.

מאת: שלום כהןביטוח רכב28/08/143617 צפיות
ביטוח רכב, ביטוח חובה לרכב, ביטוח מקיף לרכב ואף ביטוח צד ג' – כל אלו מושגים מעורפלים אשר פעמים רבות נדמה שהם אומרים את אותו הדבר, אך לא כך.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147855 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica