חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך בוחרים עורך דין בעידן האינטרנט?

מאת: לי רמוןייעוץ משפטי21/06/20101358 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

איך בוחרים עורך דין - הקדמה

יתרונותיה החשובים והבולטים ביותר של רשת האינטרנט טמונים הן בגודלה של הרשת וביכולתה לספק לנו כמות עצומה של מידע ובנגישותה לכלל הציבור. אף על פי כן, במקרים רבים המידע אינו כל כך קל להשגה ויש צורך להכיר כלים ושיטות שיקלו על הגולש לחפש בדיוק מה שהוא צריך, כלומר, לבחור משרד עורכי דין (ועורך דין) המתאים בדיוק למקרה לו התכוון. כמו בחיים האמיתיים, גם כאן קיימת חשיבות רבה לניסיון שהגולש צובר בזמן שיטוטיו באינטרנט כך שבמשך הזמן היכולת לאתר מידע במהירות משתכללת ומשתפרת.

איך להתחיל את החיפוש באינטרנט ולמה עלינו לשים לב?

כמו בחיים האמיתיים, עלינו קודם כל לתת את הדעת מה ברצוננו לחפש באינטרנט. ברשת האינטרנט קיימת כמות עצומה של מידע, אשר מהווה חלק מהותי מהידע האנושי העדכני ביותר. חלק מהמידע המצוי ברשת האינטרנט הוא מידע אשר לא עבר סינון או בדיקה והוא בבחינת מידע לא מדויק ולעיתים אף מסולף. יש לשים גם לגורם הכלכלי אשר משפיע בחיפושינו אחר עורכי דין מתאימים. עורכי דין רבים ממנים את הקישורים לאתר שלהם, כך כאשר אנחנו הגולשים מחפשים עורכי דין, התוצאות הראשונות יהיו של עורכי דין שייתכן שלא יתאימו כלל לתחום אותו חיפשנו.

למרות זאת, רשת האינטרנט מהווה כיום מקור מידע שאין לו תחליף. היא מהווה את המאגר הגדול ביותר של עורכי דין בכל התחומים שישנם כיום בארץ. יש לדעת כיצד לחפש את עורכי דין המתאימים ביותר לנו בעזרת השלבים הבאים:

1.  הגדרת החיפוש- אילו עורכי דין בישראל אנו מחפשים, מהו התחום המבוקש, מילות חיפוש נכונות.

2. חיפוש עורכי דין- הכרת שיטות החיפוש באתרים שונים.

3. מיון וסלקציה בין עורכי דין שאותרו.

4. הערכת עורכי הדין שאותרו על פי מספר פרמטרים איכותיים הנמצאים ברשת.

במאמר זה ארחיב על כל השלבים בנפרד בכדי שגם הגולש המתחיל יוכל להיעזר בכלים אלו כדי למצוא לא רק עורכי דין מתאימים אלא אנשי מקצוע במגוון תחומים.

השלב הראשון- הגדרת החיפוש

שלב זה הוא מהותי ויכול לחסוך זמן יקר. עליכם לאפיין את התחום המבוקש בו ברצונכם למצוא עורכי דין בישראל. עליכם להגדיר מילות מפתח אשר יקלו עליכם בחיפוש העתידי ולהרכיב מהן מחרוזת החיפוש.  לדוגמא, אם נקלעתם לתאונת דרכים חלילה באילת, ברצונכם לחפש עורכי דין העוסקים בדיני תעבורה ומיקומם הוא באילת. חשוב להכניס מילות מפתח אלה לחיפוש על מנת למצוא עורך דין המתאים בדיוק בשבילכם. כמו כן, חשוב לציין כי החיפוש יכול להתבצע הן בגוגל והן באתרי אינדקס לעורכי דין.

 השלב השני- חיפוש עורכי דין

ישנם אתרים שונים בהם ניתן לבחור עורכי דין באינטרנט. ניתן לעשות זאת בחיפוש לא ממוקד בגוגל, שהוא מנוע חיפוש גלובלי, יתקבל דף עם עשר תוצאות החיפוש כאשר לרוב, שתי התוצאות הראשונות בראש העמוד הינן תוצאות ממומנות ולכן לפעמים לא מתאימות להגדרת החיפוש. אתרים נוספים בהם ניתן לחפש הינם אתרים מתחום המשפט המכונים אתרי אינדקס עורכי דין. באתרים אלה עורכי דין יכולים להירשם ולמסור את פרטיהם ואתם יכולים להגדיר אילו עורכי דין אתם מחפשים והתוצאות יהיו בהתאם. החיסרון באינדקסים אלה שהם לא כוללים את כל עורכי דין שיש בארץ, אלא רק את אלא שנרשמו לאתר או שהאתר עובד אותם או מפעיל אותם. כלומר, עליכם לשלב את כל תוצאות החיפוש ביחד כדי למצוא את עורכי הדין המתאימים לכם.

השלב השלישי- מיון וסלקציה 

כפי שציינתי, כאשר מחפשים עורכי דין במספר אתרים באינטרנט, מקבלים תוצאות רבות ושונות מכל מיני מאגרים שונים. כעת עליכם לבצע מיון מכל רשימת עורכי דין שקיבלתם לידכם מהחיפוש הממוקד אותו ערכתם באינטרנט. עליכם להתקשר למשרדים אשר קיבלתם את מספרי הטלפון שלהם באינטרנט ולבדוק אם עורכי הדין אכן מתאימים למקרה שלכם.

כמו כן מומלץ לפנות לחברים או מכרים ולברר על טיבם של עורכי דין מסוימים. אם מכריכם אינם מכירים את עורכי דין שמצאתם, אתם יכולים לרשום את שמם בגוגל ולקבל תוצאות מפורומים שונים באינטרנט. בדרך כלל בשיחות בפורומים ניתן ללמוד על טיב המשרד.

השלב הרביעי- הערכת עורכי הדין שאותרו ע"פ פרמטרים שונים

לאחר שאיתרנו עורכי דין באינטרנט, אנו צריכים לבדוק את מהימנותם מכמה בחינות:

א. מקצועיות בתחום הנדרש- לרוב עורכי דין ישנה נישה ספציפית בה הם מומחים ולכן חשוב להתאים את מומחיותם של עורכי דין למקרה שלו אתם נזקקים לשירותיו המקצועיים.

ב. שכר טרחה- עורכי דין גובים שכר טרחה שונה, ולכן עליכם לברר זאת בטרם אתם חותמים על חוזה ומתחילים בטיפול המקרה. שכר טרחה הוא עניין מהותי ויש לתת עליו את הדעת, קחו אך ורק עורכי דין הגובים שכר טרחה המתאים לכם באופן אישי וסכמו זאת בחוזה לפני התחלת הטיפול המשפטי.

לסיכום

כיום בעידן האינטרנט, קל מתמיד להגיע אל עורכי דין היכולים לעזור לכם במקרה המסוים שלכם. אל תבחרו תמיד ב"משרד הגדול ביותר" מפני שלא תמיד הוא ישרת את מטרתכם בצורה הטובה ביותר. עליכם לקחת בחשבון את כל השיקולים העומדים על הפרק החל משכר טירחה וכלה בעורכי דין שיטפלו בסופו של דבר בתיק שלכם. מכיוון שעורך הדין הוא איש הבא לייצג את האינטרסים שלכם, חשוב שיהיה קשר טוב עימו ולכן עליכם להסתדר איתו טוב. זאת נקודת המפתח להצלחה שלכם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לי רמון

מאת: לי רמוןייעוץ משפטי21/06/102037 צפיות
חושב ללמוד משפטים בארץ אך לא בטוח בכך? מה מצב המשק בארץ ובעולם מבחינת עורכי דין? קרא מאמר זה וגלה איך מתמודדים עם תופעת הצפת המקצוע בארץ ובעולם.

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ משפטי

מאת: בנימין קלינגרייעוץ משפטי22/07/222372 צפיות
בקשה לשינויים בהיתר - בסמכות מהנדס העיר לאחר קבלת ההיתר, מבוצעים לעתים שינויים מזעריים במהלך הבנייה, או שנולד צורך בשינויים אלה לעומת המאושר בהיתר, עוד בטרם תחילת ביצוע הבנייה. מהנדס העיר רשאי לאשר, בעצמו או מי מטעמו, חלק מהשינויים (ראו רשימה בהמשך), ללא צורך בדיון או באישור של ועדת המשנה או רשות הרישוי. זאת, על פי תקנות התכנון והבנייה (התרת שינויים בהיתר על ידי מהנדס ועדה מקומית), תשנ"ב-1992. לבקשה בהליך זה לא נדרש תיק מידע. ההיתר נמסר לאחר בדיקת תכנית השינויים, במידה שהם עומדים בדרישות המפורטות בתקנות.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ משפטי13/07/201143 צפיות
בית המשפט זיכה בעל חברה אשר אשר השכירה נכס למכון קוסמטיקה ללא היתר. אף שיש לה כמה בעלי מניות, רק נגד אחד מהם נפתחו הליכים. בבית המשפט נחשף קשר חברי בין מפקח בעירייה לבין אחד מבעלי המניות. באשר לאכיפה בררנית והגנה מן הצדק קבע השופט כי מדובר באחד מאותם מקרים חריגים ונדירים המצדיקים את קבלת הטענה.

מאת: עו"ד אברהם זאדה הרפזייעוץ משפטי11/04/201221 צפיות
הגשתם בקשה להיתר בניה וקיבלתם סירוב? התקבלה החלטה בעניינכם ללא שנתנה לכם האפשרות לטעון את טענתכם? לא העניקו לכם הזדמנות לטעון את טענותיכם? מה ניתן לעשות במקרים כאלה ומהם זכויותיו של האזרח בפני הרשות ומהם חובותיה של הרשות?

מאת: tiloniייעוץ משפטי11/06/191263 צפיות
ישנם מקרים רבים בהם נגרמים לאנשים תמימים נזקי רכוש עקב רשלנות או אשמת צד שלישי. אלו נזקים שביכולתם להיגרם לדירה, לרכב, לעסק ולרכוש אחר, בדרכים שונות. אלו נזקים שעשויים להתרחש עקב אירועי שריפה, שיטפון, נזילות, שריפה, פריצה, אסונות טבע, ליקוי בניה ואחרים.

מאת: רוי ורלייעוץ משפטי25/01/191333 צפיות
זו הסיבה מדוע יש צורך ייתכן שתצטרך עזרה. המאמר להלן מספק עצות מצוינות כדי לעזור לך לנצח במקרה שלך פגיעה אישית.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןייעוץ משפטי24/06/173521 צפיות
רלה הגישה לתיק ההוצאה לפועל בקשה בטענת פרעתי וטענה בין היתר שנגבו ממנה סכומים עודפים ומופרזים שכלל לא היו צריכים להיגבות ובאופן מפתיע (או שלא) טענתה התקבלה ולאחר חישוב הסכומים שנגבו ביתר במהלך השנים, יצא דווקא שהבנק פתאום חייב לה מיליונים של שקלים.

מאת: אופירייעוץ משפטי02/09/162058 צפיות
לנוטריון יש מגוון תפקידים. בין היתר הוא צריך לאשר ולאמת מגוון מסמכים, ולו על מנת שאלו יהיו קבילים להוות ראיות בבית המשפט- אם בארץ ואם בחו"ל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica