חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה זה בעצם ביטוח?

מאת: ענת שיוביטוח - כללי21/07/20101754 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מה זה ביטוח?

ביטוח הוא הסכם כתוב בין חברת הביטוח לבין המבוטח, בין אם מדובר באנשים פרטיים או בגופים בסדרי גודל שונים, אשר לפיו מתחייבת חברת הביטוח לשלם תגמולי ביטוח למבוטח כאשר מקרים מסויימים, המצויינים בהסכם, מתרחשים. בתמורה לשירות זה, גובה חברת הביטוח סכום חודשי או שנתי אשר גובהו נקבע בהתאם לסיכויים שאותם מקרים יתרחשו, ולסכום הכסף אותו החברה תשלם למבוטח במידה והם ייקרו. כל תנאי ההסכם הכספיים והמשפטיים מפורטים במסמך הנקרא פוליסה. שם מפורטים גם תנאי ההשתתפות העצמית של המבוטח, אשר יכולים להיקבע כסכום קבוע או כאחוז מסויים מהסכום הכולל המשולם למבוטח. לא קיים כל קשר בין הזמן בו המבוטח משלם לסכום הביטוח.

מלבד ביטוחי החובה הקיימים בישראל, עליהם יוסבר בהמשך, על כל אחד לבחון מה הן הנקודות בחיים בהן הוא עלול להיגרר להוצאה כספית גדולה ולמעשה, בהן הוא צריך ביטוח.

תחומי הביטוח מתחלקים לשלוש קבוצות:

  • ביטוח לנזקי הגוף- ביטוח בגין הוצאות על טיפולים רפואיים. בקטגוריה זו, נכללים:

ביטוח הבריאות- ביטוח בריאות בא כהשלמה לביטוח הבריאות הממלכתי הניתן ע"י קופות החולים ומכסה תחומים רפואיים שונים ובראש ובראשונה ניתוחים והשתלות. גם כאן יש מגוון פוליסות והצעות שונות בהתאם לדרישות המבוטח.

ביטוח תרופות אשר נותן גישה לתרופות שאינן רשומות בסל הבריאות הממלכתי והניתנות ע"י קופות החולים.

ביטוח נסיעות בא לתת מענה לנזקי גוף, כשהמבוטח שוהה בחו"ל ובשל כך לא מכוסה ע"י קופות החולים בארץ.

  • ביטוח לרכוש- כאן, הפוליסות הנפוצות הן אלו הבאות לכסות את הבית והרכב של המבוטח.

ביטוח רכב מכסה נזקים לרכב או גניבה של הרכב.

ביטוח דירה מכסה מפני נזק לדירה ולתכולתה, על פי הסעיפים שנקבעו בפוליסה, בין אם הגורם לנזק הוא אנושי, כמו פריצה, ובין אם טבעי.

  • ביטוח לזמנים מסוימים בחיים

ביטוח חיים מעניק לשיירי המבוטח, באם נפטר, פיצוי בגובה מסויים על פי הנקבע בפוליסה.

ביטוח אובדן כושר עבודה מעניק קצבה למבוטח למשך התקופה בה לא יכול לעבוד ובהתאם למס' אחוזי האובדן.

ביטוח פנסיה מעניק קצבה קבועה למבוטח למשך כל התקופה שלאחר היציאה לגמלאות.

ביטוח משכנתא מבטח את יכולת החזרת הלוואת המשכנתא של הלווה לבנק המלווה. מכיל סעיפים של ביטוח חיים ואובדן יכולת העבודה של הלווה.

כאמור, בישראל קיימים מס' ביטוחי חובה:

ביטוח לאומי אשר בא לבטח כל כאזרח בישראל מהבחינה הכלכלית. חובה של כל אדם בישראל שמלאו לו 18 שנים, מלבד "עקרת בית", לשלם כ5% ממשכורתו למוסד לביטוח לאומי ואם הוא לא עובד ואין לו הכנסות, כ- 150 ₪ כולל ביטוח הבריאות. הביטוח הלאומי יפעל על פי סעיפיו השונים בעת אבטלה, עוני, נכות, אסונות טבע, חופשת הריון או לידה ופגיעות מלחמה או טרור.

ביטוח בריאות ממלכתי המבטיח מתן שירותי בריאות לכל תושב ישראל דרך קופות החולים ומתן תרופות מסוימות המצויות ב"סל הבריאות" למי שזקוק להן. גם כאן, על כל אדם שמלאו לו 18 שנים, לשלם לביטוח לאומי (אשר מעביר את הכסף לקופות החולים) כ 5% ממשכורתו ואם אין לו הכנסות, כ- 150 ₪ כולל התשלום לביטוח לאומי.

ביטוח חובה לרכב אשר על פי חוק ביטוח רכב מנועי מחייב כל רכב שעולה על הכביש בישראל להיות מבוטח, ונועד לכסות נזקי גוף של הנוסעים ברכב ושל הנפגעים בשל השימוש ברכב (כגון תאונת דרכים) ומפצה על הוצאות רפואיות, אובדן כושר עבודה, כאב וסבל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ענת שיו

מאת: ענת שיוהלוואות23/08/101505 צפיות
מאמר הסוקר את היתרונות בלקיחת הלוואת רכב, וכן למה יש לשים לב כאשר לוקחים הלוואה.

מאת: ענת שיומשכנתא10/08/101429 צפיות
מאמר מעניין המסביר את פירוש המונח "גרירת משכנתא".

מאת: ענת שיוביטוח נסיעות21/07/101854 צפיות
ביטוח נסיעות לחו"ל הינו ביטוח חשוב שיש להקפיד לרכוש לפני הנסיעה, גם אם מדובר על נסיעות קצרות וקרובות, ועל אחת וכמה אם מדובר על יעדים רחוקים ולפרקי זמן ארוכים. כשאת בהיריון יש כמה דברים נוספים שעלייך לשים לב אליהם.

מאת: ענת שיוביטוח - כללי21/07/101941 צפיות
המאמר סוקר את סוגי הביטוחים השונים הקיימים כיום בשוק.

מאת: ענת שיומשכנתא21/07/101302 צפיות
מאמר מעניין בנושא המשכנתאות בארץ

מאת: ענת שיוהלוואות20/07/101380 צפיות
רובנו נעזרים בהלוואות ממקורות מימון כאלה ואחרים, כאשר הלוואות ניתן לקבל במגוון רחב של מקומות שונים- בנקים, חברות מימון חוץ בנקאיות, מקורות פרטיים ועוד. המאמר מפרט את סוגי ההלוואות הקיימות.

מאת: ענת שיוביטוח נסיעות13/07/101597 צפיות
המאמר סוקר את נושא ביטוח הסקי ובוחן אספקטים חשובים שיש לשים לב אליהם.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח - כללי

מאת: רוני הכהןביטוח - כללי04/06/172791 צפיות
הקושי רק עולה כאשר מגלים עד כמה צריכים לעבוד על מנת לקבל מה שחשים שמגיע בזכות, ולא מתוך חסד שמעניקים המוסד שבו מעסקים והמוסדות הרלבנטיות של המדינה.

מאת: עידן שלומןביטוח - כללי04/06/174825 צפיות
רוצים לדעת איך עובדת המסלקה הפנסיונית בפועל? איך עושים סדר בביטוחים מבלי לשלם כפל ביטוח? אם אתם רוצים לחסוך כספים , זה הזמן לדבר על תמונה מקיפה אודות חיסכון של כל אדם במדינת ישראל.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח - כללי12/04/164251 צפיות
נהג צעיר על פי חוק הוא נהג שלא מלאו לו עדיין 24 שנים.

מאת: Roei Kalvoביטוח - כללי10/03/163531 צפיות
כל ההיבטים שצריך לדעת לפני שסוגרים ביטוח צלילה - כנסו ותלמדו כדי שלא יעבדו עליכם!

מאת: אלטים ביטוח ופיננסיםביטוח - כללי15/08/155316 צפיות
בחיי היום יום אנו מקבלים החלטות שונות על בסיס מאפיינים, על חשבון העלות הכלכלית עבורנו, במאמר זה נסביר איך לבצע השוואת מחירים גם לענפי הביטוח וניתן לכם כלים שונים לביצוע השוואה טובה ואמיתית.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח - כללי06/07/154853 צפיות
נמצאים לפני קניית דוד חשמל? אם גם אתם מצאתם את עצמכם בהתלבטויות לגבי רכישת המכשיר, כאן תוכלו לקרוא הדרכה אובייקטיבית המתייחסת לפרמטרים השונים שתוכלו לבדוק בכל דוד, ולהחליט האם הוא מתאים לסוג השימוש שאתם מייחלים לו.

מאת: רוני הכהןביטוח - כללי01/07/154758 צפיות
את כל אלה מכסים סוגים שונים של ביטוחים המעניקים לנו סוג של שלווה ורוגע בנוגע לכל אספקט בחיים שלנו, תמורת תשלום חודשי. הכיסוי הביטוחי משתנה מחברה לחברה אשר בוחרת את מי לבטח, באלו תנאים ותמורת איזה תשלום חודשי. גם אם אתם צריכים לפנות אל חברת ביטוח באשקלון, אתם תמיד תמצאו מגוון רחב של חברות מבטחות עבור הסוגים השונים של פוליסות ביטוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica