חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חובת הבלטת סייגים בפוליסה - דיני ביטוח ופנסיה

מאת: yaelביטוח06/07/20101401 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חובת הבלטת סייגים בפוליסה - דיני ביטוח ופנסיה


בעת עריכת פוליסת ביטוח בין חברת הביטוח לבין המבוטח קובעת, בין היתר, חברת הביטוח מספר תנאים וסייגים שבהתקיימם פטורה היא מחבותה, על פי הפוליסה.


על חברת הביטוח להבליט תנאים וסייגים אלה בפני המבוטח באחת מבין שתי דרכים. האחת היא באמצעות הבלטה מיוחדת של התנאים והסייגים והשניה היא פירוט התנאים והסייגים בסמוך לנושא שהם נוגעים לו. חובה זו מעוגנת בסעיף 3 בחוק חוזה ביטוח, תשמ"א- 1981.


מה יהיה המצב במקרה של העדר הבלטת הסייגים והתנאים מצד חברת הביטוח, האם אז תעמוד לה הגנתה ואין היא תחויב בפיצוי המבוטח?

השאלה נידונה בפני כבוד השופט ברנר מבית משפט השלום בתל אביב (ת.א. 40552/07) במקרה שכך אירע: למחסן של המבוטח אירעה פריצה, הפורצים גנבו רכוש רב השייך למבוטחות. המבוטחות דרשו מחברת הביטוח לשלם להן תגמולי ביטוח. חברת הביטוח סירבה לשלם בטענה כי המבוטחות לא עמדו בתנאי הפוליסה לעניין המיגון הנדרש. בבדיקה נמצא כי בעת שהתרחשה הפריצה מערכת האזעקה לא הייתה תקינה ולא נערכה לה בדיקת תקינות.


כבוד השופט ברנר קבע כי אכן המבוטחות לא קיימו אחר הוראות המיגון מאחר ומערכת האזעקה לא הייתה תקינה ועל כן לכאורה היה מקום לדחות את תביעתן כנגד חברת הביטוח, אולם לחברת הביטוח עמד לרועץ העובדה כי היא לא קיימה אחר הוראות סעיף 3 לחוק חוזה הביטוח, הקובע כי יש להבליט את התנאים והסייגים לחבותה על פי הפוליסה.


בסופו של יום חויבה חברת הביטוח בתשלום התביעה בצירוץ הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה ובנוסף חויבה בתשלום שכ"ט עו"ד, מע"מ והוצאות משפט.


המסקנה היא כי בעת רכישת פוליסת ביטוח יש לעבור היטב על הסעיפים ועל המבוטח להבין את הסייגים והתנאים שבמידה ולא יקיים אותם לא יהיה למעשה מבוטח בקרות אירוע הביטוח.


ד"ר דוד סער, עו"ד


 

למידע נוסף בנושא תביעות ביטוח בקרו באתר מה הסיכוי עורכי דין ביטוח עונים על שאלות

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת yael

מאת: yaelספורט אתגרי27/04/111534 צפיות
SUP ובמילים אחרות: Stand Up Paddle הוא מונח מתחום גלישת הגלים. קייטסרף כולל גלישה בישיבה באמצעות תושבת מתאימה. היא אמנם מגבילה את הגולש, אך בהחלט מיועדת לתפיסת תאוצה.

מאת: yaelבריאות העין05/04/111390 צפיות
עולם עזרי הראייה ובעיקרו תחום עדשות המגע, עובר בשנים האחרונות התפתחות רבה. הטכנולגיות החדשות המשמשות ליצור עדשות מגע, מאפשרים ליצרנים הושנים לספק עדשות במגוון רחב מאוד של עדשות מסוגים שונים ומגוונים

מאת: yaelטיולים בארץ01/04/112064 צפיות
טיולים מאורגנים הם הדבר הקלה והנוחה ביותר לטייל בארץ ובחו"ל, ללא צורך בהזמנת טיסות, מקומות לינה, כלי תחבורה, תכנון מסלול וכן הלאה

מאת: yaelבעלי חיים - כללי22/02/112251 צפיות
בניית אקווריום נחשב כיום לתחביב פופולארי ושכיח. לא יהיה זה שגוי להגיד כי בשנים האחרונות רבים "מגלים מחדש" את הקסם שבגידול הדגים

מאת: yaelבר ובת מצווה14/02/111302 צפיות
מועדוני בר מצווה הם למעדה מועדוני אירועים, בהם נהוג לחגוג אירועים קטנים וצנועים יחסית

מאת: yaelעיצוב פנים08/02/111349 צפיות
פרקט הוא למעשה כינוי צרפתי לרצפת עץ. במקורם מקשטים פרקטים אחוזות, ארמונות וכיום גם אולמות ספורט סגורים

מאת: yaelקניות 01/02/111312 צפיות
בחירת מתנות מקוריות, נחשבת למשימה לא פשוטה כלל ואין זה משנה אם אנו מעוניינים להעניק מתנה לאבא, מתנה מקורית לחברה או מתנה לחבר

מאמרים נוספים בנושא ביטוח

מאת: רוי ורלביטוח29/01/201233 צפיות
נדל"ן מסחרי הוא עסק רווחי מאוד עבור אנשים רבים. אין בזה שום קסם. אתה צריך ידע, מוסר עבודה טוב ויש לך את הדחף להצליח. במאמר זה יש כמה הצעות שיעזרו לכם בנדל"ן. לפני שאתה רוכש נכס כלשהו, ​​התבונן ברמות ההכנסה המקומיות, בשיעור האבטלה והאם האזור הזה גדל או לא. אם אתה מסתכל על נכס שקרוב לדברים כמו אוניברסיטה, מרכזי תעסוקה, אוניברסיטאות או חברות גדולות, ייתכן שתוכל למכור אותו מהר יותר ובכסף רב יותר.

מאת: מגניב ביטוח09/08/162167 צפיות
ובכן, התשובה היא לא עניין של כדאיות אלא של אפשרות. יש לכם בהחלט את האפשרות לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות לחול מקופת החולים בה אתם חברים, אם כי עליכם לזכור שקופת חולים הוא גוף ציבורי שלא תמיד מעניק את השירות הטוב ביותר, בזמן שאתם הכי צריכים אותו, וכן קופת חולים מתמחה בתחום של ביטוחי נסיעות בהקשר הרפואי, בעוד שאתם זקוקים לפתרון גם בהיבט של רכוש וכסף שאותם אתם לוקחים יחד איתכם לטיול.

מאת: מאיר סוויסה ביטוח05/11/153938 צפיות
טיפים לבחירת חברת הובלות בקריות תושבי חיפה והצפון זקוקים מדי פעם לשירותי הובלה מחברה מקצועית ואמינה. חברת הובלות בקריות מציעה שירות מקצועי לכלל לקוחותיה ומכירה את כל שכונות ורחובות העיר ואת כל אזור הצפון. לחברת הובלות בקריות יש צי חדש של רכבי הובלה וצוות מקצועי ומנוסה מבצע את העבודה במהירות וביעילות לשביעות רצונו המלאה של הלקוח.

מאת: רוי ורלביטוח22/09/153385 צפיות
Purchasing life insurance policy is a wise decision.This can make you to wonder where to begin to start with your research. Your beneficiary can pay the mortgage, including your mortgage, as well as be able to provide for your spouse's well-being and finance your children's education.

מאת: Shiraביטוח17/06/148266 צפיות
חברות ביטוח רבות נעזרת במשרדי חקירה פרטיים על מנת לאמת הצהרות של מבוטחים התובעים מן הביטוח סכומי כסף בגין פגיעה שנפגעו בה בהיותם מבוטחים. רבות מחקירות ביטוח אלה נעשות בתחום ביטוח הרכב כאשר אנשים מעורבים בתאונות דרכים והם תובעים את הביטוח באשר לנזק שנגרם להם.

מאת: יעקב שקלארביטוח08/01/149278 צפיות
מהי תאונת דרכים? כל פגיעה הנגרמת משימוש ברכב מנועי כגון מכונית, אופנוע, קטנוע, אוטובוס, משאית או טרקטור אשר נועד לנסיעה על הקרקע, נכנסת להגדרת "תאונת דרכים".

מאת: אורי תבורביטוח01/12/138984 צפיות
בטרם שתרכשו פוליסת נכות מתאונה, רצוי לבחון האם ביטוח נכות מתאונה נחוץ לכם והאם אין ברשותכם כבר פוליסת ביטוח אחרת אשר מכילה בתוכה כיסוי נכות מתאונה בסכום ראוי. צעדיכם הם שיכריעו מה תקבלו, אם בכלל, ביום הגשת התביעה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica