חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מעבר אל בית אבות - התחלה של פרק חדש בחיים

מאת: שבילי זהבגיל הזהב27/06/2010958 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רבים מאיתנו, חוששים מהרגע בו קרוב משפחה אהוב יגיע אל הגיל השלישי ונידרש להתלבט בסוגייה האם להציע לו דיור מוגן כלשהו, ומהי הדרך הנכונה ביותר לעשות זאת עבור כל הצדדים. ובכן, כמו בכל תחום אחר בחיינו, הכנה מוקדמת לתהליך והיכרות עם הנושא, עשויים להקל עלינו כשיגיע רגע האמת.

תהליך המעבר אל בית אבות

התהליך שמתחיל בהבנה, כי ישנו צורך לחפש דיור מוגן מתאים, ממשיך בחיפושים, ומסתיים במעבר עצמו של הקשיש אל בית אבות, הוא תהליך מורכב, וחשוב להכיר את מרכיביו השונים, על מנת להבטיח שיתבצע בצורה האופטימלית.

בשלב הראשון חשוב להתמודד עם ההחלטה לעבור אל דיור מוגן עצמה, ולהבין מאיפה היא מגיעה. האם מהקשיש או מסביבתו הקרובה. יש להתחשב בדיעותיו של קשיש צלול ומודע בעל יכולת להחליט, שמביע במפורש העדפה כזו אחרת, משום שהתחשבות בו תתרום רבות להצלחת התהליך. לעיתים, דווקא טיפול צמוד בבית הקשיש עצמו עדיף, ורצוי לבחון את האפשרויות השונות.

כעת יש להתבונן במצב הבריאותי של הקשיש, מצבו המנטלי ורמת התפקוד הכללית שלו, על מנת לחפש עבורו בית אבות שמעניק את הטיפול הנכון ביותר. במידה והקשיש זקוק לטיפול רפואי צמוד, הרי שישנו צורך בחיפוש בית אבות סיעודי, ולעומת זאת אם הקשיש פעיל ועצמאי באופן יחסי וזקוק למסגרת השגחה כללית, רצוי לשקול דיור מוגן עבורו. תשושי נפש זקוקים למסגרת תומכת המתמחה בנושא, וכן הלאה.

איך תוכלו להבטיח מעבר חלק לחיים החדשים?

מעבר חלק אל דיור מוגן חייב לקחת בחשבון מרכיבים שונים במשוואה, ולנסות למקסם את התאמתם אל הקשיש עצמו. חשוב לחפש פתרון שניתן לעמוד בו מבחינה כלכלית, ואף להבטיח את מקורות התשלום מבעוד מועד. חשוב לבדוק מספר בתי אבות ולהתרשם בעצמכם ממכלול השירותים המוצעים בכל בית אבות בנפרד: בדקו קודם כל האם אותו דיור מוגן או מוסד אחר פועל במסגרת רשיון של משרד הבריאות או הרווחה. נסו להתרשם מהצוות עצמו, מהכמות ומהאיכות שלו. בדקו את רמת הנקיון במקום ואת זמינותו של הטיפול הרפואי בשעת צורך. בדקו אילו פעילויות מוצעות במקום לקשישים, ומהי האוכלוסיה הנפוצה במוסד.

קשישים רבים מביעים בקשה מפורשת לשהות במוסד בו נמצאים חבריהם ובני עדתם החולקים עמם את שפתם ואת תחביביהם השונים. בנוסף, אל תהססו לתשאל קשישים המתגוררים במקום לשביעות רצונם, ובדקו האם המוסד הפוטנציאלי מציע להם פתרונות כוללים בשלל היבטי החיים. התאמה מקסימלית שכזו תאפשר לקשיש היקר לכם לבצע מעבר חלק ונעים לפרק החדש בחייו, ותבטיח לו איכות חיים גבוהה, טיפול הולם המתאים לצרכיו, וסביבה מוגנת ותומכת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דפנה שבילי זהב מספקת שירותי ייעוץ והכוונה (ללא תשלום) במציאת בתי אבות ומוסדות דיור מוגןלקשישים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שבילי זהב

מאת: שבילי זהביוגה28/06/101071 צפיות
תל אביב מוכרת לתושבי ישראל כעיר ללא הפסקה. עיר של בילויי לילה מסעירים, מועדונים, בתי קפה ומסעדות בערבים, ועיר של עסקים אחוזת תזזית ומרעישה בשעות היום. דווקא מסיבה זו, רבים מתושבי העיר מחפשים דרכים מקוריות ויצירתיות למצוא לנפש מרגוע משגרת החיים המלחיצה, ומאמצים תורות רגיעה מהמזרח ומהמערב כדרך חיים כאמצעי להתמודד עם הלחץ והתובענות אותה מציבה העיר.

מאמרים נוספים בנושא גיל הזהב

מאת: simply smartגיל הזהב01/04/216169 צפיות
בתי אבות ודיור לגמלאות עומדים בפני אתגרים, אך הביקוש למוצרים אלה רק יגדל ככל שאוכלוסיית המדינה מתבגרת בכתבה הבאה נרחיב על כך:

מאת: רוני הכהןגיל הזהב04/12/171859 צפיות
יותר ויותר מבוגרים מוצאים כי רכישת קלנועית למכירה היא פעולה שעומדת בכל התנאים לעולם חדש של תנועה עצמאית למדי עבורם.

מאת: שרון צרפתיגיל הזהב28/09/162026 צפיות
חשוב תמיד להיות מעורים בנעשה ולא להזניח מצב נפשי שהחל מדכדוך קל והתקדם אל עבר דיכאון של ממש שממנו כבר קשה לצאת. עבור הגיל השלישי מומלץ להתקדם בעזרת פסיכוגריאטר שמכיר את העולם הזה מקרוב ויכול בצורה מקצועית להקל על הכניסה וההשתלבות בתוכו.

מאת: רועי כץגיל הזהב11/09/162146 צפיות
מכירות חיתולים למבוגרים במבצע מקדמות סטטיסטיקה שאומרת שאחד מתוך ארבעה אנשים עשוי להזדקק לשימוש באחד הסוגים הנפוצים.

מאת: רועי כץגיל הזהב28/07/162061 צפיות
הזדקנות עשויה להיות תהליך מורכב. אתה חווה כתמים כבדים על העור, תנועתך איטית יותר, ואתה לוקח יותר כדורים מאשר ג'ניס ג'ופלין במיטב שנותיה.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/152047 צפיות
אם היינו בודקים את מצבם של קשישים בישראל של לפני כשלושה או ארבעה עשורים, היינו מקבלים תמונה שונה לגמרי מזו שאנו רואים היום.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/151712 צפיות
בנים ובנות של הורים רבים רואים כיצד מגיע הרגע שבו האדם שיקר להם כל כך אינו מסתדר לבד בחייו. כלומר, שלעתים גם אדם צלול לא מצליח לבצע בעצמו פעולות שלכל אדם אחר נראות שגרתיות ופשוטות מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica