חפש מאמרים:
שלום אורח
11.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יוגה בעיר ללא הפסקה

מאת: שבילי זהביוגה28/06/20101075 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תל אביב מוכרת לתושבי ישראל כעיר ללא הפסקה. עיר של בילויי לילה מסעירים, מועדונים, בתי קפה ומסעדות בערבים, ועיר של עסקים אחוזת תזזית ומרעישה בשעות היום. דווקא מסיבה זו, רבים מתושבי העיר מחפשים דרכים מקוריות ויצירתיות למצוא לנפש מרגוע משגרת החיים המלחיצה, ומאמצים תורות רגיעה מהמזרח ומהמערב כדרך חיים כאמצעי להתמודד עם הלחץ והתובענות אותה מציבה העיר.

מסגרות אימוני יוגה, מאפשרים למבקשים מרגוע לנפש עם שילוב פעילות גופנית לבריאות הגוף, למצוא דקות ארוכות של שקט נפשי, והעצמה נפשי אדירה אשר תאפשר להם להתמודד בדרך הטובה ביותר עם הלך הרוח הסוער של עיר העסקים והבילויים, העיר ללא הפסקה, תל אביב.

מרכזי יוגה בתל אביב

אם כן, אילו פעילויות יאפשרו לתושבי העיר במסגרת אימוני יוגה להניח את המציאות הסוערת לרגעים ארוכים של שקט בצד, בכדי להעניק לגוף ולנפש את הרגיעה והשחרור לו הם נזקקים כתוצאה באורח החיים הנוקשה של החיים בעיר הסוערת? ככלל, יוגה היא דרך חיים. ומה המשמעות? תחילה, המשמעות היא בהתמדה.

במסגרת לימודים הנערכים במרכזי  יוגה בתל אביב, תועבר למתעמלים תורת היוגה על יסודותיה התיאורטיים, המסבירים כיצד ניתן על ידי ביצוע של תרגילים ותנועות שונות בגוף, תוך שילוב פעולות אנרגטיות ונשימה נכונה להגיע לרגיעה פנימית. אמנם, למראית עין פעילות גופנית מאומצת אינה מאפשרת ריכוז נפשי ומנטאלי, ובכך למעשה מתייחדת היוגה מפעילויות גופניות אחרות ומוכרות.

כך, תרגיל אחר תרגיל, תנועה אחר תנועה אותה ילמדו החניכים המתחילים במרכזי היוגה השונים, יאמצו המתעמלים את דרך החיים המדהימה מהתורה ההינדית, ויטמיעו את ערכי המוסר של היוגה, הקובעים כי יש להתמיד בשהייה בתנועות גוף נוקשות במיוחד אשר למעשה, ובעיקר בתחילת האימון יוצרות כאב פיזי מתון, אך ההתמודדות עם הכאב שבתנועה, והשהייה במצב הכאב לאורך זמן עד להתפוגגותו במרכזי הכאב שבחשיבה, דווקא אלו הם המאפשרים לנפש להתחשל ביחד עם הגוף, ולהגיע לתעצומות המקסימאליות להן יוכל להגיע האדם בנפשו ובגופו כאחד.

היתרון הברור שבשילוב אימוני יוגה בחיים הסוערים של העיר תל אביב, ובעיקר כאשר מדובר באנשי עסקים אשר טרדות היום ואורח חייהם אינו מאפשר שהייה ארוכה בחדרי כושר והתמדה באימונים ארוכים מדי יום, כגון ריצה וחדר הכושר, שכן האימון ביוגה מתאפשר בכל מקום, ובכל שעות היום. תרגילי יוגה אינם דורשים משטחי אימון נרחבים.

ניתן לבצעם בתוך משרד קטן, לאורך זמן לא רב, אך כאשר אלו מתבצעים נכונה מעניקים הם לגוף את השחרור, האימון, ההתחזקות וההתעצמות המגיעה לו במינון אדיר ומספק. כמו כן, כפי שהוזכר, ההתמודדות עם הקושי שבביצוע הנכון של התרגילים, גם אם אלו מתבצעים משך פרקי זמן קצרים, מחשלים את הנפש, ומאפשרים באימון קצר התעצמות נפשית וגופנית להתמודדות עילאית עם המשך היום.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דפנה שבילי זהב מספקת שירותי ייעוץ והכוונה (ללא תשלום) במציאת בתי אבות ומוסדות דיור מוגןלקשישים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שבילי זהב

מאת: שבילי זהבגיל הזהב27/06/10962 צפיות
רבים מאיתנו, חוששים מהרגע בו קרוב משפחה אהוב יגיע אל הגיל השלישי ונידרש להתלבט בסוגייה האם להציע לו דיור מוגן כלשהו, ומהי הדרך הנכונה ביותר לעשות זאת עבור כל הצדדים. ובכן, כמו בכל תחום אחר בחיינו, הכנה מוקדמת לתהליך והיכרות עם הנושא, עשויים להקל עלינו כשיגיע רגע האמת.

מאמרים נוספים בנושא יוגה

מאת: אשרם במדבריוגה30/07/163224 צפיות
זאת השנה השביעית שהערבה לובשת יוגה. כבר שבע שנים, שקהילת היוגה נפגשת לסופ"ש אחד קסום במרחבי הערבה.

מאת: אשרם במדבריוגה17/10/152758 צפיות
זאת השנה השישית שהערבה לובשת יוגה. המדבר מזמין אותנו בעונתו היפה ביותר לקחת חלק באירוע היוגה של השנה.

מאת: נירוונהיוגה06/02/151792 צפיות
בימים אילו עם זריחתו של העידן החדש יודע כל ילד מהי יוגה, היוגה ככלי לאורח חיים בריא הפכה לקונצנזוס. בעולם היוגה קיימות שיטות רבות ומגוונות אשר נועדו לקרב את האדם אל עצמו ולאפשר אורח חיים רגוע, בריא, מספק ומעמיק.

מאת: נירוונהיוגה18/12/141671 צפיות
כולנו קראנו או שמענו, ממאסטר חכם,ספר ניו-אייג'י, אולי בשיר של שנות ה-60 או על פלייר לפסטיבל, את המשפט - 'כולנו אחד'. לחלקינו אולי זה אפילו נשמע הגיוני, אבל מה זה בדיוק אומר? בכתבים העתיקים של כל הדתות ובכל תיעוד של משנתו של מואר כזה או אחר מוזכר טבעו האמיתי של האנוש, מעבר לאשליית הנפרדות של האגו, בכל אחד ואחת מאיתנו ולמעשה בכל מה שחיי וקיים זורמת רוח אחת. המקור לכל. האינסוף, האחד, אלוהים, או כל שם אחר שיניח את הדעת.

מאת: רונן צוריוגה10/03/132004 צפיות
כאשר מדברים על שיעורי יוגה, תל אביב אשר ידועה בהיפך הגמור שלה מאורח חיים רגוע ושליו, מציעה לכם מגוון רחב של קליניקות ומדריכים שיאפשרו לכם לחוות תחושות שטרם הכרתם.

מאת: רונן צוריוגה10/01/138402 צפיות
היא בירת הבילויים, בתי הקפה, התרבות והנופש. אבל בשקט בשקט, כמעט בלי שנרגיש, הפכה תל אביב לבירת היוגה הבלתי מעורערת של ישראל. כשמדברים על יוגה, תל אביב עולה ישר בדמיון. עם מגוון שיעורים, קורסים, מדריכים, קליניקות ואפשרויות, אין ספק – יוגה עושים אך ורק בעיר תל אביב.

מאת: אשרם במדבריוגה15/09/128903 צפיות
3 בנובמבר 2012 המדבר מזמין אתכם בעונתו היפה ביותר לבוא לקחת חלק באירוע היוגה של השנה. הערבה לובשת יוגה למשך סופ"ש קסום, בו נתכנס ביישובי הערבה השונים לסדנאות עומק של יוגה עם מיטב המורים המובילים מהארץ. בחיקו של נוף המדבר מרחיב הנשימה, מחכה לכם סופ"ש איכותי בלב המדבר הפראי בו המדיטציה ותרגולי היוגה יזכו למבט שונה ממה שהכרתם. באירוע המכרזי יוגה בשקיעה נתאחד לתרגול משותף עם אורחנו המיוחד מחו"ל. אז קחו אוויר ובואו קבלו את היוגה ואת המדבר. בנשימה אחת .

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica