חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם הצרכן הישראלי פרייר?

מאת: יפעת ברעםצרכנות22/06/2010967 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לבלוג בנושא ייעוץ בשירות לקוחות

אבל בואו נעצור לרגע ונחשוב: באיזה אחוז מהלקוחות מדובר? האם אלה רוב הלקוחות, או שמדובר במיעוט זניח?

האם כל הלקוחות הישראלים הם  אגרסיבים,תובענים, תחמנים ונצלנים, או האם אלה החברות שהפכו את הלקוחות לכאלה?

הצרכן הישראלי למד להתמודד עם שירות אדיש, עם חברות שיעשו הכל כדי לחבר אותך אליהן, ויתישו אותך כשתבקש להתנתק משירותיהן, למד לקבל בשתיקה מונופולים,עמלות ותשלומים מתואמים.

שתי דוגמאות ששמעתי השבוע:

חבר הנוסע לחודשיים לחו"ל החליט לבטל את המנוי שלו לעיתון, מתוך הנחה כי כשיחזור מחו"ל ויבקש לעשות מנוי חדש יוכל לקבל מחירים טובים יותר. הוא הועבר למחלקת שימור לקוחות, שם הובטח לו כי אם לא יבטל אלא יקפיא את המנוי לתקופת הנסיעה,יקבל מספר חודשים בחצי המחיר ששילם עד עכשיו, ואחר כך יתרת השנה בתשלום מוזל.

מה היתה מסקנתו? שלקוח ותיק ונאמן, אחד שמשלם את המחיר המבוקש ואינו מתקשר מדי פעם כדי לעמוד על המקח ולאיים בניתוק, הוא פשוט פרייר! למאמרים נוספים בנושא איך לשמור על לקוח

חבר נוסף גילה כי חברת השמירה אליה הוא מחובר, העלתה את מחיריה טיפין טיפיןבשנים האחרונות בלי להודיע ,כך שלמעשה, מחיר השירות הוכפל בלי ששם לב.שיחת טלפון זועמת אחת כדי לבקש ניתוק מהשירות החזירה את המחיר למחירהמקורי, אותו מחיר מלפני 10 שנים!

גם כאן – אותו לקח: החברות מנסות עלינו את "שיטת מצליח": אם הלקוח לא מרגישומשלם בשקט את המחיר- הצליחו. ואם לא – הן משתיקות אותו על ידי הורדת מחירוקונות שקט לעוד תקופה.

זוהי בדיוק  השיטה שמייצרת לקוחות ממורמרים, מתוסכלים וחסרי אמון.

כשהלקוח יודע כי עליו לבדוק את החשבון כל חודש ולגלות היכן ניסו להעריםעליו – הוא הופך להיות חשדן . ואם הלקוח גילה כי החברה לא עומדת בהסכמיהומנסה לגבות ממנו עוד ועוד סכומים – יהיה זה נציג השירות שיפגוש לקוח זועףורוטן, ובצדק כמובן.

אם הלקוח לומד כי רק צעקות או איומים בעזיבה יועילו וכי רק כך יזכה לדבר עםמנהל או נציג בכיר יותר – זה בדיוק מה שיעשה.
אם הלקוח יודע כי לא יוכל להחזיר מוצר סתם כי התחרט – הוא ילמד לספרסיפורים ולשקר.
אם הלקוח לומד כי רק אם יתחמן וישקר ישיג שירות מהיר – הוא יתחמן וישקר.
לעומת זאת, אפשר גם אחרת

אם הלקוחות שלך יקבלו שירות אמין והוגן במחירים הוגנים, אם תהיה שם בשבילםגם אחרי שקיבלת את כספם, אם תיתן להם הרגשה שאתה סומך עליהם ומאמין בהם ואםתעשה כמיטב יכולתך כדי שיהיו מרוצים – אין ספק שגם החוויה שלך – כנותןשירות, תהיה טובה.
ואם רוב הלקוחות בהם אתה נתקל כנותן שירות הם לקוחות כעוסים וזועמים – אוליכדאי לעשות בדק בית באשר לסיבות שגרמו להם להפוך לכאלה. הרבה פעמים, אפשרלהסיק את המסקנות הנכונות – ולתקן.

לבלוג בנושא ייעוץ בשירות לקוחות

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יפעת ברעם - יעוץ לשירות קשוב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יפעת ברעם

מאת: יפעת ברעםשימור לקוחות05/12/101102 צפיות
ידוע כי מדיניות בארגונים היא הכרח למניעת אי סדר וכאוס, אבל אותה מדיניות, כשניצמדים אליה בנוקשות, עלולה להיות הגורם שיבריח לקוחות למתחרים, להם מדיניות גמישה יותר.

מאת: יפעת ברעםשימור לקוחות04/11/101191 צפיות
הייתם מעלים על הדעת אפשרות שהרופא שלכם ימליץ לכם על טיפול כזה או אחר בגלל עמלות שהוא מקבל ממכון הטיפול או מחברת התרופות? הייתם ישנים בשקט אם הייתם יודעים כי עליו לעמוד ביעדי מכירת כמות תרופות מסויימת כל חודש כדי לקבל בונוס או טובת הנאה?

מאת: יפעת ברעםשימור לקוחות24/10/101091 צפיות
אם אתם נותני שירות לקוחות ו/או עובדים מול קהל, אני מקווה שאתם עושים כל שביכולתכם בכדי למנוע תקלות. ברור שגם כאשר שמנסים, לא תמיד מתאפשר להביא לידי שביעות רצונו של הלקוח, ואף יותר מכך, אין ספק שכל נותן שירות באשר הוא, עומד בפני מצבים לא רצויים בהם הוא טועה, נכשל או "מפשל". החוכמה היא להצליח לצאת ממצבים אילו בשלום, וזאת מבלי לאבד את הלקוח עקב כך וזוהי מהותו של השירות הקשוב.

מאת: יפעת ברעםשימור לקוחות05/10/101082 צפיות
שימור לקוחות מורכב מהרבה רגעים קטנים של שירות ותשומת לב לפרטים. לקוח נאמן הוא אותו לקוח שחוזר ומקבל שירות טוב פעם אחרי פעם, לקוח המרגיש שיש עם מי לדבר ועם מי להתייעץ, לקוח איתו נשמר קשר רצוף גם לאחר הקניה, או אותו לקוח המרגיש כי גם במצבי משבר או חוסר שביעות רצון נותני השירות אינם מתנערים ממנו ומוצאים את הדרך לפתרון משביע רצון של הבעיה.

מאת: יפעת ברעםשימור לקוחות28/09/101035 צפיות
חברות ועסקים משקיעים סכומים ניכרים בשיווק המוצרים והשירותים שלהם, רק כדי להביא כל הזמן לקוחות חדשים. אז למה, למען השם, הם לא משקיעים את המינימום הנדרש בכדי לשמור על מאגר לקוחותיהם הקיימים? הרי אין ספק ששמירה על לקוח קיים זולה ומשתלמת בהרבה לעומת השגת לקוח חדש, ומכירה ללקוח ותיק ונאמן קלה ודורשת פחות אנרגיה ממכירה ללקוח חדש.

מאת: יפעת ברעםשימור לקוחות14/09/101163 צפיות
ב"קרב" על הלקוח, כדאי להיות חכמים, יותר מאשר צודקים. בשיחות שלי עם נציגי שירות ובעלי עסקים אני שומעת כל הזמן סיפורים ודוגמאות על לקוחות חצופים, דרישות מוזרות של לקוחות וניסיונות להשיג הטבות במרמה.

מאת: יפעת ברעםצרכנות16/08/101383 צפיות
אם בעל עסק רוצה להגיע למיצוי הפוטנציאל המלא של השירות הקשוב, אני חושבת שהוא חייב לשים את עצמו במקום הלקוח. בעל העסק גם הוא לקוח במקומות אחרים, ולכן לא צריכה להיות עבורו בעיה "להיכנס לנעליהם" של לקוחותיו ולנסות להבין מה הוא היה חושב ומרגיש במקומם על השירות אותו הם מקבלים, גם כשמדובר בטיפול בלקוח מתלונן.

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214237 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204374 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205276 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194171 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193399 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193442 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/182917 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica