חפש מאמרים:
שלום אורח
18.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אמת או חובה? על ביטוח חובה בפגיעה מתאונה

מאת: ענת שיוביטוח רכב27/06/20101669 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ביטוח חובה - מה עושים במקרה של פגיעה מתאונה?

ביטוח חובה הוא ביטוח החל במסגרת החוק על כל רכב שהוא, כתוצאה ישירה מכך,  כל כלי רכב אשר אינו מבוטח לפחות בביטוח חובה, ונוסע על הכביש עובר, למעשה, על החוק.

במסגרת ביטוח חובה מכוסה כל נזק פיזי או נפשי החל במקרה של תאונה, הן על הנוסע והן על כל נפגע שהוא צד ג' , בין אם מדובר על הולך רכב, נוסע בכלי רכב שני, או רוכב אופניים, כל עוד הוא נפגע על ידי הרכב המבוטח.

אמנם חברת הביטוח אכן מספקת כיסוי, אך ברגע האמת, אנשים רבים אינם יודעים כיצד להתנהל בצורה נכונה ויעילה.

  • תהליך ההתנהלות מול חברת הביטוח במקרה של תאונה : צעד ראשון לאחר תאונה בהקשר של ביטוח חובה-ביקור רפואי: לאחר שטופל הנזק הפיזי הגיע הזמן לטפל בתביעת הפיצוי מול חברת הביטוח, ולוודא שאכן חברת הביטוח תדאג לטפל בכל האספקטים הרלוונטיים. עודבזמן הביקור אצל רופא או במיון, בבית החולים, רצוי לפרט בפני הרופא את נסיבות התאונה בשקיפות מלאה. זהו למעשה תיעוד הפגיעה הראשוני, והוא ישמש אתכם בעתיד.
  • צעד שני- מתן הצהרה בתחנת משטרה: לאחר הביקור הרפואי ותיעודו יש צורך לפנות לתחנת משטרה ולדווח לה את פרטי התאונה, לרבות פרמטרים כמו  מספר הנפגעים, שעת התאונה, מיקום ושאר פרטים טכניים. בתום ההצהרה ינתן העתק למדווח, כאשר העתק זה מאשר את קיומה שלהתאונה ומהווה את האסמכתא אף לאישורו של הרופא בתהליך תביעת הביטוח.

שתי ההצהרות אשר פורטו לעיל הן הצהרות חיוניות לצרוך הפעלת ביטוח חובה במקרים של תאונות.

  • צעד שלישי-אסיפת גיבוי נוסף: לאחר סיום שני השלבים הראשוניים על התובע לאסוף גיבוי לקיומה של פגיעה בתאונה המדוברת. כל מסמך רלוונטי הקשור לתאונה והשלכותיהיכול לשמש בתביעת ביטוח חובה, לרבות מסמכים רפואיים שונים, קבלות על כדורים,משחות, טיפולים שונים או כלי עזר רפואיים. בנוסף, תיעודים אודות טיפולים פסיכולוגיים בהקשר התאונה, אם היו, אישורים מהמשטרה וכל מסמך אחר רלוונטי.
  • צעד רביעי-פנייה לעורך דין :על מנת לגבות את הסכום שמבטיח ביטוח חובה במקרה של תאונה, יש  צורך, בדרך כלל, בייצוג על ידי עורך דין מומחה לדיני נזיקין. עורכי דין הפועלים במסגרת דיני נזיקין, ככלל, אינםמחייבים את התובע אלא לוקחים עמלה מסכום הזכייה בתביעה. בשלב זה עורך הדין יאסוף מהנתבע את כל הקבלות והעדויות למצבו הרפואי והנפשי ויציג אותן לחברת הביטוח על מנת לתבוע ולזכות בסכום פיצויים. ביטוח חובה כולל פיצויים בטווח רחב יחסית ועל עורך הדין להציג את המצב בצורה מיטבית על מנת להשיג סכום פיצויים כולל המתאים לאופי ולחומרת הפגיעה.

יש להדגיש כי קיימים מקרים מועטים בהם לא ניתן לתבוע פיצויי ביטוח חובה, מקרים אלה כוללים מצבים בהן היה והרכב גנוב, נהיגה ללא רשיון נהיגה תקף, נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול וכיו"ב.

בכל מקרה אחר החוק הוא פשוט וקובע כי חובת חברת הביטוח היא לפצות את כל הנפגעים הישירים כמו גם העקיפים במקרה של תאונה, זאת על פי כללי ביטוח חובה בסיסיים.

למידע נוסף: ביטוח רכב

 



תגיות המאמר: ביטוח חובה, ביטוח רכב


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ענת שיו

מאת: ענת שיוהלוואות23/08/101510 צפיות
מאמר הסוקר את היתרונות בלקיחת הלוואת רכב, וכן למה יש לשים לב כאשר לוקחים הלוואה.

מאת: ענת שיומשכנתא10/08/101433 צפיות
מאמר מעניין המסביר את פירוש המונח "גרירת משכנתא".

מאת: ענת שיוביטוח נסיעות21/07/101861 צפיות
ביטוח נסיעות לחו"ל הינו ביטוח חשוב שיש להקפיד לרכוש לפני הנסיעה, גם אם מדובר על נסיעות קצרות וקרובות, ועל אחת וכמה אם מדובר על יעדים רחוקים ולפרקי זמן ארוכים. כשאת בהיריון יש כמה דברים נוספים שעלייך לשים לב אליהם.

מאת: ענת שיוביטוח - כללי21/07/101761 צפיות
המאמר סוקר את סוגי הביטוחים השונים הקיימים כיום בשוק.

מאת: ענת שיוביטוח - כללי21/07/101948 צפיות
המאמר סוקר את סוגי הביטוחים השונים הקיימים כיום בשוק.

מאת: ענת שיומשכנתא21/07/101308 צפיות
מאמר מעניין בנושא המשכנתאות בארץ

מאת: ענת שיוהלוואות20/07/101385 צפיות
רובנו נעזרים בהלוואות ממקורות מימון כאלה ואחרים, כאשר הלוואות ניתן לקבל במגוון רחב של מקומות שונים- בנקים, חברות מימון חוץ בנקאיות, מקורות פרטיים ועוד. המאמר מפרט את סוגי ההלוואות הקיימות.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח רכב

מאת: רוני הכהןביטוח רכב09/09/171748 צפיות
מה יכולים להיות ההבדלים בין שירות שניתן מול סוכן ביטוח רכב פרטי לבין נציגים שמבצעים את המענה דרך חברה גדולה? קראו את הדברים הבאים והגיעו לכדי החלטה בעצמכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/164135 צפיות
רכשתם רכב? רוצים להישמר מכל רע? לא די לרכוש פוליסת ביטוח רכב מקיפה, ביטוח רכב יעמוד לרשותכם בסופו של דבר לאחר מעשה, לעומת זאת ישנם הרבה מאד דברים שאפשר לעשות בכדי למנוע תאונות, תקלות, בעיות ברכב וצרות אחרות. במאמר שלפניכם נספר לכם על מספר אמצעים ומערכות מיגון ובטיחות לרכב המסייעות לשמור עליו ועל הנוסעים בו בצורה מיטבית, אנו מציעים לכם להכיר אותם מקרוב ולאמץ אותם, או לפחות כמה מהם לרכב הפרטי שלכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163377 צפיות
יש לכם שאלות על ביטוח רכב? יש לנו את התשובות בשבילכם! המשיכו לקרוא ממש כאן במדריך שלפניכם ותוכלו להבין טוב יותר כיצד לבחור ביטוח.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163100 צפיות
באילו מקרים הביטוח המקיף הוא באמת ביטוח רכב שכולל הכל מהכל? לתשובה הזו כמה וכמה צדדים, לא רק מפני שמדובר בסוגיה מורכבת ואינדוודיאולית אלא בעיקר בגלל שישנם לא מעט מקרים שהביטוח המקיף כלל אינו רואה בהם אופציה לכיסוי. בואו להכיר את הפרטים הקטנים מאחורי הביטוחים הגדולים.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163080 צפיות
ארגוני הביטוח הגדולים בישראל הם תאגידי ענק החולשים על שוק הביטוחים כולו. היכרות מעמיקה עם המנגנונים השונים עשויה לחסוך לכם בטווח הארוך כסף רב. במילים אחרות, לא עושים ביטוח לפני שבודקים היטב את כל הפרמטרים החשובים באמת. לפניכם מספר טיפים חשובים על סודות עולם הביטוח, כאלו שיעזרו לכם להבין את המערכת, ולדעת כיצד היא פועלת. ביטוח רכב, דירה, בריאות וכו' ומה שביניהם.

מאת: שלום כהןביטוח רכב28/08/143623 צפיות
ביטוח רכב, ביטוח חובה לרכב, ביטוח מקיף לרכב ואף ביטוח צד ג' – כל אלו מושגים מעורפלים אשר פעמים רבות נדמה שהם אומרים את אותו הדבר, אך לא כך.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147868 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica