חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

באמת לא אכפת לכם להפסיד לקוחות?

מאת: יפעת ברעםשימור לקוחות28/09/20101034 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חברות ועסקים משקיעים סכומים ניכרים בשיווק המוצרים והשירותים שלהם, רק כדילהביא כל הזמן לקוחות חדשים. אז למה, למען השם, הם לא משקיעים את המינימום הנדרשבכדי לשמור על מאגר לקוחותיהם הקיימים? הרי אין ספק ששמירה על לקוח קיים זולהומשתלמת בהרבה לעומת השגת לקוח חדש, ומכירה ללקוח ותיק ונאמן קלה ודורשת פחותאנרגיה ממכירה ללקוח חדש.

אז איך זה שבעלת בית הקפה בו אנחנו נפגשים בקביעות מדי יום רביעי בבוקר לסיעורמוחות, ויתרה על קבוצה של שבעה לקוחות קבועים, כאשר לא התאמצה למצוא לנו מקום ביוםעמוס, ונתנה לנו להרגיש כי היא אינה מוכנה להתאמץ, ולו במעט, כדי למצוא פתרון לבעיהשלנו?  הרי ברור שתוך דקות מצאנו לנו מקום חלופי אותו אימצנו למפגשים הקבועיםשלנו!

ואיך זה שסוכן הביטוח שחיזר אחרינו במרץ כדי לזכות בנתח מתיק הביטוח שלנו אפילולא טרח לחזור אליי כשפניתי אליו בבעיה אחרי שכבר היינו מונחים בכיסו? האם הוא אינומבין כי לעולם לא אעשה אצלו ביטוח נוסף, ולעולם לא אמליץ עליו ללקוחות נוספים שהואכל כך מתאמץ להשיג?

מה עובר להם בראש כשהם מזלזלים בלקוחות שלהם? האם הם אינם מבינים שהם יוריםלעצמם ברגל? האם הם חושבים שלקוחות ימשיכו להגיע אליהם רק מכוחו של ההרגל כאשר ישאלטרנטיבות רבות כל כך בשוק?

כשמדובר בנציגי שירות צעירים, ברור לי שהם עושים הכל כדי לסיים במהירות כל פנייהמעיקה מלקוח לא מרוצה. זאת שכן, עבודתם ,למרבה הצער, נמדדת על פי משך הזמן הנדרשלהם לסיום כל פנייה, ולא לפי מדד איכות הטיפול או ברמת שביעות רצונו של הלקוח. אבלכשמדובר בבעל העסק עצמו, אני מופתעת בכל פעם מחדש מחוסר ההיגיון העומד מאחוריהטיפול הכושל בלקוחות לא מרוצים, מחוסר הנכונות לפתור בעיות ומהויתור המהיר עללקוחות ותיקים.

ואחר כך הם מתפלאים ואינם מבינים מדוע הלקוחות עוזבים. רק להם הפתרונים…
אזבעלת בית הקפה , סוכן הביטוח ונותני שירות לקוחות אחרים – רק אל תשכחו  כי אפשר גם אחרת…

יפעת ברעם,בוגרת לימודי פסיכולוגיה (אוניברסיטת ת”א) ולימודי תעודה במינהלעסקים(אוניברסיטת בר אילן),עוסקת בשירות לקוחות מזה כ 20 שנה, ובייעוץ והדרכהלשיווק ושירות לקוחות שנים רבות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יפעת ברעם - יעוץ לשירות קשוב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יפעת ברעם

מאת: יפעת ברעםשימור לקוחות05/12/101101 צפיות
ידוע כי מדיניות בארגונים היא הכרח למניעת אי סדר וכאוס, אבל אותה מדיניות, כשניצמדים אליה בנוקשות, עלולה להיות הגורם שיבריח לקוחות למתחרים, להם מדיניות גמישה יותר.

מאת: יפעת ברעםשימור לקוחות04/11/101190 צפיות
הייתם מעלים על הדעת אפשרות שהרופא שלכם ימליץ לכם על טיפול כזה או אחר בגלל עמלות שהוא מקבל ממכון הטיפול או מחברת התרופות? הייתם ישנים בשקט אם הייתם יודעים כי עליו לעמוד ביעדי מכירת כמות תרופות מסויימת כל חודש כדי לקבל בונוס או טובת הנאה?

מאת: יפעת ברעםשימור לקוחות24/10/101091 צפיות
אם אתם נותני שירות לקוחות ו/או עובדים מול קהל, אני מקווה שאתם עושים כל שביכולתכם בכדי למנוע תקלות. ברור שגם כאשר שמנסים, לא תמיד מתאפשר להביא לידי שביעות רצונו של הלקוח, ואף יותר מכך, אין ספק שכל נותן שירות באשר הוא, עומד בפני מצבים לא רצויים בהם הוא טועה, נכשל או "מפשל". החוכמה היא להצליח לצאת ממצבים אילו בשלום, וזאת מבלי לאבד את הלקוח עקב כך וזוהי מהותו של השירות הקשוב.

מאת: יפעת ברעםשימור לקוחות05/10/101081 צפיות
שימור לקוחות מורכב מהרבה רגעים קטנים של שירות ותשומת לב לפרטים. לקוח נאמן הוא אותו לקוח שחוזר ומקבל שירות טוב פעם אחרי פעם, לקוח המרגיש שיש עם מי לדבר ועם מי להתייעץ, לקוח איתו נשמר קשר רצוף גם לאחר הקניה, או אותו לקוח המרגיש כי גם במצבי משבר או חוסר שביעות רצון נותני השירות אינם מתנערים ממנו ומוצאים את הדרך לפתרון משביע רצון של הבעיה.

מאת: יפעת ברעםשימור לקוחות14/09/101162 צפיות
ב"קרב" על הלקוח, כדאי להיות חכמים, יותר מאשר צודקים. בשיחות שלי עם נציגי שירות ובעלי עסקים אני שומעת כל הזמן סיפורים ודוגמאות על לקוחות חצופים, דרישות מוזרות של לקוחות וניסיונות להשיג הטבות במרמה.

מאת: יפעת ברעםצרכנות16/08/101381 צפיות
אם בעל עסק רוצה להגיע למיצוי הפוטנציאל המלא של השירות הקשוב, אני חושבת שהוא חייב לשים את עצמו במקום הלקוח. בעל העסק גם הוא לקוח במקומות אחרים, ולכן לא צריכה להיות עבורו בעיה "להיכנס לנעליהם" של לקוחותיו ולנסות להבין מה הוא היה חושב ומרגיש במקומם על השירות אותו הם מקבלים, גם כשמדובר בטיפול בלקוח מתלונן.

מאת: יפעת ברעםשימור לקוחות28/07/101224 צפיות
תלונות לקוחות - חלק בלתי נפרד ממערכת יחסי בעל מקצוע ומקבל השירות. איזה נותן שירות אינו נתקל בהן? היתרון בתלונות שכאלו הוא שניתן לטפל בהן נקודתית וללמוד מהן להבא בהתאם. אולם מה קורה כאשר הלקוח אינו מתלונן על השירות , אך הם אינו חוזר לקבל שירות? לרוב, לקוחות אילו אינם חוזרים אלינו בשל חוסר שביעות רצונם מהשירות. במקרים רבים הסיבה לחוסר שביעות רצונם היא פשוטה – פער בין המוצר או השירות שציפו לקבל, לבין מה שקיבלו בפועל. המפתח לשירות קשוב וטוב הוא לנסות להבין את הלקוח ולהיכנס לנעליו.

מאמרים נוספים בנושא שימור לקוחות

מאת: ישראל רף שימור לקוחות09/07/231564 צפיות
מתנות לראש השנה – זמן מצוין לעקוף את המתחרים שלכם חגים וימים מיוחדים הם זמנים ששווה לנצל מבחינה עסקית. חלוקת מתנות לחגים כדי להעניק לעסק שלכם ערך מוסף. אחד החגים המרגשים והמתאימים ביותר הוא ראש השנה. חג זה פותח את השנה תוכלו לשמח את הלקוחות והעובדים שלכם עם מגוון עציצים ממותגים לראש השנה ולהדק את הקשר האישי והעסקי איתם. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583 למה כדאי לכם לחלק ללקוחות מתנות ממותגות?

מאת: ישראל רף שימור לקוחות06/05/21885 צפיות
בשנים האחרונות נערכים כנסים ואירועים עסקיים רבים במגוון תחומים שמטרתם, לייצר קשרים עסקיים ולהציג את ההתחדשות בכל תחום מהם מוצרי הפרסום שייתנו לכם את תוצאה עסקית הטובה ביותר עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: מיכל דגן ברעםשימור לקוחות02/05/21868 צפיות
שירות כתוב - גם אם לא רציתם, נמנעתם, התחמקתם, היום, כבר אין ברירה!

מאת: אבי דוידישימור לקוחות11/10/201177 צפיות
מידע שימושי על חלוקת פליירים לעסקים שעושים זאת לראשונה בתקופת הקורונה

מאת: מיכל דגן ברעםשימור לקוחות06/04/20924 צפיות
המודעות לצורך בעבודת שימור לקוחות איכותית, לצד עבודת המכירות והשירות, וכחלק מאסטרטגית השיווק, כבר אינה בחיתוליה. ההשלכות השונות, כתוצאה מעבודה לא מדויקת, המשפיעות על שורת הרווח, ברורות. שימור לקוחות איכותי חוצה את שלושת מעגלי שימור הלקוחות:

מאת: רונית אלפסישימור לקוחות11/11/191431 צפיות
מועדון לקוחות הוא כלי עסקי ושיווקי מאוד חזק ומשתלם, לכן חשוב מאוד לנהל אותו נכון. לקוח שיצא מהמועדון אולי לא יחזור אליו, ולכן חשוב ללמוד איך לנהל את מועדון הלקוחות של העסק שלכם כך שיתווספו אליו לקוחות כל הזמן ולא ייגרעו ממנו, כי ניהול נכון של מועדוני לקוחות משמעותו הגדלת הרווחים של העסק שלכם.

מאת: ישראל רף שימור לקוחות09/07/191640 צפיות
מתנות לחגים, ובעיקר כאשר מדובר על מתנות ממותגות לראש השנה, הופכות את המותג שלכם לא רק לזכיר אלא גם לאהוד ולאהוב, ומחברות אותו לערכים של צמיחה, טיפוח, שגשוג, נאמנות ומסירות. אנו מציעים לכם עשרות עציצים ממותגים, אשר יוכלו להעביר את ערכי המותג שלכם הלאה, ולהעניק חוויה בלתי נשכחת ללקוחות, לספקים ולעובדים שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica