חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גרירת משכנתא

מאת: ענת שיומשכנתא10/08/20101430 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

משכנתא הוא מצב בו אדם משעבד (ממשכן) נכס כלשהו (לרוב נדל"ן) לגוף ייעודי לכך ומקבל בתמורה לשעבוד זה הלוואה גדולה ולטווח ארוך אשר לרוב מיועדת לצורך רכישת אותו נכס. את ההלוואה הזו, פורש הלווה על פני מס' שנים ולעיתים כמה עשרות שנים, תלוי בגודל ההלוואה ובמצב הלווה, ומחזיר לבנק אחת לחודש את הסכום הנקבע ביניהם בהתאם לחוזה המשכנתא תוך שהוא משלם ריבית מסויימת. כל לווה יעדיף את הבנק שמציע את הריבית הנמוכה ביותר ואת תנאי ההסכם הנוחים ביותר.

גרירת משכנתא, הינו תהליך, בו נמכר נכס קיים (ישן), אשר נמצא בבעלות הלווה ומשועבד לטובת הבנק כבטוחה למשכנתא הרובצת עליו ובמקומו נרכש נכס אחר (חדש). תוך כדי, הלווה מעביר את השעבוד מהנכס הישן לנכס החדש, כאשר אין הוא פורע את המשכנתא הקיימת, ואותה משכנתא תמשיך למעשה לרבוץ על הנכס החדש.

בקשה לגרירת משכנתא דומה כמעט לחלוטין לבקשת משכנתא ראשונה (כאשר ההבדל היחיד הוא שלא מתרחשת קבלת כסף, או משיכתו, מכיוון שלא ניתנת הלוואה חדשה) והבנק הנותן את המשכנתא  לא יכול לסרב לבקשת גרירת משכנתא, וגם לא יכול להתנות את גרירת ההלוואה בשינוי תנאי המשכנתא הראשונה כפי שהוסכם בחוזה שלה.

מתי כדאי לשקול לבצע גרירת משכנתא?

  • כשאדם קונה נכס חדש ורוצה למכור את הנכס המשועבד, הוא זקוק לכספי ההלוואה הקיימת.

נקודות שיש לשים אליהן לב בביצוע גרירת משכנתא:

  • לא תמיד ניתן לגרור את אותה המשכנתא מיישוב אחד ליישוב שונה - מדובר בכספי זכאות המשתנים (סכום והרכב) ממקום למקום, ובמקרים מסוימים של שינוי יישוב, יש להחזירם או להסדיר את ההפרש עם הבנק הנותן את ההלוואה.
  • לפעמים, היישוב החדש מהווה תוספת של רמת סיכון לעומת היישוב הישן מבחינתו של הבנק. תוספת זו יכולה לעיתים למנוע את הגרירה של המשכנתא המשלימה מכספי הבנק או להביא לדרישה של הבנק לתשלום ההפרשים בדרך של הון חד פעמי או מס' תשלומים.
  • כתנאי לגרירה, הלקוח הלווה נדרש לשלם מהונו העצמי עוד לפני הגרירה סכום שווה ערך למשכנתא הנגררת בתוספת של 10%-15% (בהתאם לדמי הפרת החוזה בהסכם הרכישה). מכיוון שלעיתים לוחות התשלומים ב-2 החוזים אינם מתואמים מבחינת מועדי התשלומים, לא תמיד סכום שכזה נמצא בהישג ידו של הלקוח. מצב שכזה יכול למנוע את הגרירה
  • הגרירה לא יכולה להתבצע לפני שלב מסוים - למשל גמר היסודות בבנייה העצמית

ברוב הבנקים, אישור גרירת המשכנתא נעשה במתכונת הרגילה של אישור הלוואה. הלקוחות מתבקשים להמציא לצורך ביצוע הגרירה, את אותם המסמכים אשר היו נאלצים להמציא לצורך קבלת הלוואה רגילה, מסמכים כגון תעודות זהות, אישורי הכנסה, דפי עו"ש, חוזי המכירה ורכישה רלוונטיים, הוכחות בעלות ואישורי זכויות.

מושג חשוב הקשור בגרירת משכנתא הוא "הקפאת משכנתא". זהו התהליך בו הלקוח מכר את הנכס המשועבד ועדיין לא רכש את הנכס החדש. אז, חייב הלווה להמציא ערבונות חדשים וזמניים כלפי הבנק על פי הנהלים המשתנים מבנק לבנק ותשלום ההחזרים חייב להימשך כרגיל. הקפאת משכנתא, לרוב מותרת עד 3 שנים, אם כי יש לכך חריגים מבנק לבנק.

יש לציין כי כדאי לבדוק את האפשרות לגרירת משכנתא כבר בתהליך הראשוני עוד לפני פתיחת תיק המשכנתא, כיוון שאישור לגרירת משכנתא כפוף לנוהלי הבנק המלווה. את סעיפי הנוהלים רצוי לבדוק היטב ולהיוועץ במומחים לפני ביצוע כל מהלך שהוא.

למידע נוסף על מסלולי משכנתא משתלמים: השוואת משכנתאות

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ענת שיו

מאת: ענת שיוהלוואות23/08/101507 צפיות
מאמר הסוקר את היתרונות בלקיחת הלוואת רכב, וכן למה יש לשים לב כאשר לוקחים הלוואה.

מאת: ענת שיוביטוח נסיעות21/07/101858 צפיות
ביטוח נסיעות לחו"ל הינו ביטוח חשוב שיש להקפיד לרכוש לפני הנסיעה, גם אם מדובר על נסיעות קצרות וקרובות, ועל אחת וכמה אם מדובר על יעדים רחוקים ולפרקי זמן ארוכים. כשאת בהיריון יש כמה דברים נוספים שעלייך לשים לב אליהם.

מאת: ענת שיוביטוח - כללי21/07/101757 צפיות
המאמר סוקר את סוגי הביטוחים השונים הקיימים כיום בשוק.

מאת: ענת שיוביטוח - כללי21/07/101944 צפיות
המאמר סוקר את סוגי הביטוחים השונים הקיימים כיום בשוק.

מאת: ענת שיומשכנתא21/07/101306 צפיות
מאמר מעניין בנושא המשכנתאות בארץ

מאת: ענת שיוהלוואות20/07/101382 צפיות
רובנו נעזרים בהלוואות ממקורות מימון כאלה ואחרים, כאשר הלוואות ניתן לקבל במגוון רחב של מקומות שונים- בנקים, חברות מימון חוץ בנקאיות, מקורות פרטיים ועוד. המאמר מפרט את סוגי ההלוואות הקיימות.

מאת: ענת שיוביטוח נסיעות13/07/101599 צפיות
המאמר סוקר את נושא ביטוח הסקי ובוחן אספקטים חשובים שיש לשים לב אליהם.

מאמרים נוספים בנושא משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222594 צפיות
המדריך למתחילים לקבלת משכנתא. היכן כדאי להשקיע בנכס נדל"ן? איזה מגבלות יכולות להיות בלקיחת משכנתא? ועוד שאלות שחשוב לקבל עליהם תשובות לפני שנחליט איזה משכנתא נרצה לקחת

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222588 צפיות
במאמר זה נדון על היבט המשכנתאות מכמה זוויות - השוואת משכנתאות, ייעוץ משכנתאות באזור תל אביב ומה זה משכנתא הפוכה?

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222563 צפיות
בהליכי לקיחת הלוואת משכנתא יש מאפיינים שאותם רצוי להכיר כדי להתמודד עם התהליך בצורה חיובית ומודעת עם או בלי יועצי משכנתאות. במאמר זה תגלו מהם המאפיינים של מסלולי המשכנתאות שכדאי להכיר

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222581 צפיות
לפני שמחליטים ומתחילים בתהליך לקיחת משכנתא תרשו לנו להציג לכם את מסלולי משכנתאות אשר קיימים בבנקים בישראל. ההבדלים הניכרים בין הבנקים הם אחוזי הריבית בכל מסלול כזה או אחר, אך יש גם הבדלים בין מסלולי משכנתאות עצמם שרצוי שתכירו.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222869 צפיות
כיוון והחיים הם דינמיים וסביר להניח שההחלטה שלקחתם בנוגע למשכנתא הנוכחית לפני עשור היא כבר אינה רלוונטית למצב הנוכחי שלכם כיום. מעבר לכך, העולם הפיננסי הוא גם דינמי ומשתנה בתדירות גבוה, תנאי השוק שלו מתעדכנים חדשות לבקרים.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222906 צפיות
במילים פשוטות נוכל לומר שתמהיל משכנתא הוא בעצם שילוב בין כמה מסלולי משכנתא שונים שמרכיבים יחדיו הלוואה אחת. אף על פי שמדובר בהלוואה אחת, כל מסלול ומסלול משכנתא יעמוד בפני עצמו ואינו קשור למסלולי המשכנתא האחרים בתמהיל המשכנתא.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא25/01/222909 צפיות
אם אתם כאן אז אתם כנראה מתעניינים בבנקים למשכנתאות, מה שאומר שאתם בדרך לקניית דירה, כיוון שכיום אין כמעט ומי שיכול להרשות לעצמו לרכוש דירה ללא משכנתא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica