חפש מאמרים:
שלום אורח
06.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תפילין ותרבות הצריכה

מאת: אביב יועציםיהדות19/06/2010742 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תפילין הן חפץ שניתן לרכישה. האם הן דומות למוצרי צריכה אחרים שניתן למצוא בתרבות בצריכה של ימינו?

המחשבה על תפילין כעל עוד מוצר צריכה יכולה להרתיע במבט ראשון. האם באמת ניתן לדבר על תשמיש קדושה כמו תפילין באותה נשימה שבה מדברים על מוצרי צריכה אחרים? אין בכוונת הכותב לפגוע בתחושת הקדושה הקיימת, מן הסתם, אצל היהודי המאמין כשהוא נרגש לקנות בדחילו ורחימו תפילין מהודרות. עם זאת אי-אפשר להתעלם מן העובדה שגם יהודי מאמין זה חי בחברת הצריכה המודרנית ולכן האקט של רכישת תפילין מהווה חלק מעולם זה. כמו כל אקט של רכישה שמתקיים בתרבות הצריכה של ימינו גם רכישתן של תפילין מהודרות מקיימת קשר ויחסי גומלין עם תרבות הצריכה.

ניתן לטעון שרכישתו של זוג תפילין היא למעשה אקט שמבטא התנגדות לתרבות הצריכה. כאשר האדם המאמין רוכש זוג תפילין הוא למעשה מצהיר, לפי טענה זו, שהוא מתנגד לתרבות הצריכה, שהוא מוציא את עצמו מחוץ למרדף המתמיד אחרי רכישת עוד ועוד מוצרים. כמו כל טענה שמבוססת על אמירות סובייקטיביות קשה לקבוע אם יש אמת בה. ייתכן בהחלט שהאדם המאמין רוכש תפילין מהודרות מתוך הרצון להביע את האמירה הזו. עם זאת זהו מעשה מעט בעייתי. בתוך ההצהרה כנגד תרבות הצריכה שמבוטאת באמצעות צריכה יש סתירה מובנית. כמו מלחמה למען שלום, כך רכישת תפילין כדי לבטא גישה אנטי רכושנית נראית מעט בעייתית. חשוב להדגיש שוב שאין בנאמר לפקפק בטוהר הכוונה של האדם המאמין שרוכש תפילין מהודרות.

תפילין מהודרות נהנות מההילה של ההידור האופפת אותן. ההידור מבוסס אמנם על כללים מסוימים אבל כמו בכול מוצר מותרות, וגם תפילין מיוחדות הן מוצר מותרות, המחיר הוא מרכיב חשוב בהידורו של זוג תפילין. כמו ברכישתם של מוצרי מותרות אחרים ניתן לראות ברכישתן של תפילין מהודרות מעין הנחת יסוד חבויה ברכישה: המוצר עולה יותר ולכן הוא מיוחד; המוצר מיוחד ולכן גם אני מיוחד. קשה לראות כיצד ניתן לנתק את עולם הדת מתרבות הצריכה שבה הוא פועל בימינו. מזוויות מסוימות בהחלט קשה לראות את ההבדל בין רכישתן של תפילין מהודרות לבין רכישת כל מוצר מותרות אחר.

אלא שנדמה שיש הבדל מאוד משמעותי בין תפילין מהודרות ובין מוצרי צריכה ומותרות אחרים. כאשר מבטים בזוג תפילין רגילות ובזוג תפילין מהודרות קשה מאוד לראות הבדל ביניהן. ההידור שניתן למצוא בזוג תפילין מהודרות נראה, אם בכלל, רק בקושי בעיניו של המתבונן. מרכיב חשוב מאוד בכול מוצר מותרות הוא הנראות שלו. מוצר שלא ניתן להבחין בכך שהוא מיוחד וייחודי לא יכול לתפקד באמת כמוצר מותרות. תרבות הצריכה מבוססת על נראות, על הבדלים בין מותגים, על הערך הוויזואלי של אובייקט הצריכה. כיוון שרוב רובם של האנשים אינו יכול להבדיל בין תפילין רגילות לבין תפילין מהודרות, הרי שמרכיב חשוב מאוד של תרבות הצריכה חסר במשוואה.

אפשר אם כן למצוא הבדל משמעותי ואובייקטיבי בין תפילין כמוצר לבין מוצרי צריכה אחרים. ניתן לומר שגם אם ישנם אנשים שרוכשים תפילין כשם שהם רוכשים כל מוצר צריכה אחר, עדיין ניתן להבין שישנה אפשרות אמיתית לגלות הבדל משמעותי בין תפילין ובין מוצרי צריכה אחרים.

 



תגיות המאמר: תפילין, תפילין מהודרות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אביב יועצים >> המפתח שלך להצלחה שיווקית !

ייעוץ שיווקי

קידום אתרים בגוגל

 

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אביב יועצים

מאת: אביב יועציםפלילי14/02/162098 צפיות
כתב אישום הינו המסמך שפותח את המשפט כנגד הנאשם והוא כולל מספר סעיפים קבועים ואת כל העובדות שנאספו כנגד המואשם, עדי התביעה והסעיפים בחוק שהופרו, כביכול, על ידו. ביטול המסמך מונע את ההגעה למשפט כך שאין ענישה וכל הטיפול בתיק מופסק. את הביטול ניתן לבצע בנקודות זמן שונות כאשר המוקדמת ביותר היא כאשר התיק עדיין נמצא בידי המשטרה ועדיין לא עבר לבית המשפט. כאן נלמד מעט יותר אודות אפשרויות הביטול השונות בנקודת זמן זו.

מאת: אביב יועציםפלילי02/02/162443 צפיות
מועד מחיקת רישום פלילי ישן נקבע על פי הגדרות תקופת ההתיישנות. תקופת ההתיישנות מתחילה למעשה כבר כאשר בית המשפט נותן את פסק הדין שלו לגבי העבירה שבוצעה. כל תקופה נקבעת על פי קריטריונים שקבועים בחוק. תקופת ההתיישנות תלויה בסוג הרישום הפלילי – האם מדובר בהרשעה בפשע או באי הרשעה. בנוסף, נקבעת התקופה על פי גיל הנאשם ועובדת היותו קטין או אדם בוגר בעת מתן פסק הדין. לבסוף, החוק מתייחס לסוג העונש שהוטל על הנאשם.

מאת: אביב יועציםפלילי02/02/161956 צפיות
תחום המשפט המנהלי בישראל הוא אחד התחומים המעניינים והמגוונים ביותר בעולם המשפט. המשפט המנהלי עוסק בהתמודדות של אזרח מול גופים מנהלתיים וציבוריים, מועדות הבנייה שמאשרות את תוכניות הבתים שאנחנו בונים ועד לזכויותיהם של עובדים, אסירים, חיילים ומשפחות נפגעות טרור. מהתמודדות מול גורמים תקשורתיים כמו רשות השידור וחיוביה את הציבור ועד לעבודה משפטית מול רשויות מקומיות המחייבות אותנו במיסים על פי חוק.

מאת: אביב יועציםדיני משפחה10/01/161587 צפיות
אם אתם גרושים טריים, תקופת החגים עלולה להיות קשה מאוד עבורכם. תחושת האומללות, האשמה והבדידות היא מתכון מושלם לדיכאון. בזמן שמשפחות אחרות ומאושרות חוגגות יחדיו ושואגות את שירי החג, אתם תשבו מסוגרים בביתכם ותבהו בטלוויזיה. יתכן שתרגישו כל כך מדוכאים, עד שאפילו לא תצליחו להזיז את עצמכם מהמיטה. אז מה עושים? הנה כמה טיפים של עו"ד גירושין, כיצד לעבור את החגים בשלום ולהפוך את החג לקצת יותר נסבל:

מאת: אביב יועציםדיני משפחה10/01/161621 צפיות
כולנו מתחתנים בתקווה שהנישואים יחזיקו מעמד ויהיו יציבים. למרבה הצער, הרבה פעמים בני הזוג שלנו משתנים ומאבדים עניין בדברים שעניינו אותם לפני 10-15 שנים: תחביבים שונים, עיסוקים וגם אנשים. כשנשים מאבדות עניין בנישואים, הן פונות אל עורך דין גירושין. אבל כשזה קורה לגבר, הוא לאו דווקא ירוץ אל עורך דין גירושים. הוא בדרך כלל יתרחק מאשתו, ימעט לדבר איתה, לבלות איתה וימצא מפלט בקריירה תובענית או במאהבת.

מאת: אביב יועציםדיני משפחה10/01/161410 צפיות
גירושין הם נושא כואב עבור כל הצדדים המעורבים בעניין- אתה, אשתך והילדים. אין ספק שהם תובעים מחיר נפשי שלוקח זמן להתאושש ממנו. לאחר שנים רבות בהן אתה ואשתך הייתם יחד והילדים התרגלו לראות את הוריהם תחת קורת גג אחת, הפרידה אחד מהשנייה היא קשה ולוקח זמן להתרגל אליה.

מאת: אביב יועציםדיני משפחה10/01/161467 צפיות
גירושין בגיל מבוגר אינם עניין פשוט. מדובר בזוגות בגיל העמידה או אפילו בזוגות בני הגיל השלישי, שהגיעו לאחר שנים רבות יחד להחלטה על פירוק החבילה המשותפת. גירושין בגילאים אלו נובעים מכמה סיבות. לעיתים, ההחלטה על גירושין התקבלה לפני שנים רבות, אך בני הזוג העדיפו להמתין עד אשר הילדים יתבגרו ויעזבו את הבית. לעיתים מדובר במקרי גירושין על רקע שחיקה של מערכת היחסים הזוגית- כאשר לא נעשה דיי במשך השנים על מנת לשמור על הגחלת, אובד לקשר האהבה והתשוקה שאפיינו את תחילתו, ועימם אובד גם הרצון לעתיד משותף.

מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19103248 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195607 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195673 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195690 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195646 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195673 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195667 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica