חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח משכנתא ואובדן כושר עבודה

מאת: אוהד רגבביטוח משכנתא09/12/20101448 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

במסגרת פוליסות ביטוח משכנתא אשר הבנקים למשכנתאות דורשים מהלווים הלוואות משכנתא לרכוש, כלולים שלושה מרכיבים: מרכיב ביטוח חיים, מרכיב ביטוח מבנה לדירה ומרכיב ביטוח אובדן כושר עבודה. בעוד ששני המרכיבים הראשונים, ביטוח חיים וביטוח מבנה לדירה, הינם בגדר ביטוחי חובה הנדרשים בכל פוליסות ביטוח משכנתא שלמות, ביטוח אובדן כושר עבודה הינו ביטוח אשר הבנק ממליץ עליו אך לא תמיד יהיה ביטוח חובה.

משמעות רכישת ביטוח אובדן כושר עבודה במסגרת ביטוח משכנתא

פוליסות ביטוח משכנתא נועדו בראש ובראשונה להבטיח כי במקרה בו הלווים לא יוכלו להמשיך ולבצע תשלומים עבור החזר הלוואת המשכנתא, סכום ההלוואה והריבית יוחזרו לבנק המשכנתאות באמצעות פוליסת הביטוח. ביטוח מבנה לדירה שונה במעט כי הוא נוגע לשמירת ערך הדירה עצמו ואינו נוגע במישרין אל הלווים ומטרתו להבטיח כי במידה והלווים לא יעמדו בהחזרי ההלוואה מסיבה כלשהי אשר אינה מכוסה על ידי רכיבי הפוליסה האחרים, תהיה באפשרות הבנק היכולת לממש את השיעבוד על הדירה, לעקלה ולמכרה על מנת לכסות את סכום ההלוואה והריבית אשר לא הוחזרו.

כיוון וזוהי המוטיווציה, המוטב בפוליסת ביטוח משכנתא הינו הבנק למשכנתאות. במידה ואחד מבני הזוג מאבד את יכולת עבודתו, סכום ההלוואה יושב אל הבנק והשיעבוד יוסר מעל הדירה. עבור הלווים, המשמעות היא כי יוסר מעליהם נטל המשך החזר הלוואת המשכנתא והדירה תהפוך לרכושם ללא שיעבוד, במקרה של אבדן כושר עבודה של אחד מבני הזוג.

הגדרת אובדן כושר עבודה במסגרת ביטוח משכנתא

ברכישת פוליסת אובדן כושר עבודה, בין אם במסגרת ביטוח משכנתא או באופן פרטי, ניתן להגדיר אובדן כושר עבודה בשתי רמות בסיסיות: אובדן כושר עבודה כללי, ואובדן כושר עבודה ספציפי למקצוע. כאשר ההגדרה היא רחבה - אובדן כושר עבודה כללי - במקרים רבים ימצאו את עצמם המבוטחים במצב לא נעים בו נפגעה יכולתם לעבוד ולהשתכר ברמה אשר הורגלו אליה אולם הם אינם זכאים לפיצוי כלשהו מתאם חברת הביטוח כיוון ויש ביכולתם לעבוד בעבודה אחרת כלשהי. כיוון ומעטים המקרים בהם אנשים נפגעים במידה אשר אינה מאפשרת להם עבודה כלשהי, רכישת פוליסת ביטוח מעין זו הינה במרבית המקרים לא אפקטיבית.

כאשר מגדירים הגדרה צרה חשוב להקפיד על הגדרה מדויקת ככל הניתן. רופא מנתח אשר נפגע בידו יוכל להמשיך לעבוד כרופא - אך לא כרופא מנתח, ציון מדויק של הגדרת מקצועו כרופא מנתח תקל בזכאות לקבלת הפיצוי מחברת הביטוח במקרה של פגיעה ביד. פוליסות מדויקות הן מעט יקרות יותר אולם במידה ומחליטים על רכישת פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה ככל הנראה הן מהוות את האופציה הטובה יותר אשר באמת נותנת מענה לסיכוני אובדן כושר עבודה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אוהד רגב

מאת: אוהד רגבביטוח רכב22/12/102140 צפיות
קיימות כיום מערכות בטיחות ברכב אשר יכולות להקטין באופן משמעותי את הסיכויים להקלע לתאונת דרכים, אולם התקנת מערכות אלו בכלי הרכב אינה מחויבת על פי חוק או אף נדרשת על ידי חברות הביטוח.

מאת: אוהד רגבביטוח נסיעות14/12/1010795 צפיות
איך צריך להתארגן לקראת נסיעה לחו"ל? מה יש לקחת עימנו? מה צריך לסדר? איך בודקים איזה פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל יש לרכוש, ומה משפיע על החלטה זו?

מאת: אוהד רגבביטוח נסיעות30/11/101327 צפיות
על מה יש להקפיד בעת הפעלת או רכישת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל? מה הם הדגשים המיוחדים ובאילו נקודות אתם עלולים למצוא את עצמכם ללא כיסוי ביטוחי?

מאת: אוהד רגבביטוח רכב23/11/101267 צפיות
אלו אמצעי מיגון נפוצים תדרוש חברת הביטוח להתקין בכלי רכב מבוטחים, ומה השפעת המיגון על תוקפה של פוליסת ביטוח רכב אשר רכש המבוטח.

מאת: אוהד רגבביטוח פנסיוני18/11/101956 צפיות
המאמר הבא דן בהשוואה בין סוגי ביטוחי פנסיה השונים המוצעים היום הן לעובדים שכירים והן לעובדים עצמאיים. כאשר ההחלטה על מסלול הפנסיה המועדף ניתנת בידי העובד, חשוב להבין את משמעויות הבחירות השונות.

מאת: אוהד רגבביטוח - כללי13/11/101346 צפיות
במקרים רבים נאמר לנו כי חשוב לבחור בחברת ביטוח בעלת גב כלכלי איתן. מה הם הגורמים לקשר הזה, ואיך קשור נושא הביטוח לנושא חסכונות פנסיונים?

מאת: אוהד רגבביטוח - כללי25/10/102471 צפיות
כפל ביטוח הינו מצב אשר בו אתם משלמים דמי ביטוח פעמיים אך בקרות מקרה ביטוחי תקבלו פיצוי פעם אחת בלבד. מקרה זה נפוץ מכפי הרצוי. טיפים להמנע ממצבים אלו – בכתבה.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבביטוח משכנתא20/01/223046 צפיות
בנק המעניק לכם את המשכנתא רשאי להגדיר, כחלק מהתנאים בכדי לקבל את ההלוואה, לעשות ביטוח משכנתא שבתוכו ישנם שני ביטוחים – ביטוח חיים וביטוח מבנה.

מאת: איילתביטוח משכנתא20/01/162759 צפיות
מהי משכנתא הפוכה מאת עו"ד רוני ברוש - משכנתא נחשבת על פי רוב להלוואה שלוקחים על מנת לרכוש דירה או בית. לעיתים, נעשה שימוש בהלוואת משכנתא בכדי לממן רכישה של שטח אדמה

מאת: איציקביטוח משכנתא30/11/142851 צפיות
ביטוח משכנתא הוא ביטוח שנדרש על ידי הבנק, בכדי שבמקרים מסוימים בהם אי אפשר להמשיך לשלם את המשכנתא תהיה להלוואה הזו כיסוי. הבנק מצידו לוח סיכון בזה שהוא נותן הלוואה כה גדולה, ואת זה הוא עושה אל מול הריבית אותה הוא גובה לאורך השנים

מאת: רונית שירביטוח משכנתא26/03/147651 צפיות
ביטוח משכנתא הוא חלק בלתי נפרד מכל משכנתא, והוא אף מהווה תנאי הכרחי לקבלתה. בתור מקבלי משכנתא חובה עליכם לרכוש ביטוח משכנתא. אך חשוב שתדעו שאתם לא חייבים לרכוש את ביטוח המשכנתא שלכם מהבנק, אתם יכולים לעשות זאת גם באמצעות חברות הביטוח או סוכני הביטוח העצמאיים.

מאת: אלירוןביטוח משכנתא04/01/148037 צפיות
לבנק יש אינטרס לחלק משכנתאות, הוא לא עושה את זה סתם מטוב ליבו. יש לו גם אינטרס שהחזר ההלוואה ימשך זמן רב,. עם זאת ישנם מנגנונים שונים כגון ביטוח משכנתא או אפשרות למחזור המשכנתא שאמורים להגן עליכם כלקוחות.

מאת: וידר מאירביטוח משכנתא29/10/138255 צפיות
אילו ביטוחים הם מהווים ביטוחי חובה במסגרת ביטוח משכנתא, על פי אילו פרמטרים נקבעת הפרמיה שלהם והאם עדיין אפשר לקבל אחוזי מימון גבוהים יותר על ידי חברות ביטוח משכנתא מיוחדות?

מאת: גיל שושיביטוח משכנתא03/09/131972 צפיות
ביטוחים רוכשים באמצעות חברות ביטוח בדיוק כמו שמוצרי מזון רוכשים בסופרמרקט רק עניין של התמחות ותו לא. מעבר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica